uit elkaar gaan? Help?

15-03-2011 13:50 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
dit bericht verwijderen
En voor dat besef heb je een ex nodig die je beeld vertroubeld

Ook al denk je dat er niks meer te redden is, dan nog ben je verplicht het te proberen. Als dat echt niet werkt, nadat je er alles aan hebt gedaan, dan kan je altijd nog uit elkaar gaan.
quote:julia1986 schreef op 15 maart 2011 @ 13:50:

heb 6 jaar een relatie met een man en we hebben samen twee kleine kinderen.

dit jaar zouden we gaan trouwen, maar ik kwam mn ex tegen.

En was opslag verliefd.. ja iedereen is wel eens verliefd ik weet het maar dit voeld anders...

Ik heb het huwelijk afgezegd en tegen mn vriend gezegd dat ik verliefd ben op een ander, hij is laaiend op diegen, (kent hem een beetje en heeft geen goed woord voor hem over)

Omdat er zoveel ruzie is waar de kinderen bij zijn en omdat mn vriend dreigt de kinderen van mij '' af te pakken'' heb ik gezegd dat ik het contact met mn ex heb vervroken.

Hij 'vergeeft' je dus omdat jij hem liet geloven dat je toch voor jullie gezin ging.

( wat dus niet zo was) vanochtend heeft mn vriend in mijn tel. gekeken en een sms gelezen van gister avond. de bom baste dus weer.

En terecht!! Je besodemietert hem niet een keer, maar met je ogen open en zonder een piep en een zucht direct weer.....

nu weet ik niet wat ik moet doen... ik heb al regelmatig gedacht om uit elkaar te gaan , maar het steeds weer geprobeerd (voordat mn ex in het spel was bedoel ik ) een half jaar voor dit, ging het best goed tussen mn vriend en mij... maar nu weet ik het echt niet meer.

ik wil wel weg, maar word ik dan gelukkig? en mn kinderen dan? moet ik niet bij mn vriend blijven voor hun? pakt hij de kinderen echt van me af als ik contact houd met mn ex?

ik doe mn vriend zo veel verdriet.. na dit alles wil hij nog steeds met mij verder...

wat moet ik in hemels naam doen? ik kom er gewoon niet uit..

Ga eens nadenken waarom deze ex een ex is geworden van je en niet je partner is gebleven destijds........ En neem even een time out van die gozer. Inderdaad gewoon even geen contact hebben. Verliefdheid is zo overgewaardeerd en zegt zo heel erg niks... daarop je keuze baseren is simpelweg het stomste wat je kunt doen. En om nu voor een tijdelijke verliefdheid het leven van drie onschuldige mensen (je kinderen en je man) op hun kop te zetten... dat hebben ze NIET verdiend dame.....
De relatie met je huidige vriend ging dus al niet goed voordat je je ex tegenkwam?

Zou het dan zo knnen zijn dat jij een droom van hoe het had kunnen zijn op je ex projecteert en je niet zozeer verliefd bent als dat het een vlucht uit je huidige situatie is?

Je hoeft niet bij je vriend te blijven vor de kinderen, en je kinderen afpakken gebeurt ook niet zomaar. Hoewel uit onderzoek blijkt dat bijelkaar blijven voor de kinderen beter is, gaan kinderen niet dood van een scheiding, ze zijn redelijk flexibel. In nederland worden kinderen doorgaans toegewezen aan de ouder die al het grootste aandeel in de verzorgende taken had, dus alleen als jij fullyime werkte en je vriend was thuis met de kinderen is dat een reele angst. je kunt je vriend dan wel proberen duidelijk te maken dat hij zijn kinderen meer kwaad doet dan hij jou doet, door hen hun moeder af te nemen, omdat jij hem niet meer als geschikte partner zag.

Dat je vriend nu met je verder wil is fijn, maar jij moet god nadenken of je verder wil met hem. En als je ervoor kiest om met hem verder te gaan, betekent dat idd dat je alle contact met je ex moet verbreken en je energie moet gaan steken in het verbeteren van de relatie met de vader van je kinderen, eventueel met een relatietherapeut erbij.

Kies je ervoor om weg te gaan, reken er dan niet op dat je direct met je ex leuk gezinnetje kunt spelen, maar dat je er dan de komende jaren echt alleen met je kids voorstaat. Maak dan een afspraak met een advocaat, zorg dat er een omgangsregeling en een alimentatieregeling voor de kinderen op papier komt, ga kijken wat je met je huisvesting doet, en of je (meer) kunt gaan werken.

Of je gelukkig wordt heb je voor het grootste deel zelf in de hand. gelukkig zijn mensen die bewust kiezen en achter hun keuzes staan, dus daar ligt nu je eerste stap. Bewust kiezen voor doorgaan of breken met je relatie, en je 100% inzetten om je keuze tot een succes te maken.

Als je niet kiest wordt er voor je gekozen en dat is meestal het recept voor je slachtoffer van de situatie voelen en ongelukkig te worden.

Achter de rug van je huidige vriend om contact houden met je ex en gewoon doorgaan is dus geen optie.
quote:Mainecoon79 schreef op 15 maart 2011 @ 14:03:

Bij elkaar blijven om de kinderen als je daardoor zelf diep ongelukkig word is in mijn ogen ook niet goed voor de kinderen die voelen dat dan toch wel aan. Maar als het kan is het wel fijner voor de kinderen als jullie samen blijven.Zo erg zal het niet geweest zijn, anders heb je toch geen trouwplannen?
Sorry hoor, marthesyl, niet altijd even stabiel heeft wel even een andere lading als je 2 kinderen hebt. Dan kan je jezelf gewoon niet dit soort onzin permiteren.
quote:mussie1 schreef op 15 maart 2011 @ 14:09:

Ik maak op het moment bijna hetzelfde mee, maar ik sta aan de andere kant van het verhaal. Bij mij is het niet de ex waar meneer verliefd op is, maar een vriendin van mij.

En zij is ook verliefd op hem, en voor hij het met mij heeft besproken, hebben ze dat eerst uitvoerig met elkaar gedaan. Dat doet nog het meeste zeer van alles, dat achterbakse gedoe.

Mijn advies is, ben in ieder geval eerlijk tegen je huidige vriend. Hij verdient eerlijkheid, en niet bovenop dit alles ook nog eens leugens.Sterkte mussie. Door 2 mensen tegelijk bedrogen worden. Blegh!
Verliefdheid gaat over, maar je vriend blijft altijd de vader van je kinderen.

En iedereen die verliefd is zegt dat het anders/uniek is. Maar uiteindelijk is het gewoon verliefdheid - een chemische reactie in je hersenen, hard gezegd. Ontzeg jij je kinderen hun vader voor een chemische reactie in je hersenen? Laat jij dat zo erg oplopen dat je ruzie krijgt waar zij bij zijn?

Of je bij je vriend blijft of niet, dat moet nu even los staan van je ex. Dat is niet voor niets je ex, en aan ineens een nieuwe vent moet je je kinderen zeker niet blootstellen. Denk na of je relatie sterk genoeg is om door te gaan en te trouwen (zeker belangrijk, als je aan je verliefdheid al zo veel waarde hecht). Maar ga niet door met die ex, en blijf altijd beseffen dat het je vriend is die je die twee schatjes geschonken heeft!
quote:plops schreef op 15 maart 2011 @ 14:13:

Sorry hoor, marthesyl, niet altijd even stabiel heeft wel even een andere lading als je 2 kinderen hebt. Dan kan je jezelf gewoon niet dit soort onzin permiteren.Inderdaad. Je kinderen zijn je eerste prioriteit. En je man ben je ook heel wat verschuldigd. Ik vind dat ze daar best flink op gewezen mag worden. Niet altijd even stabiel dekt nu niet bepaald de lading.
quote:plops schreef op 15 maart 2011 @ 14:10:

En voor dat besef heb je een ex nodig die je beeld vertroubeld

Ook al denk je dat er niks meer te redden is, dan nog ben je verplicht het te proberen. Als dat echt niet werkt, nadat je er alles aan hebt gedaan, dan kan je altijd nog uit elkaar gaan.Een ex kan een eyeopener zijn. Handig is anders natuurlijk. Ben het wel met je eens dat je het moet proberen. Dat heb ik ook gedaan. Toen ik erachter kwam dat ik lesbisch ben zijn we eerst in relatietherapie gegaan. Ook al wist ik eigenlijk al wel dat het niet ging werken, maar omdat wij ook een kindje hebben blijft er altijd een relatie (wellis waar in andere vorm) bestaan tussen ex en mij en die wilden we goed hebben.
quote:laela schreef op 15 maart 2011 @ 14:12:

[...]

Zo erg zal het niet geweest zijn, anders heb je toch geen trouwplannen?Wellicht op dat moment nog niet, maar dat kan het wel worden natuurlijk in de loop van de tijd als je niet instaat bent om de relatie weer goed op de rails te krijgen.
quote:plops schreef op 15 maart 2011 @ 14:13:

Sorry hoor, marthesyl, niet altijd even stabiel heeft wel even een andere lading als je 2 kinderen hebt. Dan kan je jezelf gewoon niet dit soort onzin permiteren.

Als je mijn eerdere reactie ook hebt gelezen, dan zul je zien dat ik het grotendeels met je eens ben. Maar ik vind dat iemand die hier een onderwerp plaatst wel met respect behandeld mag worden, en dat werd niet door iedereen gedaan. Liever dat iemand zo'n reactie hier neerzet en mensen zoals jij of ik of ... daar dan iets zinnigs over zeggen, dan dat ze er alleen mee blijft lopen en misschien dingen kiest waar ze spijt van krijgt.

En dat dus ook voor de kinderen.
De TO komt niet meer terug vermoed ik.....
quote:Mainecoon79 schreef op 15 maart 2011 @ 14:16:

[...]

Een ex kan een eyeopener zijn.

Een ex is een ex. De redenen waarom die relatie kapot is gegaan gelden nog steeds

Handig is anders natuurlijk. Zacht uitgedrukt, het hele gezin wordt kapot gemaakt omdat moeder geil wordt van d'r ex, en daar nog verbaasd over is ook. Het is logisch dat ze gevoelens heeft voor haar ex, het is een ex, ze heeft hem ooit eerder ook leuk gevonden. Maar dat is allemaal niet relevant. TO heeft kinderen met een andere man, en die zijn prioriteit. Het is tijd om volwassen te worden Ben het wel met je eens dat je het moet proberen. Dat heb ik ook gedaan. Toen ik erachter kwam dat ik lesbisch ben zijn we eerst in relatietherapie gegaan. Ook al wist ik eigenlijk al wel dat het niet ging werken, maar omdat wij ook een kindje hebben blijft er altijd een relatie (wellis waar in andere vorm) bestaan tussen ex en mij en die wilden we goed hebben.
quote:marthesyl schreef op 15 maart 2011 @ 14:20:

[...]

Als je mijn eerdere reactie ook hebt gelezen, dan zul je zien dat ik het grotendeels met je eens ben. Maar ik vind dat iemand die hier een onderwerp plaatst wel met respect behandeld mag worden, en dat werd niet door iedereen gedaan. Liever dat iemand zo'n reactie hier neerzet en mensen zoals jij of ik of ... daar dan iets zinnigs over zeggen, dan dat ze er alleen mee blijft lopen en misschien dingen kiest waar ze spijt van krijgt.

En dat dus ook voor de kinderen.Dat kan je niet op het bordje van de dames hier schrijven, TO doet dat toch echt helemaal zelf, of ze nu hier met fluwelen handschoentjes wordt behandeld of mensen gewoon zeggen waar het op staat, namelijk dat het puur egoïsme is.
quote:marthesyl schreef op 15 maart 2011 @ 14:20:

[...]

En dat dus ook voor de kinderen.

Dat eventuele respect had ze al snel verspeeld door binnen een paar minuten het topic al weer weg te willen hebben.

Gaat tegen de forumetiquette in en wordt als zeer hinderlijk beschouwd. Als je een aantal keer je oprechte, net verwoorde mening hebt gegeven en de OP is ineens weg, of de TO reageert(zoals nu dus ook)niet meer, dan is je respect snel verdwenen hoor.
Aan iedereen die het hier opneemt voor de kinderen: groot gelijk natuurlijk, helemaal mee eens.

Maar het gaat me iets te ver om te doen alsof het ALTIJD een goed idee is om in een (liefdes)relatie te blijven met de vader van je kinderen. Wij kunnen moeilijk beoordelen wat hier het relatieprobleem is. En de verplichting om het te proberen (minstens een keer of 100) is er, maar niet altijd kom je eruit.

Dit is overigens gezegd door iemand die wel 'gewoon' getrouwd is met de vader van haar kinderen.

En nee, ik denk ook dat Julia niet meer terugkomt. Misschien dat ze dit wel leest...

Omdat er zoveel ruzie is waar de kinderen bij zijn en omdat mn vriend dreigt de kinderen van mij '' af te pakken'' heb ik gezegd dat ik het contact met mn ex heb vervroken. ...Julia, lees bovenstaand nog even door.... Je hebt het over 'afpakken' van kinderen. Je bedoelt daarmee dat h
Ik bedoelde het meer in de zin dat ze nu door de ex wellicht tot inzicht komt dat er voor haar iets mist in de huidige relatie. Ik bedoelde er niet mee te zeggen dat ze maar voor dr ex moet kiezen.

Omdat er zoveel ruzie is waar de kinderen bij zijn en omdat mn vriend dreigt de kinderen van mij '' af te pakken'' heb ik gezegd dat ik het contact met mn ex heb vervroken. ...

Julia, lees bovenstaand nog even door.... Je hebt het over 'afpakken' van kinderen. Je bedoelt daarmee dat hij wil dat de kinderen bij hem blijven wonen neem ik aan toch? Vind je het andersom wel terecht dan... als jij de kinderen 'afpakt' van hem en hij ze nog eens in de de twee weken 'mag' zien...? Begrijp je dat hij daarom angst heeft, boos kan worden? Dat hij op het punt staat alles te verliezen, en dat zijn vrouw er voor de goede orde er maar even vanuit gaat dat ze niet alleen er van doorgaat met een andere man, maar ook de kinders onder de armen even meeneemt en ze hem 'afpakt'.....? .

Ik kan me zijn reactie heel erg goed voorstellen....
Ik denk dat we het anders moeten doen...

TO, natuurlijk moet je achter je ex aan. Wat er van je kinderen wordt is niet belangrijk, want dit gevoel is uniek, en moet dus ten alle tijden gevolgd worden! Dump je vriend, laat je kinderen achter en kijk of het nu beter gaat met je ex. Want misschien heeft die al die vervelende eigenschappen niet meer, en passen jullie ineens perfect bij elkaar - en dan kan je toch altijd nieuwe kindjes maken?

Heb je liever zo'n antwoord, TO?
Dank je laela,

ik heb hem ook nog een kans gegeven, als ie alle contact met haar zou verbreken. Dat zou hij doen, en vervolgens doet ie precies het tegenovergestelde! Vertrouwen is nu helemaal weg, dus ik heb er een punt achter gezet, hoe moeilijk dat ook is.

Daarom weet ik hoeveel pijn het moet doen voor de vriend van TO om er achter te komen dat ze gewoon nog vrolijk doorgaat met het contact.
Heel erg eens met Oriane. Je hebt verdorie 2 kinderen!!! Ga eens vechten voor wat je hebt, in plaats van lukraak achter een verliefdheid aan te lopen.
kan je niet bij je ex intrekken?
quote:marthesyl schreef op 15 maart 2011 @ 14:26:

Aan iedereen die het hier opneemt voor de kinderen: groot gelijk natuurlijk, helemaal mee eens.

Maar het gaat me iets te ver om te doen alsof het ALTIJD een goed idee is om in een (liefdes)relatie te blijven met de vader van je kinderen. Wij kunnen moeilijk beoordelen wat hier het relatieprobleem is. En de verplichting om het te proberen (minstens een keer of 100) is er, maar niet altijd kom je eruit.

Dit is overigens gezegd door iemand die wel 'gewoon' getrouwd is met de vader van haar kinderen.

En nee, ik denk ook dat Julia niet meer terugkomt. Misschien dat ze dit wel leest...Dat zegt toch ook niemand. Maar het is simpelweg nooit een goed idee om je eigen partner te belazeren, en dat een stuk of drie keer en dan gaan lopen janken dat hij dreigt met het afpakken van de kinderen.

Als je relatie niet werkt dien je je stinkende best te doen om dat wel te laten werken. Vreemdgaan is dat m.i. beslist niet.

Lukt dat allemaal niet, dan kun je overwegen een eind aan de relatie te maken. Op een nette manier, en dat proberen met zo weinig mogelijk schade te doen aan aanstaande ex en kinderen.

Deze manier is gewoon laag bij de gronds. Funest voor de relatie met haar ex, waar ze toch die kinderen mee moet opvoeden. En dat weet ze zelf ook wel.
quote:Mainecoon79 schreef op 15 maart 2011 @ 14:16:

[...]

Een ex kan een eyeopener zijn. Handig is anders natuurlijk. Ben het wel met je eens dat je het moet proberen. Dat heb ik ook gedaan. Toen ik erachter kwam dat ik lesbisch ben zijn we eerst in relatietherapie gegaan. Ook al wist ik eigenlijk al wel dat het niet ging werken, maar omdat wij ook een kindje hebben blijft er altijd een relatie (wellis waar in andere vorm) bestaan tussen ex en mij en die wilden we goed hebben.Dat is toch precies wat ik bedoel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven