Gezondheid alle pijlers

natuurlijk anti depressiva (geen st janskruid)

26-03-2011 09:38 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
ben niet 'zwaar' depressief of zo.

door een burnout heb ik meer dan 2 jaar prozac geslikt.

al een tijd terug gestopt, gaat goed maar soms wat 'ondersteuning' is wel prettig.

weet iemand een natuurlijke AD-er?

geen st janskruid ivm de pil...
Kun je niet gewoon de HA vragen om een hele lichte onderhoudsdosis 'echte' AD? Wat heb je daar op tegen als ik vragen mag? Want tja... zelf geloof ik niet zo in die kruidenmiddeltjes.
Sporten? Werkt voor sommige mensen (joggen bijvoorbeeld).
AD kunnen hele zware bijeffecten hebben, zelfs bij een lichte dosis. Hoewel ik zelf niet geloof in kruiden en homeopathie, zijn er ook miljoenen mensen die er wel baat bij hebben, dus wellicht een keer de homeopaat om advies vragen?
Kijk misschien ook even in dit topic van vorige week: natuurlijk antidepressiva

Veel sterkte
Bij de reformwinkel kun je 5-htp krijgen, dat zou wel eens wat kunnen doen, maar zelf geen ervaring mee.

Onderhouds-dosis ad zou kunnen, maar wat ik er zo uit begrijp is TO daar net vanaf en ik kan me voorstellen dat je het liever zonder de ad doet. Het is toch niet echt fijn spul zeg maar, zeker als je last hebt van bepaalde bijwerkingen. En het opstarten is toch weer niet zo prettig.
hardlopen, acceptatie, vriendelijk/mild over jezelf oordelen, leven in het nu, ontspannen en stress vermijden (tot op zekere hoogte, zeker niet teveel gaan vermijden)

Ow en je omringen met positief ingestelde mensen.

Van niet reguliere pillen, kruiden vitamines etc. heb ik nooit enig effect gehad.
Ik zweer persoonlijk bij vit D vis olie capsules. Deze winter voor het eerst geslikt en nergens last van gehad en ik ben helaas depressief aangelegd. Heb ook meerdere keren prozac geslikt. Verder beweeg ik veel en ga ik veel naar buiten en eet ik geen nep suikers en zo min mogelijk kleurstoffen, deze kunnen bij volwassenen ook depressieve klachten veroorzaken. Oh en ik slik ook extra vit B en C. Verder eet ik heel gevarieerd zodat ik alles binnen krijg.
Rhodiola rosea. Zit oa. in:

Ik heb ook ontdekt dat hardlopen een geweldig natuurlijk AD is... de kick die je van intensief bewegen krijgt, daar kan volgens mij echt geen chemisch pilletje (bijwerkingen!) of kruidenmiddeltje (ook st.janskruid geprobeerd, maar merk er niks van) tegenop.
wat je water geeft, groeit
chocokat ja he? Boekentip v TO: Running therapie v Bram Bakker!
Bij mij werkt valdispert Feel Good goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven