Werk & Studie alle pijlers

Luxe probleem

15-03-2011 11:56 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Ik ben al een tijdje aan het solliciteren en heb vandaag vernomen dat ik op 2 plaatsen mag beginnen.. Het probleem is: ik kan niet kiezen!!

De ene job is fulltime,vast contract en qua uren enzo heel goed, maar de inhoud van de job lijkt me niet zo leuk.

De andere job heeft dan maar 16 uur per week, geen vast contract, ze weten zelfs niet voor hoelang ze iemand nodig hebben.. Maar de inhoud van die job is dan weer super!

Wat is jullie mening?
quote:rococo schreef op 15 maart 2011 @ 16:02:

Baan 2

inhoud is natuurlijk oneindig veel belangrijker dan vastigheid en het niet zo interessant vinden.. (althans, als je bijvoorbeeld geen heel gezin te onderhouden hebt)

Voor die andere pak ḿ beet 20 uur kun je toch een andere boeiende invulling vinden? Vrijwillgerswerk, studie, andere baan, noem maar op.Mag jij zeggen hoeveel verschil er inhoudelijk zit tussen werken als verkoopster en werken als............verkoopster.
En economisch zelfstandig zijn, was dat niet ook belangrijk?
quote:sugarmiss schreef op 15 maart 2011 @ 16:14:

[...]

Mag jij zeggen hoeveel verschil er inhoudelijk zit tussen werken als verkoopster en werken als............verkoopster.Ik vind het toch heel verschillend,kleren opvouwen of mensen adviseren in een parfumerie, dat laatste sluit het meeste aan bij mijn studies.. maar te weinig uren....
quote:sara_aras schreef op 15 maart 2011 @ 16:32:

[...]

Ik vind het toch heel verschillend,kleren opvouwen of mensen adviseren in een parfumerie, dat laatste sluit het meeste aan bij mijn studies.. maar te weinig uren....Ja dat snap ik wel, maar na een jaar kleding verkopen ben je (als het goed is) wel een betere verkoopster geworden. En daar heb je dan iets aan in je volgende baan, die hopelijk wel in een parfumerie is.
quote:Mlle_j schreef op 15 maart 2011 @ 16:35:

[...]

Ja dat snap ik wel, maar na een jaar kleding verkopen ben je (als het goed is) wel een betere verkoopster geworden. En daar heb je dan iets aan in je volgende baan, die hopelijk wel in een parfumerie is.Dat is ook een feit dat juist is
Ik zou voor baan 2 kiezen. Je hebt daar blijkbaar een opleiding in (6 jaar middelbaar?) en als je dan ervaring daar in hebt, kun je vast makkelijkere een baan voor meer uren vinden dan als je in de textiel start.
quote:Flashy schreef op 15 maart 2011 @ 16:46:

Ik zou voor baan 2 kiezen. Je hebt daar blijkbaar een opleiding in (6 jaar middelbaar?) en als je dan ervaring daar in hebt, kun je vast makkelijkere een baan voor meer uren vinden dan als je in de textiel start.Het nadeel is dat er niet zoveel vacatures zijn tegenover andere winkels zoals textiel enzo en ik dus niet zeker weet of ik na mijn contract wel ergens kan beginnen in die richting.. Op dit moment neig ik meer naar de fulltime job, maar heb nog niks besloten (ookal zou ik dat wel al moeten, heb tijd tot morgen)
quote:sara_aras schreef op 15 maart 2011 @ 16:32:

[...]

Ik vind het toch heel verschillend,kleren opvouwen of mensen adviseren in een parfumerie, dat laatste sluit het meeste aan bij mijn studies.. maar te weinig uren....

In een kledingwinkel vouw je niet alleen kleding op maar adviseer je ook mensen bij hun keuze. Bovendien is de bedoeling van het vak verkoopster dat je mensen overhaalt wat te kopen.

Hoe denk je dat al die leuke parfummetjes en make-up in de schappen van die parfumerie terecht komen? Juist ja je staat daar dus ook gewoon een gedeelte van je tijd vakken te vullen.
quote:sugarmiss schreef op 15 maart 2011 @ 17:00:

[...]

In een kledingwinkel vouw je niet alleen kleding op maar adviseer je ook mensen bij hun keuze. Bovendien is de bedoeling van het vak verkoopster dat je mensen overhaalt wat te kopen.

Hoe denk je dat al die leuke parfummetjes en make-up in de schappen van die parfumerie terecht komen? Juist ja je staat daar dus ook gewoon een gedeelte van je tijd vakken te vullen.Het hangt er ook een beetje vanaf, in een grote keten ( wat job 1 is) heb je sowieso minder contact met de mensen dan dat je zou hebben in een klein boetiekje bijvoorbeeld.. En net dat contact met de mensen vind ik het leukste.. Maar werkzekerheid en goede uren vind ik ook heel belangrijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven