HBO-V deeltijd
vrijdag 30 december 2005 om 15:59
Hoi,
Ik zit eraan te denken de HBO-V opleiding in deeltijd te doen, omdat ik eigenlijk niets wil met mijn huidige studie. Ik heb helemaal geen ervaring in deze richting. Wie kan me hier iets meer over vertellen? Want ik heb al ff gekeken bij de school waar ik die wil volgen en daar hoef je 1 dag in de week naar school. Maar ik neem aan dat je ook stages moet lopen etc. Alle ervaringen zijn welkom.
Ik zit eraan te denken de HBO-V opleiding in deeltijd te doen, omdat ik eigenlijk niets wil met mijn huidige studie. Ik heb helemaal geen ervaring in deze richting. Wie kan me hier iets meer over vertellen? Want ik heb al ff gekeken bij de school waar ik die wil volgen en daar hoef je 1 dag in de week naar school. Maar ik neem aan dat je ook stages moet lopen etc. Alle ervaringen zijn welkom.
dinsdag 15 maart 2011 om 14:59
maandag 21 maart 2011 om 13:38
Hoi dames,
Vanaf hier nog weinig nieuws wat betreft werk en kans op werk... Ik heb wel een afspraak kunnen maken met een flexpool binnen de ggz voor vakantiewerk komende zomer periode. Nu ja beter iets dan niets. Ook daar nemen ze niemand meer zo aan.. Had ik dit geweten weet ik niet of ik ooit voor deze opleiding had gekozen... Ik sta namelijk nu weer op precies hetzelfde punt als 5 jaar geleden, met het enige verschil dat ik nu wel een studieschuld erbij heb gekregen. En een papiertje waar ik niet zo veel mee blijk te kunnen...
Ik heb al een paar weken baal weken zullen we maar zeggen. Groeten, Scheepje
Vanaf hier nog weinig nieuws wat betreft werk en kans op werk... Ik heb wel een afspraak kunnen maken met een flexpool binnen de ggz voor vakantiewerk komende zomer periode. Nu ja beter iets dan niets. Ook daar nemen ze niemand meer zo aan.. Had ik dit geweten weet ik niet of ik ooit voor deze opleiding had gekozen... Ik sta namelijk nu weer op precies hetzelfde punt als 5 jaar geleden, met het enige verschil dat ik nu wel een studieschuld erbij heb gekregen. En een papiertje waar ik niet zo veel mee blijk te kunnen...
Ik heb al een paar weken baal weken zullen we maar zeggen. Groeten, Scheepje
maandag 21 maart 2011 om 18:37
Hej Scheepje, naar dat je geen vaste baan kunt vinden in de GGZ.
En binnen de gehandicaptenzorg aan de slag totdat je n GGZbaan vindt? Mijn ervaring is dat je als HBOv'er geen dag zonder werk hoeft te zitten. Voor ik mijn huidige baan vond, heb ik ook ervaring opgedaan in gehandicaptenzorg, ouderenzorg, thuiszorg en dak-en thuislozenzorg. Sommige dingen leuker dan andere, maar je bent iig lekker bezig en leert veel. Idee?
Groetjes Suuz
En binnen de gehandicaptenzorg aan de slag totdat je n GGZbaan vindt? Mijn ervaring is dat je als HBOv'er geen dag zonder werk hoeft te zitten. Voor ik mijn huidige baan vond, heb ik ook ervaring opgedaan in gehandicaptenzorg, ouderenzorg, thuiszorg en dak-en thuislozenzorg. Sommige dingen leuker dan andere, maar je bent iig lekker bezig en leert veel. Idee?
Groetjes Suuz
dinsdag 22 maart 2011 om 11:49
Hoi Suuz,
Ik ben al niet eens meer op zoek naar vast werk. En kijk en reageer ook op vacatures in de gehandicaptenzorg ed. maar ook daar is het hier in de regio niet heel dik mee bezaaid en houden instellingen de deuren best wel gesloten. Nou ja, goed had nu weer iets gevonden in de kop van Noord Holland, ik bedoel als ik van bij mij vandaan al aan het solliciteren ben ik stad Groningen kan de kop van HN ook wel, das net zo ver weg. Dus tja we gaan gewoon vrolijk door. had iig een positief tel gesprek met een flexmedewerker van een andere ggz instelling. Dus wie weet is dit iets beter.
Want ik ben nu al 2 maanden niks aan het doen en das al best lang vind ik eigenlijk. Hou je op de hoogte.
Groetnis, Scheepje
Ik ben al niet eens meer op zoek naar vast werk. En kijk en reageer ook op vacatures in de gehandicaptenzorg ed. maar ook daar is het hier in de regio niet heel dik mee bezaaid en houden instellingen de deuren best wel gesloten. Nou ja, goed had nu weer iets gevonden in de kop van Noord Holland, ik bedoel als ik van bij mij vandaan al aan het solliciteren ben ik stad Groningen kan de kop van HN ook wel, das net zo ver weg. Dus tja we gaan gewoon vrolijk door. had iig een positief tel gesprek met een flexmedewerker van een andere ggz instelling. Dus wie weet is dit iets beter.
Want ik ben nu al 2 maanden niks aan het doen en das al best lang vind ik eigenlijk. Hou je op de hoogte.
Groetnis, Scheepje
dinsdag 22 maart 2011 om 23:30
Ow dan zit je idd niet in n goede regio, balen zeg!
2 maand niks zou k zelf niet trekken, daar word ik zo gek van. Ik heb n tijd uren gesprokkeld met meerdere baantjes (4 op n gegeven moment) maar dan moet je dus heel veel afdragen en das zo zonde...maar goed nix aan te doen. Kan je wel n deel terug vragen in aangifte.
Maar dan nog moet er wel iets zijn natuurlijk.
Succes!
Groetjes suuz
2 maand niks zou k zelf niet trekken, daar word ik zo gek van. Ik heb n tijd uren gesprokkeld met meerdere baantjes (4 op n gegeven moment) maar dan moet je dus heel veel afdragen en das zo zonde...maar goed nix aan te doen. Kan je wel n deel terug vragen in aangifte.
Maar dan nog moet er wel iets zijn natuurlijk.
Succes!
Groetjes suuz
vrijdag 25 maart 2011 om 17:03
Gister was het officiel zover... Ik heb nu ook officieel mijn diploma en de belofte gedaan... Wat een show is dat dan hoor. Maar goed, wel grappig te zien hoe iedereen daar zijn/haar hele familie meebrengt... Ik had alleen manlief mee (mijn ouders wilde wel maar hadden afspraken bij de tandarts geloof ik).
Maar goed, vandaag weer een rete goede sollicitatiebrief de deur uit gedaan al zeg ik het zelf.. Maar weer wachten hoor. Goed weekend allemaal, studeer ze, beslis ze voor de mensen die nog nadenken over, succes voor de zwangere wachtenden onder ons nou ja alles wat maar van toepassing op je mag zijn.
Maar goed, vandaag weer een rete goede sollicitatiebrief de deur uit gedaan al zeg ik het zelf.. Maar weer wachten hoor. Goed weekend allemaal, studeer ze, beslis ze voor de mensen die nog nadenken over, succes voor de zwangere wachtenden onder ons nou ja alles wat maar van toepassing op je mag zijn.
woensdag 30 maart 2011 om 19:36
@ Scheepje,
Gefeliciteerd!! Nu is het officieel vpk!! De buit is binnen! En je hebt er echt haard voor gewerkt!!
Ik ga duimen voor je voor deze sollicitatie.
@ Discovery, hoe is je verlof? Vast wel erg prettig dat het weer wat beter was afgelopen dagen?
@ Nero,
al wat wijzer geworden hier? of van wat je vindt op internet/open dagen/etc..??
@ Suuz, leuk om te lezen dat je verder aan het studeren bent. Gaat het goed met je?
@ de rest, waar zijn jullie mee bezig??
Hier even een zacht voorzichtig berichtje: vrijdag gaat de pil overboord!! Ben erg gelukkig!! Het gaat erg goed met ons beiden, samen erg happy en lekker in mijn vel!
Oja werk is nog steeds prima te doen, erg gezellig ook .
Veel Liefs MDF
Gefeliciteerd!! Nu is het officieel vpk!! De buit is binnen! En je hebt er echt haard voor gewerkt!!
Ik ga duimen voor je voor deze sollicitatie.
@ Discovery, hoe is je verlof? Vast wel erg prettig dat het weer wat beter was afgelopen dagen?
@ Nero,
al wat wijzer geworden hier? of van wat je vindt op internet/open dagen/etc..??
@ Suuz, leuk om te lezen dat je verder aan het studeren bent. Gaat het goed met je?
@ de rest, waar zijn jullie mee bezig??
Hier even een zacht voorzichtig berichtje: vrijdag gaat de pil overboord!! Ben erg gelukkig!! Het gaat erg goed met ons beiden, samen erg happy en lekker in mijn vel!
Oja werk is nog steeds prima te doen, erg gezellig ook .
Veel Liefs MDF
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
vrijdag 1 april 2011 om 11:29
Zo, nog een paar tentamens en dan is periode 3 voorbij. Eindelijk. Wat een hel was dat; slaapverwekkende vakken, nog ergere docenten, presentaties voor elke les en elk vak en alles in een groepje dat door de docent was samengesteld. Veel erger dan het schoolkamp kon het niet worden, maar uithoudingsvermogen was wel nodig. Periode 4 gaan we gelukkig weer stage lopen!! Wat heb ik daar zin in. En dan volgend jaar echt Duaal. Ik kan niet wachten!!!
vrijdag 1 april 2011 om 14:33
Scheepje, eindelijk officieel veerpleegkundige dus, gefeliciteerd. Nu nog die leuke baan! Al wat gehoord van je sollicitatie?
MDF, wat spannend. Dus we kunnen jou binnekort ook vinden op de babypijler. Succes!
Superprincess, verschrikkelijk he sommige vakken. En die presentaties werd ik ook wel eens gek van. Sommige lessen bij ons bestonden alleen maar uit presentaties van studenten, lekker makkelijk geld verdienen voor die docenten mijn inziens.
Waar ga je stage lopen?
Hier alles rustig. Gister uitgerekende datum, maar baby heeft het nog prima naar z'n zin in mijn buik.
Een ding weet ik zeker, binnen 2 weken ben ik moeder, en ik kan niet wachten.
MDF, wat spannend. Dus we kunnen jou binnekort ook vinden op de babypijler. Succes!
Superprincess, verschrikkelijk he sommige vakken. En die presentaties werd ik ook wel eens gek van. Sommige lessen bij ons bestonden alleen maar uit presentaties van studenten, lekker makkelijk geld verdienen voor die docenten mijn inziens.
Waar ga je stage lopen?
Hier alles rustig. Gister uitgerekende datum, maar baby heeft het nog prima naar z'n zin in mijn buik.
Een ding weet ik zeker, binnen 2 weken ben ik moeder, en ik kan niet wachten.
vrijdag 1 april 2011 om 18:03
Sommige vakken hadden best leuk kunnen zijn, maar de inhoud ontbreekt of de juiste docent voor het juiste vak. Iemand zonder gezag, zonder stem, zonder karakter, je weet wel de grijze, stille muis die ze ergens uit een archiefje hebben weggeplukt moet je geen lessen Assertiviteit laten geven...
En waarom in godsnaam 5 groepjes, met 5 keer dezelfde presentatie?! Laat iedereen zich op iets anders richten oid.
Ik doe al mijn stages overigens in het leukste academische ziekenhuis van onze hoofdstad!!
Discovery: jij was toch al klaar met je studie?
En waarom in godsnaam 5 groepjes, met 5 keer dezelfde presentatie?! Laat iedereen zich op iets anders richten oid.
Ik doe al mijn stages overigens in het leukste academische ziekenhuis van onze hoofdstad!!
Discovery: jij was toch al klaar met je studie?
zaterdag 2 april 2011 om 16:35
zondag 3 april 2011 om 15:43
Ik denk dat ik toch bij de concurrent les heb en de kans ik groot dat jij dan echt in het leukste ziekenhuis werkt. Ik heb er nl nog eentje op mijn verlanglijstje staan, maar die heeft geen contract met INHolland... snik. Ik blijf dus nog even bij het leukste universitaire ziekenhuis (niet academisch dus ).
Bij de concurrent kan ik geen Technische Verpleegkunde (honours programma) doen, dus ik blijf voorlopig waar ik zit. Dat scheelt straks weer als ik richting SEH/intensive care wil
Zo, en nu weer aan de bak. Morgen tentamen en ik snap er de ballen van. Of eerder, ik ben verstrikt geraakt in de hoeveelheid informatie....
Bij de concurrent kan ik geen Technische Verpleegkunde (honours programma) doen, dus ik blijf voorlopig waar ik zit. Dat scheelt straks weer als ik richting SEH/intensive care wil
Zo, en nu weer aan de bak. Morgen tentamen en ik snap er de ballen van. Of eerder, ik ben verstrikt geraakt in de hoeveelheid informatie....
zondag 3 april 2011 om 19:16
Klopt, dan zit je bij de concurrent. Ben benieuwd of jouw andere favoriete ziekenhuis dan het ziekenhuis is waar ik werk. 'Mijn' ziekenhuis werkte tot een aantal jaar geleden wel samen met de inholland, maar hebben dat opgezegd omdat met twee verschillende hogescholen samenwerken niet praktisch was.
Succes met je tentamens!
Succes met je tentamens!
maandag 4 april 2011 om 21:00
@ Discovery, wat een spannende tijd voor je. Ik hoop dat je de bevalling makkelijk kan doorstaan (en dat alles gaat zoals jij wil). Ik ga even een gok doen; je ukkie wordt geboren op 08-04-2011 en is een jongetje. Niet dat het er toe doet wat ik gok, het belangrijkste is toch dat het kindje gezond en wel is.
Mijn beurt komt eraan!! Ik vind het echt helemaal super dat het besluit genomen is. Vrijdag zijn we lekker uit eten geweest om dat te vieren. Heerlijk!! Ik ben er helemaal van in de wolken.
@ Superprincess, hoe is je tentamen gegaan? Heb je er een goed gevoel bij? Kun je op het terras gaan zitten of ben je al in je studieboeken gedoken voor een her?
@ Scheepje,
Ik ga duimen voor je. Ik hoop van harte dat je aangenomen wordt en dat het een leuke baan blijkt te zijn in een leuk team (dat is toch altijd wel belangrijk).
Veel liefs MDF
Mijn beurt komt eraan!! Ik vind het echt helemaal super dat het besluit genomen is. Vrijdag zijn we lekker uit eten geweest om dat te vieren. Heerlijk!! Ik ben er helemaal van in de wolken.
@ Superprincess, hoe is je tentamen gegaan? Heb je er een goed gevoel bij? Kun je op het terras gaan zitten of ben je al in je studieboeken gedoken voor een her?
@ Scheepje,
Ik ga duimen voor je. Ik hoop van harte dat je aangenomen wordt en dat het een leuke baan blijkt te zijn in een leuk team (dat is toch altijd wel belangrijk).
Veel liefs MDF
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
vrijdag 8 april 2011 om 11:28
Nou het zal jullie waarschijnlijk niet verbazen dat duimen en zo hier in het noorden geen zin heeft. Ik ben afgewezen op een gebrek aan ervaring... Teamleidster kon me niet uitleggen hoe ik dan ervaring op kon doen als ik nergens aan het werk kom. Is ook logisch natuurlijk zij heeft een x aantal kandidaten uitgenodigd en kijkt wat er het beste past in wat ze zoekt. Maar mijn weinige ervaring is toch ook wel uit mijn cv te halen, dus waarom dan überhaupt uitnodigen en hoop geven? Maar goed, ik baal dus, als een stekker... Gelukkig gaan manlief en ik een weekendje weg... Maar echt lekker voelen de ik me niet momenteel.
vrijdag 8 april 2011 om 12:08
Hee balen scheepje! Je bent zo hard bezig. Is het misschien een mogelijkheid dat je als 'stagiaire' aan de slag gaat? Zeg maar dat je een vergoeding krijgt (geen loon) en daardoor ervaring opdoet en jezelf in de kijker werkt? Is dat misschien wat voor je?
Ken je mensen die misschien even voor je rond willen kijken? Misschien gebruik maken van je netwerk? Heb je al een profiel op LinkdIn?
Zo superprincess, je gaat lekker. Hoe waren je tentamens gegaan?
Suuz: Leuk dat je gewoon nog even doorgaat. Ben ik ook van plan...
Discovery, hoe gaat het met je kindje? Ik ben erg benieuwd!
Ik heb een lange tijd alleen maar mee kunnen lezen (elke keer als ik naar de vivasite ging, werd de site alleen mobiel geladen) en kon dus niet antwoorden of berichtjes plaatsen. Manlief heeft ervoor gezorgd dat ik weer met hartelust kan forummen.
Eergisteren mijn laatste assesment behaald en heb mijn diploma! Wat een last valt er dan van je af zeg! Even champagne gedronken met manlief en uit eten geweest.
In mei de uitreiking en ben stiekem alweer bezig om een opleidingsplek te veroveren. Is wel erg moeilijk in deze tijd van bezuinigingen... Ik blijf proberen en netwerken. Wensen kenbaar maken en netwerken (sjonge, daar gaat veel tijd in zitten). Maar als je het wil moet je ook eve je best doen!
Ik laat het weten als er weer vorderingen zijn.
Groetjes Suus0105
Ken je mensen die misschien even voor je rond willen kijken? Misschien gebruik maken van je netwerk? Heb je al een profiel op LinkdIn?
Zo superprincess, je gaat lekker. Hoe waren je tentamens gegaan?
Suuz: Leuk dat je gewoon nog even doorgaat. Ben ik ook van plan...
Discovery, hoe gaat het met je kindje? Ik ben erg benieuwd!
Ik heb een lange tijd alleen maar mee kunnen lezen (elke keer als ik naar de vivasite ging, werd de site alleen mobiel geladen) en kon dus niet antwoorden of berichtjes plaatsen. Manlief heeft ervoor gezorgd dat ik weer met hartelust kan forummen.
Eergisteren mijn laatste assesment behaald en heb mijn diploma! Wat een last valt er dan van je af zeg! Even champagne gedronken met manlief en uit eten geweest.
In mei de uitreiking en ben stiekem alweer bezig om een opleidingsplek te veroveren. Is wel erg moeilijk in deze tijd van bezuinigingen... Ik blijf proberen en netwerken. Wensen kenbaar maken en netwerken (sjonge, daar gaat veel tijd in zitten). Maar als je het wil moet je ook eve je best doen!
Ik laat het weten als er weer vorderingen zijn.
Groetjes Suus0105
Nee echt?
vrijdag 8 april 2011 om 12:10
Hoi dames, ik dacht: laat ik ook weer eens iets van me laten horen. Mijn verlof is nu echt helemaal voorbij. Deze week ben ik weer naar school geweest en straks heb ik weer een tentamen. Volgende week begin ik weer op de afdeling en gaat m'n leventje door zoals altijd. Alleen nu mét een heel lief meisje. Ik ben erg benieuwd hoe het studeren in combinatie met een gezin zal gaan. Ik doe m'n best in ieder geval.
Nu weer les....
Nu weer les....
vrijdag 8 april 2011 om 12:12
Hee Annelize!
Leuk weer wat van je te lezen. Jammer dat je verlof voorbij is of dat niet?
Ik had van andere moeders begrepen dat het best pittig is (werk-studie-nieuw gezin) maar dat het haalbaar zou kunnen zijn mits ondersteuning van je omgeving. krijg je dat ook een beetje?
Succes met je tentamen. Laat je weten hoe het is gegaan?
Leuk weer wat van je te lezen. Jammer dat je verlof voorbij is of dat niet?
Ik had van andere moeders begrepen dat het best pittig is (werk-studie-nieuw gezin) maar dat het haalbaar zou kunnen zijn mits ondersteuning van je omgeving. krijg je dat ook een beetje?
Succes met je tentamen. Laat je weten hoe het is gegaan?
Nee echt?
vrijdag 8 april 2011 om 17:28
Zo toetsen zitten erop. De kers op de taart was natuurlijk de rekentoets...Om de natuurlijke selectie te bespoedigen is deze nu onderdeel van het curriculum: na 4 kansen is het exit.
Ik heb er een goed gevoel over, maar ja, ge weet nooit.
Scheepje:
moeilijk voor te stellen dat er zo weinig banen zijn daar in het noorden, terwijl er hier volgens mij genoeg kansen zijn.
MDF: succes!
Ik heb er een goed gevoel over, maar ja, ge weet nooit.
Scheepje:
MDF: succes!