Engels
zaterdag 26 maart 2011 om 21:37
Oh ja ik ook... ik keek wel naar dat programma van Adam en Patricia en een keer kwam Adam's zus langs; sprak accentloos Nederlands! Ken ook iemand die toen hij twaalf was twee jaar in de VS heeft gewoond en dertig jaar later nog steeds met een "amewikaans accenD" praat.Daarvoor sprak ie plat gronings, maar dit is interessanter, "percies".
Hanneke, als jij je bezeert, zeg je dan AU of OUCH?
Hanneke, als jij je bezeert, zeg je dan AU of OUCH?
zaterdag 26 maart 2011 om 21:43
quote:Saaar schreef op 26 maart 2011 @ 21:41:
Ach TO, je moet gewoon eens alle afleveringen van Bonanza en het kleine huis op de prairy bekijken, leer je zo Engels, en goed!Je kan ook direct in het diepe en 'Never mind the Buzzcocks' kijken. Weinig Nederlanders die meer dan zeg een-derde ervan volgen.
Ach TO, je moet gewoon eens alle afleveringen van Bonanza en het kleine huis op de prairy bekijken, leer je zo Engels, en goed!Je kan ook direct in het diepe en 'Never mind the Buzzcocks' kijken. Weinig Nederlanders die meer dan zeg een-derde ervan volgen.
zaterdag 26 maart 2011 om 21:44
quote:Oriane schreef op 26 maart 2011 @ 20:59:
Vraag me oprecht af, hoe het in godesnaam mogelijk is dat iemand uit Nederland geen Engels spreekt. Tenzij iemand boven een bepaalde leeftijd is. Op elke middelbare school krijg je toch Engels? En iedereen is verplicht om tot een bepaalde leeftijd naar school te gaan. Daarbij is elke film in het engels.
niet 1 van mijn collega's spreekt een andere taal.
en dan werken we in een winkel in een van de provinciehoofdsteden van nederland..... met de bijbehorende toeristen. ik moet daar echt van huilen.
ik weet dat ik al engels en duits verstond voor ik 10 was, puur door tv-series kijken. (de hulk, die biene maja )
Vraag me oprecht af, hoe het in godesnaam mogelijk is dat iemand uit Nederland geen Engels spreekt. Tenzij iemand boven een bepaalde leeftijd is. Op elke middelbare school krijg je toch Engels? En iedereen is verplicht om tot een bepaalde leeftijd naar school te gaan. Daarbij is elke film in het engels.
niet 1 van mijn collega's spreekt een andere taal.
en dan werken we in een winkel in een van de provinciehoofdsteden van nederland..... met de bijbehorende toeristen. ik moet daar echt van huilen.
ik weet dat ik al engels en duits verstond voor ik 10 was, puur door tv-series kijken. (de hulk, die biene maja )
zaterdag 26 maart 2011 om 21:45
quote:Star schreef op 26 maart 2011 @ 21:43:
Dat is ook wel zo, tv is goed voor je talen. Zo heb ik ook Duits geleerd.
'Harry, er ist ermordet worden. Es tut mir leid.'
Ik heb dus Duits geleerd door in het land te gaan werken.
"oh ja, mein Bruder arbeitet beim leger.
Nein, nicht Jager, leger. Ja, schiessen, nicht auf koninchen aber auf leute.
Jaaaa, soldat meine ich!"
Dat is ook wel zo, tv is goed voor je talen. Zo heb ik ook Duits geleerd.
'Harry, er ist ermordet worden. Es tut mir leid.'
Ik heb dus Duits geleerd door in het land te gaan werken.
"oh ja, mein Bruder arbeitet beim leger.
Nein, nicht Jager, leger. Ja, schiessen, nicht auf koninchen aber auf leute.
Jaaaa, soldat meine ich!"
Ja, dat vind ik echt.
zaterdag 26 maart 2011 om 21:46
quote:YetiMan schreef op 26 maart 2011 @ 21:43:
[...]
Je kan ook direct in het diepe en 'Never mind the Buzzcocks' kijken. Weinig Nederlanders die meer dan zeg een-derde ervan volgen.Ik geloof dat Star 'Never mind the Buzzcocks" al heeft opgenomen onder het lesje 'gevorderden' op pagina 4 ofzo. Samen met een hele hoop andere hylarische programma's! *aanraders!!* (waar niet alleen kennis van de Engelse taal voor nodig is, maar ook kennis van maatschappelijke dingen )
[...]
Je kan ook direct in het diepe en 'Never mind the Buzzcocks' kijken. Weinig Nederlanders die meer dan zeg een-derde ervan volgen.Ik geloof dat Star 'Never mind the Buzzcocks" al heeft opgenomen onder het lesje 'gevorderden' op pagina 4 ofzo. Samen met een hele hoop andere hylarische programma's! *aanraders!!* (waar niet alleen kennis van de Engelse taal voor nodig is, maar ook kennis van maatschappelijke dingen )