Werk & Studie alle pijlers

Onvrijwillig overwerken

14-03-2011 13:25 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week is er door de directie gecommuniceerd over de werkdruk. Om deze te proberen te ontlasten voor over 4 maanden hebben ze de volgende eis neergelegd:

Men eist dat alle medewerkers van een specifieke afdeling om korte termijn 3 tot 5 avonden onvrijwillig overwerken.

Mag dit? De medewerkers zullen dan ongeveer 12 uur op een dag maken.
Overwerk kan verplicht worden, dat is in de wet of cao vastgelegd. Je moet of je nu wil of niet. In de meeste gevallen is het prettig als dit in goed onderling overleg gaat. Het heeft dus niets met pikken te maken of een wit voetje halen te maken.
Inmiddels wordt een planning opgesteld en ik heb het nogmaals aangegeven van mijn studie. Ik heb dagen mogen aangeven wanneer ik absoluut niet kan of leren. Mijn maximum is dus ook 4 dagen overwerken.

Op korte termijn horen we het exacte aantal en hopelijk blijft het hierbij. Bedankt iedereen.
quote:bertje_ schreef op 15 maart 2011 @ 12:19:

Het heeft dus niets met pikken te maken of een wit voetje halen te maken.

Ik had het nu over werk waarbij overwerken meer regel dan uitzondering is en waarbij daarover überhaupt niks gecommuniceerd wordt, maar je gewoon niet weggaat voor het werk af is al zit je er tot elf uur 's avonds. Dat je je moet verontschuldigen dat je nog een privéleven hebt. Dat vind ik dus niet normaal.

In het geval van TO is dat gelukkig niet aan de orde, maar er zijn genoeg competitieve/prestatiegerichte banen waarbij het wel zo werkt. Not my cup of tea

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven