Burnout! Het vervolg

09-02-2011 17:27 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Burnout? Het begin.

Hier kunnen we verder. Verder met onze verhalen, verder met troostende woorden, verder met goede adviezen, verder met 'klagen', verder dingen van ons afschrijven. Kortom verder met het schrijven over ons leven met een burnout en het herstel daarvan.
5x5, crosspost. Wat bijzonder weer dat er ook op ons werk zoveel overeenkomsten zijn in de omstandigheden en de teams. In ieder geval bij jou, mij en Marriss als ik dit zo lees.
Maris, zullen we samen gaan blazen? Blaas jij je lg weg en ik mijn ba

5x5, heb je allemaal zin in je weekend weg met je vrienden en de kids? Gaat het weer iets beter met je zoontje ? Veel plezier vanmiddag.

Annemie, fijn dat je er weer even bent. Jeetje, een negen! De laatste keer dat ik ergens een negen voor had was volgens mij op de lagere school. Word het al een stukje makkelijker voor je om te werken, leren en te sporten?

Weet je wat het vooral is, ik zou het heel erg vervelend vinden als mensen mij negatief vinden. Want dat is niet hoe ik wil zijn. Zoals ba het zei, kreeg ik het gevoel alsof ik weer depressief was en daar schrok ik best wel van. Heb 2 zeer negatieve mensen in mijn naaste omgeving en heb daar heel veel moeite mee. Eén daarvan is mijn vader en ik haat dat gedrag. Heb zelfs 2 weken geleden aangegeven dat ik niet meer thuis kom als dit zo blijft.

Mijn doel is nog steeds om rond de zomervakantie weer 40 uur te kunnen werken zodat mijn contract ook weer omgezet word. Als ba bij het standpunt blijft dat ik daar niet voor geschikt ben, dan krijg ik ook geen ander contract. Hoop dus niet dat hij dit nu al aangeeft bij mijn lg. Zeker omdat zijn constatering niet correct is.

Ga dit woensdag zeer zeker bespreken met mijn therapeute.

Dmml, ben nu sinds 2 weken weer aan het werken. Werk 4x2 uur. De eerste week ging het nog niet zo goed, was echt na 45 min. al helemaal op. Maar de tweede week ging het met de dag een stukje beter. En zo zal het steeds beter gaan. Elke dag ga je een klein stapje vooruit en soms sta je even stil. En dan merk je na een paar dagen, dat het toch weer gelukt is.

Vorig jaar heb ik ook in deze fase gezeten van uren opbouwen. En het is echt zo het komt goed!

Het hoort er allemaal bij. Het gaat langzaam en dat is lastig omdat we het liefste willen, dat gisteren alles weer goed gaat.

Heb je therapie om je nare gedachten weer om te buigen naar iets positiefs?

Chocolate, krijg lekkere trek als ik je naam schrijf

Heb je al een keuze gemaakt voor een opleiding? Hoeveel Donald Ducks heb je gisteren gelezen of ben je uiteindelijk in de zon in slaap gevallen?

Toffe, je weet toch wel dat een iphone niet kan zwemmen?

Heb dat ook eens gehad toen ik zwanger was, alleen viel mijn mobiel toen in de wc

Ik las ergens ook iets over concentratie problemen. Heb daar ook erg last van. Het wordt nu gelukkig eindelijk iets beter. Vind dat vooral erg frustrerend als ik op mijn werk ben.

Ben sinds vorige week helemaal verslaafd geworden aan Sudoku.

In het begin lukte me alleen de simpele dingen en nu los ik al de puzzels op waar je veel bij na moet denken.

Sinds ik weer aan het werken ben, gaat het ook weer stukken beter met mijn ritme. Ga op tijd naar bed en ben 's morgens als ik niet hoef te werken om 8 uur wakker. Heb nu ook maar 8 uur slaap nodig i.p.v. die 10 uur van de afgelopen tijd. Zelfs het eten gaat goed.

Vanmiddag ga ik uit eten met mijn ouders. Nu nog even buiten de was ophangen en een heerlijke wandeling maken. Het is echt mooi weer. Schijnt bij jullie ook de zon?
Abc, wat spannend dat je vrijdag al start. Ga jezelf spuiten?

Je gaat deze week ook weer meer werken toch?

Jouw dagen klinken soms ook heel erg actief. Veel plezier met het opknappen van de tuin.
Ik weet niet of iedereen het al op hyves heeft gelezen, maar Lief heeft een ban!!!
Marriss, ik zag het. Ik heb net even in het topic gelezen waar ze die opgelopen heeft. Volgens mij zijn er posts verwijderd daar, ze schrijft niks wat niet door de beugel kan.

Zonnestraaltje, ik ga inderdaad zelf spuiten. Tijdens de info middag heb ik geoefend en het viel me best mee. Ik zie er nog steeds wel tegen op (maar meer tegen de bijwerkingen dan tegen het spuiten zelf), maar het hoort er nu eenmaal bij. Het is voor een goed doel zullen we maar zeggen.

Ik ga komende week 4 dagen werken, totaal zo'n 22 uur. Dan zit ik dus al over de helft van wat ik werkte en nog maar 10 uur verwijderd van waar ik heen wil. Het gaat ineens heel snel.

Het is hier ook heel lekker weer (althans zo ziet het eruit, ik ben nog niet buiten geweest). Veel plezier vanmiddag en eet smakelijk.

Ik zei net tegen mijn vriend dat ik vandaag even rustig aan ga doen omdat ik moe ben. Hij had dat allang aan me gezien, dus dat is in ieder geval duidelijk. Die boompjes voor mogen nog lekker een weekje verder groeien, ik heb besloten vanmiddag niet te gaan snoeien.
hoi hoi

er is zoveel geschreven ik weet niet meer wat, dus even geen reacties van mij, sorry..

wat een heerlijk weer he, tenminste hier wel..het zonnetje schijnt!

gister bij schoonouders geweest, schoonmoeders was jarig geweest. schoonpa gaat niet goed, einde is echt nabij.

vandaag niet veel bijzonders op de planning, even snel naar de winkels zo..en dan beetje hier in huis/tuin rommelen.

Deze week niet zo druk voor mij..tenminste niet op werk, ik heb alleen 2 vergaderingen eind van de week.

fijne zonnige dag allemaal
Ik moet van Lief zeggen dat ze probeert bij te lezen vanavond, maar dat jullie niet van die lange lappen tekst moeten achterlaten.

Lief sluit zich aan bij wat maris aan annemie schrijft denk ik.

Abc, probeer vandaag maar lepels te sparen voor de komende lange werkweek. Goed dat je hebt gezegd tegen je vriend dat je moe bent, dat haalt de spanning eraf en de kans op irritatie wordt dan minder.

Zonnestraal, moeilijk, met die ba van je. Ik kan me de frustratie voorstellen, maar Lief heeft gelijk: Goed hard blazen!

Maris, wat rot dat het op je werk niet goed gaat. Maar dat is niet jouw verantwoording he. Een goed bedrijf kan plotselinge uitval van een medewerker goed opvangen. Lief heeft ook een puinhoop achtergelaten toen ze uitviel, ook omdat het allemaal in haar hoofd zat. Helaas pindakaas voor het bedrijf. En ook dat is goedgekomen.

Oh, Abc, Lief gaat dit jaar nog niet verhuizen hoor. Het is alleen nog orienteren. Eerst moet ze beter worden en dan nog een paar geplande vakanties en dan volgend jaar gaat ze overwegen te verhuizen.
abc, ik vind het ook heel bijzonder dat er zoveel overeenkomsten zijn wb werksituatie.

Jij ook al zo'n heerlijk dagje gehad gisteren! Grappig dat jij vind dat ik zoveel doe. Het was wel veel, maar moet de dag/dagen erna echt wel bijkomen. Het is dus niet zo dat ik een aantal dagen achter elkaar zoveel kan doen. Ik probeer dan ook zo gedoseerd mogelijk dingen te doen en tussendoor m'n rust te pakken. Dat is gisteren ook wel gelukt naar mijn idee.

En wow, alweer 22 uur werken, dan kan ik alleen maar van dromen voorlopig, haha .

Huh, Lief een ban, ik ga ff op hyves kijken...
En spannend dat je begint met spuiten abc!
Mijn vriend heeft me net heel verstandig tegengehouden. Mijn vriend en zijn oom zijn stroom aan het aanleggen vanuit de garage naar buiten en daardoor staat een kast in de garage nu op een andere plek (daar waar normaal mijn auto staat). Ik had al weer helemaal in mijn hoofd dat ik dan een andere kast wel kon gaan verplaatsen zodat de visspullen en het tuingereedschap wat makkelijker komen te staan en die ene kast op een plek waar we makkelijker bij kunnen. Ik wou dus al weer actief gaan doen en mijn vriend heeft me tegen gehouden. Hij vond dat ik vandaag vooral maar even niks moest doen. En als ik dan perse toch iets wilde doen, dan mocht ik wel koffie gaan zetten . Ik zit nu dus maar weer even binnen op de bank. Buiten is het heerlijk, maar ik vind het zo moeilijk om me er dan niet mee te bemoeien.

Ik zal maar even koffie en thee gaan maken en dan neem ik gewoon mijn laptop of een boek mee naar buiten en ga verder genieten van de zon.
Verstandig van je vriend abc, al kan ik me voorstellen dat het kriebelt. Is het wel gelukt?

Ik heb mn dag niet. Misschien doordat ik niet goed heb geslapen... lag er rond half 1 in, was om half 3 wakker, en heb van half 4 tot 5u wakker gelegen. Toen om half 9 weer wakker, en nog even gedommeld tot half 10. Was de hele ochend al sjaggie... vanmiddag gingen we wandelen aan het strand, en ja het onderwerp kwam al wandelend weer op mn werk uit ... tranen.(gelukkig had ik een zonnebril op) Daarna op visite bij schoonzus en zwager, zij hebben drie kinderen maar degene die als een kleind kind op de bank zat te bleren, was ik

Nu weer thuis, in joggingbroek op de bank, en kom er niet meer af vanavond. Ja, om patat te bakken

Ik ben wel onwijs benieuwd hoe het met Lief is! Knekkebreud, doe je haar de hartelijke groeten???
Ze zijn nog steeds bezig. Ik ben heel blij dat ik niks ben gaan doen. Ik ben echt doodmoe. Gewoon "drukke dagen gehad-moe" zeg maar niet bo-moe. Ik heb de hele middag op de bank gelegen/gehangen. Stuk in mijn boek gelezen en wat tv gekeken.

Marriss. Ik vind het wel logisch dat dat onderwerp weer terug komt. Het zit in je hoofd en jij hebt volgens mij nog niet de goede therapie gehad waarmee je een paar handvatten hebt gekregen over wat voor jou werkt om het uit je hoofd te krijgen. Hebben zwager en schoonzus een beetje begrip voor je situatie?

Lief, hoe ben je de dag doorgekomen zonder het forum?
Ik heb ook een hele luie dag vandaag. Had echt nergens puf voor. Heb nog geslapen op de bank. We hebben net lekker pannenkoeken gegeten en zitten straks nog even aan de koffie en dan weer naar huis. Thuis doe ik ook niks meer vanavond.
Laat maar
Goedenavond!

Heb een lekker weekendje gehad. Vriend kwam gisteren wat later thuis, maar heb me vermaakt met wat computerspelletjes op z'n laptop en lekker in het zonnetje gezeten :-)

's Avonds kwam zijn buurman melden dat hij een feestje gaf, en dat het wel eens erg laat zou kunnen worden. Mijn humeur slaat dan ook meteen om, want ik ben erg gehecht aan goede nachtrust. Toen stelde vriend voor om naar zijn moeder te gaan, daar zouden we sowieso zondag naar toe. Vanmorgen gewekt met een kopje thee en een crackertje kaas van "schoon"moeder. Toen nog 2 uur geslapen, gingen pas om 12 uur uit bed heeeerlijk! 's middags de hond lekker uitgelaten en bij vriend thuis nog een soepje gegeten. Ben nu net weer thuis en voel me echt ontspannen!

Lees morgen verder bij, ga nu ff verder ontspannen :-)
Hoooooiiii!!!!!!!!!!!

Bedankt voor de hartelijke groeten Maris, ik kreeg ze door

Mag ik vragen of je je aan jezelf irriteert op een dag als vandaag? Wat vind je er van dat je relatief meer huilt dan op andere dagen? Ik krijg de indruk dat je het irritant of misschien zelfs aanstellerig van jezelf vindt dat je zo van de rel raakt van een voorval (en dat bedoel ik niet bagatelliserend!). Klopt dat?

We zijn vandaag even gaan vissen! En nu ben ik verbrand. Maar oh, wat doet dat dat witte smoeltje van mij goed zeg, een beetje kleur. Zo in het zonnetje, bijna uit de wind was het heerlijk, ik had zo in slaap kunnen vallen.

Daarna naar familie geweest. Vertel op Hyves wel, vond het erg energieslurpend, die ene was er ook en nogal nadrukkelijk. Ik moet hier echt nog wat mee, dat ik voor persoon in kwestie mijn energieluiken kan sluiten, zoals annemie dat ooit zei. De zieke was er redelijk goed aan toe, wel aan de pammen af en toe, maar als dat het ergste is... Woensdag vervolgonderzoek. En, jawel, daaarna wéér een week op de uitslag wachten en dan pas is duidelijk wat er precies aan de hand is en wat ze gaan doen.

Nu ben ik moe, lepels zijn op. Het ging even een beetje mis met koken en ik raakte een beetje in paniek en het was ook niet zoals ik had gehoopt en daar werd ik een beetje chagrijnig van. Duidelijk dat de lepels even op zijn. Dus nu lig ik op de bank aan de oplader
Wat goed gehandeld van jou èn je vriend, abc! Het feit dat hij je tegenhield is geweldig, het feit dat jij openstond voor zijn opmerkingen, is welhaast nóg geweldiger! Vandaag lekker op tijd naar bed, en morgen weer helemaal fris, wedden?

Ik heb een drukke week voor de boeg.

Morgen:

Ik moet werken, wil er om 10.00 zijn

Ik word gebeld door PsyQ en wil dus op een rij hebben waar ik behoefte aan heb

Ik zou kunnen afwassen

Dinsdag:

Ik moet werken

Ik wil een brood bakken

Ik zou 's avonds kunnen gaan vissen

Woensdag

Ik moet werken

Ik meot naar de psychiater

Ik wil schoonzus bellen

Ik wil mijn moeder bellen, haar bovengebit wordt getrokken

Ik kan verder niks

Donderdag

Ik moet werken

Ik moet naar de diabetesverpleegkundige (geen zin!)

Ik wil niks

Ik kan verder niks

Vrijdag

Ik moet werken

Verder doe ik niks
Jeeeuuujj Lief is terug! Nou doe je nick nu eens eer aan en wees lief voor je medeforummer, ok?

Ik ben op, lig in bed, kom morgen op je vragen reageren lief, nu geen energie voor om over na te denken. Ik hoef van mezelf geen wekker te zetten, kijk wel hoe laat ik morgen wakker ben, en of ik dan wel of niet naar body & mind ga. Truste!
oh, ik ben er net achter gekomen wat een van mijn energieslurpers is: mijn moeder. Eigenlijk wist ik het al, maar ik weet nu ook waarom. Ik krijg namelijk altijd het gevoel alsof ik overal verantwoording voor moet af leggen. Wat ik ga doen, wanneer ik iets ga doen, hoelaat, is het nuttig of niet, met wie etc. Na dit rustige weekendje zonder maar een keer verantwoording te hoeven afleggen werd me dit opeens duidelijk. Het benauwd me, en ik erger me er dood aan.

Zo, even opgeschreven, kan ik het voor morgen ook niet meer vergeten; moet namelijk naar de psych!

Nu slapen, tot morgen!
Goedemorgen dames..

Heb gisteren een gezellige relaxte dag gehad. Alleen op het moment dat ik aan het haasten was overviel me de vermoeidheid even. Moet dus beter gaan plannen en niet meer alles op het laatste moment doen.

Vandaag:

Ik wil naar de zangles

Ik zou een lange wandeling kunnen gaan maken

Ik moet werken
Ik moet naar de psych

Ik wil sporten

Ik ga bij mn ouders lunchen

Ik moet even een paar boodschapjes doen

Fout lijstje he? Maar ook wel leuk, want ook hieruit blijkt dat er vooruitgang in zit. Want ik durf vrijwel zeker te zegen dat ik dit wel aankan vandaag... Sporten en lunchen geven me energie, daarentegen zal psych wel een grote slurper zijn. En even gauw de winkel in, ach, daar draai ik mn hand al bijna niet meer voor om, terwijl dat een tijdje terug ook nog een halve voorraad lepels kostte.
*als ik vandaag 2x naar de psych, sportschool, mn ouders en de winkel ga, kost me dat natuurlijk WEL teveel lepels
hallo ladies,

ik word zo gelukkig van dit zonnetje...

heb lekker mn tuindeur open, alleen komt dan de buurkat binnen, vind ik niet zo erg maar mijn katje is bang haha en durft niet meer te bewegen, heb de buurkat maar naar buiten gezet en deur op een kiertje gezet.

ik moet vandaag naar psych.

ik moet vandaag naar tandarts

ik moet vandaag met dochter naar tandarts

ik moet dokter bellen...steeds in gesprek

ik wil naar de sportschool...check

ik wil skates kopen vandaag

ik wil gaan skaten

best druk vandaag he

oh ja ik heb een ontdekking gedaan, schrijf het wel even op hyves...vind mezelf zo stom!!

ik wil lekker koken
quote:knekkebreud schreef op 20 maart 2011 @ 12:11:

Maris, wat rot dat het op je werk niet goed gaat. Maar dat is niet jouw verantwoording he. Een goed bedrijf kan plotselinge uitval van een medewerker goed opvangen. Lief heeft ook een puinhoop achtergelaten toen ze uitviel, ook omdat het allemaal in haar hoofd zat. Helaas pindakaas voor het bedrijf. En ook dat is goedgekomen.

Je begrijpt me niet helemaal, maar dat is niet zo gek, je leest voor het eerst mee, neem ik aan althans ik al het even verduidelijken dan. Het gaat me niet om wat voor puinhoop ik heb achtergelaten, dat weet ik ook wel...en dat is vervelend, maar niet mijn probleem. Er was geen opzet in het spel, dus kan ik me er ook niet schuldig over voelen.

Het gaat mij erom dat het team op dit moment niet stevig en stabiel is, en ik me daardoor zorgen maak over mijn re-integratie. Ik denk dat het belangrijk voor mijn herstel is, dat ik een paar goeie mensen om me heen heb als ik terugben, die ik kan vertrouwen en die me er doorheen slepen. En die niet een potje gaan zitten meejanken als ik in huilen uitbarst (bij wijze van) En ik vraag me sterk af of die kracht er nu is, in mijn team.

En die zorgen kan ik maar moeilijk loslaten!

Bovendien komt mijn lg woensdag, en weet ik niet in hoeverre ik dit met hem moet/kan/wil bespreken...
anoniem_117173 wijzigde dit bericht op 21-03-2011 12:03
Reden: ff verduidelijken
% gewijzigd
quote:lief_29 schreef op 20 maart 2011 @ 21:33:

Mag ik vragen of je je aan jezelf irriteert op een dag als vandaag? Wat vind je er van dat je relatief meer huilt dan op andere dagen? Ik krijg de indruk dat je het irritant of misschien zelfs aanstellerig van jezelf vindt dat je zo van de rel raakt van een voorval (en dat bedoel ik niet bagatelliserend!). Klopt dat?

Hmm, ik weet niet of ik me erger aan mezelf. Het is alleen wel een domper. Ik voel me een stuk beter de laatste weken, voel me sterker en heb meer energie. En dan baal ik wel even, als er ineens weer zo'n labiele jankdag tussenzit. Voelt weer even als een terugval. Alhoewel ik wel kan verklaren waar het vandaan komt (zie mn vorige post)

Ik denk dat mn slaap-uren er ook mee te maken hebben trouwens. Zaterdag op zondag heb ik erg beroerd geslapen en veel wakker gelegen. Gisteravond lagen we om half 9 in bed, en hebben we nog even een film gekeken. Om 23u sliep ik, en ik werd vanmorgen om 9.30u wakker. En ik merk dat ik me vandaag alweer een stuk energieker voel dan gister...

Gister heb ik me er bijv, ook niet toe kunnen zetten om te koken, het is een tosti met een cup a soup geworden. Vandaag heb ik alweer zin om een nieuw recept uit te proberen.

Vanavond zou een vriendin komen, daar spreek ik niet heel vaak mee af, maar ze vroeg laatst of ik het leuk vond als ze vanavond op de thee komt. Ze is alleen best druk, ze praat veel en heeft een vrij schelle stem... daar kan ze ook niets aan doen en ze is er niet minder aardig om, maar ik heb haar wel afgezegd, ik vraag me ernstig af of ik vanavond nog energie voor haar zou hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven