Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
@pebbles. AAARRGGHHH misselijk. Ik heb echt met je te doen. Hoop dat het idd een buikgriepje is. Want dit hou je natuurlijk nooit vol zo. Ik had het dan best makkelijk met Kyran nog zo klein, die sliep toen echt nog heel veel en dan kon ik in het begin ook wel rustig aan doen.

Die misselijkheid, dat mis ik nu dus echt even niet. Ik kreeg dat niet zozeer van eten maar wel van bepaalde geuren. Bv mensen met een leren jas of rokers of helemaal horror iemand met een leren jas die ook nog naar rook ruikt. Ben in de trein wel eens ergens anders gaan zitten. Heb nu wel ontzettend last van maagzuur, ook leuk om 's nachts wakker te worden en het zuur loopt zowat uit je mond.

Hoop dat het snel wat minder wordt voor je, die misselijkheid dan.

@FF Wij willen allebei dus niet bevallen dit weekend. Hoop dat het me gaat lukken want het rommelt af en toe behoorlijk hier binnen. Mijn moeder is t/m 1 februari vrij behalve deze drie dagen dit weekend. Zal je idd zien dat die spruit er nu uit wil komen....

@Ris heeft Ella dan tot nu toe in de maxi cosi gezeten? mmmm, Kyran is daar dus echt veel de dik voor. Die zit helemaal klem. Heb het nog wel af en toe gedaan voor een ritje van vijf minuten naar het zwembad als het regende en ik met mijn schoonzusje mee kon rijden maar ideaal is het niet. Maar de autostoel vind hij helemaal leuk want hij kan dan beter naar buiten kijken.

@mmmoi Daar was je weer. Het is ons toch gelukt om een hele pagina zonder roze te vullen. Maar we hebben je kleurtje wel gemist. En hoezo verslaafd aan forum, eerst man terroriseren om pc aan te sluiten en dan direct weer hier naar toe, hahaha. Maar wel fijn dat je compu-kamer zo mooi is geworden. Nu kom je helemaal niet meer achter je pc vandaan.

@Babba hoe gaat het nu met Aimee, nog steeds zo aan het krijsen 's nachts. Of werken de tips van de nanny een beetje?

@Krokus. Wij eten ook altijd later dan Kyran omdat hij vroeg naar bed wil. En het lukt me dan ook niet altijd om hem echt met de pot mee te laten eten. Ik ben vegetarier en wij eten vaak iets van roerbak met veel pittige kruiden. Ik geef hem dus best vaak potjes O. Dat is er ingeslopen sinds de verhuizing, daarvoor had ik een hele vriezer vol met eten voor hem. Hoe doe jij dat dan met Roan?

@Ringel Hoe is 't met je arm? Wat zei de dokter? Je moest toch vandaag terug?

@Annie. Trek in vlees? Heb ik ook tijdens deze zwangerschap en dat voor een vegetarier... hoe slecht kan je zijn. Heb soms wel eens stiekem wat vleeswaren broodbeleg van de mannen gepikt. Niet verder vertellen hoor! Hahaha.

@Pepiet Alles goed? Druk met de mol zo te lezen. Zou niet weten wat dat is iets van tv toch?
Niniane, vreemde tip misschien maar tegen maagzuur werken rauwe worteltjes heel erg goed. Kreeg de tip van een hele oude dame en geloof me, het werkt stukken beter dan alle medicijnen die ik van gyn heb gekregen. Knaag er nu dus hele zakken doorheen. Je voelt je een beetje een megakonijn, maar als het werkt dan werkt het!
Vandaag een dagje naar mijn ouders geweest. Het is vrijdag hun oppasdag dus ik kon hier even lekker op internet en mijn nieuwe camera uitproberen. Heb ook inmiddels ook foto's op de groep gezet. Van Kyrans nieuwe kapsel is niets meer over trouwens. Als N-man naar de kapper gaat moet Kyran ook maar weer mee want het groeit echt supersnel bij hem.

Ook ben ik nog even gaan shoppen met mijn moeder en Kyran voor nieuwe kleding voor het mannetje. Hij kan alles wat hij heeft nog wel net aan maar het wordt hier en daar ook wel al wat krap. Zal je zien dat als de bb er is hij niets meer past en dan moet N-man op kleding-jacht. Niet dat hij een ellendige smaak heeft, dat zit wel goed. Maar hij heeft een bloedhekel aan winkelen dus zielig als hij dat dan op moet knappen.

Verder niet veel nieuws, nog geen bb te bekennen.... En dat houden we nog zo tot maandagmiddag.
FF, echt nog nooit van gehoord. Maar zeker de moeite waard om te proberen want ik heb nu alle maagzuurtabletten en drankjes die vrij te koop zijn al geprobeerd en die zijn echt smerig. Soms laat ik het zuur maar komen omdat ik er nog niet uit ben welk van de twee (zuur of tablet/drankje) ik smeriger vind.

Ben je nog niet oranje uitgeslagen van al die wortels? Had wel eens gelezen dan als je teveel caroteen binnen krijgt je dan oranje-achtig wordt.
Wordt steeds spannender hier met de bijna nieuwe babies!!!

Ik gok voor Niniane ook op een meisje...

En Pebbles denk ik ook...Ben dan ook wel benieuwd naar de naam die Mmmoi al wel schijnt te weten. Haha of wordt een evt meisje vernoemd naar Jasmijn...Krijgen we grote Jasmijn en kleine Jasmijn. Staat wel leuk bij Floor.

Elke zwangerschap schijnt anders te zijn...Wat dat betreft klopt het wel bij jou Pebbles...

FF: jij zou dat moeten weten na 4 zwangerschappen. Leken ze op elkaar of toch heel anders?

Niniane: volgens mij ben jij ready voor de baby. je klinkt opgewekt en meer uitgerust dan een tijd geleden...Heb helemaal zin in jouw babyverhalen.

Krokusje: hier ben je ook welkom (op dit moment tijdelijk onderdak aan broer, maar als hij weg is nog 1 kamer over, misschien ook meeting eraan vast plannen. Wel leuk...

Ris: super toch dat je nog bv geeft en ervan geniet. Ella is zo klein en fijn, overvoeden zal wel meevallen en zolang ze de rest wat ze nodig heeft goed eet.....En jij vindt het heerlijk om te doen....dus...

Mmmoi: hoe was het bij de oppas...??? hopen dat deze een blijvertje is...

Aimee heeft de afgelopen dagen weer doorgeslapen, wel piepen bij naar bed gaan. Deed ze eerst nooit en negeren helpt wel...Keep my fingers crossed. Deze week zelf ook moe door haar slechte nachten.

Trouwens ze is nu ziek. Haalde haar op en huilerig, rode wangen. Volgens de oppas krijgt ze 2 tanden boven. Pas nog niets te zien, dus wie weet speelde dat mee. Sinds september heeft ze er geen tanden bijgekregen. Loopt nog steeds met alleen 2 ondertanden.

Ze had net wel 40,2 graden koorts????is dat normaal bij tanden krijgen.

Vorige keer bij tanden had ze verhoging 38,2 ofzo. En voor de rest nog nooit koorts gehad.

Waar moet je opletten bij koorts kindje met deze leeftijd. Wanneer zorgen maken. Maak me nu nog geen zorgen, maar wil wel alert zijn.

Ga even bankhangen...
Oh babba, ik had dat over koorts pas nog aan de HA gevraagd omdat ik daar was voor oorontsteking bij mezelf en Kyran ook hoge koorts had af en toe.

Hij zei dat bb's wel vaker oppeens hoge koorts krijgen en dat dat vaak ook snel weer weg is. Houd het een aantal dagen aan dan even langs gaan. Of als het kind niet meer alert is, afwezge indruk maakt, slappig is. (Er is een woord voor maar daar kom ik nu dus even niet op.) Meestal zijn kinderen met koorts wel wat hangerig maar spelen ze toch ook nog wel als ze dat ook niet meer doen is er mss wat aan de hand. Niet of minder eten was niet zo erg maar drinken moeten ze wel blijven doen.

En idd ik ben helemaal klaar voor de bb. Heb er ook wel zin in begin me ook weer wat fitter te voelen (voor een hoogzwangere) nu alle drukke dagen voorbij zijn. Heb alleen nog steeds niet mijn ziekenhuis koffer ingepakt. Ben er nog steeds van overtuigd dat ik gewoon thuis ga bevallen.
Ik heb zowaar weer wat gegeten net nadat ik de hele middag op bed heb gelegen. Verder dan een paar hapjes kippesoep en cruesli is het niet gekomen maar het is wel fijn om weer wat in je maag te hebben.

Ik voel ook mijn onderbuik al ligt opbollen maar dat zijn denk ik voornamelijk darmen die alvast plek aan het maken zijn.

Haha, iedereen nieuwsgierig naar het namen gebeuren. Ik zal jullie niet langer in spanning houden. Manlief's favoriete naam was inderdaad Jasmijn en wie werd er als eerste geboren, inderdaad Jasmijn. Mijn favoriete naam was Ella dus jullie snappen al dat ik erg graag wilde bevallen voordat onze gezamenlijke naam "ingepikt" zou worden.

Maar wees gerust, we beginnen weer lekker overnieuw met namen verzinnen dus het wordt vast wat anders.

Jongensnaam waren we het toen trouwens al meteen over eens en nu vind ik die naam niet zo leuk meer dus daar moeten we ook wat anders voor gaan verzinnen.

Spannend hoor, die bevallingen die elke moment kunnen beginnen. Ik zit elke keer eerst snel te kijken of er al nieuws is en daarna ga ik alles pas goed lezen.

Autostoel: Floor zit ook nog gewoon in de maxi-cosi. Gaat ook nog wel een paar maanden lukken denk ik. We hebben al een grotere maar die gebruik ik alleen nog maar voor naar de chreche, ik kan er ook nog niet zo goed mee om gaan, de gordels krijg ik niet goed strak en het erin zetten vind ik echt een drama.

Meeting: ik vind het prima, voor mij wel te rijden. Het hangt een beetje van de dag af want ik werk nog wel een paar dagen doordeweeks.

En daar was ik ook weer...ben vanmiddag met Jasmijn en mijn moeder naar het dorp geweest en heb in de uitverkoop een nieuwe jas voor Jas gekocht. Ze had er al wel 1 natuurlijk maar dat was maat 80 en daarvan werden de mouwen veel te kort, helaas. Het jasje was verder nog onwijs mooi en qua grootte is 'ie verder nog helemaal goed, maar echt haar polsen waren helemaal bloot dus dat kon echt niet meer. Heb nu een leuk 3/4 paars-rozig jasje met een rits en een dubbele knopenrij, echt zo'n tuttebellen jasje. Omdat hij wat langer is staat hij helemaal leuk als ze staat of (binnenkort?) gaat lopen. Ik ben er heel blij mee. Bovendien had ik van die winkel ook nog een bon dus hoefde ik er maar vier euro voor te betalen!!!

Daarna heb ik mijn moeder verrast met een etentje (voor Pebbs: bij dat restaurant waar wij ook geluncht hebben), als dank ook voor al het oppassen. Mijn vader en mijn man moesten toevallig allebei al vroeg in de avond weg voor een nieuwjaarsborrel van hun werk incl. eten (allebei! wel allebei bij een andere baas trouwens, toevallig!) dus we waren toch saampjes. Jasmijn is gewoon mee geweest want we gingen al om half zes. Zij heeft haar potje O. op en een bakje kwark. Daarna lekker met van alles en nog wat in de wagen zitten spelen en ook nog even op schoot. Ongelooflijk lief geweest; je hoorde haar niet. En dat is helemaal bijzonder als ik je erbij vertel dat ze alleen tussen de middag 1 uur had geslapen en verder helemaal niet!!! Ik had haar wel in bed gelegd maar ze ging alleen maar huilen. Dus proef op de som genomen en toch mee genomen. Maar ging gelukkig hartstikke goed. Ik was op tijd thuis, heb haar omgekleed en half acht lag ze in bed. Ze sliep gelijk, gelukkig!

@Pebbles: Nu ben ik heel benieuwd naar die jongensnaam die het toch niet wordt... Jasmijn is trouwens echt een vette naam hoor, als je je kindje zo zou noemen zou ik het een hele eer vinden!!! Juist heel leuk!!! Vergeet je trouwens niet om buikfoto's te maken, dat is zo leuk voor later. Wel heel vervelend voor je dat je zo misselijk bent, ik herken het natuurlijk, ik was ook 16 weken kotsend misselijk en viel zelfs ruim tien kilo af (helaas zijn die er allemaal weer dik bij gekomen dit jaar...). Ik heb wel eens gehoord van www.preggypops.nl , hoorde dat pas toen ik niet meer misselijk was, maar misschien is het wat voor jou???

@Niniane: Fijn dat je je wat fitter voelt. Ik ben ook zo benieuwd naar jouw beeb, de naam, hoe het gaat gebeuren en wanneer... je houdt ons snel op de hoogte, toch???

@Babba: O ja, de nieuwe oppas, nou het was heel gezellig! Is natuurlijk ook al een kennis van ons dus dat scheelt. Hun jongste is een meisje van 10 dus had ze aardig wat speelgoed dat Jasmijn leuk vond. De duplo stond al klaar toen we kwamen, vond Jasmijn erg leuk! Ze vindt het prima om net zoveel geld te krijgen als de vorige oppas en ze heeft er veel zin in, ik heb er dus een goed gevoel over! Ze begon al dat ze zo'n zin had als het mooier weer werd alle speeltuintjes af te gaan (ze woont in een nieuwbouwwijk; heel kindvriendelijk) dus ze is wat haarzelf betreft wel een blijvertje dan!

@Ringel: Wel vroeg hoor, toen al zindelijk! Volgens mijn moeder was ik dat ook al best vroeg alleen weet ze niet meer wanneer precies. Ik zie het wel met Jasmijn, ik denk dat ik in de zomer lekker met blote billen ga oefenen!

@Pepiet: Je hebt het maar druk met die poule. Ik vind het super hoor, wat je ons gemaild hebt!

@Ris: Je zult geen spijt krijgen van die combisleeper. Hij is echt super, Jas slaapt er al sinds haar verjaardag iedere middag en nacht in en dat gaat prima! NB: Ab-so-luut geen deken er extra overheen doen hoor, dat zeiden ze er bij mij tenminste bij.

@FF: Jottum, dat is echt geweldig! Heeft je schoonmoeder geen zin om nog meer te naaien ? Mijn vriendin heeft ook zo'n geweldige schoonmoeder, haar dochter van 4 had met kerst (Jas' verjaardag dus) ook zo'n zelfgemaakte roezeljurk aan met bandjes van bretels, echt superleuk gemaakt! Helaas kan ik het zelf niet en mijn moeder en schoonmoeder ook niet...

Nou, dit was iedereen geloof ik weer, ik ga nu zo lekker Katja vs. de rest kijken, vind ik altijd geinig. Morgen weer een dag! Fijne avond allemaal!
zo hier ben ik weer!

heb gisteren voor het eerst weer echt gewerkt! zo viel dat ff tegen. ik had knallende koppijn van alle indrukken. nu moet ik wel zeggen dat het een chaos was daar. t is net nieuw en er is heeeel veel onduidelijkheid. de mensen waar ik mee werkte wisten het ook niet allemaal???? inwerk map klopte niets van (was nog van de oude locatie) dus niet heel handig. morgen mag ik weer en dan meteen een slaapdienst! we zien het allemaal wel.

ben nu druk aan het zoeken naar een vakantie voor de zomer. het wordt iig frankrijk en dan ws de auvergne of de limousin. liefst een huisje met zwembad en dan ook nog eens niet zo duur heel goed zoeken ws.

pebbles; wij hadden dat ook met Mees. ik bedoel van die namen. de namen die we bij Bram hadden, vonden we nu ineens toch niet meer zo leuk.

Babba; idd kunnen baby's ineens hele hoge koorts krijgen, maar dat mag niet meer dan 2 dagen aanhouden hoor. veel drinken geven en een molletje. en niet te warm aankleden. succes ermee!!

krook; ook Mees eet eerder dan wij doen. rond half 5. en dan doe ik meestal het eten wat wij de dag ervoor aten voor hem prakken/pureren. of uit de vriezer.

Annie; je hebt mol mail hoor

ris; goed van jou he dat je de eerste uitvaller als de mol had aangewezen ik ben er ook erg slecht in hoor! maar je kunt nog winnen hoor, niemand had een punt!

mmmoi; shopaholic heerlijk he koopjes jagen.

niniane; nog ff de benen bij elkaar houden he t komt toch wanneer het komt. (jullie weten niet wat het gaat worden he? heb je een voorgevoel?
Oh ja Pepiet! Je bent begonnen aan je nieuwe baan! Wel balen dat er zoveel onduidelijkheid was. En dat je koppijn had kan ik me voorstellen; ineens zoveel andere dingen aan je hoofd!

Mmmoi en Pebbs, dan had ik het toch goed gedacht met die namen!

En als je alsnog Ella wilt gebruiken; gewoon doen hoor! Een vriendin van mij was rond dezelfde tijd uitgerekend van haar 2e kindje en mijn man en ik hadden al tegen elkaar gezegd dat mochten zij dezelfde naam hebben als wij, dat we dan niet gingen wisselen (hun 1e kindje heeft de naam die ik altijd al wilde; die hebben we uiteindelijk niet gekozen hihi, maar het had dus gekund). Gelukkig kregen ze een jongetje (op dezelfde dag geboren als Ella!)

enne, onze jongensnamen zou ik nu ook niet meer kiezen (wij hadden Lucas of Pieter).

Als we gaan meeten in Brabant met Krokus in de hoofdrol zeg maar, dan moeten we ff afwachten wanneer ze weer naar Vught moet en dan kunnen we kijken wie er ook allemaal willen komen. Zal ik het ff op de groep gooien?

Ik heb trouwens vanmiddag 2 uur naar Schiffers fm zitten luisteren voor de muzikale aanwijzing. Ik was in de veronderstelling dat ze dan een heel lied zouden laten horen... was het één regel uit een lied en net op dat moment zat Ella te brabbelen... doe ik niet meer dus!

Niniane, de mol is idd van tv! Je klinkt idd stukken opgeruimder en opgewekter dan een paar weken geleden. Laat de baby vanaf maandag maar komen!

Mmmoi, Ella ligt idd niet onder een deken nu. De zak is eigenlijk nog te groot, vooral haar mouwen zijn stukken te lang en ze heeft nu hele brede body-builderschouders (haha). Ik ben net ff gaan kijken (doe ik normaal nooit) maar vond het nu toch wel een beetje spannend. Ze ligt overdwars met haar hoofd tegen de spijlen op haar buik. Zal wel lekker liggen!
Goedenavond allemaal,

Mats was ook vnadaag nog koortsig en heeft veel geslapen, we zien wel hoe het morgen gaat.

Verder gaat hier alles goed, we zijn vandaag bezig geweest de kamer te veranderen, bank aan de andere kant van de huiskamer neergezet enz. Ik mocht van lief lekker pielen met kabels en draden, nieuwe stekkers eraan zetten enzo. Kon ik mooi zittend doen.

Pebbles, tis misschien een beetje goor, maar ruikt je poep naar rotte eieren? Zoja, dan heb je het Noro-virus te pakken (net zoals ongeveer de helft van Nederland). Tis een buikgriep van een dag of 2 en niet fijn, ik hoop eigenlijk wel dat dat het is, dan ben je namelijk al snel weer veel beter.

Pepiet, bedankt voor je mol-mail. Ik ga ook meedoen, is het de bedoeling dat ik in 1 keer het hele bedrag betaal en heb je ook ergens spelregels ofzo? Ik vind het een mooie aflevering, even weer wennen aan de nieuwe presentator en wat een jong grut doet er dit keer mee!

Ringel, Wij doen azijn over de boerenkool en likmepikkie over de zuurkool, rare gewoontes eigenlijk.

Mmmoi, sjee, die Jasmijn is groot zeg! Als maat 80 haar al te klein wordt. Mats zit precies in maat 80, weet iemand ook waar je bretels kan kopen? Mijjn menneke is namelijk nogal slank rond zijn middel en staat vaak zonder zijn broek in de box!

FF, heb even gegoogled op Jottum, leuk leuk leuk!!!! Ik weet echt niet wat ik krijg, stiekem lijkt me een meisje wel errug leuk maar een jochie erbij lijkt me zo heerlijk voor Mats! Ook wij vinden de meisjesnaam die we voor Mats hadden niet meer zo leuk. Raar, ik was er toen zo vol van, maar die naam hoort gewoon bij Mats (als die een meisje was geweest dan).

Nou, ga weer lekker in mijn nieuwe huiskamertje zitten, hihihi!!!

Niniane, you go girl! En FF, ik hoop dat het meisje er snel is!!!!

Ik ga alvast met wat lekker eten en drinken de tribune langzaam bestijgen! KOM MAAR OP BABY'S!!!!
Oja, pepiet, je was al begonnen met werken. Kan me voorstellen dat het even wennen is maar het komt vast allemaal goed. Die hoofdpijn op je eerste dag is een goed teken, dan heb je goed je best gedaan om alle indrukken te verwerken. Over een paar dagen weet je niet anders!
@Annie: Het inleg geld voor de Mol-poule bedraagt 1 hele euro. Wilde je dat in termijnen gaan overmaken naar Pepiet??? Trouwens, volgens jouw prachtige omschrijving heb ik ook dat nolo-virus gehad, het afgelopen weekend. Ik was het vergeten te vertellen omdat ik toen niet over pc beschikte, maar ik had last van schotsen (= schijten en kotsen) en verschríkkelijke hoofdpijn... na drie dagen voelde ik me weer helemaal normaal. O ja en ik heb laatst bretels gezien bij Prénatal (ik als shopaholic moet dat natuurlijk wel weten, hihi)!

@Pepiet: Fijn altijd, als dingen zo slecht geregeld zijn. Ben wel blij dat je nieuwe baan op zich wel bevallen is (toch?). Houd ons op de hoogte. En haha, ik ben idd een shopaholic, maar dit keer was het bittere noodzaak, een nieuwe winterjas voor Jas (ahum).

@Ris: Grappig, zo ligt Jasmijn ook altijd, op haar buik en het liefst dwars in bed. En met een speentje in haar mond en een doekje in haar hand, niet te vergeten. De muzikale aanwijzing was trouwens een zin uit het lied 'bad moon rising' van CCR, oftewel Creadance Clearwater Revival ofzoiets. Kijk maar op het officiële forum van Wie is de mol, daar heb ik het gelezen tenminste.

Grappig, ik zat al een tijdje na te denken wat ik voor 'de maatschappij' zou kunnen betekenen, omdat ik bijna iedere week naar de kerk ga leek het me niet moeilijk iets te vinden, via kerkelijk medewerkers ofzo. Die weten altijd wel waar de 'nood hoog is', zeg maar. Nu had ik het er net met manlief over gehad dat ik wel tienerclub zou kunnen doen (15 en 16 jarigen; moeilijke leeftijd, maar o zo leuk) en dat ik die leiding maar eens moest aanschieten met de vraag of ze nog mensen nodig hadden. Krijg ik net een mail dat ze mensen zoeken. Ik heb gelijk gemaild dat ik het wil doen. Ben benieuwd of nu niemand me voor was, want de mail was naar zo'n beetje iedereen uit de kerk gestuurd waar ze het mailadres van wisten.... hihi.

Nou meiden, nu ga ik echt, was al niet mijn bedoeling hier zo laat nog langs te komen. Ik had gezegd: tot morgen. Ach ja, dat is het tenslotte ook al bijna

NU ECHT!
Hi beebs,

Heftige dag gisteren. Pfff. Half zes 's ochtends zat ik in de auto en om half negen 's avonds was ik thuis. Wel veel geleerd.

WB meeting, ik moet waarschijnlijk in maart naar de training. Weet nog niet op welke data. Nadeel is wel dat ik mijn mannetje dan niet bij me heb en jullie allemaal wel. Snif. Naja, dan moet ik (eindelijk) maar weer eens foto's plaatsen op de groep en moeten jullie hem maar uitgebreid prijzen!!

Vanmiddag nieuwjaarsetentje van mijn familie. Ik heb nogal een grote familie. We zullen met een man of 60 zijn.

Morgen weer uitgebreid op iedereen reageren. Nu boodschappen.

Kus allemaal.
Gelukkig nog geen bb hier! Wel enorm last van harde buiken. Is dat normaal zo op het eind? Ik hoef bv. maar de trap op te lopen en ik kan weer tien minuten gaan zitten voor het wegtrekt. Dat heb ik bij Kyran dus nooit gehad. Super-irritant is het wel. Zo duren huishoudelijke klusjes van normaal tien minuten nu zo een half uur of zo. Ik heb echt nog nooit zo lang gedaan over het uitpakken van twee tassen boodschappen.

Morgen moeten we naar een nieuwjaarsborrel van de familie van N-man. Zo geen zin. De meeste mensen ken ik niet, want enorm grote familie die je maar 1 keer per jaar ziet. En daar heb ik nu niet echt veel zin in in dat sociale gedoe. Merk echt dat ik me ook in mijn hoofd aan het voorbereiden ben op de bb. Ik ben daar heel erg mee bezig en voor de rest is alles minder belangrijk. Behalve mijn andere twee mannen dan, natuurlijk, lekker rustig met z'n drieen thuis wachten op de vierde daar heb ik zin in. Gelukkkig duurt het wel korter dan ik dacht. Op de uitnodiging stond van 12 tot 17 uur. Maar mijn schoonvader die nu weer bij ons aan het klussen is (het wordt waarschijnlijk pas rustig hier in huis als de bb er is) zei dat je ook gewoon even langs kon gaan. Gelukkig maar.

Weet niet meer wie het vroeg maar we weten idd niet wat het wordt. Heb zelf sterk het idee dat het weer een jongen wordt maar de meeste mensen om ons heen denken een meisje. Het jongens-gevoel is zelfs zo erg dat ik gewoon al Kyran's kleertjes (ook de echte jongens) gewoon in Nieuwie's kast heb gehangen. Zou ook wel heel verbaasd zijn als het wel een meisje wordt maar net zo blij natuurlijk.

We hebben vind ik zelf wel een hele mooie meisjesnaam. Diezelfde hadden we ook voor Kyran als dat een meisje geweest zou zijn en we vinden het nog steeds een hele mooie naam. De jongensnaam is net als bij Kyran een drama. We hebben wel een mooie naam gevonden maar ik ben nog niet echt overtuigd dat dat ook echt de naam is. Ben dus echt bang dat ik later een veel mooiere naam tegenkom. Gister hebben we pas besloten wat de tweede naam wordt als het een jongen wordt. Hoezo besluitloos?

.
@Ris & Mmmoi Kyran slaapt dus ook precies zo. Op de buik en overdwars en dan het liefst nog helemaal tegen het hoofdeind aan. Je vraagt je wel eens af waarom we zo'n groot ledikant voor het mannetje hebben gekocht. En idd zonder lakens of dekens. Die hebben toch geen zin omdat hij helemaal naar boven kruipt in bed en de lakens dan aan het voeteneind blijven liggen. Soms wil hij zich ook nog wel eens oprollen aan het voeteneind en dan vind ik een deken ook wel eng zeker nadat hij een keer bij mijn schoonouders onder de dekens wakker werd.
Ik ben weer een beetje opgeknapt. Net even gegoogled op dat virus waar Annie het over had en dat zou best wel eens kunnen. Van de vorige zwangerschap weet ik ook nog wel dat mijn weerstand naar een triest dieptepunt zakt op het moment dat ik zwanger ben dus ik zal er wel vatbaar voor zijn geweest.

Volgens mij heb ik zoiets ook al in november gehad, het weekend van de vorige meeting. Manlief had het toen op de dag van de meeting en ik de dag erna.

Manlief heeft in ieder geval heel lief alles gedaan de afgelopen 2 dagen dus ik heb goed uit kunnen rusten. Moet ook wel want als ik iets teveel doe (lees: naar de keuken lopen om wat te drinken te pakken) dan gaat het vaak al mis.

@mmmoi: haha, dat van die euro in termijnen wilde ik ook gaan zeggen maar je was me voor. Ik zal zo eens op het molforum gaan lezen wat ik allemaal over het hoofd heb gezien. Ik vond vooral Georgina erg verdacht hoewel ze wel weer heel snel naar boven klom.

Wat groeit Jasmijn zeg!! Nu al een grotere winterjas. Ik heb bij Floor meestal nog steeds de 68 jas aan en soms de 74 maar die is echt nog wat te groot.

Wat goed dat je vrijwilligerswerk gaat doen en zeker met die leeftijd kinderen, dat zijn niet de makkelijkste. Ik wil ook al heel lang wat doen, had graag een jaartje ontwikkelingswerk ofzo gedaan, maar ik ben niet kerkelijk en buiten de kerk is het een stuk moeilijker om iets te vinden. De speel-o-theek hier zoekt vrijwilligers maar dat lijkt me zo dus. Ik heb me wel voor de ouderraad van het kdv opgegeven.

@krokus: wat een lange dag zeg, zou echt mooi zijn als je volgende keer daar in de buurt kunt overnachten.

@annie: ik vind maat 80 ook al flink hoor! De broekjes maat 74 zijn Floor nog steeds wat te groot.

Ik heb een beetje hetzelfde als jij wat geslacht betreft alleen dan andersom, een jongetje lijkt me eigenlijk wel heel leuk omdat ik dat nog niet ken maar een meisje vind ik al leuk en is leuker voor Floor denk ik.

@ris: stom he, dat we nu alweer een andere mening over namen hebben. Wij hadden o.a. Floris voor een jongetje maar dat is samen met Floor niet echt een combi. Dat was trouwens niet de uiteindelijke naam maar omdat ik niet zeker weet of we die niet gaan gebruiken houd ik die nog even voor me.

@pepiet: willen jullie een eigen zwembad in Frankrijk of gedeeld met anderen? Je zou eens op www.gites.nl kunnen kijken of op http://www.gites-de-france.com/gites/uk/rural_gites

Bij die laatste hebben ze ook speciale kinderhuisjes. Ook perfecte sites voor overnachtingsadressen (chambre d' hote).

Ik heb dat trouwens ook altijd gehad, hoofdpijn na de eerste dagen werken. Zoveel nieuwe indrukken. Ik kan me dat zowiezo voorstellen als je al best een tijd niet meer gewerkt hebt, na die 4 maanden verlof had ik dat al.

@pepiet: Ik zat zelf even te kijken op www.gites.nl en ik vond deze wel leuk in de Auvergne: http://www.gites.nl/Gite/La+Source/1797/
Hey meiden, ik kom steeds braaf kijken of Blindje en Niniane al bevallen zijn, maar nog niets.... Zie nu ook pas dat het de 20e is... nouja, ben wel nieuwsgierig naar jullie nieuwe wereldwonderen!

Groeten, Zeef, voormalig EvaB

(hier met zwangerschap alles goed. Lees ook regelmatig even mee met jullie... grappig om te zien dat ik steeds met dezelfde dingetjes kamp als jullie (driftige babies enzo). Dan roep ik weer heel blij tegen Man "het ligt niet aan ons, AL die anderen van de Viva-site hebben dat ook " )
Hahahaha, dat had ik dus niet helemaal goed begrepen, ik denk dat het me wel lukt om het hele bedrag in 1 keer te betalen, Lief heeft net zijn winstuitkering betaald gekregen, bovendien drink ik niet meer en dat scheelt ook geld dus al met al kan er wel een eurootje vanaf!

Zeef, hoever ben je eigenlijk? kom je ons wat vaker op de hoogte houden???

Mmmoi, schotsen, hihi, moest hartelijk om je lachen! Maar man, wat kun je je dan ellendig voelen he?

Pebbles, als jij dan weer een meisje krijgt en ik weer een jongen kunnen we ook even ruilen om te kijken hoe dat voelt! Hihihi

Niniane, lastig meid, die harde buiken, ik had er gelukkig niet zovaak last van. Je hoeft nog maar zo even, over een dikke maand ben je dit al lang en breed weer vergeten!

Zojuis gezellig gegeten bij vrienden, we waren alleen alles voor slapen vergeten (knuffels, slaapzak enz) dus het slapen was niet zo'n succes. Onderweg er naar toe dacht ik er pas aan (we kwamen rechtstreeks vanuit de stad en ik had gelukkig wel aan eten gedacht!). Mats slaapt nu lekker in zijn eigen bedje.

Morgen gaan we bij vrienden op bezoek, ik ga dadelijk maar een lijstje maken van wat we moeten meenemen.
heeee laiverds....

@Pepiet, ik dacht dat je morgen pas hoefde te beginnen met werken, maar je mocht eergisteren al aan de bak dus! En gisteravond meteen maar een slaapdienst....pfffffft heavy hoor

Hmmmm Mayte is m'n werktas aan het leeghalen.....

Mmmoi aan het schotsen (klinkt errug lekker NOT!) wat een maf virus dan, ontlasting die naar rotte eieren moet stinken, paar dagen hondsberoerd en dan weer redelijk okidoki

@Pebbles, is de misselijkheid weer wat gezakt? Ben zelf ook nooit misselijk geweest, hooguit 3 innige omhelsingen met de wcpot gehad......tegen het misselijke gevoel altijd op liga's geknaagd. (of soepstengels)

Wbt m'n arm, heb pillen gekregen van de ha......had liever dat ze er naar keek en dat het over zou zijn, maar dat is wishfull thinking natuurlijk, maar de pillen helpen ook wel. Tis geen carpale tunnel toestand (daarvoor zijn het de verkeerde vingers die pijn doen) maar ws een beklemming van zenuwen en die wordt nu min of meer lam gelegd. Ik kan weer alles met m'n arm zonder pijn, maar tzijn geen lekkere pillen hoor. Een van de bijwerkingen kan tijdelijke onvruchtbaarheid zijn (en nog een zootje andere dingen zoals hartkloppingen, benauwdheid tintelingen en duizelingen en nog een x aantal bijwerkingen) maar ben allang blij dat ik weer wat kan.

ga meisje ff pap doen.
@ringel, zit je nu ook helemaal in de ziektewet dan? Tijdelijke onvruchtbaarheid..... Hm. Ach, over een half jaar is het vast wel klaar. Whehehe.

@annie alle spullen vergeten dus. Mats slaapt met een knuffel? Wat dat betreft is het met mijn kleine man wel handig. Die slaapt met een doekje, maar dat is ieder willekeurig doekje wat ik bij hem in bed gooi. Beetje formaat spuugdoek moet het zijn. Als ik zelf een doekje vergeet gooi ik er een vaatdoek bij in ofzo. Vindt hij ook best.

@pepiet, indrukken van de eerste werkdagen een beetje gezakt? Je hoofd loopt waarschijnlijk over van alle informatie die je gekregen hebt en die je nog wilt hebben.

@pebbs, mochten wij een tweede krijgen en het is een meisje dan wil mijn man graag de naam die we ook bedacht hadden als Roan een meisje zou zijn. Ik vind die naam echter zo bij de eerste zwangerschap horen dat ik graag een andere wil. Naja, zover is het nog lang niet.

Hier een raar dagje. Ik ben niet helemaal fit. De lange dag vrijdag heeft wel wat met me gedaan. Veel geleerd maar wel heel confronterend op bepaalde punten. Heb nu een leuke vacature gezien maar ik vind het heel eng om te solliciteren. Gek he. Ik ben zo vergroeid met mijn werk. Werk er al 9 jaar en heb een aantal collega's met wie ik het heel goed kan vinden. Toch wordt het misschien eens tijd om verder te kijken. Nieuwe uitdaging.

Roan heeft het uitslapen ontdekt. Geweldig he. Vanochtend was het half acht dat ik hem voor het eerst hoorde. Heb hem tot kwart over acht laten keuvelen en ben er toen pas uit gegaan. Lekker hoor. Hij heeft ook zoveel geleerd de afgelopen weken, zal wel bekaf zijn.
nope, niet in ziektewet, kan gewoon werken dus doe dat dan ook maar braaf.

Moet ook zo weer aan de bak. Begin om 17.00 tot vana 23.00 en morgen begint het "normale" leven weer voor iedereen

Heb vandaag de kerstboom opgeruimd. Moet van mezelf eigenlijk elk jaar op of voor 6 januari, want dan is het drie koningen (of is het bijna) iig een van de fossiele achterblijfselen van een poging tot een katholieke opvoeding.....
't is nog niet helemaal over, vanmorgen zelfs wat ergen dan gisteren. Ik hoop nog steeds dat het een griepje is maar het kan heel goed de zwangerschap zijn.

Manlief had het vandaag ook even gehad. Die is al vanaf vrijdag alles aan het doen in huis en met Floor. Net ging het gelukkig wat beter met mij dus ik heb even dapper gestofzuigd en de keuken gesopt. Ik voel me toch best schuldig dat hij nu zoveel moet doen.

Nog even kijken of ik morgen wel ga werken. Vanaf donderdagavond niks stevigers dan een beschuitje gegeten dus ik ben wel heel slap nog.

@krokus: kan me goed voorstellen dat zo'n zware dag erin hakt. En solliciteren kan altijd toch? Je kan er altijd nog vanaf zien.

@ringel: klinkt niet als hele vriendelijke pillen. Het is te hopen dat je ze niet lang nodig hebt.

@annie: haha, leuk idee, babyruil. Ik zat vandaag nog even je weblog te kijken, echt leuk dat je dat nog steeds zo goed bijhoudt. En wat een plaatje die nieuwe baby:-)

@zeef: wanneer ben jij nou ook alweer uitgerekend? Leuk dat je weer even langskwam.

hoi Meiden,

pfff ik ben echt bekaf! had een slaapdienst, maar slapen was een drama. ik was net in slaap (zo rond 1 uur) toen om 2 uur de telefoon ging. oeps verkeerd verbonden!!! grrrr toen heb ik tot 4 uur liggen draaien om 7 uur ging de wekker weer. hopelijk volgende dienst meer slaap. het was wel een leuke dienst verder. morgen mag ik weer

krook; gewoon solliciteren! je kunt altijd nog afmelden. en dan kun je meteen weer zien hoe je in de markt ligt

pebbles; thanx voor de links. ik ben druk aan het zoeken!

ik ga thee drinken........

niniane; nog geen bb actie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven