Jongensnamentopic

13-09-2010 13:40 3216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw deel!

Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
Zo, heb net alle 70 pagina's doorgespit...

Over de meisjesnaam waren we het al eens, maar we krijgen een jongetje en dan gaat het vinden van een naam me toch wat moeilijker af...

- De naam moet zowel in NL als in het buitenland (op z'n Engels of Frans) goed uit te spreken zijn.

- Vind zelf een Arabische naam leuk, maar ik wil niet dat men denkt (in combinatie met onze achternaam) dat hij Marokkaans/Moslim is (sommige Nederlanders zijn wat bekrompen op dat gebied en ik wil niet dat mijn zoon straks achtergesteld wordt alleen op basis van z'n naam).

- Liever geen Joodse naam.

- Achternaam heeft 3 lettergrepen.

- Ook liever geen veel voorkomende naam.

- Mag wel een klein beetje origineel, maar ook weer niet te gefabriceerd.

Had zelf een lijst van bijna 40 pagina's gedownload met jongens en meisjesnamen. Daar moet ik nog bijna 30 pagina's van wegwerken. Staat gelukkig een hoop troep tussen en alle meisjesnamen kan ik ook gelijk schrappen. Maar het valt me vies tegen...

Blij toe dat ik pas 19 weken ben, heb ik nog wat tijd.
@ biebeltje

Brice

Ferran

Joel

Loic

Mael

Ilyas

Dymas

Fermin

Jenaro

Faolan

Finnian

Kean

Kayne

Lorcan

Mellan

Milas

Brynjar

Jarle

Jaylon

Kenneth

Kristan

geen idee welke hoek ik zoeken moet maar misschien zit hier iets voor je bij
@ Cejo, bedankt voor de suggesties, maar toch niet echt mijn stijl. En die van mijn man al helemaal niet!

Even wat richtingen die we al hebben overwogen:

- Robin (reservenaam)

- Camiel (maar toch maar niet)

- Kyle (mwah...)

- Omar (geeft in combinatie met de achternaam een wat rare associatie)

- Morris, Mark, Nick, Bram (vond man helemaal niets).

- Maxim (maar binnen de familie hebben we al een Max)

Zitten nu met Luc (en dan voluit iets van Lucas). Voelen daar momenteel wel veel voor, dus die houden we er nog even in. Ondertussen zoek ik wel rustig verder. Maar dit is een goede kanshebber.

Misschien voor iemand anders:

- Nindo

- Khem (uitgesproken als Kem)
@ Biebeltje, wat vind je van:

Jack

Semm

Till

Nino

Zuko

Nuri

Nolan

Neil

Sepp

Ferre

Nick

Diecko

Nilo

Nilan

Noah

Lenn

Ferris

Otis

Dean

Lino

Mas
@ biebeltje..ik dacht ik noem wat namen die hier nog niet voorbij zijn gekomen hahaha....iets te dus.

de namen die jij nu noemt zijn vrij gewoon.

Lucas zelfs in de top 10,net als Bram...dacht dat je dat niet wilde namelijk.

komt nog een lijstje.

Lucan

Loek

Revin

Emiel

Otis

Owen

Nikay

Jack

Arnout

Achiel

Alec

Ewan

Armin

Brent

Joas

Cedric

Kian

Roan

Dion

Ferenc

Ivo

Timo

Vince
quote:MissShopping schreef op 16 maart 2011 @ 10:09:

Cejo schreef op 16 maart 2011 @ 11:00:

Achiel Vind ik niet mooi

Alec Onze kat heet Alex (wat ik nog wel een leuke naam vind, maar dus niet voor 2 levende wezens in hetzelfde huishouden) Armin Past niet bij de achternaam (en is een Armeense naam, misschien een beetje raar...)

Arnout Niet leuk, associatie

Brent Past niet zo bij de achternaam

Cedric Zo heet een goede vriend van m'n man

Dean Ben ik niet kapot van

Diecko Te ver gezocht

Dion Meer voor een meisje, associatie

Emiel Beetje sullige naam, associatie

Ewan Problemen met de uitspraak (krijg het niet fatsoenlijk m'n strot uit)

Ferenc Te ver gezocht

Ferre Achternaam eindigt op een e-klank, vind dat twee keer niet zo mooi.

Ferris Verwarring met Fares. Loop er niet warm voor.

Ivo Niet kapot van

Jack Beetje hard...

Joas Te ver gezocht

Kian Manlief heeft dan liever Kyran/Ciaran, maar voor in NL vind ik dat minder geschikt.

Lenn Beetje suffig

Lino Zo noem ik Linoleum altijd.

Lucan Dan toch liever de top 10 Luc(as)

Loek Te NLs

Mas Vind ik geen naam, tenzij het een afkorting is voor Mascha of zo

Neil Vind ik niet zo leuk.

Nick Vind ik leuk en vlot, maar manlief helemaal niets.

Nikay Te ver gezocht

Nilan Loop ik niet warm voor

Nilo/Nino Vind ik geen naam

Noah Vind ik wel leuk, ga ik eens voorleggen (maar misschien te bijbels)

Nolan Loop ik niet warm voor

Nuri Vind ik geen naam

Otis Lift associatie

Owen Zo heet het neefje van een vriendin

Revin Lijkt te veel op Kevin, associatie

Roan Uitgesproken als Roowan? Dan vind ik hem wel grappig, ga ik voorleggen. Uitgesproken als Roon? Vind ik niets.

Semm/Sepp/Till Vind ik niet zo mooi

Timo Beetje dommig, sorry... zal wel de associatie zijn.Vince De c-klank matcht niet lekker met de achternaam, beetje struikeltong...

Zuko Iets te ver gezocht voor ons

Nee, eigenlijk heb ik ook liever geen top 10 naam, maar ik vind het zo ontzettend moeilijk om iets uit te zoeken. Ben zo kritisch!!!

En blijkbaar ben ik toch iets traditioneler ingesteld dan ik zelf had gedacht...

Ik moet vrijwel direct een klik hebben met een naam. Dat ik denk "mjah... dat klinkt wel lekker. Hey!" Zoiets...
Wij hebben inze zoon Elano genoemd.

Stond in de wij jonge ouders en vond hem wel stoer klinken.

Merk wel dat nu ie geboren is dat ik constant lano zeg.

Vind Elano nog zo "groot"klinken voor zo een klein manneke.
quote:keeprunning schreef op 11 maart 2011 @ 12:07:

Dan voor jou ook nog wat ideeen toffifee :

Max

Alex

Tim

Job

Teun

Vincent

Mark

Stan

Jasper

DirkBedankt! Hij zit er nog niet bij....maar ik doe zo wel genoeg inspiratie op.
Biebeltje (sorry als er namen al eerder genoemd zijn);

Sven, Sverre, Siemen, Felix, Alix, Quint(en), Jelle, Milan, Mika, Silvan, Senne, Kaspar, Jim, Jort, Zino, Jelmer, Tristan.
Ik ken iemand die hun zoontje Roël genoemd hebben! Vind het zelf nog altijd een leuke korte naam. Maar dan wel met puntjes op de E Ro-el (geen Roel).

Wat het misschien iets ingewikkels kan maken....
Janieck en Levi komen ook in onze omgeving voor...
Nog wat namen, sommige zijn wat apart maar toch steeds meer voorkomend (volgens familyberry.com):

Alix, Amaro, Bas, Beckham, Bennett, Bent,

Blaise, Bob, Brent, Bronson, Camilo, Cassius, Colt,

Colten, Colton, Dax, Eden, Eli, Elie, Emilio, Enzo,

Fabian, Finnegan, Fletcher, Gabriel, Gaspar, Isaak,

Jace, Jayce, Joe, Juelz, Kayden, Keyon, Knox,

Kolton, Lander, Lou, Louis, Lucas, Mack, Maddux,

Martin, Mateo, Mauro, Max, Maxim, Maximo,

Nathaniel, Niels, Noa, Nolan, Odin, Perceval,

Quinten, Rayan, Renato, Rex, Rylan, Ryland, Sasha,

Sem, Simon, Sonny, Tristan, Tristen, Van, Walter,

Warre, Warren, Will, Yosef, Zavion
Voor Biebeltje nog een paar:

Boaz

Viggo

Dex
@ biebeltje...gelukkig geef ik niet zo snel op

nog een lijstje

Aiden

Bastian

Tristan

Cyrill

Erwan

Ferran

Silvain

Lewis

Louis

Mathis

Mason

Oliver

Pascal

Liam

Aron

Sam

Jesse

Daniel

Tom

Julian

Lennart

Marnix

Jesper

Silas
Stef
quote:Catooo schreef op 16 maart 2011 @ 13:00:

Biebeltje (sorry als er namen al eerder genoemd zijn);

Sven op zich wel leuk, maar niet leuk genoeg, Sverre twee keer een e op het einde klinkt niet zo mooi, Siemen denk ik aan het Engelse woord voor sperma, kan wat problematisch zijn aangezien wij thuis en met een groot deel van onze vrienden hoofdzakelijk Engels spreken, Felix past niet bijd e achternaam, Alix lijkt te veel op Alex (kat), Quint(en) vind Quinn op zich wel leuk, maar niet leuk genoeg voor een eerste naam, langere varianten zijn te lang met de achternaam, Jelle zie Sverre, Milan top 20 naam, Mika lang geleden wel overwogen, maar toch niet de wow factor, Silvan even overwogen, maar toch niet zo leuk, Senne zie Sverre, Kaspar past niet bij ons, Jim vind ik niet leuk, Jort vreselijk, Zino vind ik geen naam voor een kind, Jelmer beetje sullig, Tristan vind ik niet mooi.quote:Krullebos83 schreef op 16 maart 2011 @ 13:50:

Ik ken iemand die hun zoontje Roël genoemd hebben! Vind het zelf nog altijd een leuke korte naam. Maar dan wel met puntjes op de E Ro-el (geen Roel). Wat het misschien iets ingewikkels kan maken....Leuke naam! Maar niet voor die van mij.

quote]Catooo schreef op 16 maart 2011 @ 15:04:

Nog wat namen, sommige zijn wat apart maar toch steeds meer voorkomend (volgens familyberry.com):

Amaro meer voor een donker kindje, Bas denk dat dat problemen op gaat leveren met mans taal, Beckham haha, manlief wilde Rooney, maar voor mij geen overduidelijke voetbalvernoemingen, Bennett niet zo leuk, Bent beetje raar in het Engels, Blaise te moeilijke uitspraak, Bob lomp, Brent niet leuk, Bronson niet leuk, Camilo past niet bij ons, Cassius beetje te, Colt, Colten, Colton vind ik niet echt (leuke) namen, Dax bekt niet zo lekker met de achternaam, Eden niet zo leuk, Eli, Elie zo heet een neef van man (en dat is een beetje een sul), Emilio, Enzo te Italiaans, Fabian associatie met een rare klasgenoot, Finnegan, Fletcher te Engels, Gabriel klinkt niet zo lekker met de achternaam, Gaspar niet leuk, Isaak te Bijbels naar mijn zin, Jace, Jayce leuk voor een donker kindje, Joe beetje boers, Juelz te gezocht, Kayden, Keyon, Knox, Kolton vind ik geen leuke namen evenals, Lander en Lou, Louis bekt niet lekker met de achternaam, Lucas dat was een grote kanshebber, maar staat helaas op nummer 2 in de namen top 20, Mack niet leuk, Maddux bekt niet met de achternaam, Martin niet zo leuk, beetje oubollig, Mateo past niet bij ons, maar op zich wel een leuke naam, Mauro niet zo leuk, Max, Maxim, Maximo vond Maxim leuk, maar heb al een jonge Max in de familie,

Nathaniel te lang en ben er niet kapot van, Niels aaargh... slechte associatie!, Noa heb Noah voorgesteld, manlief dacht dat het een meisjesnaam was, Nolan niet leuk, Odin niet leuk, Perceval te ongewoon, Quinten te lang, Rayan mwah..., Renato denk toch meer aan een meisje (Renate), Rex bekt niet met de achternaam, Rylan, Ryland beide niet leuk, Sasha leuk, maar past niet bij ons, Sem nummer 1 in top 20, ook niet zo leuk, Simon zal ik hetzelfde horen als bij Nick: te veel Nick en Simon (de enigste NLse zangers die manlief zo'n beetje kent volgens mij) vind het ook niet zo leuk voor mijn kind, Sonny nope, Tristan, Tristen zie boven, Van busje? nee dus. Val is ook al van tafel geveegd gisteren, Walter te oubollig, Warre, Warren niet zo leuk, Will haha, zal in ieder geval 1 iemand leuk vinden. Maar vind ik niets, Yosef te bijbels , Zavion te vergezocht[/quote]quote:Dragonflies schreef op 16 maart 2011 @ 17:02:

Voor Biebeltje nog een paar:

Boaz vind ik niet leuk

Viggo ook niet

Dex past niet goed bij de achternaamquote:Cejo schreef op 16 maart 2011 @ 17:06:

@ biebeltje...gelukkig geef ik niet zo snel op

nog een lijstje

Aiden

Bastian

Tristan

Cyrill

Erwan

Ferran

Silvain

Lewis

Louis

Mathis

Mason

Oliver

Pascal

Liam

Aron

Sam

Jesse

Daniel

Tom

Julian

Lennart

Marnix

Jesper

Silaspassen toch niet zo lekker bij de achternaam. en vind ze niet zo heel erg leuk.quote:sanniezs schreef op 16 maart 2011 @ 17:21:

StefTe veel een associatie met België, vind het niet zo'n leuke naam.

Maar ik denk dat we een winnaar hebben!

Manlief kwam gisteren thuis met een naam van "thuis" waar ik me eigenlijk wel in kan vinden. Niet te Arabisch, ook in Nederland prima uit te spreken. Dus nu is de discussie begonnen hoe het te schrijven...

En een voordeel dat hij volgens het Meertens Instituut echt extreem weinig voorkomt in Nederland (zo weinig dat er geen statistieken voor beschikbaar zijn).
Dus iedereen hartelijk bedankt voor de suggesties! (Mocht er ineens nog iets te binnen schieten dan houd ik me aanbevolen). Maar ik denk dus dat we er uit zijn.
Maar die bewuste naam wil je zeker graag voor je houden?? :D

Ben nu wel heel erg benieuwd namelijk!!
Haha, ja liever wel.

Maar als je kan wachten tot augustus, dan laat ik het nog wel weten wat het is geworden (of als we in de tussentijd van gedachten veranderen...)
Ik ben totally in love met lucas <3 <3
Ik heb ook even hulp nodig:

Wij vinden de naam Sil/Syl voor een jongen erg leuk.

Maar ik weet nu niet of ik met de i of y leuker vind.

Wat vinden jullie?
Sil.
Sil
Sil
Sil ( de strandjutter)
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven