HELLUP!!! Werk gezocht!!!!!
vrijdag 25 maart 2011 om 11:36
Hi allemaal,
Ik heb deze week te horen gekregen dat ik na drie jaar contracten geen vast contract ga krijgen.
Dit krijgt niemand (zeggen ze) omdat ze nog niet aan mensen vast willen zitten door de crisis.
ik vind het gewoonweg schofterig, ik heb drie jaar alles moeten leren en heb keihard gewerkt om alles me eigen te maken.
Zeg dit dan na een jaar, maar na drie... ongelofelijk...
Ik werk in klinisch onderzoek, en had ook heel veel plezier in mijn werk. Maarja nu is het tijd om wat anders te zoeken.
ik heb een MBO diploma, rijbewijs en ervaring dus in klinisch onderzoek en kinderopvang.
Deze laatste twee waren leuk maar misschien is het nu toch tijd om wat nieuws te proberen, alleen wat???
Genoeg mensen hier met genoeg banen dus ik dacht; eens even hier vragen...
Heeft iemand nog leuke ideeen of tips?
Ze zijn allemaal enorm welkom! Ik heb nog een maand om wat te vinden...
Alvast bedankt! Groetjes...
Ik heb deze week te horen gekregen dat ik na drie jaar contracten geen vast contract ga krijgen.
Dit krijgt niemand (zeggen ze) omdat ze nog niet aan mensen vast willen zitten door de crisis.
ik vind het gewoonweg schofterig, ik heb drie jaar alles moeten leren en heb keihard gewerkt om alles me eigen te maken.
Ik werk in klinisch onderzoek, en had ook heel veel plezier in mijn werk. Maarja nu is het tijd om wat anders te zoeken.
ik heb een MBO diploma, rijbewijs en ervaring dus in klinisch onderzoek en kinderopvang.
Deze laatste twee waren leuk maar misschien is het nu toch tijd om wat nieuws te proberen, alleen wat???
Genoeg mensen hier met genoeg banen dus ik dacht; eens even hier vragen...
Alvast bedankt! Groetjes...
vrijdag 25 maart 2011 om 11:48
Haha ja dat wel, Maar ik word er zo chagie van.
Ik en 1000den andere mensen doen moeite om een baan te vinden. (gaan langs meerdere uitzendbureau's en speuren internet en de kranten dagelijks af)
En dan komt er zo'n geval die denkt door een topic te openen, Meteen een baan te vinden.
Ja dat zou ik ook wel willen.
Maar zo werkt het niet in het leven! Je moet er moeite voor doen.
Ik en 1000den andere mensen doen moeite om een baan te vinden. (gaan langs meerdere uitzendbureau's en speuren internet en de kranten dagelijks af)
En dan komt er zo'n geval die denkt door een topic te openen, Meteen een baan te vinden.
vrijdag 25 maart 2011 om 11:50
quote:ik vind het gewoonweg schofterig, ik heb drie jaar alles moeten leren en heb keihard gewerkt om alles me eigen te maken.
Je bent toch 3 jaar onder de pannen geweest. Je hebt salaris ontvangen en je hebt ervaring opgedaan waar je in volgende banen wellicht profijt van kunt hebben.
En ook met 'n vast contract kunnen ze je wippen als ze willen bezuinigen, dus waterdicht is er niks.
Je bent toch 3 jaar onder de pannen geweest. Je hebt salaris ontvangen en je hebt ervaring opgedaan waar je in volgende banen wellicht profijt van kunt hebben.
En ook met 'n vast contract kunnen ze je wippen als ze willen bezuinigen, dus waterdicht is er niks.
vrijdag 25 maart 2011 om 11:54
quote:Genoeg mensen hier met genoeg banen dus ik dacht; eens even hier vragen...
Alvast bedankt! Groetjes...En volgens mij vraagt TO alleen maar om ideeen en tips en dus niet specifiek om een baan.
Alvast bedankt! Groetjes...En volgens mij vraagt TO alleen maar om ideeen en tips en dus niet specifiek om een baan.
vrijdag 25 maart 2011 om 11:56
vrijdag 25 maart 2011 om 11:57
quote:_Strawberry86_ schreef op 25 maart 2011 @ 11:48:
Maar zo werkt het niet in het leven! Je moet er moeite voor doen.Wie weet was het haar op deze manier wel gelukt, was je zeker nog chagrijniger geworden? Ze vraagt overigens om tips..
Maar zo werkt het niet in het leven! Je moet er moeite voor doen.Wie weet was het haar op deze manier wel gelukt, was je zeker nog chagrijniger geworden? Ze vraagt overigens om tips..
vrijdag 25 maart 2011 om 11:57
Mwah schofterig... ik kan zo uit mijn hoofd wel 5 bedrijven opnoemen waar je er na 3 jaar uitligt. En ja, ik solliciteer nu ook.
''iets nieuws proberen'' klinkt een beetje simpel en die instelling zou je nog wel eens tegen kunnen gaan vallen. Wat dat betreft snap ik de reactie van Strawberry wel.
Waarom niet verder solliciteren in je laatste werkervaring? Als je dat leuk vond zijn daar je kansen het grootst.
Verder: ww aanvragen, beroepskeuze testen, open sollicitaties enz enz.
''iets nieuws proberen'' klinkt een beetje simpel en die instelling zou je nog wel eens tegen kunnen gaan vallen. Wat dat betreft snap ik de reactie van Strawberry wel.
Waarom niet verder solliciteren in je laatste werkervaring? Als je dat leuk vond zijn daar je kansen het grootst.
Verder: ww aanvragen, beroepskeuze testen, open sollicitaties enz enz.
vrijdag 25 maart 2011 om 11:59
quote:_Strawberry86_ schreef op 25 maart 2011 @ 11:44:
Goh ik weet niet, Maar ik zit al 3 maanden werkeloos thuis.
EN IEDERE DAG 3 UUR ACHTER MIJN LAPTOP TE ZOEKEN NAAR EEN BAAN!!
En jij denkt dat je hier zomaar door een topic te openen, Een baan vind..
Pfff het word steeds gekker.
Nou ja zeg, wat een gefrustreerde reactie.
TO beweert toch nergens met deze post meteen een baan te krijgen? Ze vraagt gewoon om adviezen in welke richting.
Misschien volgende keer iets minder reageren vanuit je eigen gefrustreerde gevoel... vervelend dat jij er zo voor aan het ploeteren bent, doen er wel meer schat ik zo in. Zal ook TO mee gaan maken... (wees gerust)
Nou ja zeg, wat een gefrustreerde reactie.
TO beweert toch nergens met deze post meteen een baan te krijgen? Ze vraagt gewoon om adviezen in welke richting.
Misschien volgende keer iets minder reageren vanuit je eigen gefrustreerde gevoel... vervelend dat jij er zo voor aan het ploeteren bent, doen er wel meer schat ik zo in. Zal ook TO mee gaan maken... (wees gerust)
vrijdag 25 maart 2011 om 11:59
Je CV op monsterboard zetten (en op andere vacaturesites) doet m.i. nu niet zoveel. In het verleden kreeg ik naar aanleiding daarvan meerdere telefoontjes per dag, en ik kreeg mailtjes van recruiters. Nu ben ik jaren verder, meer werkervaring en blijft het stil. De markt is gewoon slecht, op iedere vacature reageren honderden mensen dus werkgevers hebben de keuze. Dit is mij meerdere keren beaamd door intercedenten.
Je moet op zien te vallen, en maak gebruik van social media.
Zet op Twitter dat je werk zoekt, of op Hyves.
Stuur een paar brieven per dag, zoek breed. Verder weet ik het ook niet..
Je moet op zien te vallen, en maak gebruik van social media.
Zet op Twitter dat je werk zoekt, of op Hyves.
Stuur een paar brieven per dag, zoek breed. Verder weet ik het ook niet..
vrijdag 25 maart 2011 om 12:01
quote:_Strawberry86_ schreef op 25 maart 2011 @ 11:44:
je kan het toch proberen? Misschien weet ik bij mij op het werk net een vacature die geknipt is voor TO.
Toen ik jaren geleden een sollicitatiecursus deed, was een van de tips ook om aan zoveel mogelijk mensen te laten weten dat je iets zocht. Toen stond Hyves etc nog in de kinderschoenen, maar tegenwoordig zullen ze zeggen om het ook het www op te slingeren.
je kan het toch proberen? Misschien weet ik bij mij op het werk net een vacature die geknipt is voor TO.
Toen ik jaren geleden een sollicitatiecursus deed, was een van de tips ook om aan zoveel mogelijk mensen te laten weten dat je iets zocht. Toen stond Hyves etc nog in de kinderschoenen, maar tegenwoordig zullen ze zeggen om het ook het www op te slingeren.
vrijdag 25 maart 2011 om 12:10
quote:_Strawberry86_ schreef op 25 maart 2011 @ 11:48:
Jeezes wat een frustratie.
Ze vraagt om ideeën en tips. Lees de OP nog maar eens.
Jeezes wat een frustratie.
Ze vraagt om ideeën en tips. Lees de OP nog maar eens.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
vrijdag 25 maart 2011 om 12:11
Ik heb precies hetzelfde; 3 jaarcontracten en 4 weken geleden te horen gekregen dat ze mij geen vaste aanstelling geven i.v.m. bezuinigingen. Had binnen 2 weken een nieuwe baan en heb daarmee ontzettende mazzel gehad.
Nu zijn ze op hun tenen getrapt, dat ik zo snel wegga aangezien m'n laatste contract nog tot 1 Juli loopt.
Wens je heel veel succes met solliciteren!
Nu zijn ze op hun tenen getrapt, dat ik zo snel wegga aangezien m'n laatste contract nog tot 1 Juli loopt.
Wens je heel veel succes met solliciteren!
vrijdag 25 maart 2011 om 12:13