Werk & Studie alle pijlers

HBO-V deeltijd

30-12-2005 15:59 2194 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik zit eraan te denken de HBO-V opleiding in deeltijd te doen, omdat ik eigenlijk niets wil met mijn huidige studie. Ik heb helemaal geen ervaring in deze richting. Wie kan me hier iets meer over vertellen? Want ik heb al ff gekeken bij de school waar ik die wil volgen en daar hoef je 1 dag in de week naar school. Maar ik neem aan dat je ook stages moet lopen etc. Alle ervaringen zijn welkom.
Scheepje, jammer dat het geen vaste aanstelling is geworden, maar het biedt zeker mogelijkheden. Moet toch hoop geven. Kunnen ze een plan voor je maken bij het flexbureau?

En de naam mailen, hoe pakken we dat aan? Heb jij een speciaal viva-email, ik namelijk niet. En heb niet zo'n zin om mijn eigen emailadres hier neer te zetten.

Of anders kan ik via het moderatortopic (als er nog moderators zijn) vragen of ze mijn emailadres aan jou willen doorgeven en dan kan je mij mailen.

MDF, begrijp ik de dubbele boodschap van positief goed???
hoi disco,

Ik heb niet echt een viva mail maar wel een waar ik spam op verzamel... mijn mail is grootschoot aapje hete meel punt kom. Ik check deze niet heel vaak, maar genoeg als ikw eet dat er mail op komt... Leuk om te horen.

Verder vandaag gewerkt, morgen zelfde afdeling en dan vrijdag bij kind en jeugd... Ach zo zijn we lekker bezig, nog zo'n week en ik heb iig de aanschaf van mijn autootje er alweer uit...

Groetnis, Scheepje
Scheepje, je hebt mail.

Fijn dat je nu al zoveel aan de slag kan! Is het niet wennen om weer dagelijks aan het werk te zijn of is het juist lekker om weer bezig te zijn?
@ Discovery, jaaaaa!!!!!

Jij hebt het als 1e van het HBO-V topic door.

Ik ben ozo Positief, nooit gedacht dat die vermoeidheid ook echt zo pittig was. Ik weet nu waar andere vrouwen het over hadden. En die misselijkheid die ik heb (al vaak genoeg de wcpot van dichtbij gezien) neem ik ook op de koop toe. Ook mijn borsten knallen mijn bh uit, ze waren al niet klein aangelegd. En weet je ik vind het eigenlijk ook wel heel lekker. Ik zou het wel van het dak willen schreeuwen! Nooit geweten dat je van zoiets helemaal overdonderd wordt door geluk.

Wil iemand mij over 9 maanden na wat slapeloze nachten weer met 2 voeten terug op aarde zetten?

Liefs MDF
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Wat leuk en snel MDF!! Gefeliciteerd!!!

Over 9 maanden ben je nog steeds overdonderd van geluk hoor, ondanks de gebroken nachten.

Ik geniet echt optimaal van de kleine man, hij mag zo weer lekker drinken is altijd een fijn momentje samen.

Hoop toch voor je dat de misselijkheid meevalt, op een bepaald moment kan dat al je geluk tijdelijk verstoren. Hoe ver ben je?
Oh, MDF.... Sorry... Maar natuurlijk ook heeel heel hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap...

Hier alles ook oke, heb dit jaar lekker niks aan mijn verjaardag gedaan (mijn cadeautje aan mijzelf was dat ik lekker heb gewerkt op een afdeling).

Nu weekendje vrij en volgende week de nachtdiensten in voor 4 nachten...

Geniet van alles en iedereen. Liefs, Scheepje
Dubbel... lang leven een trage compu
Gefeliciteerd MDF!!
Inmiddels met een nieuwe naam, omdat mijn hele oude fake-email gehackt is. Dus nu een nieuw account aangemaakt.

Dank voor alle felicitaties!!

De misselijkheid is er nu nog in vlagen, maar al een stuk minder. Mijn eten blijft ook wat meer op zijn plek.

Het was meteen raak. Morgen 5 weken, dus echt nog heel pril..Inmiddels staat de 1e afspraak voor de verloskundige gepland... nog meer dan een maand wachten daarop.

Maar eigenlijk vliegt de tijd, omdat ik alleen maar leuke dingen doe. Ik ga van het ene feestje naar het volgende, volop dates met vriendinnen, vrienden, tijd voor mijn man, afspraken met familie, kortom een heerlijk leven zo.

@Scheepje,

Jij ook nog gefeliciteerd met je verjaardag! Succes met je nachtdiensten!!

@ Discovery,

Fijn om te horen dat je nog steeds zo aan het genieten bent!! Ik zie mezelf over 8 maanden ook zelf met mijn kindje aan de borst.... heerlijk vooruitzicht...

Ik ga nu slapen, was weer een vermoeiend dagje...

Liefs MDF
Hoi hoi,

Best lange nacht zo in mijn eentje. Blij dat net de meneer van de beveiliging langs kwam... had ik tenminste even aanspraak met iemand... Wel lekker apart, niet ingewerkt worden. En dan wel op het laatste moment nog even te horen krijgen.. oh ja de medicatie moet vannacht ook nog besteld worden... uitleg over hoe en wat en hoeveelheden ed... niets. Ik kijk wel wat ik er van kan maken en anders doen ze het morgen overdag maar hoor. Je kan niet alles verwachten van iemand die hier net werkt, toch? Heb al voor alle bewoners med. uitgezet...

Nou doei, scheepje
@ Scheepje, dat klinkt mij wel erg apart in de oren hoor. Hopelijk ben je de rest van de nacht ook een beetje doorgekomen. En wel vreemd dat je geen uitleg krijgt over het bestellen als je zelf moet gaan bestellen.

Doet me denken aan mijn uitzendwerk, voordat ik leerling werd; ik werd op een groep zwaar autistische pubers met gedragsproblemen gezet (leuk joh). Ik had de eerste 2 uur nog iemand die mij wat ins & outs kon vertellen. Vervolgens was ik de hele avond en nacht alleen met ze. Ik bleef ook in hun huis slapen. Best wel vreemd dus. Die pubers gingen ook nog eens in opstand, omdat er weer een uitzendkracht kwam.

Zij zaten de hele tijd in het ene deel van het huis, ik in het andere deel. Ik heb ze die avond 2 of 3 x a 2 minuten gezien om even te zien of het goed ging. De rest van de avond was ik alleen met de tv en een zak chips.

Intussen weten schoonouders en mijn ouders dat ik zwanger ben. Mijn schoonouders waren erg blij en verrast. Mijn ouders weten het sinds gisteren; die waren helemaal overdonderd. Ze hadden het helemaal niet aan zien komen. Nooit gedacht dat mijn ouders erom zouden gaan huilen van blijdschap. Zo lief ook.

Liefs MDF
Scheepje, lekker zo'n nacht ja. Hoop dat je het hebt 'overleeft'. Stond je op een groep die wel rustig is 's nachts of ben je druk geweest?

MDF, nu al verteld, snel hoor. Maar je moet doen waar je je goed bij voelt. Leuk he het vertellen, ik keek daar ook zo naar uit, omdat ik wist dat mijn ouders het ook totaal nog niet zouden verwachten.

En nu grijpen mijn ouders echt elk moment aan om te komen, met bescheidenheid hoor, komen ongeveer 1x per week. Maar ik vind het helemaal geweldig om ze zo te zien en hoe gek ze al zijn op mijn zoontje. Maakt je toch weer trots als moeder.
@ discovery,

zat voor mij ook enige haast bij, bij mijn ouders iig. Mijn ouders gaan binnenkort op vakantie, voor bijna 3 weken, veel te ver weg. Ik vind het dan wel fijn om op ze op de hoogte te kunnen houden.

Dus als ik het mijn ouders zou gaan vertellen, wilde man het ook zijn ouders vertellen. Zodoende weten zij het ook. De rest weet het dus nog niet. Broers/zussen/collega's zijn pas na de 1e echo aan de beurt. Daar moet ik nog ruim 5 weken op wachten nu. En mijn geduld is nooit een sterk punt geweest, haha.

Als ik nu terugdenk aan de reacties van mijn ouders, dan begin ik net als bij het vertellen weer waterlanders te krijgen, pff emokip die ik ben.
Zo laatste nachtje gaat zijn laatste uren in... Ben wel blij dat het erop zit. Aan de andere kant.. Ik zit nu pas in een lekker ritme van slapen en werken...Vanavond iets minder rustig op de afdeling. Veel mensen die midden in de nacht sigaretten nodig hebben (waarvan het beheer bij de verpleging ligt). Prima joh als jij wilt roken, krijg je van mij wel een peuk hoor. Wel lief was dat de dagdienst nog meer dan een halve taart voor me had overgelaten wegens de dag van de verpleging gisteren. Ik heb lekker zitten smullen, samen met een bewoner waar ik de afgelopen nachten al een middennacht-broodje-eet-date mee had. Iedere nacht ergens... komt deze bewoner, zet een halve pot koffie en smeert zijn broodje met appelstroop. Tja en dan net op een moment dat ik ook echt wel trek in eten heb... Of is dat zien eten, doet eten? Nee ik heb allang bekeken, als je overdag 8 uur werkt eet je ook ergens halverwege.. Dus waarom 's nachts dan niet ook gewoon...

En nu, nu zit ik hier alleen aan mijn broodjes met gebakken eieren. Das wel jammer, mis mijn gezelschap wel. Nou ja groeten uit de zwarte nacht (oh nee, nu ik zo naar buiten kijk begint het alweer licht te worden, hoopvol).
Hoi dames,

ff goed nieuws van mijn kant. Ik werk me momenteel 3 slagen in de ronde bij 2 verschillende werkgevers (flexwerk) en het bevalt me heel erg goed.

Verder vorderd het huis langzaam maar gestaag. Zie hiervoor andere topic waar ik in mee schrijf.

Veel groeten, suc6 met studie, werken en zwangerschappen ed.
Hey Scheepje,

wat heerlijk dat je zo druk bent met werken in de zorg. Zo kom je iig wel aan je ervaring. Fijn om een positief bericht van je te lezen!!

En als logisch gevolg gaat je huis dan wat langzamer. Snap ik best hoor. Je moet ook tijd overhouden om voor jezelf te zorgen en leuke dingen te kunnen blijven doen. Het zal vast een mooi paleisje zijn als het eenmaal af is.

@ De rest hoe is het bij jullie??

Hier gaat alles zo zijn gangetje. Het werken gaat door, loopt prima. Thuis gaat het super!! Man heeft dit weekend heel wat vervelende klusjes gedaan, die steeds bleven liggen. Dus ik nu blij dat het klaar is. Hij zat er echt tegenaan te hikken.

Ik voel me nu erg goed. Soms nog wel wat moe (vandaag 7 weken), maar de misselijkheid is zo goed als helemaal weg. En het wordt al wat lastiger om tegen vriendinnen mijn mond te houden. Onlangs op een feestje nog weggekomen met een smoesje. Mogelijk dat ik ze nu niet meer zie dan na de echo en dan mag iedereen het weten (nog 3,5 week wachten op de echo).

Liefs MDF
Hallo,

Scheepje, wat goed dat je zoveel kan werken. Straks stroom je over van de werkervaring.

MDF, alles gaat super dus, hartstikke mooi! Spannend he de eerste echo? Ik vond sowieso de eerste 15 weken van de zwangerschap spannend. Ik voelde nog niks, je zag nog niks, dus ik moest maar gewoon geloven dat er een baby in mijn buik groeide. Na 15 weken kon ik er echt van gaan genieten, toen begon mijn buik namelijk langzaam te groeien, met 18 weken voelde ik hem voor het eerst.

Over 7 weken moet ik weer aan de slag. Heb wel nachtdiensten gekregen, dus moet nog even gaan praten. Want ik hoef ze niet te doen ivm borstvoeding en ik wil toch gaan proberen om het te blijven geven terwijl ik werk.

Vind het vervelend dat ik het nu zelf moet gaan aangeven, ze weten dat ik borstvoeding geef, maar hebben me gewoon ingeroosterd. Ze leggen dus gewoon de bal bij mij, alsof ik daar zin in heb in mijn verlof. Vind het eigenlijk heel gemeen. Ze zitten omhoog met personeel, dus dat maakt het nog moeilijker. Nouja moet voor mezelf en discbaby gaan opkomen.
@ Discovery,

Jeetje wat stom dat ze je dan zo inroosteren met je nachtdiensten. Ik weet hoeveel je dan moet zeuren om het dan weer geregeld te krijgen. Ooit zelf heel wat heisa gehad met bijzonder verlof; mijn zus ging trouwen in de week voor mijn vakantie. Wat een hoop moeilijkheden over die dag gehad (was nl ook de dag dat er 's avonds een feest was van het ziekenhuis). pff hoop gezeur voor het rond was. En de collega die de nachtdiensten moest overnemen, heeft me ook even laten weten dat ze er niet van gediend was. Dit soort dingen mis ik dan helemaal niet van de zorg.

Ik vind het echt wel super dat je borstvoeding geeft!! Wil ik straks ook gaan doen met Minifrisje. Hopelijk gaat het goed. Ik lees me helemaal suf aan alles wat erover geschreven is, ik surf over babykamers, ik kijk naar kinderwagens (wat vind ik er goed aan en wat niet...), ik vind bijna alle babykleding leuk, wil ik oooooook denk ik dan.

Maar net wat je zegt hoor. Die echo daar kijk ik echt al naar uit (nog 3 weken). Mijn buik is ook nog niet gegroeid, nog geen onsje gewicht erbij (gelukkig, was nl wat aan de zware kant),

Wel heb ik het idee dat ik er een cupmaat bij heb gekregen. Ze waren al niet klein, maar nu al wel een tussenstukje voor op mijn bh in gebruik....(tip uit een boek).

Nu even wat huishouddingen doen en dan lekker op de bank neerploffen, of buiten in de tuin....

Liefs MDF
UP...
Nog 2 weken en dan zit het schooljaar er weer op! Kan eerlijk gezegd niet wachten!! Zit nu op de helft van mijn vier weekse stage en ben het gereflecteer nu al zat. Je kunt als praktijkopleider natuurlijk ook overdrijven... "waar ik dan benieuwd naar ben, wat zit daar dan achter..." -wat dacht je van niets bijzonders?!

"je klinkt zo rationeel, terwijl je op een hele heftige afdeling zit..." -eeuh, moet ik 's avonds huilend op de bank zitten ofzo? Het is een academisch ziekenhuis, daar kom je doorgaans niet voor wratten op je wijsvinger....

Hoe hebben jullie je uit de klauwen van de praktijkopleider weten te houden?
hoi!

@ Superprincess, pff ik ken het gehamer en gezoek naar onderliggende gedachten heel erg goed. En als ze er niet zijn, is dat rete-irritant.

Ik kan een paar van die praktijkopleiders wel schieten hoor, verschrikkelijke mensen waren/zijn dat. Sommige vpk op de afdeling kregen ook de kriebels van haar, hoe goed ze het dan ook bedoelde.

@ Scheepje, druk met werken nog? Zo kom je wel aan je ervaring? Heb je ondertussen ook nog tijd voor wat klussen aan je droompaleisje?

@ Discovery,

Hoe is het met jou? Begin je een beetje te wennen aan het nieuwe leven? Is het probleem van je nachtdiensten opgelost?? Hoe doet discobaby het? Groeit hij goed?

Hier een te druk weekend gehad; vrijdag tot laat gewerkt, zaterdag al vanaf 5.30 opgestaan, de hele dag en avond doorgegaan met van alles wat moest/afgesproken was. Wel leuk hoor. Maar ik sliep al in de auto op weg naar huis. En dan kom je thuis, duik je je bed in en dan slaap je beroerd. Zondag bijslapen kwam er niet van, met dank aan wat klussers hier in de buurt.

Vandaag 3 uurtjes gewerkt (wat een luizenleventje). Vervolgens op een terrasje in de zon gezeten, heerlijk bijkomen. Even bijpraten met goede vriend, te lang niet gezien. Even geshopt en nog een ijsje gescoord voor ik naar huis ging. Prima dagje zo.

En nu is mijn energie ver te zoeken, dus ik duik zo met een goed boek mijn bed weer in.

Liefs MDF
Dat iedereen, ik heb laaaaang niets van me laten horen, maar het is hier echt gekkenhuis. Ik werk me een slag in de rondte aan mijn werk en aan school, maar helaas heb ik wel twee onvoldoendes te pakken. Mijn tijd moet zich wel een keer gaan uitbetalen, anders vind ik het niet meer leuk! Deze week eindverslag van mijn afdeling inleveren, die week er op eindbeoordeling, die dáárop zes tentamens, die week dáár weer op nieuwe afdeling, en die week dááár op hertentamens. Verder heb ik maar een week vrij gekregen in de vakantie. Al met al met ik het behoorlijk zat, vooral omdat ik al sinds begin april al op volle toeren draai. Wordt het ooit weer leuk?

@Mrs Dubbelfriss: van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat gaaf zeg! En wat is het bij jullie snel gegaan sinds je gestopt bent de pil. Heel fijn! Ik hoop dat je je een beetje goed voelt!
Hallo!!!

Annelize, he 2 onvoldoendes, wat balen!! En wat een drukte in het vooruitzicht, veel succes met alle afrondingen!

Scheepje, nog steeds lekker veel aan het werk?

Superprincess, ook aan het afronden dus. Reflecteren kom je helaas niet onderuit. Ach op een bepaald moment weet je wel wat ze willen horen, zo schreef ik mijn verslagen, vooral een beetje overdrijven.

Hoeveelste jaars was je ook al weer?

MDF, hier alles goed. Discbaby is 1700 gram gegroeid sinds de geboorte. Het is een heerlijk, tevreden en vrolijk mannetje. Helemaal gewend ook.

Wen maar vast aan beroerd slapen kan wel vaker gebeuren. Hoewel ik heb best goed geslapen tijdens mijn zwangerschap.

Nachtdiensten moet ik nog oplossen, hoop volgende week langs te kunnen.

Suus, al terug van je reis? Hoe was het? (Was toch suus met de S? Of ging suuz met de Z op reis?)
Ohja nog 5 weken en dan ga ik weer aan het werk. Het is nu echt aftellen. Zie er op zich niet tegenop, maar of ik al zin heb dat weet ik ook niet.
@ Annelize,

het zit je duidelijk even niet mee. Ik kan me heel goed voorstellen dat het erg zwaar is. En vooral ook erg balen van je 2 onvoldoendes, dat moet ook demotiverend gewerkt hebben.

@ Discovery,

Wat heerlijk om te lezen dat Doscobaby het zo goed doet. Ik denk dat als je kindje het goed doet, dat je dan zelf ook wel tevreden bent. Geniet komende weken nog maar lekker van de tijd die je smaen hebt, want voor je het weet moet je weer werken.

Normaal ben ik een hele makkelijke slaper; liggen + licht uit = slapen. En dan valt een moeizame nacht een beetje tegen. En uiteraard komen er nog wel meer van dat soort nachten.

@ de rest, hoe gaat het met jullie?

Nu ga ik genieten van het hele mooie weer en het weekend.

Liefs MDF

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven