Welke fiets?
dinsdag 29 maart 2011 om 07:34
Ik heb een gmg
maar hoe groter zoon wordt, hoe lastiger het erin zetten wordt....
Lees: zijn benen gaan alle kanten op, behalve waar ze zijn moeten.
Heb nog een bobike liggen, die gaat binnenkort op mijn fiets.
Ik heb gewoon een omafiets trouwens, ik pas er precies tussen nu (zadel en stoeltje).
maar hoe groter zoon wordt, hoe lastiger het erin zetten wordt....
Lees: zijn benen gaan alle kanten op, behalve waar ze zijn moeten.
Heb nog een bobike liggen, die gaat binnenkort op mijn fiets.
Ik heb gewoon een omafiets trouwens, ik pas er precies tussen nu (zadel en stoeltje).
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
dinsdag 29 maart 2011 om 08:16
Ik heb een Puch Elegance (is een moederfiets) met een bobike zitje. Bevalt erg goed. Je moet voor jezelf beslissen of je nu een paar jaar op een moederfiets wilt fietsen en daarna met een enorm (en dan nutteloos) groot stuur te blijven rijden.
Anders moet je een 'normale' fiets kopen waar wel goed een zitje op kan.
Anders moet je een 'normale' fiets kopen waar wel goed een zitje op kan.
dinsdag 29 maart 2011 om 08:28
dinsdag 29 maart 2011 om 09:31
Ik vond een moederfiets niet nodig, heb een Sparta, die hebben net iets meer afstand tussen zadel en stuur en dan heb ik straks niet zo'n gek groot stuur.
Verder een YeppMini zitje, bevalt heel goed!! En een fietskar, ook heel fijn, al is dat wel even wennen. Ik heb geen rijbewijs en in zo'n kar kan ik ook wat spullen of boodschappen kwijt.
Verder een YeppMini zitje, bevalt heel goed!! En een fietskar, ook heel fijn, al is dat wel even wennen. Ik heb geen rijbewijs en in zo'n kar kan ik ook wat spullen of boodschappen kwijt.
dinsdag 29 maart 2011 om 10:48
ik vond een moederfiets ook niet nodig. Ik heb een batavus mambo. Deze vind ik zelf erg ideaal. Het is het zelfde idee als een moederfiets in principe alleen je hebt niet dat nutteloze mega stuur.
bandjes zijn wat breder. er zit een stuurslot op, dus als je voor een stoeltje hebt ( ik heb bobike) en je kindje moet erin of eruit, of je staat gewoon te kletsen, zet je het slot erop en het stuur kan geen kant uit. Je hebt dus ook geen last van dat het stuur in een keer omslaat zeg ma en je fiets met kindje op de grond valt.
Bagagedrager is ook steviger als normale fiets en ook achter heb ik een bobike.
Ben echt super tevreden over deze fiets
bandjes zijn wat breder. er zit een stuurslot op, dus als je voor een stoeltje hebt ( ik heb bobike) en je kindje moet erin of eruit, of je staat gewoon te kletsen, zet je het slot erop en het stuur kan geen kant uit. Je hebt dus ook geen last van dat het stuur in een keer omslaat zeg ma en je fiets met kindje op de grond valt.
Bagagedrager is ook steviger als normale fiets en ook achter heb ik een bobike.
Ben echt super tevreden over deze fiets
dinsdag 29 maart 2011 om 11:31
Hoi Joy!
Fiets:
Gewone fiets met voorzitje vond ik enorm krap met mijn Sparta Marathon. Ik had zo'n 10 cm tussen zadel en zitje, dat past moeilijk, laat staan met mijn flinke bouw Mamafiets kopen vond ik wat veel van het goede, want mijn fiets is nog maar 2 jaar oud. Dus wat gegoogeld en bij het moederstuur uitgekomen, een tijdelijk te monteren megastuur dat alle ruimte geeft voor moeder en zitje
Als je toch een nieuwe fiets wilt, kun je een moederfiets idd overwegen, maar ja, dan zit je met het megastuur als zoonlief achterop gaat. Nieuwe fiets met dat moederstuur kan natuurlijk ook. Het stuur inclusief montage kostte mij iets van 85 euro.
Leuk aan het mamastuur: er zit ook een stuurtje op voor je kind!
Zitje:
Tweedehands bobike met windscherm. Bevalt mij prima, zoonlief heeft tot nu toe niets te klagen Je kunt hem relatief gemakkelijk wisselen tussen fietsen, aldus een collega.. Zelf doen we dat nauwelijks.
Fiets:
Gewone fiets met voorzitje vond ik enorm krap met mijn Sparta Marathon. Ik had zo'n 10 cm tussen zadel en zitje, dat past moeilijk, laat staan met mijn flinke bouw Mamafiets kopen vond ik wat veel van het goede, want mijn fiets is nog maar 2 jaar oud. Dus wat gegoogeld en bij het moederstuur uitgekomen, een tijdelijk te monteren megastuur dat alle ruimte geeft voor moeder en zitje
Als je toch een nieuwe fiets wilt, kun je een moederfiets idd overwegen, maar ja, dan zit je met het megastuur als zoonlief achterop gaat. Nieuwe fiets met dat moederstuur kan natuurlijk ook. Het stuur inclusief montage kostte mij iets van 85 euro.
Leuk aan het mamastuur: er zit ook een stuurtje op voor je kind!
Zitje:
Tweedehands bobike met windscherm. Bevalt mij prima, zoonlief heeft tot nu toe niets te klagen Je kunt hem relatief gemakkelijk wisselen tussen fietsen, aldus een collega.. Zelf doen we dat nauwelijks.
dinsdag 29 maart 2011 om 15:26
Ik heb nu al een paar jaar (2 kinders) een moederfiets, ook de puch elegance met bobike kinderzitjes voor en achter. Is best heel handig als je er veel mee doet, je hebt alle ruimte voor je benen enzo.
hou er wel rekening mee dat het een onding is in de schuur (erg groot) en dat ie best een flinke draaicirkel heeft (ook ivm de veer die bij het voorwiel zit, zodat je stuur niet dubbel slaat) en wat zwaarder is.
Als je van plan bent om je kindje vrij snel op een achterzitje te zetten, dan zou ik denk ik toch voor een gewone fiets kiezen, maar als je of nog meer kinderen verwacht (waardoor je toch langere tijd met een voorzitje zult fietsen) is een moederfiets wellicht toch ook een goede optie.
hou er wel rekening mee dat het een onding is in de schuur (erg groot) en dat ie best een flinke draaicirkel heeft (ook ivm de veer die bij het voorwiel zit, zodat je stuur niet dubbel slaat) en wat zwaarder is.
Als je van plan bent om je kindje vrij snel op een achterzitje te zetten, dan zou ik denk ik toch voor een gewone fiets kiezen, maar als je of nog meer kinderen verwacht (waardoor je toch langere tijd met een voorzitje zult fietsen) is een moederfiets wellicht toch ook een goede optie.
dinsdag 29 maart 2011 om 15:32
Ik wil over een jaar ofzo misschien wel een tweede kindje dus als zoon naar achter gaat is er een grote kans dat er in het voorstoeltje inmiddels weer een kindje mag
Moeilijk te kiezen, maar ik denk dat ik voor een tweedehands moederfiets ga en dan over een paar jaar als ik uit de kleintjes ben, deze gewoon weer verkoop.
qua fietsstoeltjes bobike of yepp wat zijn de voordelen nadelen?
Tot welke leeftijd kunnen ze in een voorstoeltje eigenlijk?
qua fietsstoeltjes bobike of yepp wat zijn de voordelen nadelen?
Tot welke leeftijd kunnen ze in een voorstoeltje eigenlijk?
woensdag 30 maart 2011 om 15:48
quote:Mac123 schreef op 29 maart 2011 @ 07:17:
Met een schermpje, dat is fijn als het waait of regent.
Hoezo? Is dat écht nodig?
Of zoals Herman Finkers het zegt: "Wind tegen, regen tegen, hagel tegen... Gelukkig hebben wij dan een kindje voorop de fiets. Wij hebben twee kindjes, ook een voor mijn vrouw."
En een serieuze reactie: Wij hebben hier een omafiets, met een bobike voorop, en een bobike achterop. De omafiets heb ik viavia op de kop kunnen tikken toen oudste achterop ging. Dat paste niet met de bagagedrager van mijn fiets. En bij man past dat niet, omdat die zijn been over het zadel zwaait en anders niet kan opstappen. Omafiets bevalt prima, alleen de kwaliteit van de fiets is wat minder. Maar goed, inmiddels hebben we hem 3 jaar ongeveer, en hij doet het nog steeds.
Bij bobike kun je er een losse stuurhouder voor kopen, die je op een andere fiets zet. Dan kun je het stoeltje zo uit de houder tillen, en op de andere fiets plaatsen.
Met een schermpje, dat is fijn als het waait of regent.
Hoezo? Is dat écht nodig?
Of zoals Herman Finkers het zegt: "Wind tegen, regen tegen, hagel tegen... Gelukkig hebben wij dan een kindje voorop de fiets. Wij hebben twee kindjes, ook een voor mijn vrouw."
En een serieuze reactie: Wij hebben hier een omafiets, met een bobike voorop, en een bobike achterop. De omafiets heb ik viavia op de kop kunnen tikken toen oudste achterop ging. Dat paste niet met de bagagedrager van mijn fiets. En bij man past dat niet, omdat die zijn been over het zadel zwaait en anders niet kan opstappen. Omafiets bevalt prima, alleen de kwaliteit van de fiets is wat minder. Maar goed, inmiddels hebben we hem 3 jaar ongeveer, en hij doet het nog steeds.
Bij bobike kun je er een losse stuurhouder voor kopen, die je op een andere fiets zet. Dan kun je het stoeltje zo uit de houder tillen, en op de andere fiets plaatsen.