Geld & Recht alle pijlers

*Gewetensvraagje* fout webshop

30-03-2011 12:42 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij het bestellen van een product op internet (van een tientje) is er een fout gemaakt door de webshop.. in het pakketje zat nog een product wat ik niet besteld had. mijn verstand zegt wacht gewoon ff tot ze erop terugkomen , maar mn geweten zegt, maak er melding van.. Haha wat zouden jullie doen?
quote:Kokolientje schreef op 30 maart 2011 @ 14:25:

Als ik de reacties hier lees voel ik me wel een sukkel omdat ik pasgeleden weer teruggefietst ben naar de bakker omdat ze vergeten waren om 6 tompoucen aan te slaan.



Ik denk dat ik ze vast niet zo lekker gevonden had als ik niet teruggegaan was.door welke posts voel jij je een sukkel dan?
Door de reacties van als ik teveel terugkrijg is het de fout van winkel, of 2 stoelen krijgen ipv 1 en die gewoon houden.

Ik zou er iedere keer als mijn kind erin zou zitten aan moeten denken en een gigantisch schuldgevoel hebben.
Ik zou de actie van de webwinkel afwachten. Als zij het terug gestuurd willen hebben kunnen ze een retourverpakking opsturen en kun je het terugsturen. Hoor je niets van ze, dan niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou laten weten dat ik wat teveel heb gekregen en het de winkel vervolgens laten oplossen. Doen ze dat niet, dan voel ik me daarna niet in het minst schuldig over het gebruik



Het is me wel eens gebeurd dat mijn pakketje ergens was afgeleverd, alleen niemand wist waar. Ik heb toen het geld retour gekregen; twee weken later dook het pakketje op. Bellen, mailen en zelfs mailen in het Frans (hoofdkantoor, ik dacht als hier niemand reageert probeer ik het daar wel) leverden nul reactie op, dus uiteindelijk heb ik geld en pakketje beide gehouden. Zonder schuldgevoel
Nee, dat doe ik ook. Als ik iets verkeerd ontvang dan bel/mail ik daarover en ligt de bal bij de leverancier. Ik heb een tijdje geleden een artikel ontvangen wat teveel was, ik had er 3 besteld en kreeg er 4. Ik heb er werkelijk wel iedere week wel een keer over gebeld dat het nog steeds niet opgehaald was. Uiteindelijk na een week of 6 zeiden ze dat ik het maar moest houden omdat het ophalen duurder was dan het artikel
quote:Kokolientje schreef op 30 maart 2011 @ 14:55:

Door de reacties van als ik teveel terugkrijg is het de fout van winkel, of 2 stoelen krijgen ipv 1 en die gewoon houden.

Ik zou er iedere keer als mijn kind erin zou zitten aan moeten denken en een gigantisch schuldgevoel hebben.



Maar hoeveel mensen zeggen dat dan? Volgens mij alleen Pokkie.



Mijn voorbeeld van dat bier ging zo:

We kwamen bij de kassa met een kar boodschappen en een krat bier op dat rekje onderop. Boodschappen op de band en we melden aan de cassiere dat we ook een krat bier hebben. 'jaja', zegt ze, slaat geen bier aan en begint de overige boodschappen te scannen. Vervolgens zeiden we het nog een keer. En weer een ongeïnteresseerd jaja.

We letten er verder niet meer op en beginnen met inpakken. We rekenen af en gaan naar huis.

Bij het uitpakken thuis bekijk ik de kassabon even en zie dat het bier niet aangeslagen is, ondanks dat we het twee keer gezegd hebben en ze het vanaf haar plek ook had kunnen zien.

Dan is het inderdaad de fout van de winkel (de cassiere dan) en ga ik niet weer benzine verbruiken en parkeergeld betalen om haar fout recht te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb maanden geleden geld op mijn rekening gestort gekregen door de belastingdienst. Het geld was zeker weten niet voor mij en kwam ook op een andere rekening binnen dan die waarop de belastingdienst normaal stort.

Toen ik erover belde was men in eerste instantie heel erg verbaasd, daarna werd ik nog een aantal malen doorverbonden en moest ik herhaaldelijk mijn gegevens doorgeven. Mij werd beloofd dat ik een brief zou krijgen en er zou ook nog iemand bellen. Beide is niet gebeurd en het geld staat er nu nog, ik ga het ook niet uitgeven.
Ach, hou op over de Belastingdienst. Ik ben jaren zoek geweest volgens hen. Ondanks herhaaldelijk bellen, schrijven en zelfs de gemeente inschakelen. Maar voor aanmaningen was ik wel altijd te vinden, zo vreemd.



Wat bleek uiteindelijk (na een officiële boze klachtenbrief met hulp van mijn vader)? Toen ik negen was ben ik verhuisd naar Duitsland. Toen ik vijftien was weer terug. Volgens de Belastingdienst heb ik voor ik verhuisde naar Duitsland met ze gebeld dat ik mijn post wilde blijven ontvangen op mijn oude adres, in Nederland.



Toen ik NEGEN was! Alsof dat kan.



Uiteindelijk wel officieel excuses gekregen en alles is terug gedraaid. Maar man, wat een drama.



Ik denk dus dat je over tien jaar een keer mag gaan terug betalen, dan zijn ze er wel achter.
@ starshine, ik bedoelde jou er niet mee, als je het een paar keer gezegd hebt dan houd het op, dan denk ik ook jammer dan je hebt je best gedaan. Ik doelde meer op plokkie, als je 100 euro te weinig terugkrijgt dan zeg je er zeker ook wat van, iedereen kan fouten maken.
plokkie is gewoon een aso als ik het zo lees. En hij/zij weet het ook want uit frustratie om zijn/haar eigen oneerlijkheid noemt hij ons moraalridders.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kokolientje schreef op 30 maart 2011 @ 14:55:

Door de reacties van als ik teveel terugkrijg is het de fout van winkel, of 2 stoelen krijgen ipv 1 en die gewoon houden.

Ik zou er iedere keer als mijn kind erin zou zitten aan moeten denken en een gigantisch schuldgevoel hebben.



Ik kan mij daar weinig bij voorstellen. Gigantisch schuldgevoel over een fout van een ander? Ik kan mij al heel snel schuldig voelen, maar over zo iets (in mijn ogen) onbenulligs, nee daar lig ik niet over wakker.



Over het extra product zou ik ook niet bellen overigens. Mochten ze het terug willen en daar contact over opnemen, prima kom maar halen!



Ik vraag mij overigens af of de leverancier van de zwangere vrouw die zo'n groot ding naar het postkantoor moest brengen, zich ook schuldig voelde...
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 30 maart 2011 @ 16:09:

Ach, hou op over de Belastingdienst. Ik ben jaren zoek geweest volgens hen. Ondanks herhaaldelijk bellen, schrijven en zelfs de gemeente inschakelen. Maar voor aanmaningen was ik wel altijd te vinden, zo vreemd.



Wat bleek uiteindelijk (na een officiële boze klachtenbrief met hulp van mijn vader)? Toen ik negen was ben ik verhuisd naar Duitsland. Toen ik vijftien was weer terug. Volgens de Belastingdienst heb ik voor ik verhuisde naar Duitsland met ze gebeld dat ik mijn post wilde blijven ontvangen op mijn oude adres, in Nederland.



Toen ik NEGEN was! Alsof dat kan.



Uiteindelijk wel officieel excuses gekregen en alles is terug gedraaid. Maar man, wat een drama.



Ik denk dus dat je over tien jaar een keer mag gaan terug betalen, dan zijn ze er wel achter. Ja daar kun je dan nog knap druk mee zijn hé. Wel fijn dat het uiteindelijk gelukt is. De belastingdienst houdt er volgens mij sowieso niet van wanneer mensen verhuizen. Ik krijg hier nog steeds wel 's post voor ex en die woont hier toch echt al járen niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Maar goed, ik zal ook niet ontkennen dat ik weleens aso ben of egoïstisch of nog meer van dat soort dingen die we eigenlijk niet in de maatschappij blieven, maar het merendeel weleens doet. Ik ben mens in alle facetten, ook de minder fraaie!
quote:toekomst17 schreef op 30 maart 2011 @ 16:20:

[...]





Ja daar kun je dan nog knap druk mee zijn hé. Wel fijn dat het uiteindelijk gelukt is. De belastingdienst houdt er volgens mij sowieso niet van wanneer mensen verhuizen. Ik krijg hier nog steeds wel 's post voor ex en die woont hier toch echt al járen niet meer.



Ook zo handig!



Trouwens, over dat ik ze gebeld zou hebben toen ik negen was... Je mag nooit iets telefonisch doen bij de Belastingdienst, ze willen alles schriftelijk. En toch zou ik dat als minderjarige telefonisch even gefikst hebben. Jaja.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toevallig net shirts bij de vd besteld, kreeg er 4 ipv de 3 die ik besteld heb.

Heb ze gemaild maar nog geen antwoord, ging om shirts van 6.- maar toch, als ik niks hoor ga ik het niet terug sturen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had bij de Ikea een schapevachtje voor vóór de open haard gekocht. Kom ik thuis, blijken het het 2 te zijn.



Dus ik wil net in mijn vuistje beginnen te gniffelen, keek ik op de bon; had ze er ook 2 aangeslagen.



Damn.
quote:Jippertje schreef op 30 maart 2011 @ 16:19:

[...]





Ik kan mij daar weinig bij voorstellen. Gigantisch schuldgevoel over een fout van een ander? Ik kan mij al heel snel schuldig voelen, maar over zo iets (in mijn ogen) onbenulligs, nee daar lig ik niet over wakker.







Goh als jij een stoel van +- 170 euro iets onbenulligs vindt, verschillen we inderdaad erg van mening.

Je kan er op zijn minst over kan bellen, joh we hebben er 2 gekregen en kom er maar 1 halen als je hem terug wilt hebben. Dat had die zwangere mevrouw ook kunnen doen, als je je bak terug wilt hebben, prima maar dan moet je wel zorgen dat hij opgehaald wordt.

Had ze door de fout van een ander ook niet op de fiets naar het postkantoor gehoeven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Plokkie schreef op 30 maart 2011 @ 13:58:

Fout van het bedrijf, ik zou het lekker houden. Jammer dan. Als ik teveel geld terug krijg zeg ik ook niets. Meevallertje!



Ik ehb eens 100 euro teveel wisselgeld gekregen. Ik zeg er niets van, gevalletje jammer voor het (overigens landelijke, supergrote) bedrijf. Mijn portemonnee vaart er wle bij.



Jammer dat het moraal hier weer totaal niet overeenkomt met wat de meerderheid van NL zou doen. Stelletje moraalridders hier.Weet je zeker dat je nick niet Tokkie is?
Alle reacties Link kopieren
quote:Quacker schreef op 30 maart 2011 @ 13:15:

Ik heb het inderdaad gehouden ja. Als ze het hadden opgemerkt hadden ze er wel om gevraagd toch? Hadden ze hem zo kunnen ophalen. Netjes? Nee, misschien niet.



Als ik aan de kassa teveel terug krijg geef ik het wel terug, bij face to facecontact ben ik een stuk laffer. Of eerlijker, net hoe je wil.

Dan ga ik voor laffer.

Als je écht eerlijk was geweest had je er op z'n minst melding van gemaakt bij de webshop.

Mocht er vanuit die kant geen aktie worden ondernomen, dán kun je het houden, maar eerlijk ben je niet.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:coravanmora schreef op 30 maart 2011 @ 17:20:

[...]





Weet je zeker dat je nick niet Tokkie is?



Waarom zo aanvallend? Plokkie heeft een punt denk ik. Drie kwart Nederland denkt bij een vergissing die in hun voordeel uitvalt "fijn een meevaller" en tuurlijk ga je erachter aan wanneer er een fout gemaakt wordt in jouw nadeel. Dat heet niet aso maar menselijk.



Heel mooi en aardig van je wanneer je probeert een dergelijke fout in jouw voordeel goed te maken, of de vergissing ongedaan te maken. Maar iemand met pek en veren besmeren omdat ze zegt wat veel mensen doen gaat erg ver.
Alle reacties Link kopieren
even een update van mijn kant, ik heb vanmiddag ff gebeld, 16 jarig sukkeltje aan de telefoon. jaaa ik Ooj het wel terugsturen, op hun kosten. Maar een bedankje kon er niet af.. zou het bijna houden daarom
Alle reacties Link kopieren
Wat gek dat het gros van de mensen om mij heen hetzelfde als ik gedaan zouden hebben. En ik kom uit een heel gemiddeld milieu denk ik. Niet laag of hoog, heel gemiddeld en standaard.



Hier word ik neergezet als kleine crimineel. Allemaal jullie goed recht hoor en geen enkel probleem, maar de tegenstelling is wel heel groot.



Ze hadden hem zo kunnen ophalen, hij staat nu 2,5 jaar later nog precies zo als ik hem gekregen heb op zolder. En ja, als de jongste eraan toe is gaan ie uit de verpakking.



En me eeuwig schuldig voelen als hij/zij erin zit? Ik heb best even getwijfeld wat ik zou doen, maar nu ook weer niet zo erg dat ik me er rot bij voel als mijn kind er straks inzit. Had ik er wat van gehoord had ik pech gehad, maar dat was niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Quacker, ik moet ook eerlijk zeggen (hé, ben ik toch nog eerlijk ) dat ik het moraal van wat ik hier op Viva soms lees in het échte leven niet vaak of zo stellig tegenkom. En ik kom, net als jij, uit een heel gemiddeld milieu.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar maanden terug een artikel besteld van ¤ 70,00. Twee weken na ontvangst ontving ik het artikel nog een keertje. Ik heb contact opgenomen met het bedrijf en gezegd dat ik het artikel aangetekend terug ging sturen. De kosten van verzenden hebben ze daarna direct aan mij teruggestort.

Ik zou me echt doodschamen als ik het artikel gewoon had gehouden en het bedrijf daar achter was gekomen. Daar ben ik te eerlijk voor.
Alle reacties Link kopieren
ik zou ook het liefste zeggen dat ik altijd het goede zou doen maar ik ben ook menselijk...dus ja, zeker bij een groot bedrijf dat nog nooit van klantvriendelijkheid heeft gehoord..zou ik t gewoon als een mazzeltje zien...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven