schoonmoeders
woensdag 30 maart 2011 om 11:22
woensdag 30 maart 2011 om 11:43
Het is een lief mens, maar daar blijft het ook wel bij. Ben in het verleden vaak ook alleen naar haar toe gegaan om even koffie te drinken of de stad in te gaan, maar er is gewoon geen klik. Daarnaast geeft ze manlief en mij wel vaak commentaar op het feit dat we mijn ouders veel vaker zien dan hun. Dat klopt ook, want ik ben van mening dat interesse wel van 2 kanten moet komen en dat toont mijn schoonmoeder absoluut niet.
Moet al jaren aanhoren dat ik beter 4 dagen kan gaan werken i.p.v. 5, want dat is toch veel lekkerder, dat de kat toch eens nodig "los" naar buiten moet, ondanks dat het een raskat is en dat manlief toch steeds steviger word van postuur.
Nee, ze is niet mijn koppie thee. Maar goed, ik heb het er mee te doen.
Moet al jaren aanhoren dat ik beter 4 dagen kan gaan werken i.p.v. 5, want dat is toch veel lekkerder, dat de kat toch eens nodig "los" naar buiten moet, ondanks dat het een raskat is en dat manlief toch steeds steviger word van postuur.
Nee, ze is niet mijn koppie thee. Maar goed, ik heb het er mee te doen.
woensdag 30 maart 2011 om 12:23
quote:justme-82 schreef op 30 maart 2011 @ 11:43:
...
Nee, ze is niet mijn koppie thee. Maar goed, ik heb het er mee te doen.Het dikgedrukte stukje zin snap ik niet goed. Hoe bedoel je dat precies?
...
Nee, ze is niet mijn koppie thee. Maar goed, ik heb het er mee te doen.Het dikgedrukte stukje zin snap ik niet goed. Hoe bedoel je dat precies?
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
woensdag 30 maart 2011 om 12:27
In antwoord op de vraag van TO: nee, ik heb geen leuke schoonmoeder. Ze is egocentrisch, ongeïnteresseerd in haar zoon, en ze heeft een erg ongezonde relatie met haar enige kleinkind (kind van zus van man). Ze wil altijd overal de touwtjes in handen houden, ze is bot en ongevoelig en een enorme dramaqueen als haar zoon dingen zegt die haar niet bevallen. Gelukkig deelt mijn man mijn gevoel van afkeer voor zijn moeder.
Mijn eigen moeder was zo mogelijk een nog ergere heks, maar die is vorig jaar overleden. Ze wordt hier niet gemist.
Mijn eigen moeder was zo mogelijk een nog ergere heks, maar die is vorig jaar overleden. Ze wordt hier niet gemist.
woensdag 30 maart 2011 om 12:32
quote:setter schreef op 30 maart 2011 @ 12:23:
[...]
Het dikgedrukte stukje zin snap ik niet goed. Hoe bedoel je dat precies?De kat mag buiten in de tuin aan een tuigje, simpelweg omdat ik hem niet los wil laten op straat, omdat het een raskat is. Zo kan hij evengoed de hele tuin door en wij kunnen de tuindeuren met mooi weer open laten. Mijn schoonmoeder is dus van mening dat hij wel los op straat moet, zonder tuigje.
[...]
Het dikgedrukte stukje zin snap ik niet goed. Hoe bedoel je dat precies?De kat mag buiten in de tuin aan een tuigje, simpelweg omdat ik hem niet los wil laten op straat, omdat het een raskat is. Zo kan hij evengoed de hele tuin door en wij kunnen de tuindeuren met mooi weer open laten. Mijn schoonmoeder is dus van mening dat hij wel los op straat moet, zonder tuigje.
woensdag 30 maart 2011 om 12:49
Ik denk dat ik het stukje over je echtgenoot die te dik werd en dat moeders daar commentaar op had in eerste instantie verkeerd las. Het stukje over de kat die naar buiten moet van moeders begreep ik wel
Ik dacht 'wat moet die man die dikker wordt nou met die kat en dan buiten?'
Maar ik las het gewoon verkeerd, ik ben niet al te helder vandaag...
Maar ik las het gewoon verkeerd, ik ben niet al te helder vandaag...
woensdag 30 maart 2011 om 13:15
quote:setter schreef op 30 maart 2011 @ 12:49:
Ik denk dat ik het stukje over je echtgenoot die te dik werd en dat moeders daar commentaar op had in eerste instantie verkeerd las. Het stukje over de kat die naar buiten moet van moeders begreep ik wel
Maar ik las het gewoon verkeerd, ik ben niet al te helder vandaag... Misschien is dat wel haar achterliggende gedachte ervan; kat los naar buiten om rond te rennen en man erachter aan om af te vallen! Overigens is mijn man niet dik, maar is inderdaad wel wat aangekomen de laatste jaren. Dat kan en mag je natuurlijk een keer zeggen, maar niet elke keer.
Maar ik las het gewoon verkeerd, ik ben niet al te helder vandaag... Misschien is dat wel haar achterliggende gedachte ervan; kat los naar buiten om rond te rennen en man erachter aan om af te vallen! Overigens is mijn man niet dik, maar is inderdaad wel wat aangekomen de laatste jaren. Dat kan en mag je natuurlijk een keer zeggen, maar niet elke keer.
woensdag 30 maart 2011 om 17:30