Werk & Studie alle pijlers

Vliegen bij KLM

23-11-2010 20:05 2009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier meer dames die vliegen bij KLM? Ik ben ruim 2 jaar geleden aangenomen en mag nu waarschijnlijk binnenkort starten met de cursus. Naast het stewardessen-forum hoop ik ook hier ervaringen te kunnen lezen/delen, aangezien ik hier onder mijn andere nick altijd zoveel plezier heb.
Ja ik ben ook wel benieuwd naar de vragen en het rollenspel!

Ik las er hier eerder al 1 over een allergietest of zo....

Iig sterkte met het afwachten!! Zal niet meevallen!!
Ik vond het vergelijkbaar met het uitzendbureau. Het rollenspel ging over een garage. Deze mevr. was al 2 x voor een afspraak gekomen en 2 x was de afspraak niet bekend.

Je krijgt de opdracht voor het rollenspel en dan krijg je nog 15 minuten om je daar op voor te bereiden. Je hebt dus wel even tijd om te bedenken hoe je het gaat aanpakken. Ik vond het hele aardige mensen.
Oh dat klinkt wel een beetje vergelijkbaar met die allergietest: daar was ook een vrouw die al 2 keer een afspraak had gemaakt die 2 keer niet in de agenda stond.

Was ze boos? :-) Haha ik zie mezelf eigenlijk nog steeds niet echt acteren
Ze ontploffen al bij goedemorgen!! Maar gewoon rustig blijven en dan komt het wel goed.
Die 5 werkdagen lijken mij ook echt een eeuwigheid! Maar geduld is ook een competentie zeggen ze ;)

Ik mag morgen op gesprek, vind het echt super spannend!
quote:papua schreef op 16 maart 2011 @ 17:56:

Ze ontploffen al bij goedemorgen!!

Maar gewoon rustig blijven en dan komt het wel goed.

HAhahaha oh wat erg!!!

Kopje koffie aanbieden dan maar.............
Ik las trouwens dat gisteren de eerste KLM vlucht naar Japan weer vertrokken is. Pffffff....je zal daar als stess op mee moeten, weet niet of ik daar nou zo blij mee zou zijn.

Geen idee of je in zo'n geval werk mag weigeren eigenlijk?

Voor hetzelfde geldt breekt daar een nucleaire ramp uit als jij daar landt en dan ben je toch mooi de lul.

Maar geen idee waar ze heen vliegen........
Ze zijn maar heel even gestopt met vliegen op Tokio - die informatie klopt dus niet (dat ze sinds gister weer vliegen). Wel zijn ze afgelopen dagen een paar keer uitgeweken naar Osaka.

De crews van Tokio van afgelopen dagen, slipten ook steeds weer in 1 van de 2 genoemde steden.

De KLM zit er bovenop en de situatie wordt de hele dag in de gaten gehouden.

Persoonlijk zou ik er ook niet om springen op die vlucht te zitten, maar ik heb er wel vertrouwen in dat het bedrijf niet naar Tokio blijft vliegen als de situatie onveilig is.

De vlucht weigeren valt onder werkweigering, dus mag niet
Oh ik hoorde dat geloof ik ergens op de radio maar goed....daar hoor je wel vaker dingen die niet kloppen :-)

Maar als het werkweigering is omdat je naar onveilig gebied vliegt, mag het dan ook niet?

Uiteraard neem ik aan dat KLM de boel goed in de gaten houdt maar risicovrij is het nooit en wat nou als jij nu op het nieuws hoort dat er mogelijk een reactor op ontploffen staat maar jij mag over 3 uur wel op een vlucht mee naar Tokyo?

Ik vraag me af of ze je dan kunnen dwingen?

Nou ja gelukkig zijn dit soort situaties zeldzaam
Deze vluchten mag je inderdaad niet weigeren. Ik ben ten tijde van de SARS uitbraak ook 2 keer naar Shanghai geweest. Was ook erg apart (to say the least).... Aan boord toen 1 keer gewerkt met een masker op (neus en mond bedekt) wat geen feest was en erg belastend. Maar er zaten een paar pax enorm te rochelen, en dan bedenk je je geen moment. Heen bijna leeg en terug proppie vol met pax. Zal nu naar Tokio en Osaka wel precies hetzelfde zijn.

Dat is een onderdeel van je baan, soms zit je gewoon letterlijk en figuurlijk midden in het nieuws. In plaats van thuis op je bank naar het journaal te kijken.

Ik was in Washington DC toen Ronald Reagan in zijn kist langs kwam, bizar maar waar. Ik heb gewonde slachtoffers aan boord gehad van de tsunami eind 2004, gewonde soldaten uit Irak uit de Golfoorlog, enz...
quote:mayou schreef op 15 maart 2011 @ 21:04:

Pardon??? Ik heb toevallig wel zo'n oude piloot ja, en hij is verdomd lekker!

haha dat zal best, ik geloof je!!! Bij ons vliegen gepensioneerde KLM en Martinair piloten en die vind ik vrij oud als je bedenkt dat ik nog geen 25 ben ( er zullen uitzonderingen zijn maar die ben ik nog niet tegen gekomen)

Op de 73 vliegen wel weer jonkies maar die zijn net afgestudeerd dus nog vrij kinderlijk... haha het is ook nooit goed he?

Ik ben vandaag gebeld en mag in juni beginnen aan de ini!!!!

Die vluchten naar Japan zullen inderdaad heftig zijn, net als die van Haiti, Irak, Tsunamie. Om heel eerlijk te zijn ben ik blij dat ik dat nog niet meegemaakt heb want heb verhalen van collega's gehoord en die zijn niet fijn... Ben al blij dat de Bahrein vluchten geannuleerd zijn, anders had ik daar dit weekend gezeten
quote:papua schreef op 16 maart 2011 @ 13:44:

Ik ben op gesprek geweest bij KLM en het ging naar mijn idee wel goed. Binnen 5 werkdagen krijg ik een mail met het antwoord. Ik merk alleen dat ik geen geduld heb om te wachten. Ik wil het nu gewoon weten!!die dagen zijn echt killing I know, ik kreeg na 2 dagen al bericht was ook op woensdag en kreeg vrijdagmiddag het mailtje
He dizzy, ik weet ineens wie jij bent..... Volgens mij hebben wij vanochtend op facebook gechat en zijn we samen op las palmas geweest! Nu weet je waarschijnlijk ook wie ik ben.
haha ik al zo'n idee:-) haha
Jeetje Dizzy juni al?? Dat gaat snel zeg!!

Ik had me echt ingesteld op minstens september of oktober aangezien ze bij de sollicitatie ook vermeld hebben dat het een half jaar tot een jaar kan duren voor je op ini mag.

Maar het lijkt nu veel sneller te gaan dus.

Ik zit wel een beetje met mn vakantie.

We plannen een reis naar Maleisie begin september, maar ja.....ik weet niet of ze moeilijk doen als je vraagt of je dan op de ini van oktober mag als ze je bijvoorbeeld eerst augustus aanbieden maar dat komt dus niet uit ivm vakantie of werk of iets. Of dat het echt "take it or leave it" is

Nou ja moet eerst maar zien dat ik door die 2e ronde heen kom natuurlijk maar het is wel iets dat ik me afvraag :-) Voor áls het me zou lukken

Welke maanden vallen er bij KLM trouwens exact onder de zomerperiode? Want bij Adecco hoorde ik dat als je na 1 april in dienst bent gekomen je in de zomerperiode geen vakantie mag opnemen. Hier op het werk valt september officieel buiten de zomerperiode maar geen idee hoe dat bij KLM zit.
De zomer is mei t/m september.

En de startdatum van de cursus is in overleg
He Americagirl,

Ik kreeg na mijn gesprek een formulier mee over arbeidsvoorwaarde in vogelvlucht, daar stond ook iets over vakantie vermeld. Volgens mij was het bij KLM ook zo dat als je na 1 april in dienst komt je dat jaar geen recht meer hebt op vakantie. Als je wilt kan ik thuis wel even kijken.

Ik heb ook kunnen aangeven wanneer ik zou kunnen beginnen, ik zit nml nog met afstuderen .

Misschien dat ze dit bij KLM nog een keer vragen?

OMG, dat rollenspel lijkt me echt een ramp.. worden ze echt al meteen boos? Wat erg! En dan ben je hartstikke zenuwachtig omdat het toch een sollicitatiegesprek is en mensen op je zitten te letten...

Haha dat mag ik wel gaan oefenen :P
Zo'n rollenspel is hartstikke leuk Word eerst even Zen, beeld je in dat je Carice bent van 10 jaar geleden en dat ze voor het eerst een gastrol heeft in GTST. Het hoeft niet perfect te zijn, maar in grote lijnen moet het wel kloppen.
Haha bedankt voor je tip Lizzl, wie weet helpt het!

Adem in door je neus en uit door je mond :P
quote:Lizzl schreef op 17 maart 2011 @ 16:42:

De zomer is mei t/m september.

En de startdatum van de cursus is in overleg

Owww oke dus als ik in september al een vakantie heb staan dan kan ik bijvoorbeeld per oktober aangeven met de ini te willen beginnen. Nou ja t is maar een weet in ieder geval :-)) Mocht ik door zijn. Ik heb nog niks van KLM gehoord maar ik kwam er net ook achter dat mn telefoon thuis ligt!!!! AAAAHHH shit...nou ja, ga er vanuit dat ze morgen nog wel een keer bellen als ze het vandaag geprobeerd hebben.

@anne: volgens mij was het alleen de zomerperiode waarin je geen vakantie mocht opnemen of staat er bij jou het hele jaar?

Bij mij staat er als je ná 1 april in dienst komt dat je dan geen recht hebt op verlof in de zomerperiode.
Papua ik wacht met je mee. Ik ben vandaag op gesprek geweest bij de KLM.

Voor mijn gevoel ging het wel goed, ook het rollenspel vond ik meevallen. Maar ja wat vonden zij ervan is natuurlijk de vraag.

Laat je het weten als je het weet?
Gisteren en vandaag jullie topic gelezen. Wat word ik er vrolijk van zeg! En volgens mij is het een geweldige baan bij een goede werkgever. Ik kan me voorstellen dat je na een aantal jaren weer eens wat anders wil, maar dat geldt volgens mij voor veel banen, en daar zie je lang niet zoveel van de wereld als bij jullie baan.

Ik was vorige week in Spanje en als ik dan weer terug ben in NL, dan moet ik echt afkicken van het 'weg zijn'. Dan wil ik zó graag weer weg! Maar goed...ik heb een kantoorbaan, dus dat wordt 'em niet.

Mijn man werkt op zee, en we hebben twee kinderen, dus ik hoef er niet eens over na te denken om me aan te melden. Geeft ook niks, maar ik zou tegen jullie willen zeggen; geniet van deze tijd! Volgens mij is het voor nu geweldig om mee te maken en voor later geweldig om op terug te kijken.
@ Americagirl; ze vroegen bij mij of ik nog vakanties gepland had staan. Dit noteren ze dan ook en ik denk dat ze je dan daarom heen plannen voor een eventuele curcus.

@ PKT; Ik check echt elke 5 minuten mijn mail en zelfs 's avonds check ik het. Ik kan ook niet stoppen met eraan denken. Zodra ik het weet laat ik het weten!!

hatseklats, 29 minuten geleden

Volgens mij is het voor nu geweldig om mee te maken en voor later geweldig om op terug te kijken.

Ik heb nog nooit ergens gewerkt waar mensen zo lang blijven hangen. Hoorde ik vroeger bij andere werkgevers dat er collega's waren die er "al" 7,9,12 of soms wel twintig jaar werkten. In de vliegerette hoor je heel vaak dat collega's al minstens 15 jaar vliegen. En ik heb meer dan eens gevlogen met collega's die alatijn 30 jaar vliegen.

De tijd vliegt als je vliegt Leef je bij een reguliere baan eigenlijk van weekend naar weekend, in de vliegerette leef je van reis naar reis of als je een (fijn ) thuisfront hebt: van reisverlof tot reisverlof. Daardoor gaat de tijd zo absurd snel voorbij. Net als je zomervakantie toen je 15 was

Er zijn heel veel collega's die het "een tijdje" willen doen, maar ze blijven toch meestal plakken

Het is helaas zeer verslavend Als ik er nu aan denk dat ik zou stoppen, dan denk ik direct: "Ja, maar.... waar moet ik dan mijn haar laten doen? En...... maar...... hoe..... nee..... onmogelijk "

Tja..... we zijn een soort junkies
Hoi meiden,

Ik heb van de week een afwijzing gehad van KLM na mijn tweede gesprek.

Wij zaten met vier personen op dezelfde tijd in de sollicitatie ronde. We hebben contact gehouden en blijken alle vier afgewezen te zijn. Ik baal als een stekker...

Nu afwachten tot volgende week woensdag, dat ze me bellen met de feedback.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven