Rijles!!

30-03-2009 21:24 2967 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alle lessers verzamelen!

Op deze topic kunnen we ons ei kwijt over alles wat met (rij)lessen en theorie te maken heeft

Ik trap af met mijn ervaringen van vanmiddag.

Arrg wat was dat een hel!

De motor is wel 10 keer afgeslagen,stond zelfs midden op de weg stil.

Ik en de koppeling zijn nog geen goede vrienden

Gelukkig gaat het met theorie wel voortvarend

xx
Vandaag weer rijles gehad na mijn examen vorige week.

Natuurlijk ging deze weer prima. Ik heb er ook over gehad met mijn instructeur wat we kunnen verbeteren. Hij had daar zelf over nagedacht. Ik kan je eigenlijk niet zoveel meer leren. Maar heb wel wat rondgevraagd hoe om te gaan met "spannende" situaties.

Bijvoorbeeld 50 km/h rijden en dan vol je rem in trappen. Nou ik vond het maar niks. Maar na 3x is het eigenlijk niet meer zo erg meer.

Ook is de snelweg naar de volgende stad in de avondspits een chaos. Daar gingen wij lekker in rijden. Nou, dat was wel spannend. Maar met de automaat eigenlijk niks moeilijks aan......

Ik kan gelukkig 13 april alweer op. Maar dat denk ik maar niet aan. Misschien is dat mijn fout. Ik blokkeer dat examen. En ga er pas aan denken op het moment dat het is.

Maar goed ik zal wel zien. Ik weet het allemaal niet meer.
Gefeliciteerd Annie!

Vanmorgen weer een goede les gehad en als ik op het parkeren nog even goed ga oefenen en duidelijker kijk dan gaat het goed komen.

Instructeur vraagt het examen aan voor vóór 20 april, nu dus nog even hard er aan trekken en dan gaan we er maar voor.
En ik wil het heel graag snel halen want heb een super leuke auto gezien die ik wil hebben
Jaaaaa ik ben op de snelweg geweest! Kicken man!

Verder heel veel verschillende dingen gedaan, verschillende wegen en wat wijkjes met smalle straatjes en veel kinderen.

Ging opzich lekker, alleen ben ik soms nog steeds te laat met mijn handelingen waardoor ik tijd tekort kom. Koppie erbij houden dus. Speciale verrichtingen gaan tot nu toe ook prima! We hebben alles al gedaan behalve draaien dmv steken.
Eh, ik heb die cursus dus gehad en finaal gezakt voor het proefexamen met 16 fouten in de gevaarherkenning(gvd nieteens goed zichtbaar allemaal) en 7 in de overige vragen.

De paniek begint nu toch wel toe te slaan en tot overmaat van ramp moet ik nog werken ook.

Ehm. help!
Als je een iPhone hebt is er een app met gratis (en betaalde) proefexamens. Ik heb die tot treurens toe geoefend maar vond het wel helpen.
Ik heb gezocht voor mijn htc maar niks kunnen vinden.

Duimen jullie voor me morgen? Zo rond 13.30 aub
@ Annie: Gefeliciteerd!!

@ Ruza: Succes morgen!

Ik ga het autorijden per keer leuker vinden. En het voelt nu ook veel echter nu ik ook aan het schakelen ben. Ik heb nu 3 lessen achter de rug en heb al op de snelweg gereden (al was het maar heul even ) en dat was zooooo gaaf!

Morgen mag ik weer en dan zal ik hard moeten werken aan t schakelen, want dat kost mij de nodige moeite, merk ik. Maar ik heb er wel weer erg veel zin in!

Ben trouwens de theorie aan het oefenen via een cd-rom. Hebben jullie dat ook? Ik vind het erg fijn werken. Maar man, wat is het veel! En sommige onderdelen krijg ik er gewoonweg niet goed ingestampd. Na hoeveel tijd hebben jullie je theorie aangevraagd?
Nou, iedereen mag zomaar de snelweg op en ik nu pas

Ik heb mijn theorie 3 weken geleden aangevraagd,
Ik geloof dat ik met les 15 of zo de snelweg op ging. Heel veel succes, Ruza!
succes ruza, spannend!

ik begin toch echt wel zenuwachtig te worden voor woensdag zeg. moet afrijden in utrecht, volgens mn instructeur zijn de afgelopen maanden daar meer mensen dan gemiddeld gezakt (ik ook de eerste x), zouden de eisen strenger zijn geworden ofzo?

Nja hoe dan ook ik ga van te voren op tijd naar bed, eet een banaan (voor de concentratie) en neem rescuespray (om rustig te worden, beïnvloed de rijvaardigheid niet).. dan hopen dat ik rustig blijf en goed rij!
Atelier madame, ik weet niet. Ik woon en les in utrecht maar kan me niet bedenken waarom hier de afgelopen tijd meer mensen dan gemiddeld zakken.

Nou, ik ga nog maar een paar uurtjes theorie leren..
Ja ik was er ook verbaasd over.. mja mss de indruk van mn rijleraar, die zei dat ie normaal bijna iedereen in 1x of 2x wel geslaagd had maar de laatste maanden was het rampzalig. welke rijschool les je? ik bruinsma
Rustig doorademen, Atelier!

Ruz, bij mij duurde het ook best een tijd hoor voor ik de snelweg opging. Had ik een keertje een invaller en die ging met een meisje de snelweg op in haar derde les! Voelde ik me ook een beetje een sukkel. Volgens mij is het meer afhankelijk van de strategie van een specifieke rijleraar dan van een vaste timing, hoor...

Zo, ik rij deze week nog 2 lesjes, dan een week congres, daarna op dinsdag les en woensdag afrijden. Nu al nerveus, en dat heeft nu al invloed op mijn rijden. Lekker dan...
Hihi ik probeer rustig te blijven, maar naarmate het examen nadert werd mijn rijden slechter, grr. Vanochtend in de trein had ik zenuwen, toen ff doe rescuesprau geprobeerd en werd er wel rustig van placeboeffect? Nja boeiend
Dat spul moet ik ook .
Ik ging trouwens bij mn intake de snelweg al op :p maar bij het echte lessen na 10 uur ofzo
Is gewoon bij t kruidvat te koop!
quote:Atelier_madame schreef op 28 maart 2011 @ 09:56:

Ja ik was er ook verbaasd over.. mja mss de indruk van mn rijleraar, die zei dat ie normaal bijna iedereen in 1x of 2x wel geslaagd had maar de laatste maanden was het rampzalig. welke rijschool les je? ik bruinsma

Ik les bij Twin.

Ik zit te denken namelijk....er zijn ook niet echt veel wegwerkzaamheden ofzo dus daar ligt het ook niet aan. Nja, het zal wel. Je doet je best en wat er gebeurt dat gebeurt.

quote:JanneJip schreef op 28 maart 2011 @ 09:58:

Rustig doorademen, Atelier!

Ruz, bij mij duurde het ook best een tijd hoor voor ik de snelweg opging. Had ik een keertje een invaller en die ging met een meisje de snelweg op in haar derde les! Voelde ik me ook een beetje een sukkel. Volgens mij is het meer afhankelijk van de strategie van een specifieke rijleraar dan van een vaste timing, hoor...

Zo, ik rij deze week nog 2 lesjes, dan een week congres, daarna op dinsdag les en woensdag afrijden. Nu al nerveus, en dat heeft nu al invloed op mijn rijden. Lekker dan...

Zal ook wel niet zoveel uitmaken. Misschien als je meer lessen hebt gehad dat je zelfstandiger rijdt op die snelweg.

Ik moet echt nog ff voorrangs regels stampen. In proefexamens geef ik voetgangers steeds voorrang daar waar ze het niet hebben. Grrrr. En die verdomde gevaarherkenning word ik al helemaal strontchagrijnig van.
het frustrerende is dat ik het als ik aan het rijden ben wel gewoon goed doe!!! Maar in de theorie dan opeens niet.
theorie is Kut vind ik, ik heb m de tweede x ook pas gehaald..
Hou je mond nou
Ruza, succes met je theorie straks!

Zou nog even terugkomen op mijn examen.

Ik had een vrouw als examinator.

In mijn tweede minuut van het examen vond zij dat ik moest remmen voor een bus, terwijl ik vond dat ik er makkelijk voor kon. Oftewel een ingreep, ze trapte op de rem.

GRRRR toen dacht ik dus dat ik het toen al verschrikkelijk verkloot had. Had bijna gezegd 'zal ik maar gewoon terug gaan?'

Maar het was dus nog maar net begonnen, voor de rest ging alles goed, invoegen, 30 km wegen, drukke kruisingen, voorang van rechts, en terug naar het cbr.

Mevrouw achter haar balietje en steekt haar hand naar mij uit.

Gefeliciteerd! ( Ik dacht dat ze een grapje maakte!)

Nog even over gehad, de ingreep was meer haar persoonlijke voorkeur, en er waren geen gevaarlijke dingen gebeurd als ik door had gereden. Pfff

Iig Ik helemaal gelukkig, van de week mag ik mijn rijbewijs ophalen en heb die dag een proefrit in mijn evt. toekomstige auto.
Ruza, gewoon lekker halen! Laat je niet gek maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven