Ikea-hoezen

27-03-2011 13:36 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik heb een Klippan 2-zits en de witte hoes is niet meer zo wit (ja ik was de hoes ook wel eens). Gewoon vanwege al 5 jaar in gebruik zijnde en we hebben een zwarte hond die er graag langsloopt en het liefst zijn zwarte haren daarop achterlaat...

Nu was het plan om nog een 2e Klippan 2-zits aan te schaffen en dan gelijk een nieuwe hoes voor die andere.

Maar ik wil geen wit meer....bij Ikea valt er nog te kiezen uit leer(look?), patroontje wat ik niet leuk vind, blauwe spijkerstof, felrood en creme.

Nu lijkt me creme nog de beste optie, maar eigenlijk vind ik dat maar mega-saai. Kost wel maar 30 euro....

Ik dacht: daar heb je misschien wel alternatieven voor. Ik ging aan het surfen en kwam op deze sites terecht:

www.bemz.com of www.safemysofa.com

Ideaal!!! Dacht ik...

Schrok namelijk een beetje van de prijzen van die hoezen.

Nu kwam ik hier op het forum iets tegen over Marktplaats. Daar zouden ook mensen zijn die hoezen maken en/of te koop aanbieden.

Wie heeft ervaring met Marktplaats-aanbieders of zijn hoezen voor een Ikea bank gekocht op Bemz of SafemySofa?

Goede levering, kwaliteit, wachten op verzending waard?

Hoop op reacties!!
Je kan zo'n hoes toch zelf verven, als je n witte koopt?
Hee, da's niet zo'n slecht plan denk ik! Ook nog te overwegen.
Als de oude ECHT niet meer kan zou je ook het lef kunnen hebben om hem voorzichtig uit elkaar te halen en de oude stukken als partroon voor een nieuwe, met stof naar eigen keuze te maken. Moet je wel een beetje kunnen naaien natuurlijk....

Je kunt ook zoeken naar klippan naaipatronen, als het goed is is dit er eentje (hoef je de oude niet te slopen) http://www.etsy.com/shop/klippanhoes

Succes!
Ha da's ook een goeie tip, thanks Annali!

Ik ben helaas totaal niet handig met de naaimachine, dus dat zou ik aan een vriendin moeten vragen, of zij dat kan.

Maar een mooie stof kan ook best snel oplopen qua bedrag. Hoewel ik denk dat je alsnog goedkoper uit bent dan door te bestellen in Zweden...

Misschien ga ik die oude hoes eerst wel verven, kijken hoe dat uitpakt en als het goed lukt 2 nieuwe hoezen halen en die verven.
Ik heb bij Bemz besteld, goed maar niet goedkoop. Als de hoes in wit nog wel te krijgen is zou ik 'm verven.Niet beknibbelen op de hoeveelheid verf, houd je aan de richtlijnen op de verpakking, je hebt waarschijnlijk meer pakjes nodig.
Dank je Snormel! Ik schrok er wel een beetje van, de prijzen van zowel Bemz als Save my Sofa.

Maar de zwaardere kwaliteit stoffen zijn wel mooi. Als je een nieuwe Klippan koopt a 169 euro (zonder hoes is-ie volgens mij zelfs 130 euro) en dan een stof van bijv. 180 euro, dan ben je volgens mij nog zoveel kwijt als een bank van bijv. Leen Bakker.

En na vijf jaar doet onze Klippan het verder nog prima.

Ik weet niet precies hoeveel verf we nodig gaan hebben, maar we denken nu aan een middel tot donkerbruine kleur of iets van taupe of wat warmer grijs (voor zover grijs warm kan zijn).
@Dreamlogic

Ik heb hier in huis 2 klippan banken staan in de verhuurkamers.

De zwarte hoes is echt ideaal! Die kun je wassen en drogen en komt er kreukvrij uit.

Die is dan ook van 65% polyester/35% katoen.

Ik heb een reservehoes Alme naturel, 100% katoen, en kreukt als de ziekte, zelfs als je d hoes klam om de bank doet.

Mocht je een hoes kopen, dan adviseer ik je er eentje te nemen waar niet te weinig polyester in zit.
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven