Gezondheid alle pijlers

weinig bloedverlies tijdens menstruatie

21-03-2011 10:44 8 berichten
Hallo allemaal,

Ik gebruik sinds 4-5 jaar de diane-35 pil en heb sindsdien al weinig bloedverlies tijdens de menstruatie, in het begin was het gewoon nog wel normaal maar na verloop van tijd werd het steeds minder. Ik ben er ook een keertje een half jaar ongeveer mee gestopt en nog steeds geen verbetering. Voordat ik aan de pil ging had ik juist enorm veel bloedverlies en flinke buik- en rugpijn. Nu is het alleen de 1e dag bloedverlies en vanaf de 2e dag heel weinig en de 3e/4e dag helemaal niks meer.

Ik heb al talloze keren aan de HA gevraagd of het iets ernstigs kan zijn maar zij zegt dat het puur door de pil komt en dat het lekker praktisch is...

Wie kampt hier nog meer mee? Stoppen met de pil wil ik sowieso binnenkort gaan doen.

Groetjes Leyla
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook gehad en mijn huisarts deed er ook zo makkelijk over. Mijn gyneacoloog zei dat het idd door de pil kan komen en dat stelde me meer gerust. Ik ben overigens ook gestopt van december en voel me stukken beter;) ben nog steeds weinig ongesteld vergeleken voor de pil dus wie weet is je lichaam wat veranderd;)
Ik zit juist met het tegenovergestelde, sinds afgelopen zomer is het bij mij juist veel erger geworden. Ik zou zeggen geniet er van dat het minder is! Zeker als de huisarts je ook gerust stelt.
Waarom vertrouw je je huisarts niet als hij zegt dat het door de pil komt en verder geen probleem is?
Omdat mijn moeder vroeg in de overgang is gegaan (35 jaar ongeveer) en ik of mijn zus ook vroeg in de overgang zullen gaan. Ik geloof wel dat het door de pil komt, maar misschien is het een soort voorteken. Het heeft me toch best beangstigd.
Als 88 je geboortejaar is, dan ben je nu 22/23 jaar. Je moeder was ongeveer 35 jaar.

Mijn moeder was ook 35 toen zij in de overgang kwam. Dat betekent niet dat ik ook vroeg in de overgang kom, kans is wel groot en aannemelijk. Dat je minder bloedverlies hebt tijdens je menstruatie, ben je niet in de overgang. Als je in de overgang komt/bent, dan word je niet meer ongesteld. Dan weer wel totdat je helemaal niet ongesteld meer wordt.

Daarnaast krijg je ook nog andere klachten bij de overgang. Ik weet niet of je dat hebt, maar daar hoor/lees ik niks over in je topic, dus ga er even vanuit dat je dat niet hebt.

Trouwens: ik neem aan dat je ha weet dat je moeder vroeg in de overgang was. Als de ha bij jou ook maar enige twijfel heeft dat jij in de overgang kan zijn, dan zal hij/zij doorvragen (ook op andere zaken) en zal hij je erop laten testen.
Hi InyMiny, dank voor je reactie. Het is meer dat ik bang ben dat ik vervroegd in de overgang zal komen zoals mijn moeder, maar niet op 23 jarige leeftijd. Dat staat misschien onduidelijk in mijn bericht.

Ik ga er vanuit dat het van de pil komt. Ik wil er binnenkort wel mee stoppen en geef het dan wel een jaar de tijd...

Het is wel praktisch maar ik heb altijd het idee gehad dat wanneer ik veel vloeide, overtollige afvalstoffen uit m'n lichaam gingen... Klinkt raar maar dat idee had en heb ik eigenlijk nog steeds wel.
quote:leyla88 schreef op 21 maart 2011 @ 11:26:

Omdat mijn moeder vroeg in de overgang is gegaan (35 jaar ongeveer) en ik of mijn zus ook vroeg in de overgang zullen gaan. Ik geloof wel dat het door de pil komt, maar misschien is het een soort voorteken. Het heeft me toch best beangstigd.

Weet je huisarts dat je moeder vervroegd in de overgang is gegaan? En heeft je huisarts je verteld op welke signalen je moet letten?

Ik snap best dat je angstig bent, maar als je arts verteld dat er niets aan de hand is kun je daar gewoon op vertrouwen en als je er niet op durft te vertrouwen moet je ofwel meer informatie vragen ofwel een second opinion vragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven