3e date en wat nu?

28-03-2011 18:47 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
He meiden!

Na weer een tijd meegelezen te hebben, heb ik toch maar besloten om iets te gaan schrijven.

Ik heb een aantal dates gehad; eerst leuk contact, ook zeer leuke dates gehad maar daarna zakte het altijd weer af en bleef er geen contact over. Nu ben ik net terug van 1 maand vakantie en tijdens deze maand heb ik bijna om de dag zitten mailen met een jongen waarmee het duidelijk klikt. (Ook al een week voor de vakantie had ik contact met hem).

We hebben na de vakantie voor het eerst een date gehad. Erg gezellig etc. Tweede date had hij ook al redelijk snel ( een week erna, om precies te zijn, afgelopen donderdag) voorgesteld. En morgen komt dus de 3e date.

Het gaat er leuk, en we smssen en mailen regelmatig. Ik ben toch echt wel een schijterd, want ik heb nog nooit meegemaakt dat ik voor de 3e keer met iemand op date ga. Ik moet zeggen dat ik hem wel echt nice en interessant vind. Maar ik weet gewoon niet zo goed wat ik er van moet vinden! Hebben jullie misschien tips of andere mededelingen do's and do'nts? Dank jullie!

X
Ik snap je vraag niet zo goed. Wat is er anders aan een 3e date dan aan een 2e?

Gewoon jezelf blijven en doen
Geen tips. Wees gewoon jezelf en volgens mij zijn er geen regels met wat wel en niet mag op de 1e, 2e dan wel 3e date.
Het gras aan de overkant is niet groen.
Do: genieten

Don't: beginnen over een lange relatie die je wel met hem ziet.

Gewoon lekker daten dus, hebben jullie al gezoend? Zo nee, dan is dit misschien een mooi moment.

Zo ja, dan lekker zoenen en genieten.

Had ik al gezegd dat genieten iets is wat je moet doen?
@pop

Ja er is inderdaad gezoend en genieten doe ik constant =) thnx

@barbabella + kampen

Ja ik heb ook geen specefieke vragen maar alle tips zijn welkom! Like i said, i really suck met dit soort dingen =D
Ehmm nou ik zou niet zeuren of klagen over exen en beginnen over relaties, kinderen en trouwen

Verder gewoon genieten en bij jezelf blijven. Komt allemaal goed.
Het gras aan de overkant is niet groen.
Wat ik weet is dat zulke nieuwe dates heel spannend worden als ze vaker plaatsvinden, omdat je jezelf kwetsbaar gaat opstellen. En dan wil je graag wat zekerheid, omdat je natuurlijk het liefst je hart beschermd.

Maar dat zoeken naar zekerheid kan ook precies de valkuil zijn. Dus praat vooral niet over de zomervakantie die je met hem wilt plannen, de kleur bruidsjurk, het ontmoeten van de schoonouders. Wel kan je hem uitnodigen om volgende week mee te gaan naar dat ene leuke bandje, die spannende film of die leuke voorstelling. Hou de plannen op korte termijn, als je hem niet wilt afschrikken.

Wees jezelf, heb een leuke avond!
Wat je moet doen? Lekker daten, het leuk hebben en genieten zolang het leuk is.

Maak nog geen toekomstplannen en bekijk het luchtig. Als jullie voor elkaar gemaakt zijn, dan gaat het allemaal vanzelf.
Goede tips hierboven. Houd het inderdaad op de korte termijnplanning, en laat hem maar een beetje vissen! Je vindt hem leuk en bent overduidelijk beschikbaar, maar werp je niet aan zijn voeten...:-)
Volgens mij is wetenschappelijk aangetoond dat mannen op de derde date meer over zichzelf vertellen dan in de gehele rest van de relatie.
quote:Mieomij schreef op 28 maart 2011 @ 19:04:

Volgens mij is wetenschappelijk aangetoond dat mannen op de derde date meer over zichzelf vertellen dan in de gehele rest van de relatie.Do: goed luisteren!
Van daten.nl:

Elke eerste date is spannend. Je wil aantrekkelijk gevonden worden, je hoopt dat de ander leuk is. Als het een beetje klikt, doe je je best om interessant en aardig gevonden te worden. De tweede date verdiept dat. En de derde?

De derde date is anders dan de twee voorgaande. Je weet meer over elkaars leven, je voelt of er warmte is en fysieke aantrekkingskracht. Met deze date verlaat je eigenlijk het klassieke daten, dat bedoeld is als ontmoeten en kennismaken, en ga je richting prille relatie. Dat is het beste wat je kunt ervaren op een derde date.

In Amerika, waar daten veel gestructureerder is dan bij ons, geldt een derde date vaak als het aangewezen om seks te hebben. Zit dat er niet in, dan zit er ook geen relatie in. In Nederland zijn we er niet zo strikt in. Wel is het zo, dat als je snel met seks begint, de hormonen de overhand nemen. Na een periode van veel lust, is het nog maar de vraag of je nog zoveel interesse hebt voor elkaars standpunten over de wereldpolitiek.

Derde dates? Zie ze als een begin van mooie liefde.
Een eerder topic over de derde date
quote:vforvendetta schreef op 28 maart 2011 @ 18:56:

Like i said, i really suck met dit soort dingen =DDat zal hij zeker kunnen waarderen!
ik heb ook geen tips, moet wennen aan dat daten.

heb altijd van die vlammende verhoudingen gehad, na een maand al samenwonen enzo.

maar ja, ging standaard altijd na een jaar of 6 mis.
wij slapen nooit.
Heb zelf deze week voor het eerst een tweede date (nav een internet contact dan) en maak het ook veel te ingewikkeld, merk ik zelf. Dus ik heb me voorgenomen te genieten zolang het leuk is en wie weet komt er wel wat moois uit voort.
Het klikt, je hebt al twee leuke dates met die jongen gehad. Do's? Stop condooms in je handtas, de tijd lijkt er rijp voor!
he meiden!

wat een lieve en leuke reacties van jullie, kan ik zeker waarderen!

de date was leuk, thuis bij hem gegeten, bios en daarna bij hem geslapen....en ja it happend. Dus dat kan slecht of goed uitpakken...ik vrees het eerste. vanochtend samen gegeten en daarna weer naar huis gegaan. Zal ik wachten totdat hij een sms stuurt?

liefs
@eefje

ja je moet er ook zeker van genieten, en geen verwachtingen hebben, want zodra je die hebt kunnen veel dingen tegenvallen.

just go with the flow..
quote:vforvendetta schreef op 30 maart 2011 @ 12:20:

he meiden!

de date was leuk, thuis bij hem gegeten, bios en daarna bij hem geslapen....en ja it happend. Dus dat kan slecht of goed uitpakken...ik vrees het eerste. vanochtend samen gegeten en daarna weer naar huis gegaan. Zal ik wachten totdat hij een sms stuurt?

liefsWaarom vrees je dat eerste???
quote:vforvendetta schreef op 30 maart 2011 @ 12:20:

he meiden!

liefsWaarom ga je daar nu al van uit?
Eccoci qua, a guardare le nuvole su un tappeto di fragole
Ha V,

Je klinkt blij maar ook zenuwachtig. Hoezo, alles lijkt toch goed te gaan? Hoe oud ben je/is hij, is het je eerste "uitzicht op méér" dan een paar dates?

Groeten, Misia
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Ik denk dat als het gebeurd op de 3e date, dat dat heus niet per definitie slecht hoeft uit te pakken.

Bij mij is het toen ook ¨gebeurd¨ op de 2e date of 3e date (weet het ff niet meer zo precies), al zaten er tussen de eerste date en de 2e date 2 weken, de 3e date was een week later en de 4e date weer 2 weken later, maar dat kwam omdat ik het zo druk had.

We hebben elkaar voordat we gingen daten, 2 keer bij het uitgaan ontmoet, dus 1e date was niet de 1e keer dat we elkaar zagen.

Maar we zijn nu 3 jaar verder, dus dat het gebeurde op de 3e date (of de2e) zegt niet zoveel.

Ik zal voor je duimen.
@namita

wat lief! ja ik weet het niet, ik vrees meestal het ergste dat het dan wat minder word....maar tot nu toe gaat het nog steeds leuk. We hebben contact als daarvoor en nog niets aan de hand gelukkig.

@misia

ik ben 24 en hij is net 30 geworden. Maar inderdaad ik ben ook we wat zenuwachtig, omdat hij ook echt een leuke jongen is waar ik wel interesse in heb. Maar goed dat is altijd zo met daten-liefde etc. zekerheid heb je niet zo snel en het blijft altijd spannend ja.
Het is altijd lastig om je hart open te stellen, omdat je zo kwetsbaar wordt. Maar ga geen beren op de weg zien (was ik altijd heel goed in), en ga uit van het positieve!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven