Werk & Studie alle pijlers

Engels

26-03-2011 20:29 217 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Hoe kan ik het best Engels leren?

Alvast bedankt.
TO - reageer je ook nog even op andere dingen die gezegd worden? Ik had een heel lijstje met vragen voor je getypt.
[quote]hanneke000 schreef op 26 maart 2011 @ 21:08:

[...] Ik ken slechts 1 Nederlander die écht écht écht accentloos Nederland spreekt.[/quote]

Dat zullen er toch wel wat meer zijn.

Ik vind Beatrix altijd zo schattig in het Engels.
quote:viva60 schreef op 26 maart 2011 @ 21:05:

[...]

Ik zit tussen CEF B1 en B2.Je zit op op level B1 of op level B2, niet ertussen.
quote:viva60 schreef op 26 maart 2011 @ 21:05:

[...]

Ik zit tussen CEF B1 en B2.

Dan zit je goed.

Voor een baan waarbij Engels gevraagd wordt, zit je meer dan goed.

Misschien is het een idee om een conversatietraining Engels te doen? Dat is speciaal voor diegene die wel Engels taalkennis paraat hebben, maar het moeilijk vinden om het vrijuit te spreken. Door het vaker te doen, wordt je er gemakkelijker in, voel je je vrijer en zit je beter in je vel. Je pikt dan beter dingen "au naturel" op.

Maar met B1 kan je overal terecht hoor. Da's eigenlijk best prima.
Overigens erger ik me echt niet aan een nederlands accent in het engels. Nederlanders ZIJN niet engels dus hoeven ze ook niet accentloos te praten. Er is geen engelstalig persoon die DAAR over zou vallen. Die vinden het al geweldig dat nederlanders zich in meerdere talen kunnen uiten. Degene die zich er druk om maken zijn alleen de 'kijk mij eens werelds Engels spreken'... en ook die mensen spreken gewoon met een lage landen accent alleen horen zij dat zelf niet.
quote:viva1973 schreef op 26 maart 2011 @ 21:10:

[...]

Je zit op op level B1 of op leven B2, niet ertussen.

Jawel hoor.

Als je vier jaar geleden B2 had en er al die jaren niets mee gedaan hebt, dan weet ik nog niet zo zeker wat die test uit zal wijzen. Ik denk een mooie B1, die met minimale opfrissing wel weer snel een B2 zal worden, maar nee hoor, toch echt niet is op dit moment.

Taal is net als sex: je moet het onderhouden...
quote:YetiMan schreef op 26 maart 2011 @ 21:10:

[quote]hanneke000 schreef op 26 maart 2011 @ 21:08:

[...] Ik ken slechts 1 Nederlander die écht écht écht accentloos Nederland spreekt.[/quote]

Dat zullen er toch wel wat meer zijn.

Ik vind Beatrix altijd zo schattig in het Engels.Ik zeg enkel dat ik ze niet ken, maar het zullen er inderdaad ongetwijfeld meer zijn.
quote:missvivaesque schreef op 26 maart 2011 @ 21:11:

[...]

Dan zit je goed.

Voor een baan waarbij Engels gevraagd wordt, zit je meer dan goed.

Misschien is het een idee om een conversatietraining Engels te doen? Dat is speciaal voor diegene die wel Engels taalkennis paraat hebben, maar het moeilijk vinden om het vrijuit te spreken. Door het vaker te doen, wordt je er gemakkelijker in, voel je je vrijer en zit je beter in je vel. Je pikt dan beter dingen "au naturel" op.

Maar met B1 kan je overal terecht hoor. Da's eigenlijk best prima.Dit is precies wat ik nodig heb; met iemand in het Engels praten. Dank je wel voor de tip.
Dat onderhouden klopt wel, toen ik in het buitenland zat op stage kwam het Engels veel natuurlijker (niet per se accentarmer of met minder fouten, maar wel vlotter en zonder te zoeken naar woorden) dan nu als ik op mijn werk opeens geconfronteerd word. En opeens knal ik er dan weer in. Ook leuk, mijn collega heeft een jaar in Australië gezeten en heeft dus heel veel trekken daarvan als hij in het Engels spreekt.quote:hanneke000 schreef op 26 maart 2011 @ 21:14:

Ik zeg enkel dat ik ze niet ken, maar het zullen er inderdaad ongetwijfeld meer zijn.Lees je eigen zin nog eens goed .
Joh dat werd op pagina 1 ook al geschreven
quote:Oriane schreef op 26 maart 2011 @ 21:11:

Overigens erger ik me echt niet aan een nederlands accent in het engels. Nederlanders ZIJN niet engels dus hoeven ze ook niet accentloos te praten. Er is geen engelstalig persoon die DAAR over zou vallen. Die vinden het al geweldig dat nederlanders zich in meerdere talen kunnen uiten. Degene die zich er druk om maken zijn alleen de 'kijk mij eens werelds Engels spreken'... en ook die mensen spreken gewoon met een lage landen accent alleen horen zij dat zelf niet.En die roepen na een zaken etentje heel hard:

"Meej aj senk yoor kok voor de loflie dinner, heej"
Taalcursus buitenland, of anders vrijwilligerswerk. Daarna veel series in het engels kijken en boeken/ magazines in het engels lezen.
quote:viva60 schreef op 26 maart 2011 @ 21:14:

[...]

Dit is precies wat ik nodig heb; met iemand in het Engels praten. Dank je wel voor de tip.? Sorry dat ik het zeg; maar die tip is toch al vaker naar voren gekomen in dit topic? Conversatie Engels leer je ook door te luisteren naar gesprekken, dus doe ook vooral (vaker) de BBC aan etc.
quote:Star schreef op 26 maart 2011 @ 21:15:

Joh dat werd op pagina 1 ook al geschreven Ok. Jij ook bedankt.
quote:YetiMan schreef op 26 maart 2011 @ 21:15:

[...]

Lees je eigen zin nog eens goed .Heb ik een zinsbouw-fout gemaakt? *zoekt*
quote:viva60 schreef op 26 maart 2011 @ 21:18:

[...]

Ok. Jij ook bedankt.Dat was ik niet chagrijn.
quote:hanneke000 schreef op 26 maart 2011 @ 21:16:

[...]

En die roepen na een zaken etentje heel hard:

"Meej aj senk yoor kok voor de loflie dinner, heej"
Ja, dat vind ik echt.
quote:Star schreef op 26 maart 2011 @ 21:19:

[...]

Dat was ik niet chagrijn.
Ja, dat vind ik echt.
quote:viva60 schreef op 26 maart 2011 @ 21:18:

[...]

Ok. Jij ook bedankt.Mag ik vragen waarom je zo selectief reageert? Er worden hele goede tips gegeven, maar je lijkt eigenlijk nergens (oke, op 1 na) wat mee te doen en niet deel te nemen in deze discussie?
Dis ies a verrie funnie toppik.
Ja, dat vind ik echt.
quote:Star schreef op 26 maart 2011 @ 21:19:

[...]

Dat was ik niet chagrijn.
"May I thank you from the bottom of my heart and also from my wife's bottom"
quote:hanneke000 schreef op 26 maart 2011 @ 21:18:

[...]

Heb ik een zinsbouw-fout gemaakt? *zoekt*Je zegt erin dat accentloos Nederlands erg lastig is voor Nederlanders. Doel je niet op Engels?
quote:Saaar schreef op 26 maart 2011 @ 21:20:

Dis ies a verrie funnie toppik.Dis is not faer, TO dosent understent joe.
quote:YetiMan schreef op 26 maart 2011 @ 21:21:

[...]

Je zegt erin dat accentloos Nederlands erg lastig is voor Nederlanders. Doel je niet op Engels? Oh kut!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven