Geld & Recht alle pijlers

Parkeren

31-03-2011 02:00 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd wat jullie vinden...

Ik heb net een huis gekocht, vrijstaand huisje met voortuin etc, mijn huis staat iets naar achter gebouwd waardoor ik mijn auto bij mij op de stoep kan zetten, en hem niet aan de overkant hoef te prakeren. Dit is officieel geen parkeerplaats, de vorige bewoner parkeerde hier ook. Nu is het zon dat er meerdere auto's kunnen staan, geen probleem voor mn deur, de buren hebben kids en die willen niet oversteken, en hun woning staat meteen aan de stoep en dan is meteen de weg waardoor ze geen parkeervak hebben, nu kom ik net thuis, staat er een BAM bus geparkeerd voor de ingang van mijn voortuin met daaraan een aanhanger, van iemand aan de overkant.. hier irriteer ik me mateloos aan omdat het ten eerste voor m'n zicht is, en ik mijn auto niet kwijt kon en schuin op de stoep staat.. Niemand mag er in principe parkeren, ook ik niet . Maar mocht dit meer voorkomen dan mag ik er toch wat van zeggen ? Vind dit zo irritant ...
Begrijpelijk dat je hier van baalt. Alleen.......je parkeert er zelf ook terwijl je weet dat het niet mag.

Als je de plaats zelf niet zou gebruiken, had je misschien nog een beetje recht van spreken maar nu vind ik dat dus niet.

Het enige dat je kunt doen, is een gesprekje aangaan met de parkeerder en het vooral vriendelijk houden. En er zelf niet parkeren of accepteren dat anderen er ook parkeren.
Ik zou niet meteen stennis gaan schoppen in de nieuwe buurt omdat er iemand op 'je plekje' staat.

Dan zet jij voor deze keer de auto toch aan de overkant?

En dat ie in je zicht staat lijkt me niet zo'n probleem om 2.00 uur s nachts. Of wilde je gluren bij de buren?

Ik neem aan dat een auto met aanhanger morgenochtend weer ergens voor gebruikt wordt.
Aanvragen of het een parkeerplaats mag worden en dan een bordje: Bezoekers en bewoners nr ##
Een bus mét aanhanger kan moeilijk in een - verticaal - parkeervak, die is dan te lang. Dwars zetten, dan neemt hij een páár vakken in. En hem aan de stoepkant zetten, dan hebben de mensen die in die vakken staan weer moeite hun auto eruit te krijgen.

Dan is het toch niet zo gek dat hij hem languit langs jouw stoep zet? Of bedoel je dat hij op jouw onofficiele oprit staat?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ja zoals ik zei, mag ook ik er niet parkeren.. Is geen parkeerplek, ik Vind het storend dat ik moeilijk in mn tuin kan en ik deels zicht heb op een groen oranje bus , en zelf niet voor mn deur kan parkeren ;) ik wil zeker geen stennes schoppen ! Ik kijk het gewoon even aan, en anders zeg ik het vriendelijk, aan de overkant zijn meerdere vakken leeg, maar niemand wil zon bus voor zn deur ;)
Het is nu 1x gebeurd? Dan zou ik mij niet zo druk maken. Gaat hij daar dagelijks staan zou ik de parkeerder even aanspreken. Maar het blijft moeilijk, als het gesprek niet leuk verloopt dan zal die parkeerder jou ook aanspreken dat jij er ook niet mag staan. Dus ik zou het proberen goed te laten verlopen, anders heb je ook kans dat hij een belletje gaat doen als jij er geparkeerd staat.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik vind niet dat je een plek mag claimen. Tuurlijk, 't is voor jouw huis maar wel gemeentegrond. Parkeer dan gewoon wel aan de andere kant van de straat (als ik het goed begrijp is dat aan de overkant, straat oversteken van, wat, meter of 6?), dat is toch geen onoverkomelijk probleem? Ben jij de volgende keer wel eerder thuis zet je 'm er zelf weer neer. Wie weet "went" het dan vanzelf voor jouw nieuwe buren dat ook jij je auto daar graag zet.
Waarom zou je je midden in de nnacht druk maken om je uitzicht. Grote kans dat hij nu al weer weg is
Even afgezien van het feit of hij er mag staan ja of nee: ik vind het aso om een bus voor iemands huis te parkeren. Zet hem lekker voor je eigen huis of op een parkeerplaats. Maar omdat het een aanhanger heeft kan ik me voorstellen dat het zo even makkelijker was. Kijk het even aan, als het vaker gebeurd zou ik de eigenaar attenderen dat niemand een bus voor zijn huis wlt hebben.
Wat parkeren betreft: als je er zelf gaat staan dan kun je niet verwachten dat anderen er geen gebruik van maken. Dat je niet voor je deur kunt parkeren, maar iets verder op lijkt me niet onoverkomelijk.

Die BAM bus zou ik ook niet zo prettig vinden. Wij hebben ook een meneer met een werkbus in de straat en hij parkeerde hem altijd voor zijn eigen huis. Daar zijn nu brandpaaltjes gekomen dus moest hij op zoek naar een ander plekje. Dat heeft hij keurig in overleg met de buren gedaan ivm uitzicht op de bus. Niemand heeft er last van, maar we vinden het wel prettig dat is besproken.
Bij ons in de wijk mogen er geen bedrijfsbussen voor woningen geparkeerd worden, ik weet alleen niet of dat een standaard regel is of dat het iets is van 'hier'. (Het is hier iig geen ongeschreven regel of zo, je krijgt de wijkagent op de stoep als je het doet.)
Wat een gezeur. Je kan de stoep voor je huis echt niet claimen als parkeerplek. Als je dat wilt had je een huis met oprit moeten kopen.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Je kan die plek inderdaad niet claimen, maar wat vind ik het asociaal om een werkbus bij anderen voor de deur te parkeren, begrijpen die mensen dat zelf nou niet?
Uit je verhaal begrijp ik dat je zelf parkeert IN je tuin? klopt dat? en dat je daar nu niet kunt komen door die bus? In dat geval zou ik ook wel erg boos zijn. Als het stukje voor je huis eigen grond is mag je er volgens mij wel parkeren, ook al is het natuurlijk geen gezicht, huizen met auto's er pal voor (heb ook in zo'n straat gewoond)

Als het echt een stoep is waar je op parkeert (en daarmee misschien wel de weg blokkeert voor mensen in rolstoelen, kinderwagens en ambulances) dan vind ik het behoorlijk asociaal. Natuurlijk ook van die bus, maar ook van jou want jij doet dat altijd en die bus misschien maar een keertje.

Als er voldoende ruimte is voor mensen om langs te lopen, incl rolstoelen en kinderwagens, dan snap ik niet goed waar je druk om maakt. In dat geval heb je volgens mij geen recht op een "besproken" plaats.
Wat een ramp, moet je nou ietsje verder lopen?
Heb ik een eigen bus? Wow! Van mijn fanclub ofzo? Is vandaag de fanclubdag? Ben benieuwd wat we gaan doen, ga me vast aankleden!
Kun je geen oprit maken in je voortuin? Dan ben je van de problemen af, mensen zien immers een oprit en zullen daar niet snel voor gaan staan.
heel irritant zo'n werkbus voor je deur! Wij hebben daar ook last van gehad een carglass en een taxi bus voor ons raam. Verder geen stoep, is op een woonerf met parkeervakken maar toch, je ziet je kinderen niet!

!0 meter verder is een ruime parkeergelegenheid.

Wij hebben ergens een onofficieel bordje gekocht (voor de grap) met daarop : verboden te parkeren, eigen terrein.

Ze hebben de hint gesnapt, ik heb geen bussen meer voor de deur, alleen nog maar auto's.
prachtig zo'n bam-bus voor de deur. Je weet dat die gozer morgen vroeg weer heel stoer aan het werk gaat. En om 7 uur al op zijn werkplek moet zijn. Jij komt 02:00 thuis en gaat zitten zeuren over een uitzicht uit je keukenraam. Zit niet te zeuren muts, ga naar je nest. Als je wakker wordt ziet de wreld er weer heel anders uit..
Als de bus van de buurman is en hij gaat hem structureel voor je huis neerzetten, dan zou ik er wel wat van zeggen. Als het nu maar voor een keertje is, dan denk ik, laat gaan.

En anders zou ik je tuin zo inrichten dat je auto helemaal in je eigen voortuin staat. Dan sta je gewoon op eigen grond en blokkeer je de stoep ook niet voor voorbijgangers.
quote:Gisselle schreef op 31 maart 2011 @ 08:02:

Je kan die plek inderdaad niet claimen, maar wat vind ik het asociaal om een werkbus bij anderen voor de deur te parkeren, begrijpen die mensen dat zelf nou niet?Misschien stond er wel iemand anders bij hem voor de deur. Je moet zo'n bus toch ergens neer zetten? Hij staat altijd wel voor iemands deur! (hier in de buurt zou dat in ieder geval wel zo zijn). Het is druk in de stad, er staan auto's voor de deur. Big deal.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Wat raar dat er wijken bestaan waar je geen werkbus voor je woning mag zetten( in een vakje) lijkt me ook erg lastig als je om 6 uur weg moet en misschien weet ik veel hoelang moet rijden om zo`n bus op te halen.

Verder zou ik me er niet aan storen geloof ik.
.
ik vind het sowieso aso om op de stoep te parkeren. Het is een stoep, geen parkeerplaats.

Wat is nou de moeite om gewoon in een parkeervak te gaan staan en dan twee meter meer te overbruggen om in je huis te komen?

Voor Mamalief:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven