ontplofte rietjesbeker

23-03-2011 13:34 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
zat ik net lekker in de zon te soezen ineens een knal en vervolgens ben ik zeiknat is de rietjesbeker van K die vol in de zon stond ontploft!!

het deksel is er gewoon afgeknald..., schijnbaar bouwt roosvicee in combi met die beker druk op

Dus willen jullie een droge roosvicee vrije zomer ga dan of niet in de buurt van de beker zitten of zet hem uit de zon
Schrikken zeg! Ik zou een klacht indienen bij de rietjesbekerfabrikant. Misschien krijg je wel een nieuwe.
Klacht indienen joh..

Stel die deksel vliegt je kind in het gezicht..
Zo, die roosvicee gaat snel gisten?! Ik zou de fles zelf ook maar wegkiepen als ik jou was...bah....stel je voor dat je kind dat binnen had gekregen?!
Nope
Waar staat dat het is gaan gisten? Dat soort bekers kunnen gewoon niet in de zon.
Sowieso is warm drinken in combinatie met een rietjesbeker niet handig. Nu was het natuurlijk geen warm drinken, maar ook opgewarmd drinken is dus een no go....
En dan te bedenken dat het nog niet eens écht warm is vandaag.. De lente is nog maar net begonnen!
quote:Troeta schreef op 23 maart 2011 @ 13:42:

Waar staat dat het is gaan gisten? Dat soort bekers kunnen gewoon niet in de zon.

Dus leeg, met niets erin, ontploffen die bekers ook? Of zetten in elk geval uit?

Apart dat die bekers daar niet op getest zijn schijnbaar en zo in de handel te krijgen zijn. NB bekers voor kinderen. Lekker gevaarlijk! Ik zou nu helemaal een klacht indienen, ook bij de keuringsdienst van waren.
Nope
Welk merk was het?
Ben ik nou zo slim, dat ik daarom nooit warm drinken in de beker doe, of hem in de schaduw zet? Ik vind dat wel logisch. De drank warmt op dus er ontstaat overdruk, net zoiets als water in de fluitketel. Die druk moet er uit, maar door het ventiel in het rietje kan dat niet via het gaatje van het rietje, dus ploft de deksel eraf.

Ik denk dat er zelfs wel in de bijsluiter van de beker zoiets staat hoor.

Om met Louis van Gaal te spreken: Ben ik nou zo slim of zijn jullie zo dom?
Het was/is een hema beker. Opzich is het echt wel een fijne beker maar had dit niet helemaal verwacht ok waarschijnlijk zal je het wel bij meer bekers hebben maar je zou toch denken: kleine kindjes, zwervend spul dus niet altijd netjes terug zetten in de schaduw dat zo een beker daar wel tegen moet kunnen!
Ik vind het grappig dat dat dan jou weer moet overkomen
quote:Katherina schreef op 23 maart 2011 @ 14:04:

Ben ik nou zo slim, dat ik daarom nooit warm drinken in de beker doe, of hem in de schaduw zet? Ik vind dat wel logisch. De drank warmt op dus er ontstaat overdruk, net zoiets als water in de fluitketel. Die druk moet er uit, maar door het ventiel in het rietje kan dat niet via het gaatje van het rietje, dus ploft de deksel eraf.

Ik denk dat er zelfs wel in de bijsluiter van de beker zoiets staat hoor.

Om met Louis van Gaal te spreken: Ben ik nou zo slim of zijn jullie zo dom?

Ja, jij bent zo slim en ik zo dom...ik ken die bekers alleen van nichtjes en neefjes, heb zelf geen kinderen, dus waar bemoei ik me ook mee

Toch blijf ik er wel bij dat ik het erg gevaarlijk en apart vind dat zo'n kinderbeker kan ploffen.
Nope
Heeft niks met kinderbeker te maken hoor. Je moet gewoon geen afgesloten iets met vloeistof erin in de zon zetten of om mijn part op een andere manier verwarmen.

Vloeistof wordt gas als het sterk verwarmd wordt, en gas heeft een minder grote dichtheid dan vloeistof. In een afgesloten fles is de ruimte dus eindig en loopt de druk daarom op. Het resultaat is een droge plof danwel een luid KEBOEM.
* Machutookunbietjemeerzijn is driftig allemaal potjes en flesjes aan 't vullen met water en in de zon aan 't zetten: Ik wil die KEBOEM's wel eens horen en zien
Nope
Wel deksels op de potjes doen he? Da's wel noodzakelijk om de boel aan het keboemen te krijgen.
quote:Katherina schreef op 23 maart 2011 @ 14:39:

Wel deksels op de potjes doen he? Da's wel noodzakelijk om de boel aan het keboemen te krijgen..

Shit....

Nope
heb je de keboem al gehoord??
Ik was de deksels vergeten....

En nu is het al niet warm genoeg meer...

Nope
Doe maar snel zonnebrand op, want die zon is nu al heerlijk heet. Dus pas op voor verbranding! Morgen wordt het voorjaarstropisch warm!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Drinken in de zon laten staan is sowieso niet errug gezond, maarre aangezien er flink wat straling uit Japan in de lucht hangt is zo een explosie natuurlijk wel verklaarbaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven