Ik ben zo bang... deel 7

19-12-2010 10:13 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 alweer.... en het leven blijft een achtbaan.

Maar gelukkig een achtbaan waarin ik me gesteund weet door alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. met of zonder kanker, met of zonder ervaring met de ziekte, maar altijd met een groot gevoel voor humor en aandacht voor elkaar.

Dit topic is er voor iedereen die mee wil lezen of schrijven over de grootste levensproblemen en de kleinste grappige ervaringen.

Van praten over werk tot problemen met kolven, van tumorbevriezen tot hondenfoto's, van kerstballen tot iPhones: ik hoop dat ik nog heel, heel lang mag blijven schrijven op het mooiste topic van het forum.

Deel 6 staat hier.
Potverdikkeme Phoehee, da's niks niet leuk niet!

Ondertussen heb jij trouwens meer plaatjes dan ik...

Wij moeten er nog steeds een stuk of 8 en dat lukt maar niet. Nou ja bummer, dan maar niet vol.

Net bij tafeltjesavond van Nordochter geweest. Zó trots! Ze gaat van een moeizaam Mavo advies vorig jaar nu naar 2 Havo.
Wel even offtopic: Norre, ik heb heeeel veel dubbele, dus als je even meld welke je nog mist heb je grote kans dat ik je kan helpen aan wat missende plaatjes.
Ik loop een beetje (boel) achter met bijlezen. Bo, je huis is rond Ik ben echt heeeeel blij voor je! Hopelijk zijn de pc-trubbels snel opgelost. Dan merk je toch hoe verslaafd gewend je raakt aan internet

Zoeb, jij bent echt een dijk van een mens Dat moest ik even kwijt.

Phoehee, je baan kwijt? Potver Maar je hebt dus nog even tijd om wat anders te zoeken?

liefs aan allemaal
Ga in therapie!
ik wil je ook wel helpen Norre
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
1001nacht. heel interessante link. Ik heb het globaal doorgelezen, (142 pagina's) maar of ik er nu wijzer van ben geworden? Heel veel medische termen die me niets zeggen, maar ik haal er toch wel uit wat wel en niet kan helpen. Er vroeg bij zijn, is wel heel belangrijk geweest. Vitamine C moet vanaf de 1e dag van de breuk worden gebruikt. Misschien had ik er toch mee door moeten gaan. Maar dat is nu te laat. Ik hoop maar dat de vroege diagnose helpt. Heel erg bedankt voor de link.
Op weg naar bed...

Lief van jullie. Ik ga morgen even kijken welke het nog moeten zijn.

Trusten!
De ele voerbalplaatjes hype is volledig langs me heen gegaan... Heb er niet eens bij stilgestaan dat het alweer was afgelopen! Wij hebben hier dan ook geen ah, dat scheelt. Het hele gebied hier is overspoeld door de Deen

Ik heb me gisteren na pilates gestort op wie is de mol (ik had gelijk) en ben daarna blijven hangen bij levenslied, wat ik eigenlijk een hele mooie serie vind, maar de afleveringen zijn voor ons commerciële kijkers vaak net te lang. Hoe gewend kun je raken aan een plaspauze tussendoor!

Zoebie, wat vervelend dat er eigenlijk weer niks uit is gekomen, alleen dat je bijzonder bent. Maar dat lost niks op natuurlijk. Ik hoop dat je zonder ongemakken met je verzakte blaas verder kunt, want een operatie daaraan lijkt me niet fijn. Ik ken verschillende mensen waarbij het verkeerd is gegaan die nu met een katheter rond lopen...

Phoehee, ik hoop dat je nog even de tijd hebt ok te wennen aan je ontslag. Misschien geeft het ook wel rust na een nogal onstuimige periode op je werk? Ik hoop maar dat je alweer grootse plannen maakt voor erna! Vandaag vrij toch? Kun je er na je ziekzijn een beetje van genieten, of breng je nog steeds de halve dag op de wc door?

Bo, wat fijn dat het huis nu helemaal rond is! Hoe is dat nu afgelopen met de verzekering? Moeten jullie een enorm bedrag neertellen omdat jij met Ro in het huis komt wonen, of was het alleen veel gepraat en zie je er verder geen gevolgen van? Het zal allemaal wel gebruikelijk zijn, maar het blijft een raar verhaal...

Het vriest hier in de bus (het is misschien geen hartje winter meer, maar de airco is wat overdreven) dus ik krijg heel erg koude vingers. Ik blaas zelfs wolkjes! Ik kom op mijn werk nog wel even kijken!

Fijne dag alvast, hopelijk met mooi weer, fijne wandelingen en zo weinig mogelijk medische rompslomp!
Bo heb je nog wat kunnen slapen of heeft de brief van de verzekering je wakker gehouden omdat je aan het bedenken was wat er nog allemaal moet gebeuren?

IJskoud in de bus. Lekker dan Ing. Is het buiten lekker zit je binnen te vernikkelen. En dat van die katheters had ik niet willen weten. Maar dat is misschien juist de reden dat het in een academisch ziekenhuis moet gebeuren.

Hoe is het met de pijn? Ik moest ook nogal vaak gisteren en de ene keer voelde ik niets en de andere keer deed het verrekte pijn.

Ik heb wel AB gekregen om een infectie te voorkomen. Vanmorgen was alles weer normaal gelukkig.
Vandaag vrij ja! Ik denk dat het stoppen misschien wel goed is maar erg moet wennen nog. We hebben zo'n leuke groep en ik denk dat ik dat niet meer terug krijg. Maar een betere baas en meer loon moet lukken. Het is alleen zo definitief, ik werk er toch al bijna 6 jaar.

Bo ik ben de voetbalplaatjesmafkees. Voor Okkie, maar jullie begrijpen dat dat een smoes is.

Norre ik heb er nog heul veul. Zeg maar welke.
Zoebie, ik bedoelde natuurlijk alleen maar dat ik het zo "raar" vind dat jij helemaal nergens last van hebt, terwijl ik mensen ken die daaraan moesten worden geopereerd. En misschien was het ook wel het beste als ik niks over die katheter had gezegd. Maar hé, die heb jij niet nodig! *geeft zichzelf klap voor hoofd. Denken voordat je praat, sukkel*

Ik heb trouwens weinig pijn meer hoor. Ik moet wel heel veel plassen en de AB heeft het een beetje een chemisch kleurtje gegeven, maar verder ben ik zo goed als van de klachten af. Gelukkig maar! Jij gelukkig ook. Hopen dat het allemaal lang wegblijft!

Phoehee, ik zag een mooie foto op je hyves. Ik moet toch eens komen kijken hoe ze er nou in het echt uitzien, voordat jij de boel alweer hebt verkocht
Zo, vanaf Ro's laptopje even een update :-)

Mijn computer is nog steeds kaputski, begin me nu toch echt zorgen te maken. Ro kijkt er dit weekend naar, maar ik heb de hoop bijna opgegeven; Het ding is echt overleden, terwijl hij helemaal zo oud nog niet is.

Verder niet zo best geslapen, maar ja, na de chemo is dat standaard, dus ik haal dat hopelijk weer in.

Ing, ben je als een ijsklontje op je werk aangekomen? :-)

De verzekering is inderdaad rond en hij staat alleen op Ro's naam (daar zijn ze mee akkoord gelukkig).

Dus het is geen kwestie van dat ik bij hem in huis kom wonen, maar van of de verzekering op beide namen zou komen of niet, omdat we ook allebei voor de hypotheek hebben getekend. Dus dat is echt niet zo raar en het is uitzonderlijk, maar wel fijn, dat de bank en verzekering toch akkoord zijn nu :-)

Zoeb, wat is er een hoop info te vinden over die dystrofie! Ik had er dus echt nog nooit van gehoord, maar blijkbaar is het een veel voorkomend probleem. ik hoop dat je wat hebt aan de informatie.

Het is hier ineens weer heel koud, en de honden waren net begonnen met de rui; hun lijf weet nu volgens mij niet meer wat het wil: Joe verliest op zijn borst veel haar, maar achterop niet, en Sam precies omgekeerd

Phoehee, 6 jaar is inderdaad een hele lange tijd.

Ik denk trouwens wel dat je ergens anders weer leuke en fijne collega's zult treffen, maar nu voelt dat natuurlijk nog niet zo. Het is ook niet niks, je baan verliezen!

Ik duim heel erg met je mee voor een leuke, uitdagende, goedbetaalde nieuwe baan! En over die voetbalplaatjes heb ik het maar even niet

Nor, wat gaaf, van Nordochter! Je zult wel trots zijn, ze heeft zich dus echt omhooggewerkt op school!

Knap van haar, is ze er zelf ook blij mee?

Its, spaarde jij Beverly Hills 90210? Haaaa, toen ik dat las kreeg ik echt flashbacks van die stickerboeken van vroeger zeg, mijn broertjes waren er ook altijd mee bezig :-) maar dan de voetbalvariant.

Duub, ja, we zijn superblij met de voortgang met het huis!

Het gaat zo leuk worden, ik heb helemaal driebubbel zin in de zomer nu: een nieuw huis, lekker buiten in mijn nieuwe (enorme) tuin en heel veel nieuwe dieren!
Zo fijn Bo dat je je kan verheugen op je nieuwe huis. Een klaar huis ook. Ik kan het me best wel voorstellen. Sam en Joe zullen wel moeten wennen denk ik. Maar het is fijn dat nu alles rond is.

Oei de rui. Sedi is al aan het ruien maar ik kan het me van Saar nog niet indenken. Gekke Saar die nu ligt te slapen op haar rug met vier poten wijd uit elkaar. Ze vind het heerlijk om op haar zachte buikje geaaid te worden. Ik hoop dat ze niet erg gaat ruien. Ze heeft zo'n mooie vacht en Sedi is altijd zo dof als ze in de rui is.

Ik ga eens proberen de koelkast schoon te maken. Is hard nodig. En daarna mijn klerenkast leegmaken. Ik ga nu echt radicaal weggooien. Dingen die ik toch nooit meer draag. En dan meteen wegbrengen zodat ik het er niet meer uit kan vissen.
Goedemorgen

Ingh, alweer wat opgewarmd.

phoehee, 6 jaar is lang maar ik weet zeker dat je iets leukers zult vinden met een leuke baas en een beter salaris. Ik ga vandaag naar de brievenbus voor je

Bo,fijn dat de vezekering rond is. Nu komt et echt dichtbij. Lekker een miniboerderij
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Ik ben weer helemaal doorgewarmd hoor. In de tram gewoon onder de warme straal gaan staan

Oh, vandaar Bo, ik had geen idee dat jij ook had getekend voor de hypotheek. Dan snap ik de ophef in principe wel. Maar het blijft raar natuurlijk, dat Ro het in zijn eentje helemaal kan betalen en dat er dan tóch moeilijk gedaan wordt over het feit dat jij ziek bent. Ik bedoel, mocht jij ooit wegvallen, merkt de bank daar financieel toch niks van (even heel cru gezegd natuurlijk...). Maar goed, zo werkt het niet he.. Soms vind ik dat wel een beetje ongevoelig hoor. Er moeten regels zijn, maar het zou toch fijn zijn als ze die dan toepassen op basis van de bekende gegevens.
Bo, ik kan het me helemaal voorstellen! Je voelt nu echt de lente in de lucht hangen en dan het vooruitzicht van je eigen landgoed (sorry hoor, maar een huis kun je dat niet noemen ) met bos en meer en een schare dieren... heerlijk!

Ing, alweer ontdooid dus?

Phoehee, zes jaar is lang maar het is ook wel een mooi moment om eens naar iets anders te kijken, toch? Afscheid nemen is altijd moeilijk, niet alleen van mensen en van je baan maar ook van het bekende. Maar het onbekende kan ook weer heel leuk zijn
Ga in therapie!
Koelkast is schoon, pols doet pijn. Ik heb een half uurtje rust en 2 paracetamols genomen.

En toch ga ik nu naar boven. Het moet gewoonweg.
Bonnie maakte eiig geluid vanmorgen, ik zal zo eens kijken. Maar ze moet eerst broeds worden.

Leukleuk je huis. En dat moet ik de kuikens/jonge pubers brengen en kan het zien! Ik vind het zo fijn dat er zo'n leuke dingen op je pad komen, de honden, huis en andere dieren. En dan nog al die verstekelingen.

Ingmagh dit is een blijvertje hoor! Didymos indio ultramarine. Niet echt zeldzaam maar erg mooi. Zou jou ook mooi staan! (wel echt een jongensdoek vind ik) http://www.didymos.com.ua ... es/dimg2/134/DSC_9402.jpg
Geef jezelf wel genoeg rust hè Zoeb!

Joe en Sam willen ook allebei graag op hun buik worden gekroeld. Sam is sowieso de grootste knuffelhond die ik ooit heb meegemaakt :-)

Phoehee, haha, "eiig" geluid wat een grappig woord!

Ja, ik ben ook echt heel blij met alles wat er op mijn pad komt. Het maakt het leven leuk, ondanks de minder leuke dingen die er ook zijn overheersen de fijne en hoopvolle dingen!

Ing, in de tram onder de warme straal??? Ik zit al eventjes te bedenken wat voor straal dat dan is: douche in de tram? Zon in de tram? Straalkachel in de tram?

Duub, het is toch echt geen landgoed hoor, maar wel een echt pippi-langkous-boerderijachtig-diervriendelijk-gezellig huisje :-)
Robo, het is zo'n warmtegordijn. Voor de deuren en elke keer midden in de tram zit zo'n warme stroom lucht. Ik vind dat meestal een beetje viezig (geen idee waarom), maar dit keer kwam het wel goed uit.

Wat een prachtige doek Phoehee! Die is wel heel erg gaaf. Maar wat is een "3"? Dat is zeker geen maat waar ik wat mee kan? Wanneer spreken we af (Volgens mijn vriend ben ik me iets te veel aan het verdiepen. Maar ik kan het niet laten!)

Zoeb, ik wilde nog zeggen: bind je die pols op je rug? Maar dat vond ik niet zo aardig.. Nu lekker op de bank hoor!
Haha Ing. Kast is leeg hoor. Bed ligt nog wel vol. (Nou ja, het valt eigenlijk wel mee) en ik heb vier grote blauwe vuilniszakken vol voor iemand anders. Plus een tas voor een medeforummer die morgen komt. Maar zij is erg smal, dus alle veel te grote dingen zitten in de andere zakken.

Jeetje wat raar om een lege kast te zien.
heb jij forummeet? Potsie, ik heb daar ook wel weer zin in. Wanneer ging de zon ook weer schijnen zodat jij naar Sjur op het strand ging, Zoeb?
Bestel die zon maar gauw Ing. 't Is gewoon koud buiten. Bah.

Morgen komt Mamzelle even op de koffie. Van een ander topic.
Meiden even een vraagje: Kun je leren laarzen waar de voering van kapot is laten maken? Zo jammer om ze weg te gooien als ze van buiten nog mooi zijn. En ik ben al lang op zoek naar dezelfde, maar die kosten 150.- Dus dat doe ik maar niet.

Oh ik ga er een topic over openen. Komt vast iets leuks uit.
Geen idee eigenlijk of dat kan, Zoeb!

doe dus maar een topic, ja :-)

Klinkt gezellig, morgen; wat leuk toch dat je zoveel contacten aan het forum overhoudt.

Hoe gaat het met de pols, na je opruim- en schoonmaakacties?

Ing, je bent je niet "teveel" aan het verdiepen, maar je bereidt je gewoon graag grondig voor

ik ga de dagelijkse dweil door het huis halen, het bed verschonen en dan lasagne maken.

Heb zo'n zin in een rustig weekendje met Ro, maar schoonmoeder belde alweer of we komen, dus ik vrees dat de zondag besproken is.
Even snel, later meer.

De nummers die Norzoon nog nodig heeft:

062, 176, 219 en 231.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven