Lange aanloop op dateniveau

20-03-2011 22:49 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben net 2 maanden met een man aan het daten. We hadden vanaf de eerste ontmoeting zeker een klik.

We hebben nu nog steeds die klik en gaan helemaal op elkaar in. We kletsen veel enzo en er is geen behoefte om samen tv te kijken ofzo . We zien elkaar 1 keer per week en bellen dan ook even tussendoor en spreken bij elkaar thuis af over een weer. De intenties zijn er wel om een keer iets buiten de deur iets te gaan doen.. Maar komt steeds niet van. We willen ook graag samen op een weekend weg of op vakantie.

Nou is dat laatste misschien wat te vroeg, gezien we elkaar nog kort kennen. Maar we vinden elkaar wel meer dan leuk en hebben wel plannen meer dingen te gaan ondernemen samen.

Toen ik hem net 3 weken kende wilde ik al met hem een weekend weg, en ik merk dat hij dat ook wilt, maar werkt 2 ploegendiensten en moet vaak in het weekend werken. Is er steeds niet van gekomen..We spreken dan tussendoor af in het weekend of door de weeks. Het is vaak een avondje of middagje en hebben elkaar nog niet een hele dag of 24 uur gezien.

We slapen ook nog niet samen terwijl we wel al intiem zijn. Van zijn kant pland hij de afspraken zodanig dat hij heel vroeg op moet als we afspreken niet samen kunnen slapen. Hij zegt dat wel te willen en ook wel gaat gebeuren. Nu na 2 maanden daten vraag ik mij af op dit klopt?

Ik heb het gevoel dat het wel heel rustig aan gaat of ben ik te snel?

Ik heb het gevoel dat we een beetje blijven hangen op dateniveau? Of is er iets meer aan de hand wat ik over het hoofd zie. Heb er een beetje een raar gevoel bij dat het zo langzaam gaat.

Wie heeft deze ervaring?

Verder ben ik wel benieuwd of dit wel klopt.
Ik vind dat je na 2 maanden op dateniveau zit niet zo heel raar. Als je elkaar 1 keer per week ziet betekent dat dat je nu zo'n 8 dates hebt gehad, dus dat is nog niet zoveel dat ik over een relatie zou spreken.

Dat hij zijn werk expres (tenminste dat begrijp ik uit jouw verhaal) zo plant dat je niet kan blijven slapen vind ik dan wel weer apart. Weet je ook wat daar achter zit? Heb je hem wel eens gevraagd waarom hij dat nog niet wil.

En voor de rest weet ik niet wat het betekent. Dat zal de toekomst moeten uitwijzen. Een beetje geduld dus.
Als hij de avonddienst heeft kan hij ook eigenlijk niet met jou afspreken, lijkt mij; dan is hij pas 's nachts thuis en jij hebt - neem ik aan - een baan overdag. Dus ja; dan zal het moeten als hij de dagdienst heeft.

Wonen jullie ver uit elkaar?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
als je voelt dat er iets niet klopt, dat klopt er in 99% van de gevallen ook iets niet...

Als hij je echt leuk vind en dus met je wilt slapen dan zorgt ie dr wel voor dat dat gewoon gebeurd.

Vreemd.....'Slaap ie met een ander?
..We spreken dan tussendoor af in het weekend of door de weeks. Het is vaak een avondje of middagje en hebben elkaar nog niet een hele dag of 24 uur gezien.

Tussendoor ff af?

heb net een date ervaring achter de rug, en als jij voelt da er iets niet klopt, klopt er vaak iets niet. Intuitie zit altijd juist, echt....

Echt.......
Heb je het gevoel dat hij thuis een vrouw heeft zitten?
Ben je al eens bij hem thuis geweest?
hallo

ben regelmatig bij hem thuis geweest en dus geen indruk dat hij een vrouw thuis heeft.

hij zegt het heel druk te hebben met zijn diensten en dat er binnenkort verandering in komt, zodat we langer samen kunnen zijn.

Maar het voelt natuurlijk niet goed dat hij nooit op zijn vrije dag een hele dag met mij iets wil gaan doen of afspreken.

Hij lijkt het af te houden als onze afspraken beperkt is, bij dagdelen of avonden blijft. en voelt het voor mij alsof hij een dubbelleven heeft. Of hij is een workalholic of er is nog een ander in het spel..hij heeft 2 koophuizen eentje waar hij in woont en eentje in het buitenland. Hij zegt weleens dubbele diensten moet draaien. Ik denk nou die man moet dit om zijn kosten te betalen. HIj wil graag een vriendinnetje, maar door zijn manier van leven, kan hij er niet alijd genoeg tijd in steken. hij wil daar verandering in brengen, want hij heeft wel in de gaten dat hij zo geen enkele vriendin kan houden. en mij gaat kwijtraken.. ik heb al gezegd dit niet leuk is.

Als hij avonddienst heeft is hij 23.00 uur thuis. dus niet midden in de nacht. Ik had een keer voorgesteld op een zaterdagavond daarna bij hem langs te komen, gezien hij zondag vrij is. Hij vertelde dat dit hem niet uitkwam ect. tja dat vindt ik wel raar.

En nog iets, heb nog nooit op een zaterdag met hem afgesproken. Wel een paar keer op een vrijdagavond of zondagavond. Het begin natuurlijk wel te knagen waarom we nooit eens gewoon midden in het weekend hebben kunnen afspreken. En vraag mij af of daar nog wel verandering in komt. Of ik nog geduld moet hebben of hem voor de keuze te stellen.
Wat Babbelbet zegt. Een gevoel dat er iets niet klopt, dan zal er wel iets niet kloppen. Ik vind het ook raar, dat je elkaar nog niet eens een dag heb gezien of iets samen onderneemt. Praat je wel met hem over de 'status' van de relatie? Wat zegt hij daarover, is er duidelijkheid? En maak jij voldoende aan hem duidelijk wat je wensen en verwachtingen zijn?
Ik sluit me aan bij de rest. Meestal als je gevoel zegt dat er iets niet klopt, klopt er ook iets niet... Ga er dan iig achteraan, zodat je zeker weet of je niet je tijd verspilt met hem. Het een beetje rustig aan doen is op zich natuurlijk goed, maar dat je al wel met hem naar bed gaat en hij in 2 maanden tijd nog niet 1x is kunnen blijven slapen, dat lijkt me wel een beetje vreemd. Ben je al wel eens bij hem thuis geweest, weet je zeker dat hij geen vrouw heeft?
en nog iets bizars. Hij heeft 1 keer bij mij gegeten daarna hebben nog nooit samen gegeten. Dus heeft mij nog nooit uitgenodigd bij hem te eten... en uiteten komt ook nooit van.. heb een keer spontaan lunch gehaald omdat dit zo een keer uitkwam. Hij kwam net uit zijn werk. Hij vertelde al gegeten te hebben...
Misschien moet je 'ns bij 'm thuis gaan kijken als hij zegt dat hij niet kan. Wie weet zie je dan dat ie bezoek heeft o.i.d.
Oh, hij wil je dus alleen voor de seks als hem dat uitkomt, zonder sociale activiteiten en zonder gedoe als blijven slapen...
Ben je toevallig met mijn ex aan het daten??? (Die bleek ook stiekum getrouwd). Echt, dit klopt absoluut niet.
Het lijkt ook wel alsof hij zich niet met jou in het openbaar wil vertonen.
O, mosterd voor wat betreft het bij hem thuis zijn!

En ja, ik zou hem voor de keus stellen, want hij lijkt de boot flink af te houden.. Als ik jou was zou ik er achter proberen te komen waarom, het klinkt nl. als een hoop smoesjes van zijn kant. Wat houdt je tegen om het aan hem te vragen? (want ik heb de indruk dat je het zelf ook nogal vreemd vind..)
bedankt voor jullie reacties. Ik ben regelmatig bij hem thuis geweest, meer heb hem dan hij bij mij.. ik heb het ter sprake gebracht en hij wil absoluut meer tijd met mij doorbrengen en baalt dat het zo gaat doordat hij zo veel moet werken..ik heb voorgesteld ik het leuk zal vinden als we samen kunnen dineren en daarna iets leuks gaan doen. Hij vertelde daar helemaal mee eens is en dit ook echt gaat gebeuren. Ik ga hem als ik hem weer spreek toch zeggen, dat hij daad bij woord moet gaan voegen, ik een beetje aan het lijntje gehouden voel en anders ik mijn eigen weg weer ga. Ik denk dat dit de enige manier is.
Lijkt mij een goed plan, veel succes ermee! Ik hoop voor je dat wij er naast zitten en dat het gewoon een hartstikke eerlijke vent blijkt te zijn, maar zorg er wel voor dat je dat zeker weet.
N.a.v. je laatste post: ik denk dat je er goed aan doet om het zo aan te pakken. Ik vind eigenlijk dat je de situatie zoals die nu is al te lang geaccepteerd hebt. Ik zou zeggen: een volgende date mag een diner in een (door hem uitgekozen en gereserveerd) restaurant zijn en anders maar niet.
het lijkt er wel op dat hij dat steeds afhoudt met mij in het openbaar af te spreken, maar heeft al en paar keer gevraagd mee te willen met mij naar een salsafeest. Toen ik hem er onlangs voor uitnodigde, kon hij niet gezien hij de volgende ochtend vroeg moest werken. Hij had vrij gevraagd, maar het lukte niet.

Dat hij stiekum getrouwd is lijkt mij sterk. Het is echt een mannenhuishouden. Ik zit eerder aan te denken dat hij blut is en geen geld heeft.En daarom nergens heen kan met mij. maar ja dan kan hij daar toch voor uitkomen.. We hebben het nog niet echt over de financhien gehad. misschien schaamt hij zich
Het kan van alles zijn natuurlijk maar ik denk wel dat hij iets verbergt. Wees duidelijk naar hem en ga vooral af op zijn daden en niet op zijn woorden! We kopen niets voor beloftes en mooie praatjes. Ik hoop dat je eruit komt met hem. Succes!
Wat een achterdochtige vrouwen hier!

Die man doet gewoon rustig aan, wees blij. Als ze te hard van stapel lopen, is het ook weer niet goed.

Het lijkt er inderdaad ook op dat hij weinig geld heeft. En dat hij het rot vindt, dat ie jou niet kan trakteren. Zoiets kan gevoelig liggen bij een man.
Mijn vriend en ik hebben het in het begin ook rustig aan gedaan. Na onze 2e toevallige ontmoeting bleek dat we elkaar erg leuk vonden, en we hebben toen voor de week erop een date gepland. Die date was supergeslaagd, we spraken af ´s avonds om 19.00 uur en ik was pas de volgende ochtend om 06.00 thuis. Nee niets gebeurd behalve zoenen, maar het klikte gewoon heel goed.

De week erop kon ik niet (althans niet in het weekend) want ik zou met een vriendin een weekendje weggaan. De week daarop wel afgesproken, kwam hij bij mij eten. Tussendoor wel gesmst en gebeld.

De week daarop zou ik met mijn kinderen op vakantie gaan, die zaterdagavond was toen geen optie voor mij, wel de vrijdagavond, maar toen had hij met zijn zus afgesproken, die afspraak heeft hij voor mij verzet.

Maar 4 weken na onze 2e ontmoeting hadden we nog maar 1x per week afgesproken.

Na mijn vakantie werd dat 2x per weekend. 2 maanden nadat we elkaar ontmoet hadden, zijn we samen weekendje weggeweest.

Dus in het begin heel rustig aangedaan, maar wel bij elkaar blijven slapen, en al gauw werd 2x per weekend iets afspreken, dat ik het hele weekend bij hem was.

Maar luister idd naar je intuitie, die klopt meestal. Rustig aan een relatie beginnen is helemaal niet erg. Mijn vriend kwam een aantal maanden voordat hij mij ontmoette, uit een relatie van 20 jaar, (ik was ruim een jaar single) dus logisch dat hij dit rustig wilde opbouwen, en zo zit hij ook in elkaar.

Nu zijn we bijna 3 jaar verder en zien we elkaar bijna iedere dag, we wonen kleine 10 min rijden bij elkaar vandaan.

Maar bij jouw verhaal krijg ik ook het idee dat er iets niet klopt.

Als je elkaar heel leuk vind, dan doe je wel moeite, dan blijf je toch bij hem slapen als hij vroeg op moet, dan heeft hij zijn eigen dingetjes om zich heen, kan hij vanuit zijn eigen huis naar zijn werk.

En je kunt toch overal heen zonder dat het veel kost, lekker naar het strand, bos, terrasje (hoeft ook niet zo duur te zijn).

Ik heb altijd zo met mensen die roepen: ja ik wil het ook, maar het komt wel, dan houden ze je op een of andere manier aan het lijntje.

Nogmaals, als hij je echt leuk vind, doet hij heel veel moeite, en dat mis ik hier een beetje.

Sterkte
Ik vind het helemaal niet klinken alsof hij dingen voor je achterhoudt. Hij doet het rustig aan. is misschien bang zich te binden, weet ik veel. Er zal vast een reden voor zijn. Vraag het hem, dan weet je meteen waar je aan toe bent.
Intuitie is iets waarvan het bestaan nooit is bewezen. Je kunt beter je oren en ogen open houden en naar je verstand luisteren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven