Extreem hoge rekeningen van Waternet

zaterdag 19 maart 2011 om 21:35

Beste forummers,
Ik heb een tijdelijk appartement bewoond voordat ik naar mijn huidige woning ben verhuisd. Nu heb ik over de periode juni 2009 tot juni 2010 een paar bijzonder hoge rekeningen ontvangen.
In november 2010 heb ik een jaarrekening ontvangen van 330 euro, netjes betaald naast mijn waterschapsbelasting van 135 euro. Nu ontving ik vandaag een drinkwater rekening, wederom 2009/2010 van 500 euro! aiii
Wat inhoud dat ik gedurende 1 jaar 830 euro aan water mag betalen. Dit is voor een eenpersoonshuishouden toch haast onmogelijk???!! Wat betalen jullie gemiddeld aan watergeld per jaar en in het bijzonder bij een eenpersoonshuishouden? Uiteraard neem ik maandag gelijk contact op met waternet want ik ben zeer verbaasd...alsof dit soort bedragen normaal zijn....
                    Ik heb een tijdelijk appartement bewoond voordat ik naar mijn huidige woning ben verhuisd. Nu heb ik over de periode juni 2009 tot juni 2010 een paar bijzonder hoge rekeningen ontvangen.
In november 2010 heb ik een jaarrekening ontvangen van 330 euro, netjes betaald naast mijn waterschapsbelasting van 135 euro. Nu ontving ik vandaag een drinkwater rekening, wederom 2009/2010 van 500 euro! aiii
Wat inhoud dat ik gedurende 1 jaar 830 euro aan water mag betalen. Dit is voor een eenpersoonshuishouden toch haast onmogelijk???!! Wat betalen jullie gemiddeld aan watergeld per jaar en in het bijzonder bij een eenpersoonshuishouden? Uiteraard neem ik maandag gelijk contact op met waternet want ik ben zeer verbaasd...alsof dit soort bedragen normaal zijn....

zaterdag 19 maart 2011 om 22:15

quote:layla1969 schreef op 19 maart 2011 @ 21:54:
Ik denk dat ik ongeveer 25 euro per maand aan water kwijt ben voor een 4 persoonshuishouding.
Ik zou als ik jou was eens uit zien te vinden of je niet ergens een lek hebt want ik vind het ook erg veel.Dit is wel heel erg weinig volgens mij. Douchen jullie niet dagelijks?
                    Ik denk dat ik ongeveer 25 euro per maand aan water kwijt ben voor een 4 persoonshuishouding.
Ik zou als ik jou was eens uit zien te vinden of je niet ergens een lek hebt want ik vind het ook erg veel.Dit is wel heel erg weinig volgens mij. Douchen jullie niet dagelijks?

zaterdag 19 maart 2011 om 22:26

Wordt de waterstand door jullie zelf opgenomen of komt er iemand langs? 
Ik las ergens (volgens mij in de Libelle van mijn moeder, maar kan ook hier geweest zijn) dat iemand de gas of electriciteitsmeter had verward met de watermeter. Of andersom, ik weet het niet meer. Maar kan dit niet het geval zijn?
Dit lijkt mij echt hoog, wij betalen geloof ik 70 euro per 3 maanden, 3 personen.
                    Ik las ergens (volgens mij in de Libelle van mijn moeder, maar kan ook hier geweest zijn) dat iemand de gas of electriciteitsmeter had verward met de watermeter. Of andersom, ik weet het niet meer. Maar kan dit niet het geval zijn?
Dit lijkt mij echt hoog, wij betalen geloof ik 70 euro per 3 maanden, 3 personen.

zaterdag 19 maart 2011 om 22:29

Hier ook 25 euro. Twee volwassenen, een peuter en om het weekend een puber. Wij verbruiken zo 100 m3 per jaar. Is weinig ondanks dat iedereen dagelijks doucht en de jongste om de dag in (zit) bad gaat. Geen idee hoe dit kan. We douchen erg kort, zo vier à vijf minuten. Als ik vrienden en collega's moet geloven is dat erg kort. 
Ik zou het uit laten zoeken, dit kan bijna niet kloppen. Succes!
                    Ik zou het uit laten zoeken, dit kan bijna niet kloppen. Succes!

zaterdag 19 maart 2011 om 22:35

quote:Margheritaa schreef op 19 maart 2011 @ 22:15:
[...]
Dit is wel heel erg weinig volgens mij. Douchen jullie niet dagelijks?
Dat kan wel hoor.
Wij betalen ook ¤23,00 per maand voor een gezin van 6 personen (2 volw., 4 kind.). En we kregen aan het eind van het jaar zelfs ¤17,00 terug. We hebben de gebruikelijke huishoudelijke apparaten die water verbruiken en kinderen worden vies, dus er wordt regelmatig gedoucht.
Dus ¤830,00 per jaar voor 1 persoon? Dat zou ik weigeren te betalen, dat klopt van geen kant.
                    [...]
Dit is wel heel erg weinig volgens mij. Douchen jullie niet dagelijks?
Dat kan wel hoor.
Wij betalen ook ¤23,00 per maand voor een gezin van 6 personen (2 volw., 4 kind.). En we kregen aan het eind van het jaar zelfs ¤17,00 terug. We hebben de gebruikelijke huishoudelijke apparaten die water verbruiken en kinderen worden vies, dus er wordt regelmatig gedoucht.
Dus ¤830,00 per jaar voor 1 persoon? Dat zou ik weigeren te betalen, dat klopt van geen kant.

zaterdag 19 maart 2011 om 22:36

Dank voor jullie reacties, jullie bedragen zijn zeer redelijk. Ik heb tussendoor idd zelf de meterstand opgenomen. Aan het eind was het niet mogelijk omdat de sleutel al was ingeleverd en waternet al was opgezegd. Staat mij nog iets van bij dat mijn bovenbuur in het verleden ook een rekening kreeg van over verbruik a 700 euro terwijl hij alleen woonde, geen ligbad en veel in het buitenland verbleef voor zijn werk. Ga het maandag gelijk met waternet uitpluizen.....

zaterdag 19 maart 2011 om 23:03

Hier E 95 per 3 maanden voor 2 volwassenen en één kind met een jaarverbruik van zo'n 130 m3 (man doucht ivm werk vaak 2x per dag en hebben een grote tuin die in de zomer regelmatig gesproeid moet worden. Dit was t eerste jaar in dit huis, dus gaan nu proberen te bezuinigen). 
Ben wel verbaasd dat sommigen met een zelfde soort of hoger verbruik veel minder betalen (zoals mormeltje). Is ons water zo duur? Bij ons zit er ook waterschapsbelasting in verwerkt en dat was in ons vorige huis niet zo, daar kregen we een aparte rekening.
@TO Denk inderdaad dat dit niet klopt. Misschien las ik er overheen, maar had je ook al een bedrag per maand/per 3 maanden betaald?
                    Ben wel verbaasd dat sommigen met een zelfde soort of hoger verbruik veel minder betalen (zoals mormeltje). Is ons water zo duur? Bij ons zit er ook waterschapsbelasting in verwerkt en dat was in ons vorige huis niet zo, daar kregen we een aparte rekening.
@TO Denk inderdaad dat dit niet klopt. Misschien las ik er overheen, maar had je ook al een bedrag per maand/per 3 maanden betaald?

zaterdag 19 maart 2011 om 23:14

quote:Margheritaa schreef op 19 maart 2011 @ 22:15:
[...]
Dit is wel heel erg weinig volgens mij. Douchen jullie niet dagelijks?Ik vind het erg veel, maar mijn man doucht heel lang (soms wel een half uur, is echt een soort van ontspanning voor hem) en mijn kinderen gaan om de dag in bad, in de zomer elke dag.
                    [...]
Dit is wel heel erg weinig volgens mij. Douchen jullie niet dagelijks?Ik vind het erg veel, maar mijn man doucht heel lang (soms wel een half uur, is echt een soort van ontspanning voor hem) en mijn kinderen gaan om de dag in bad, in de zomer elke dag.

zaterdag 19 maart 2011 om 23:44

Elisabeth24 het klopt dat ik per maand niet heb betaald. Dit ondanks een machtiging welke ik had gegeven. Volgens waternet is deze machtiging niet goed verwerkt in hun systeem en kreeg ik de rekening achteraf. Het maandbedrag betrof rond de 18 euro per maand ( 216 euro in totaal) wanneer je dit van de 830 aftrekt blijft er nog steeds een bedrag van 614 euro over.