buitenlandse lovers

03-09-2007 22:31 161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk mis ik de Nederlandse man verschrikkelijk.

ik vind fransen vaak veel te macho

italianen zijn van die glibbers

etc etc

welke nationaliteit spreekt jou het meest aan en waarom?
..
Ik denk dat LEBS over het algemeen niet erg flexibel zijn. Ken er best veel. Als puntje bij paaltje komt, willen ze het hebben zoals zij het in gedachten hadden. Het is een heel trots volk. Alle nuttige/goede uitvindingen komen van een LEB en iedereen weet denk ik wel dat de rijkste man ter wereld een LEB is.

Woon jij in NL Philein? En je ex-vriend?
quote:azurblauw schreef op 25 maart 2011 @ 16:45:

Als je als vrouw met een moslim trouwt, word je toch automatisch moslim? Welnee. Een moslimman mag gewoon een bijv. Christelijke of Joodse vrouw trouwen.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
..
Weet je dat zeker Very Cherry? Kan het bijna niet geloven. Maar heb me er nooit echt in verdiept
weg
..
Sorry.
Geeft niks Azur!
quote:azurblauw schreef op 25 maart 2011 @ 20:12:Weet je dat zeker Very Cherry? Kan het bijna niet geloven. Maar heb me er nooit echt in verdiept.

Dat is redelijk bekend. Een moslimman mag eenieder trouwen die hij wil (mits religieus), doch een moslimvrouw moet het bij de moslimmannen houden.

Verder mag een moslimman vier vrouwen huwen.

(Natuurlijk gelden deze regels niet voor het gemeentelijk huwelijk, in Nederland dan, in sommige islamitische landen wel.)

Vanuit het oogpunt, van maximale verspreiding van de religie, is dit alleen maar logisch.
VC dat ik moslim ben geworden klopt maar dat heeft eigenlijk niks met m'n man te maken.

Belangstelling voor de islam was al in grote mate aanwezig voor ik hem kende.
quote:Friia schreef op 25 maart 2011 @ 20:29:

[...]

Dat is redelijk bekend. Een moslimman mag eenieder trouwen die hij wil (mits religieus), doch een moslimvrouw moet het bij de moslimmannen houden.

Verder mag een moslimman vier vrouwen huwen.

(Natuurlijk gelden deze regels niet voor het gemeentelijk huwelijk, in Nederland dan, in sommige islamitische landen wel.)

Vanuit het oogpunt, van maximale verspreiding van de religie, is dit alleen maar logisch.Nog een stapje verder: de moslim vader dient er voor te zorgen dat zijn kinderen een moslim opvoeding krijgen. Dat is een van de redenen dat de vader kinderen na een scheiding meeneemt naar zijn moederland. In Nederland heeft een vader na een scheiding niet veel meer te vertellen.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Oh, ik noem hem ook nooit LEB hoor. Maar dat is even een makkelijke afkorting voor hier.

Philein, ik had de laatste gestuurd en ik ken je situatie, dus ik dacht, ik zie wel hoe het loopt. Het is nu even niet niks waar je in zit.

Azur, ze zijn inderdaad behoorlijk koppig en weten vaak precies waar ze heen willen met hun leven. Die van mij leeft ook zo doelgericht (maar ik heb er verder gelukkig weinig last van).

En trots... Dat kan soms behoorlijk vervelend zijn.

Ik ben in ieder geval heel blij met die van mij!

En heb er naast een geweldige schoonfamilie en vriendengroep ook een soort tweede thuisland bij gekregen. Nu alleen nog zorgen dat ik de taal leer spreken... (Misschien tegelijk met de baby...).
O ja, hamer erop dat hij lebs gaat spreken met jullie kind(eren). Zo zonde om die kans te missen. Heeft mijn man nooit gedaan en dat is zo ontzettend jammer. Om het nu nog te leren is vreselijk moeilijk. Ik vind het een enorm cadeau aan je kinderen als je ze zo iets 'groots' als een taal meegeeft. Er zijn maar weinig mannen hoor die dat geduld kunnen opbrengen. Kijk maar om je heen, meestal spreken de kinderen naast de taal van het land waar ze wonen, alleen maar de taal van hun moeder en niet van hun vader. Praten jullie samen nederlands?
Biebel, ik heb je mail -eindelijk- beantwoord.
Azur, wij spreken thuis Engels. Wonen wel in Nederland. Bij mijn volgende bezoek aan LEB eind van het jaar ga ik een stapel DVD's inslaan van Arabische kinderprogramma's (of in ieder geval Arabisch gesproken). Verder misschien nog wat CDs met kinderliedjes. En ja, manlief moet (later) ook af en toe gewoon een boekje voorlezen voor het slapen gaan.

Het zal niet makkelijk gaan worden, maar ik wil wel m'n best gaan doen.

Als ik naar de nichtjes van m'n man kijk, die spreken ook 3 talen.

Philein, ik ga nu de stad in. Misschien dat ik hem morgen open (moet ook nog schilderen...)
Ik heb zelf in Egypte gewoond een tijdje en een Egyptische lover. Soms wel moeilijk, ook door de taalbarriere.

Philein jij hebt toch ook in Egypte gewoond? Zou ik jouw mogen emailen? Ik had begrepen dat je alweer terug in NL bent maar volgens mij herken ik je van de tijd dat je hier was!!
..
Biebel, DVD's uit LEB doen het niet in NL. Omgekeerd geldt het ook, DVD's uit NL doen het niet op de libanese DVD spelers. O ja, mijn man wilde ook voorlezen vroeger. Kinderen smeekten mij of ik ze naar bed wilde brengen, dan kwam papa tenminste niet voorlezen. Mijn meiden zijn nu 11, 13 en 14.
Dat klopt niet hoor Siensien, ik heb toch echt heel wat dvdtjes bekeken daar en hier.
Nou ja, word ik ineens weer automatisch ingelogd met mijn oude nick die niet meer herkend werd. Vreemd wat hier gebeurt. Ik ben dus Azurblauw sinds deze week. Lekker verwarrend.

Ga dat zo maar weer eens proberen terug te veranderen.

Tja, ik spreek ook uit ervaring en niemand die het begrijpt. De dvd's uit LEB zijn natuurlijk wel van die goedkope kopietjes. Die doen het niet op de DVD speler thuis. Maar ik heb originele nederlandse dvd's en die kunnen we niet op een libanese dvd speler bekijken. En dat is een Philips!
Oh ben jij het!

He, dat is wel heel vreemd inderdaad hoor.. jammer ook!
Nou, dat lukt tenminste wel. Bedenk me nu dat ik op een andere comp zit. En hier zat waarschijnlijk de oude account nog onder.
Bedoel je jammer dat ik Siensien ben of jammer van die dvd's?

Het is vooral jammer als je je op Gooische Vrouwen verheugt en het werkt niet.
Jammer dat de dvd's niet werken natuurlijk.

*edit*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven