uitgerekend juni 2011

03-10-2010 20:33 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er nog meer uitgerekend in juni 2011 en heeft er zin om mee te schrijven?

Als alles goed gaat krijgen wij rond 1 juni ons 2e kindje.

NaamLeeftijdUitgerekende datum/geboren opOpmerkingenEn het wordt!!!!!!dolfijntje2814-02-2011 1e kindje Jasmijn*Annali4015-02-2011 4e kindje Abel Valentijn*pluis3329-05-2011 4-3 gyn 2e kindje?dos3303-06-2011 1e kindjemeisjeEllebelle344-6-2011 2e kindje verrassingNakur3007-06-2011 1e kindjejongetjeBokito2812-06-2011 3e kindjeverrassingLuna2712-06-2011 2e kindjejongetjeSaartje3113-06-2011 1e kindje verrassingColtje3114-06-2011 1e kindje verrassingbello 3017-06-2011 1e kindjemeisjeDionne2819-06-2011 1e kindjeverrassingSosofie2819-06-2011 3e kindje VERLOF! jongenFrenkie2324-06-2011 1e kindje verrassingBeatle3125-06-2011 1e kindje jongenRaarmaarwaar3325-6-2011 1e kindjejongetjezespri3126-06-2011 1e kindje 29-3 vkmeisjeBrechtje3327-06-2011 1e kindje meisjeBlaumeertje3203-07-2011 jongen

18-12 de tabel bijgewerkt. Mocht je eruit zijn gehaald en wil je graag terug, druk je gegevens vetgedrukt en je bent zo weer terug.
@ iedereen: even een snelle vraag voor diegene die hun spulletjes al ontvangen hebben.

Ik heb een vraag over de maxi-cosi. Zit er bij jullie ook zo'n lelijke waarschuwingssticker op de bekleding?

Ik voel me best wel genaaid, want bij mijn weten zit dat niet op de showmodellen (ook niet op gelet trouwens).

Maar nu moet je eigenlijk wel een hoes eroverheen doen, want daar wil je toch niet tegenaan kijken?

En waarom dan al die verschillende kleuren, want nu doe je er een hoes overheen?

Anyway, ben dus een beetje pissed! (hormonen!)
He coltje.. Ja sauna kan nog wel, ben paar weken geleden nog geweest.. Maar ik denk dat ik daar in mijn verlof geen zin meer in heb!

Hoe was jullie cursus???

Alles was goed bij de vk: ook ijzer geprikt...

Even gevraagd naar buikomvang vanwege reacties dat ie klein is: het gaat om de baarmoederhoogte! En die is goed! Soms draag je vooruit en ik draag breed..vandaar...

Verder niets aantrekken van opmerkingen zei ze..mensen willen nou eenmaal altijd iets zeggen over een zwangere buik maar wegens gebrek aan kennis zeggen ze maar wat. Fijne vk!!

Voelen kindje: ze ligt met hoofdje naar beneden,rug links, billetjes omhoog en armpjes en beentjes rechts.....rechts is ook waar ik het meest voel dus dat is de reden! Das echt grappig om te weten nu!

Beatle die sticker zit bij onze op de zijkant niet op de bekleding! Vond het ook al lelijk, maar op de bekleding is wel gek!!
Ha Bello, leuke club mensen bij de cursus. Moet nog ff wennen aan de cursusleidster, had van mij nog wel iets stoerder gemogen . Ben benieuwd wat we allemaal nog gaan leren. Veel dames ook rond dezelfde tijd uitgerekend, da's wel grappig. Fijn dat de vk je heeft gerustgesteld btw.

Dos, kwam er nou vanavond of morgenavond iemand voor je hondje, morgen toch?

Beatle, wat balen van die sticker! Wat hoes betreft: mijn ervaren collega's geven aan dat hoezen slim zijn ivm knoeien enzo.. Dus ik denk dat er hier sowieso hoezen komen...
Beatle volgens mij zitten die stickers er overal op .. Zie google met eigenlijk allemaal stickers rechts boven op de maxi cosi bekleding
Goedemorgen!!

Straks een reactie. Ga eerst lekker gemasseerd worden (zwangerschapsmassage)!!!
Lekker genieten Beatle!
Heb nog even op onze maxicosi gekeken en daar zit inderdaad ook een op de bekleding! Had ik niet eens gezien!! Dus ga er ook geen last van hebben denk ik

Coltje leuk dat de eerste les goed is 'bevallen' haha.... Saartje nog gezien???
Was leuk inderdaad gisteravond. En ja, Coltje en ik zitten echt bij elkaar in de groep. Grappig he! Ik snap wel een beetje wat je bedoelt wat betreft de leidster, maar misschien is ze stoerder dan ze lijkt. net als ik . Mensen denken van mij ook altijd dat ik zo lief en rustig ben. Ben ik ook maar heb ook een andere kant.

Later meer, gaan nu naar het gemeentehuis, aangifte doen van geregistreerd partnerschap!
Saartje.. gefeliciteerd

@Saartje, proficiat!! Doen jullie nog wat speciaals?

Mensen voor mijn hondje staan zo op de stoep, dus later meer!
Dos.. succes, hopelijk zijn het lieve leuke mensen waar je een goed gevoel bij hebt en je je hondje aan mee kan geven.. Zal voor je duimen..

Vandaag weer controle bij de verloskundige, alles was goed!

Bloeddruk 117/65, ijzer 7,4: beide prima.

Het mooiste is dat het kindje al met het hoofd naar beneden ligt. Het lag met de kont momenteel onder de rechterborst en benen onder linkerborst. De baby kan nog wel een spildraai maken dus met kont naar links of rechts keren. Maar ik ben erg blij dat de baby al met het hoofd naar beneden ligt en de kans op een stuitligging erg klein is.

Ook gevraagd naar gewicht: 10 kg was wel prima, de een komt aan begin meer aan, de ander aan einde. Met mijn BMI (=normaal) is het normaal om tussen de 11,4-16 kilo aan te komen.

Beatle, hier maxicosi van buren gekregen en idd hier ook waarschuwingssticker, steekt als een soort van label onder de bekleding uit. Zij hebben hem er niet afgehaald, maar ik had ook al zitten kijken. En ik wilde de maxi-cosi hoes wassen maar wel wel kwartier bezig geweest met hoes eraf halen en ook erop zetten duurde best lang. Dus ik wil ook nog een hoes gaan kopen, lijkt me wat meer bruikbaar.

Bello haha, ik heb ook gevraagd naar buikomvang en mij is hetzelfde uitgelegd. Ik draag dus heel erg naar voren, mijn buik is nu 104 omtrek bij navel, en die van jou? (ben wel erg benieuwd).

Saartje, gefeliciteerd met jullie geregistreerd partnerschap! Nog iets leuks gedaan aan taart, ringen oid? Wie waren de getuigen? En wat doen jullie met achternamen?
Lekker hea Beatle zo'n massage!! Had maandagavond een massage gehad. Meteen een afspraak gemaakt voor week 32 en week 37. Is echt ontspannend... Mijn masseuse had zelf een kindje van november dus ook even gezellig zitten kletsen.

@ Saartje: Wat leuk! Ben idd ook benieuwd naar de antwoorden op de vragen die nakur heeft gesteld.

@ Nakur: Fijn dat je controles weer goed waren!

@ Zespri: wat irritant dat ze je niet begrijpen op je werk. Erg frustrerend. VAn de week hadden wij zieken en stonden al niet zo ruim op de afdeling. Pfff had het toen ook even gehad hoor. Maja... nog 2,5 week werken dan een weekje vakantie :D

Net even lekker gezwommen. Merk wel verschil nu ik weer regelmatig beweeg dat het met rug en bekken beter gaat.

Rest van de dag even rustig aan... Miss wat kleren uitzoeken wat weg kan en wat moet blijven van mijzelf aangezien het zonnetje toch niet schijnt...
@Beatle, balen van die sticker, moet eerlijk zeggen dat ik niets heb gemerkt op die van ons, maar heb er ook niet op gelet. Zal als ik weer in de buurt van de Maxi-Cosi kom eens kijken hier.

@Bello, fijn dat alles weer goed is. En dat ze al met haar hoofdje naar beneden ligt.

@Coltje, mooi dat de cursus beviel (letterlijk haha)... en ze kwamen inderdaad vandaag.

@Nakur, altijd mooi om te horen dat het daar binnen allemaal goed gaat. En ook al zo mooi naar beneden... ik word er een beetje zenuwachtig van dat die van mij met bijna 31 weken nog altijd met haar hoofd omhoog ligt...

@Frenkie, meer bewegen (op een goede manier) helpt inderdaad... raar eigenlijk. Die massages klinken mij ook wel als muziek in de oren

@Zespri, mensen zijn net weg, ontzettend lieve leuke mensen, had er een heel goed gevoel bij. Mijn meissie gaat 2 weekjes op proef kijken hoe het gaat, maar mijn gevoel zegt dat het wel goed gaat komen.

Het is wel moeilijk... net echt ff een inzinking gehad...

Ga haar zo missen..en daar komen de traantjes weer.... :(

Ik weet dat het beter is voor iedereen maar afscheid nemen is zo moeilijk... ik wou dat ik ze allemaal kon houden. Ze zijn me allemaal even dierbaar.

Nog 1 te gaan...en ik hoop eigenlijk nog steeds dat het hierbij mag blijven.

Verder mijn zwangerschapsspijkerbroek aangedaan. Die zit echt van geen ene meter meer...

Apart... gelukkig hoef ik toch niet veel de deur uit en er leuk uit te zien haha...
Dos, waarom zit je zwangerschapsspijkerbroek niet? En ik kan me voorstellen dat je zenuwachtig wordt, zou ik ook hebben,maar volgens mij is dat medisch gezien nog niet nodig. Bij mij doen ze een liggingsecho pas met 37 wk. Ik vroeg nog wat dan te doen als kindje niet goed ligt maar het schijnt dat ze in wk 37 nog een draaipoging kunnen ondernemen. En bij een collega van mij kind ook steeds in stuit, is bij week 35 alsnog vanzelf gedraaid.

Oooh en hondjes wegdoen als je zwanger bent, lijkt me geen goede combi. Misschien een keer gaan kijken daar over een maandje ofzo?
Coltje en saartje leuk dat jullie bij elkaar in de groep zitten met puffen. Elkaar ook echt gesproken of dat niet ( lijkt me ook wel weer maf)

dos fijn dat je een positief gevoel hebt bij deze mensen, al lijkt het me verschrikkelijk 1 van je hondjes wegdoen. Hoe oud is dit hondje?

Beatle hier ook zo een vreselijk ding op de mc. Maar met voetenzak zag ik hem niet, en daarna een hoes gekocht. Was ook handig met zweten of spugen kon makkelijk in de was.

Nakur fijn dat je controle goed was en de baby al goed ligt.

Zespri zou je wel ooit hetzelfde werk willen doen bij een soortgelijke instelling?

Bello jij ook een goede controle, lekker!

Dos hier ook nog een stuitligger ik verwacht ook niet anders meer.

Bij pluiszoon heb ik een draaipoging gehad, maar niet gelukt in week 37. Voor die tijd is de kans nog groot dat ze draaien zeggen ze.

Al lag pluiszoon ook vanaf week 17 in stuit net als deze eigenwijs. En als het een stuitligger blijft komt er weer een keizersnede, draaien doen we niet meer.

Vanochtend controle internist gehad, de medicijn verhoging werkt nog steeds goed. Ook even gehad over hoe verder als de baby er is. Ze verwacht dat de bloeddruk snel weer goed komt. Blijf wel even bij haar onder controle maar als het gaat zoals zij verwacht hoeft dat niet lang ( heerlijk als ik nu mijn agenda bekijk zie ik alleen maar artsen en fysio bezoekjes staan en nog een keer de tandarts tussendoor)

o en ik moet echt iets doen aan mijn shopdrang, maar ik lijk wle niet te kunnen stoppen zo erg!

Toch even nog aan kennisje gevraagd of zij het erg zou vinden als wij dezelfde naam zouden kiezen en vond ze gelukkig geen probleem! Hoopte dat het dan net zo een leuk kind zou worden als bij haar
@Pluis, het hondje is 3 en is 1,5 jaar geleden teruggekomen van haar eerste eigenaar. Ik (als fokker) zou een nieuw baasje voor haar zoeken, maar ze is blijven hangen. En dan nu alsnog het nieuwe baasje. We zullen zien hoe het gaat. Vind het wel spannend hoor... hoop zo voor haar dat dit haar forever home wordt. Ze verdient het zo...
Leuk saartje en coltje dat jullie elkaar gezien hebben en nog veel vaker gaan zien! grappig!

en saartje * lol * mensen zeggen tegen mij ook vaak als ze me een tijdje kennen; 'ze leek zo lief in het begin....' als vette grap bedoeld natuurlijk. heb blijkbaar een lievige uitstraling, en ben dat ook, maar niet alleen maar!

dus wie weet hoe hard ze jullie nog laat proefpuffen en en persen die leidster van jullie!

En gefeliciteer met jullie partnerschap! Leuk gehad?

Nakur we gaan nog steeds een beetje gelijk op he...in het begin al met onze misselijkheidsklachten, emesafene, wel stoppen niet stoppen...toen tijdje niks....buikgroei (jij groot ik klein)....beetje bekkenklachten maar niet heel erg..wel goed kunnen werken nog...en nu ligt ons kindje ook nog bijna hetzelfde...

Bij jou kontje rechts bij mij links, verder zelfde houding..

grappig! ook ijzer en bloed bijna zelfde....ze heeft bij mij niet buikomtrek gemeten maar van beneden naar boven...maar heb net even meetlint erbij gepakt en bij mij is dat 98! scheelt helemaal niet zo veel dus!!

Oh dos ik hoop zo dat je hondje een goed thuis krijgt! dat verdient ze wel na zo'n terugplaatsing. en ook voor jouw gemoedstoestand! maar wel heelheel moeilijk lijkt me dat wat je vandaag gedaan hebt..

fijn pluis je bloeddruk in orde! ennehh..gewoon lekker shoppen hoor..vergeet niet dat je nu nog een goed excuus hebt!!
Pluis, Bello, Nakur, fijn dat alles nu goed gaat!

Pluis, ook fijn dat je kennis geen moeite heeft met de naam! Weer eentje om van je lijstje af te strepen! Saartje en ik hebben elkaar nog niet echt gesproken, ergens is het ook wel bijzonder om iemand te ontmoeten met wie je al zoveel gedeeld hebt, komt nog wel!

Saartje, ik ben benieuwd. Bij mij denken mensen meestal andersom... Maar eigenlijk ben ik heel lief hahahaha . En van harte gefeliciteerd natuurlijk !!!!

Dos, ik hoop dat je gevoel klopt en dat je hondje een heeeel fijn plekje krijgt!

Ik kreeg van een van mijn lieve collega's vandaag ineens een kadootje - een omslagdoek, zo'n lekkere zachte (een Snooze baby), zomaar in de pauze! Blij mee! Hele leuke verrassing !

Net de halve Hema leeggekocht.. ging voor een voedingskussen, want kan maar geen goede houding vinden 's nachts, kwam terug met allemaal nuttige babyprutjes (en een voedingskussen natuurlijk). Daarnaast word ik nu elke nacht wakker met buikpijn, na het plassen en wat ontluchten () gaat het dan weer beter... Lactulosestroop mag van mij wel iets harder gaan werken...

Straks even naar de mamamazzeldagenkoopavond van Prenatal.. Het geld vliegt er weer uit!
Bello/Nakur grappig mijn buikomtrek bij navel is 98cm. Volgens VK heb ik een mooi compact buikje, niet breeddragend.

Pluis.. t werk wat ik doe , zou ik wel binnen dezelfde organisatie willen doen , maar dan op een andere afdeling. Maar t liefst in t dorp waar ik nu woon , een verzorgingshuis waar ik ooit begonnen ben. Lijkt mij wel leuk om daar weer te gaan werken. Ze zijn daar mensen nodig , part timers.. En ik wil zo lang mogelijk nog even genieten van mijn Full time uren (en bijbehorend salaris) om te kunnen sparen e.d. voor een laagbouwwoning met tuin. Plus dat ik nu een vast contract heb en t wanneer we eenmaal in een ander huis wonen met tuin een vast contract niet erg belangrijk meer is voor de hypotheek. Die hebben we dan nl al (snappie ? )
heb ff een foto geplaatst in t geboortekaartjes hoekje , zwager heeft een beginnetje gemaakt met de voor en achterkant van de kaart..
@ zespri: 98 cm maar!!! Die van mij was laatste 110 cm (SLIK).

@ saartje: gefeliciteerd nog met je gereigistreerd partnerschap! Hebben jullie een leuke dag ervan gemaakt?

@ Coltje: leuke collega's dat je zomaar een kado krijgt! Leuk hoor!
Beatle.. dikzak
Ha meiden even snel, moet zo weg

Vanmiddag bij de vlos geweest. Baby lag in een stuit en alles was goed. Schoonzus de vk later aan de telefoon. Zij zei: wat belachelijk dat de vk dat zo noemt. Je kind heeft nog tot wk 36 om goed te gaan liggen, dat hoeft echt nog lang niet. Ik weet van de tweede dat hij ook pas rond wk 32 ofzo goed ging liggen. Het kan dus nog alle kanten op, Dos, Pluis en wie nog meer een dwarsligger heeft!

Verder besproken dat ze me niet zo lang laten doorlopen aan het einde als het dan weer zo slecht gaat (niet kunnen lopen van de bekkeninstabiliteit, elke dag voorweeen en dan 4 weken lang depressief jankend op een stoel zitten). Dan wordt er een infuusje geprikt en beval ik in wk 37 of 38. Ik was erg opgelucht om dit te horen.

@ Dos: hopelijk gaat het helemaal goedkomen met je hondje bij haar nieuwe baas. Het zal vast wel!

Over maxi cosi: zo'n irritante sticker zit er altijd op. Helaas.Hoezen (badstof) bestaan er in dure (maxi cosi, koeka) en goedkope variant. Ik heb er zelf een van de kruidvat voor een euro of zes. Hoera.
Coltje zonde dat je de voedingskussen van de Hema hebt gekocht. Deze vind ik nl niet fijn liggen .. Die is van helemaal synthetische watten spul .. Die van Prenatal is van soort van bolletjes piepschuim als t ware.. Die ligt (vind ik dan) veel lekkerder

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven