Werk & Studie alle pijlers

Engels

26-03-2011 20:29 217 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Hoe kan ik het best Engels leren?

Alvast bedankt.
quote:nesbojofan schreef op 26 maart 2011 @ 23:30:

[...]

Super van je, ga zo door, godzijdank dat wij Hanneke in de UK hebben want anders werd het maar niks. (Ga gelijk DC bellen voor lintje)

Je bent nog erg jong en intens he. Laat maar. Je kent me niet, je weet niet wat ik doe, en waarom. Fijne avond.
quote:hanneke000 schreef op 26 maart 2011 @ 23:33:

[...]

Laat maar. Je kent me niet, je weet niet wat ik doe, en waarom. Fijne avond.

Gewoon very hard working middle class hoor met man eigen zaak en ik ben accountant.

Begrijp je wel hoor.

Groetjes N
Volgens mij heb je geen enkel idee. Ik schraap niet voor mijn lol één week per maand een familielid uit haar eigen ontlasting. Om dat te "mogen" doen, moet ik ook geld toeleggen. Ik kan niet blijven slapen, dus zit in een hotel, maar moet wel 24/7 paraat staan voor als er iets "mis" gaat. Om 04.30 een een totaal beduusd, moe familielid uit een taxi tillen, bijvoorbeeld, die het uitgilt van de pijn vanwege niet behandelde klachten, maar wel is weggestuurd bij een NHS ziekenhuis, omdat ze het bed nodig hadden. Ik vond je opmerking kwetsend.
quote:hanneke000 schreef op 26 maart 2011 @ 23:46:

Volgens mij heb je geen enkel idee. Ik schraap niet voor mijn lol één week per maand een familielid uit haar eigen ontlasting. Om dat te "mogen" doen, moet ik ook geld toeleggen. Ik kan niet blijven slapen, dus zit in een hotel, maar moet wel 24/7 paraat staan voor als er iets "mis" gaat. Om 04.30 een een totaal beduusd, moe familielid uit een taxi tillen, bijvoorbeeld, die het uitgilt van de pijn vanwege niet behandelde klachten, maar wel is weggestuurd bij een NHS ziekenhuis, omdat ze het bed nodig hadden. Ik vond je opmerking kwetsend.

Nee ik heb geen idee want ik ken jouw situatie niet, maar voor alles is een oplossing Hanneke, klinkt me niet goed in de oren waar jij mee bezig bent, en er is hulp, echt waar, zelfs in de UK.

De directe manier waarop Nederlanders met elkaar omgaan werkt niet in UK.

I
Hanneke
quote:nesbojofan schreef op 26 maart 2011 @ 23:55:

[...]

Nee ik heb geen idee want ik ken jouw situatie niet, maar voor alles is een oplossing Hanneke, klinkt me niet goed in de oren waar jij mee bezig bent, en er is hulp, echt waar, zelfs in de UK.

De directe manier waarop Nederlanders met elkaar omgaan werkt niet in UK.

IIk probeer je dus duidelijk te maken dat het NIET zo werkt. Nogmaals; ik ben Brit. Mijn familie is Brits. Ik snap écht wel hoe mensen met elkaar omgaan daar, hoe het sociale systeem werkt. En ik zie ook de (in mijn ogen) grote problemen waar het NHS systeem mee kampt. Die overigens worden bevestigd door NHS medewerkers hoor, wat ik zeg komt echt niet zomaar uit de lucht vallen. De regering kan het NHS systeem niet meer betalen, en de situatie is écht schrijnend.
Hanneke
Ja, dat vind ik echt.
Ik bedenk me inene iets...!

Engels leren dmv tv-ondertiteling is geen goed idee. Ik ken goed Engels (tenminste redelijk goed) en ik zie heel vaak fouten in de ondertiteling staan. Vaak word iets gewoon heel anders vertaald dan de Engelssprekende persoon zegt.
Hanneke, ik geloof je verhaal absoluut en weet dat de NHS niet op alle terreinen perfect is en in sommige situaties misschien wel ronduit slecht, maar... Ik heb zowel in NL als in de UK in de gezondheidszorg gewerkt (NHS in de laatste) en ben het er niet mee eens dat de NHS een onwerkbaar model is. Wat wel meespeelt is dat een lager percentage van het Bruto Nationaal Product naar zorg ging in de UK dan in NL en veel andere Europese landen (paar jaar geleden toen ik die cijfers zag in elk geval).

Mijn persoonlijke ervaring met zorg krijgen van de NHS (het afgelopen jaar) is enorm positief, echt naadloze topzorg, kosten noch moeite gespaard en dat van een ziekenhuis in een arme innercity van een behoorlijk grote stad. Er is onderzoek gedaan dat aangaf dat veel mensen een negatief beeld van de NHS hebben, maar dat de meesten wel heel tevreden zijn met de zorg die ze zelf krijgen -lang niet iedereen dat geloof ik meteen-. Dat klopt ook heel erg met wat ik van mensen hoorde die ik zelf behandelde.

Als je kijkt naar NLse verpleeghuiszorg vind ik die slechter dat wat ik in de UK heb gezien. In NL werden toen ik er werkte -meer dan 10 jaar geleden, hoop dat't verbeterd is- mensen bijvoorbeeld maar drie of vier keer per dag 'getoileteerd', de rest van de dag was het pech gehad, doe maar in je broek. Huisartsenzorg is in mijn ervaring weer vele malen beter in NL.
quote:Anna37 schreef op 27 maart 2011 @ 14:01:

Hanneke, ik geloof je verhaal absoluut en weet dat de NHS niet op alle terreinen perfect is en in sommige situaties misschien wel ronduit slecht, maar... Ik heb zowel in NL als in de UK in de gezondheidszorg gewerkt (NHS in de laatste) en ben het er niet mee eens dat de NHS een onwerkbaar model is. Wat wel meespeelt is dat een lager percentage van het Bruto Nationaal Product naar zorg ging in de UK dan in NL en veel andere Europese landen (paar jaar geleden toen ik die cijfers zag in elk geval).

Mijn persoonlijke ervaring met zorg krijgen van de NHS (het afgelopen jaar) is enorm positief, echt naadloze topzorg, kosten noch moeite gespaard en dat van een ziekenhuis in een arme innercity van een behoorlijk grote stad. Er is onderzoek gedaan dat aangaf dat veel mensen een negatief beeld van de NHS hebben, maar dat de meesten wel heel tevreden zijn met de zorg die ze zelf krijgen -lang niet iedereen dat geloof ik meteen-. Dat klopt ook heel erg met wat ik van mensen hoorde die ik zelf behandelde.

Als je kijkt naar NLse verpleeghuiszorg vind ik die slechter dat wat ik in de UK heb gezien. In NL werden toen ik er werkte -meer dan 10 jaar geleden, hoop dat't verbeterd is- mensen bijvoorbeeld maar drie of vier keer per dag 'getoileteerd', de rest van de dag was het pech gehad, doe maar in je broek. Huisartsenzorg is in mijn ervaring weer vele malen beter in NL.Een deel van de NHS zal absoluut goed zijn. De zorg voor bijvoorbeeld jongeren en volwassenen. Die mensen heeft de staat namelijk nodig. Alleen; vanaf 80 houd het op, is mijn ervaring. Of als je ernstige, progressieve ziekte met dodelijk afloopt hebt. Dan kan er ook opeens niks meer, qua onderzoek. Ik ken tientallen verhalen van oma's en opa's van vrienden, die geen zorg meer kregen, maar die aan hun lot werden overgelaten. De carehomes die ik ken, staan in geen relatie met de verzorghuizen die ik in NL ken. De laatste jaren is er hier flink geïnvesteerd, is mijn ervaring. Alhoewel er hier in de randstad ook ongetwijfeld e.e.a. mis gaat, zie ik de verbeteringen. Ik de UK mis ik dat. Misschien ligt dat aan de county, aan de sociale klasse waarin ik me bevind, dat kan. In mijn ogen zit een deel van het probleem ook in de scheiding tussen NHS en particulier. Alle faciliteiten zitten bij de particulieren (want: geld). De top-artsen gaan naar de particulieren (want: riant salaris). Ongetwijfeld zijn er uitzonderingen, en ik twijfel er niet aan dat zusters en broeders in NHS ziekenhuizen hun uiterste best doen. Nieuwe NHS ziekenhuizen zullen ook prima zijn, er zijn er alleen té veel, waar nog steeds vloerbedekking door het hele ziekenhuis ligt, en waar ander materiaal beschadigd of verouderd is. Mijn persoonlijke ervaring met de NHS is overwegend negatief, maar ik geloof je meteen als een deel van de zorg beter is dan in NL. Jammer alleen dat wij als familie momenteel aan het vechten tegen de bierkaai zijn, en dat onze huidige situatie gerust mensonterend te noemen is. En dat dat niet een op zichzelf staande situatie is.
Ben helemaal met je eens dat het verschil tussen private en NHS een probleem is. Hoor trouwens met enige regelmaat negatieve verhalen over particuliere zorg, verzekeringen met wel heel veel beperkingen in de kleine lettertjes als het er op aan komt, alleen routine situaties aankunnen, slechte nazorg, dat soort dingen. Bij care homes ligt het denk ik wel anders (dat is iha medisch niet ingewikkeld en gaat meer om de basiszorg en de faciliteiten).

Lastig Hanneke, als je niet dichtbij woont en afhankelijke familie hebt en zulke slechte ervaringen met het systeem dat eigenlijk zou moeten helpen. Sterkte.
@H

Vandaag half uurtje moeten wachten in ziekenhuis voor behandeling kind ( ongelukje met fiets)

Schoon, netjes, no problems. NHS is voor iedereen ongeacht sociale klasse, dus vraag me af wat je bedoelt met "de sociale klasse van je familie" tattoos, chavs, drugs, drink problems?
quote:Anna37 schreef op 27 maart 2011 @ 21:52:

Ben helemaal met je eens dat het verschil tussen private en NHS een probleem is. Hoor trouwens met enige regelmaat negatieve verhalen over particuliere zorg, verzekeringen met wel heel veel beperkingen in de kleine lettertjes als het er op aan komt, alleen routine situaties aankunnen, slechte nazorg, dat soort dingen.

Met de Britse particuliere zorg ben ik niet bekend, maar ik geloof je hierin direct. Verzekeraars zullen er tenslotte alles aan doen om onder betalen uit te komen. Neemt niet weg dat alle voorzieningen e.d. bij de particulieren zitten.quote:Bij care homes ligt het denk ik wel anders (dat is iha medisch niet ingewikkeld en gaat meer om de basiszorg en de faciliteiten).

Dit klopt helemaal. Maar ook dát is in mijn ogen een "fout" van de NHS. Basiszorg wordt namelijk ook niet geleverd. (Zie ik uit persoonlijke ervaring.)

Lastig Hanneke, als je niet dichtbij woont en afhankelijke familie hebt en zulke slechte ervaringen met het systeem dat eigenlijk zou moeten helpen. Sterkte.[/quote]

Dank
quote:nesbojofan schreef op 27 maart 2011 @ 23:20:

@H

Vandaag half uurtje moeten wachten in ziekenhuis voor behandeling kind ( ongelukje met fiets)

Schoon, netjes, no problems. NHS is voor iedereen ongeacht sociale klasse, dus vraag me af wat je bedoelt met "de sociale klasse van je familie" tattoos, chavs, drugs, drink problems?

Ik vind het fijn voor je dat jij deze ervaringen niet met mij deelt.

Ik neem aan, dat ze zelf bekend bent met de sociale klasse in de UK? I dat geval weet je, dat je prima in een lage klasse kan zitten zonder tattoos, chavs, drugs or drink problems.

**edit. ik heb ook helemaal geen zin om dit soort dingen verder uit te leggen**
quote:hanneke000 schreef op 28 maart 2011 @ 07:48:

[...]

Ik vind het fijn voor je dat jij deze ervaringen niet met mij deelt.

Ik neem aan, dat ze zelf bekend bent met de sociale klasse in de UK? I dat geval weet je, dat je prima in een lage klasse kan zitten zonder tattoos, chavs, drugs or drink problems.

Zanik toch niet zo over klasse! Prima, leg het niet uit dan.

**edit. ik heb ook helemaal geen zin om dit soort dingen verder uit te leggen**
quote:nesbojofan schreef op 28 maart 2011 @ 13:17:

[...]

Dank je vriendelijk.

Ik ga stoppen met deze discussie.
Anna, ik wou nog even zeggen dat ik veel aan je reactie heb gehad. Het plaatst dingen voor mij even in een ander licht. bedankt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven