Valencia
maandag 21 maart 2011 om 16:44
maandag 21 maart 2011 om 18:19
Valencia is geweldig! Zeker nu het weer wat mooier weer wordt. Als je geluk hebt kun je al naar het strand, alhoewel het misschien het water nog een beetje koud is.
De Turia (het park) is ontzettend mooi om te wandelen, je kan (als je van wandelen houdt) helemaal naar het strand lopen, of neem gewoon een taxi, is niet zo duur. Verder zou ik gewoon door de stad wandelen en genieten van het eten en drinken.
De Turia (het park) is ontzettend mooi om te wandelen, je kan (als je van wandelen houdt) helemaal naar het strand lopen, of neem gewoon een taxi, is niet zo duur. Verder zou ik gewoon door de stad wandelen en genieten van het eten en drinken.
dinsdag 22 maart 2011 om 15:19
Valencia is echt een leuke stad.
Ik vond zelf de oude binnenstad het leukst met die kleine wir war straatjes waarin je gegarandeerd verdwaalt!!
De kust is ook mooi met de boulevard. En het grote winkelcentrum vlakbij dat architectonische kunstwerk (sorry weet de naam niet maar we waren onderweg naar dat kunstwerk maar zijn jammerlijk blijven hangen in het grote shopparadijs haha).
Ik vond zelf de oude binnenstad het leukst met die kleine wir war straatjes waarin je gegarandeerd verdwaalt!!
De kust is ook mooi met de boulevard. En het grote winkelcentrum vlakbij dat architectonische kunstwerk (sorry weet de naam niet maar we waren onderweg naar dat kunstwerk maar zijn jammerlijk blijven hangen in het grote shopparadijs haha).
donderdag 24 maart 2011 om 19:31
Bedankt voor de reacties tot zo ver! Dis, je bedoelt zeker de ciudad de las artes y las ciencias? Ziet er prachtig uit op foto's. Daar willen we zeker een kijkje gaan nemen. Ik heb vanmiddag maar even een boekje over Valencia aangeschaft (anwb) Is altijd handig en er zit een plattegrond bij + een metrokaartje.
Hoe meer ik er (zowel hier als elders) over lees, hoe leuker het me lijkt!
Hoe meer ik er (zowel hier als elders) over lees, hoe leuker het me lijkt!
zaterdag 26 maart 2011 om 20:28
Valencia is heel erg leuk! Let wel: tussen 3 en 8 zijn de restaurants gewoon echt dicht. Pas na 8 uur gaan ze weer open (soms zelfs nog later).
We hebben in het oude gedeelte in een heel leuk restaurantje gegeten waar je heel goedkoop een driegangendiner had. Het driegangdiner werd per gang op één schaal opgediend en dat kon je dan onderling verdelen. Hoe heette het ook alweer...
We hebben in het oude gedeelte in een heel leuk restaurantje gegeten waar je heel goedkoop een driegangendiner had. Het driegangdiner werd per gang op één schaal opgediend en dat kon je dan onderling verdelen. Hoe heette het ook alweer...
zaterdag 26 maart 2011 om 21:36
Valencia is geweldig! In de oude stad kun je heerlijk lang slenteren en er valt erg veel te shoppen daar. Rond de oude stad onder andere in Ruzafa stikt het van de lekkere restaurantjes waar je goedkoop kunt lunchen (gemiddeld 10 euro voor een menu)
De Ciudad de las Artes etc is een must see. Er zit ook een mooi aquarium bij (Oceanografic).
Langs de boulevard wandelen en een paella bestellen.. Je kunt met de bus naar het strand. Is een goede verbinding.
Jammer dat je net de Fallas mist, die zijn nu bezig.
De Ciudad de las Artes etc is een must see. Er zit ook een mooi aquarium bij (Oceanografic).
Langs de boulevard wandelen en een paella bestellen.. Je kunt met de bus naar het strand. Is een goede verbinding.
Jammer dat je net de Fallas mist, die zijn nu bezig.
dinsdag 5 april 2011 om 14:13
Wij zijn vorig jaar geweest. Geweldig stad. Veel te zien. Turia Park is mooi. Ook wetenschap musea en de 3d bioscoop is ook leuk. Je kunt er ook vaak ook s'avonds terecht. Wij zaten in het Tryp oceanic hotel. Erg goed hotel vlakbij het wetenschap museum en oceanic. Binnenstad is ook mooi. Lekkere tapas barretjes. Mijn vriend was jarig en toen heb ik hem getrakteerd bij OCHO Y MEDIA http://www.elochoymedio.com/ Erg lekker maar niet erg goedkoop. De italiaanse medewerkers die er werken zijn wat arrogant. De Spaanse zijn erg vriendelijk en doen hun best.