Vreemde kat in huis...

24-03-2011 22:14 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben twee katten. Ze kunnen dag en nacht naar buiten door een kattenluikje. Risico is dan natuurlijk dat andere katten naar binnen kunnen, maar daar hadden we nooit last van. Tot nu dan...

Dagelijks komt er een vreemde kat in huis, eet het voer van onze katten, gaat overal en nergens liggen slapen en als ergste: sproeit overal! Onze katten zijn van slag (en dat waren ze al omdat ik net bevallen ben).

Ik kom de kat vaak tegen, hij loopt luidkeels overal te miauwen, vecht met onze en andere katten.

Buren hebben er ook last van, maar niemand weet van wie de kat is.

Heeft iemand tips wat we kunnen doen?
Het kattenluikje afsluiten is een lastige optie, ik sluit 'm niet uit, omdat onze katten

het zo gewend zijn in en uit te kunnen. We hebben ook geen kattenbak.
Kom je hem in huis tegen? En wat doe je dan? Als je hem 3x met veel herrie, schreeuwen, handenklappen en een bak water over zn kop wegjaagt, dan zal hij toch wel wegblijven?
Een kattenluikje met chip kopen? Het luikje gaat alleen open als jouw katten erdoor willen omdat zij de chip hebben. Kost wel wat, maar is in ieder geval het overwegen waard mocht het niet vanzelf ophouden!
Héél herkenbaar.

Ik heb het luikje zo afgesteld dat hij wél naar buiten kan, maar niet meer naar binnen. Het is even wennen voor hem, maar wel beter dan iedere keer die 'lellebel' in huis!
Wist niet dat dat bestond! Ik ga eens informeren!
Kattenluikje die alleen opengaat voor jouw katten kopen, werkt met halsbandjes.

En geen kattenbak hebben.... dat vind ik een beetje aso voor je buren. Je katten doen dus buiten hun behoefte en niet alleen in je eigen tuin vermoed ik wanneer andere katten ook in je tuin en huis kunnen komen.
De meest voor de hand liggende oplossing lijkt mij zo'n magnetisch kattenluikje.
Ander luikje, met magneet of je hebt ze zelfs die op de chip reageren. Even googlen, wel echt superirritant, helemaal nu je net bevallen bent en dan die vieze kattenpis.
quote:Haley schreef op 24 maart 2011 @ 22:17:

Kom je hem in huis tegen? En wat doe je dan? Als je hem 3x met veel herrie, schreeuwen, handenklappen en een bak water over zn kop wegjaagt, dan zal hij toch wel wegblijven?Die deuzige die bij mij binnen kwam niet hoor! Hardleers, en dommer dan het achtereind van een varken.
Water geprobeerd, een mep verkocht (tja), enz enz. Het helpt niet:-(
Als je bij je buren navraag hebt gedaan en niemand weet van wie die kat is zou ik hem naar het asiel brengen als gevonden kat.
Kattenbak staat in de schuur, bedoel dat we er geen binnen hebben.
W hebben er inderdaad aan gedacht om hem te vangen, maar eerlijk gezegd ben ik een beetje bang voor het beest...
Kattenluikje met magneet werkt als een trein... mits niet de buren óók zo'n ding hebben, dan staan de buurkatten namelijk nog in je huis.

Kattenluik met chip kost wat, maar geen vreemde kat die hier ooit nog naar binnen is gekomen. Ze zijn wel snoeihard met hun kop tegen het dichte luikje geklapt, dat wel.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Ik zie trouwens net hoe duur die luikjes met chip zijn. Dat kunnen we eigenlijk niet zo goed missen. Als het echt niet anders kan ok, maar msschien zijn er nog andere oplossingen?

Edit: zie dat die met magneten minder kosten. Nu nog onze ene kat een halsband om

zien te krijgen zonder dat ze hysterisch wordt:-(
Je zult toch actie moeten ondernemen. Stel dat het een zwerfkat is, die geen inentingen heeft gehad. Die zou ik niet in de buurt van een pasgeboren baby willen hebben.
schrikdraad om je tuin heen zetten speciaal voor katten werkt ook, hou je je eigen katten binnen en de buurkatten buiten.
@aubrey: ik zeg toch ook niet dat ik geen actie wil ondernemen? Overigens is de baby nooit alleen in een ruimte met katten, niet eens onze eigen katten.
quote:Punkiedunkie schreef op 24 maart 2011 @ 22:24:

Ik zie trouwens net hoe duur die luikjes met chip zijn. Dat kunnen we eigenlijk niet zo goed missen. Als het echt niet anders kan ok, maar msschien zijn er nog andere oplossingen?

Edit: zie dat die met magneten minder kosten. Nu nog onze ene kat een halsband om

zien te krijgen zonder dat ze hysterisch wordt:-(

Ik zou er toch voor sparen, voor die met chip.

Heb em ook, en kan niet meer zonder! De buren hebben er eentje met magneet, maar 1 poes raakt steeds de halsband kwijt.

Het iedere keer aanschaffen van een nieuw bandje en magneet kost dan ook wel wat.

Ik heb deze:

http://www.zooplus.nl/sho ... attenluik/petporte/145880
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik zou de kat naar het asiel brengen en daar je verhaal uitleggen.

Mocht de eigenaar hem dan ophalen weten ze ook waarom hij daar zit. Ik zou geen risico nemen met een mogelijke zwerfkat als je zo'n kleintje in huis hebt. Je laat je kindje da wel niet alleen maar het is ook gewoon vies zo'n vreemde sproeiende kat in huis.
Ik zou even overleggen met Amivedi. Sommige zwerfkatten moet je ook letterlijk met handschoentjes aanpakken omdat ze zo verwilderd zijn. Vertel hun het verhaal. Ze werken oa samen met de dierenbescherming. Als het een wilde kat is wordt deze na het vangen gesteriliseerd en dan weer uitgezet.

Als het wel een huiskat is vinden ze wel weer een plekje voor hem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven