~ Juli 2005 ~

12-06-2007 09:43 2326 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Nog maar eens een poging...

Ik raak steeds mijn tekst kwijt als ik letters in kleur wil doen, ik zal proberen nog een beetje van mijn verhaal opnieuw te schrijven.

(is een probleem want de zwangerschapsdementie is hier ookal toegeslagen )

Ik probeer ook wel steeds bij te lezen, maar sorry kan niet alles meer onthouden, weet wel dat er heel veel zieke kindjes zijn Snel beter worden hoor, is helemaal niet leuk om ziek te zijn (ook niet voor jullie papa's en mama's).

Hier gelukkig nog geen ziekenboeg (even afkloppen).

Staat me ook nog iets bij van heel mooi nieuws van Barrel: voor jou dan maar een heeeeel vruchtbaar nieuwjaar gewenst he meid!

Wauw Lot, wat een mooi cadeau (en zooooo romantisch )

Hier gaat alles goed, heel druk: 2 weken geleden de sleutel van ons nieuwe huis gekregen.

oplevering was heel spannend want de vooroplevering de week ervoor voorspelde niet veel goeds

Maar ze hebben in een week heel hard gewerkt en viel het gelukkig allemaal mee.

Het is casco opgeleverd, dus er moet nog veel gebeuren. de spuiters stonden gelijk de 1e dag al klaar en binnen anderhalve dag was het hele huis gespoten. Dat is 1. Nu nog de badkamer, toilet en keuken en als laatste de vloeren.

Wij rijden dus nu ook geregeld heen en weer en moet regelmatig de deur weer voor een mannetje opendoen (lekker handig met een peuter erbij) Ze krijgen van ons wel een sleutel dus kunnen verder hun gang gaan.

Mijn buik is lekker aan het groeien, voel de baby elke dag regelmatig schoppen (erg fijn, eindelijk een teken van leven)

Volgende week maandag (7 jan.) hebben we de 20 weken echo, morgen, oudjaarsdag, ben ik precies 20 weken, leuk gepland he?

Ik merk wel dat dit niet mijn 1e zwangerschap is, de banden zijn een stuk slapper dan toen.

ik had er toen eigenlijk helemaal geen last van, maar kan nu echt niet meer een hele avond zitten, of lang staan. gelukig geen last van instabiliteit.

Maar vind het wel een beetje schrikken dat het nu al begint.

Ik ga maar eens posten voordat dit ook weer allemaal weg is...
Gisteren is manlief de hele dag op pad geweest voor een bed voor T.

Wij hebben via marktplaats een heel gaaf "antiek"bed gevonden, met allemaal handbeschilderde figuren erop (grote pauw op het hoofdeind, een uil, vlinder, haan en bloemmotieven).

T was een beetje een rare maat, dus ook via internet een matras gevonden (bij jou ergens in de buurt Madootje).

Manlief heeft dus van 's morgens tot aan etenstijd het hele land doorgecrosst, maar het is wel gaaf en ook T. zegt steeds: MOOIII!!!

Wij gaan hem pas opzetten als hij al een beetje in het nieuwe huis gewend is, want en verhuizen en naar een groot bed lijkt me ineens wel een beetje teveel van het goede!

Nou Dames allemaal een hele goede jaarwisseling en dat 2008 maar mag brengen wat jullie ervan verwachten ( klinkt wel heel erg heilig boontje achtig )

Wees voorzichtig met vuurwerk en voor de zwangeren: geniet van de Jip en Janneke bubbels
Wow.... gezellige ziekenboeg hier. Allemaal beterschap! Ik heb het voorals nog overgeslagen. Vriendlief had 1ste kerstdag buikgriep. Gezellig joh een man die ziek is. NOT!

Lot, wat een te gek cadeau. Romantiiiiiisch !!

Charly, spannend allemaal met jullie huis. Kan ik alvast lezen hoe het jullie vergaat. Oplevering van ons huis is dec-2008/jan-2009. Dus duurt nog heeeeul lang.

Ik ben zo klaar met de zwangerschap. Wil graag weer eens goed slapen. Of ik lig 3 uur wakker 's nachts of ik val pas rond 3 uur in slaap. Heel vermoeiend. Met baby wordt het slapen straks ook moeizaam, maar dan kan ik hopelijk ook weer eens op mijn zij of buik liggen. Op mijn zij liggen gaat nu heel moeizaam, omdat ik dan enorm pijn in mijn schaambeen krijg. Zelfs kussens helpen niet meer. En een rolstoel zou het goed doen denk ik.....dan kom ik nog eens ergens.....

Donderdag weer naar VK en dan nog maar eens aankaarten dat ik over max 3 weken baby wil hebben.

Nou genoeg gekletst. Ik wens jullie allemaal een goed uiteinde en een te gek, gezond, vruchtbaar, babyjaar !!!

Dikke kus, Sam
Meiden, allemaal een gelukkig nieuwjaar!!!!
Nieuwjaar...wat mogen we verwachten?

Een jaar vol vreugde,vrede en vrienschap,dat heeft ieder in gedachten.

Wensen die mogen uitkomen.

Beleven van onvervulde dromen.

Geen macht,rijkdom of weelde dat alles overheerst.

Gewoon gelukkig zijn met elkander,geven en delen...

dat raakt een mens het eerst.

Zie elkaar gewoon graag,geef genegenheid en liefde,

aan eenieder die je lief is,

Begin ermee vandaag,en het wordt zeker en vast een schitterend,

sprankelend en boeiend 2008

Voor iedereen een waanzinnig 2008 in alle opzichten!!

(en veel schrijfplezier )
De beste wensen iedereen!

Mooi... Barrel!

Tje het zit ook niet mee he wat een ziekenboeg hier.

Beterschap voor iedereen.

Sams sterkte met de laatste loodjes.

Leuk vooruitzicht een nieuw huis maar ook wel voor plannen he.

Succes en plezier!

Woh Charly, 20 weken, super hoor. Fijn dat je de kleine nu elke dag voelt he.

Leuk het nieuwe bed voor T. Lief he dat hij steeds zegt mooi, deed Marit ook een tijd. Telkens weer verbaasd over haar mooie nieuwe kamer, bed en kleur op de muur.

Oud en nieuw thuis gevierd met familie van vriendlief. Was erg gezellig. Marit uit bed gehaald om half 12. Ze had samen met papa sterretjes gekocht dus die moesten aan. Alleen.... buiten vond ze het maar niets. Er was veel knal vuurwerk in de buurt en dat vond ze toch wel eng. Voor het raam was beter!

Vanavond vroeg ze weer wanneer we nu sterretjes gingen aansteken

Het wordt echt een (lieve) ondeugd onze dame. Ze kletst heel veel en weet hiermee veel voor elkaar te krijgen. Moet echt duidelijk aangeven wat wel en niet kan, ze windt iedereen om haar vinger anders...

Op het KDV zien ze dit ook, als ze iets doet wat niet mag, maakt ze een opmerking waardoor je zo verbaasd bent dat je niet geneigd ben boos te worden... Gelukkig zien zij dit en treden dan wel op. Doen wij thuis ook.

Lotje is nog steeds verkouden, net als ik weer.

Moet dinsdag naar het CB eens vragen of we er iets mee kunnen. Ze heeft veel last van slijm in haar mondje, je ziet haar soms echt kouwen erop. Probeer het dan weg te halen met een gaasje maar dit lukt niet altijd helaas.

Ga mn bedje opzoeken, morgen shoppen met een vriendin en onze kleine meiden (dat is het voordeel van verlof en dat Marit naar het KDV gaat)!
Everybody Happy 2008 !

Heb weinig te melden dus ben er weer vandoor. Toedaloe !!
Voor jullie allemaal de allerbeste wensen voor 2008 met heel veel babay-dreumes en peuterplezier!

Sams, herkenbaar hoor dat slapen, weet echt geen houding te vinden die langer dan 5 minuten uit te houden is, met als gevolg dat ik de hele nacht een beetje lig te woelen in mijn bed, bah... Gelukkig is Ernieman wel zo lief om uit bed te gaan als Jurre wakker wordt, zodat ik wel zo lang mogelijk een beetje rust kan hebben.

Gisteren bij de Vk geweest. Ukkie is nog niet ingedaald, geen probleem, maar dat betekent wel dat als de vliezen nu breken, ik moet gaan liggen tot de VK langs is geweest. Prima... Ik merk wel dat ik de aankomende bevalling spannender vind dan de eerste keer. Je weet nu beter wat er gaat/kan gebeuren en dat makt dat ik er in ieder geval iets minder ontspannen tegenover sta. Leuk dat iedereen roept dat de 2e bevalling makkelijker is, maar dat wil ik dan wel eerst zélf ervaren.

Heb met 34 en 36 weken nog een echo gehad, omdat het kindje wat voorliep qua groei en het wordt inderdaad wel een wat steviger babytje: waarschijnlijk zo tussen de 8 en 8,5 pond. (Jurre woog 3870 gr).

Voor iedereen met (nog steeds) zieke kids: heel veel beterschap en Charlie: veel plezier met je echo maandag!!
De allerbeste wensen voor 2008!!!!!!! (mag het nog??!)

Mooi gedicht Barrel!

Leuke feestdagen gehad? Hier wel hoor, wat een gevreet weer Nog even lekker wat vrije dagen en maandag mag ik weer :-)

@Lot; wat een schattig cadeau!!! Wil ik ook wel

Zieke kindjes inmiddels allemaal beter???

@Charly; leuk de sleutel van jullie huis! Alleen minder al dat geklus zeker. Wanneer moeten jullie "over"?

@Ernie; begint spannend te worden zeg! Ja dat over die makkelijkere tweede bevalling hoor ik ook vaak, maar eerlijk gezegd moet ik ook eerst zien dan geloven. Ik wil deze keer ook duidelijke afspraken maken met de verloskundige. Las wat handige tips op het topic "traumatische bevalling". Ik zie er echt veel meer tegenop. Vorige keer absoluut niet.

Wij hebben eindelijk ook een bed gevonden! Nog best moeilijk vond ik het hoor als je een beetje op de prijs wilt letten. Vraagje; hebben jullie ook al een bureautje aangeschaft? We hebben nu een bed, boekenkast en nachtkastje gekocht. Er was een bijpassend bureautje, maar dat leek ons erg overdreven voor een tweejarige :-) Maar aan de andere kant is het een beetje jammer als die straks niet meer te koop is als het wel nodig is.

Hier begint zoonlief ERG brutaal te worden! Als mama boos wordt, wordt hij ook boos en gaat in dezelfde toon tekeer! Ik versta er niet alles van, maar dat het brutaal is, is zeker Ik heb hem inmiddels ook een keer buiten gezet op zijn t-shirtje en sokken, in het donker Dat heeft wel indruk gemaakt.

Met de zwangerschap gaat het prima, behalve dat ik incontinent ben, vreselijke verstopping heb en mijn bekken alweer scheef stond. Ben nu pas 17 weken, dat belooft weinig goeds...
Kom net terug van de 20 weken echo

Alles is goed!!!!!

En we krijgen een dochter!

Wij vonden het allemaal zo spannend, hebben heel slecht geslapen vannacht, maar gelukkig allemaal zorgen om niets (wat kan je dan ook raar dromen he?).

We weten nog niet helemaal zeker of we het geslacht ook aan de buitenwereld openbaar willen maken, dus even een waarschuwing voor de dames die op hyves zitten!

Ik ga even verder zwijmelen bij de fotootjes
Ohhhh... Charly, fijn Gefeliciteerd !! En een meisje, oook zo leuk !!

Isa, rustig aan met je bekken. Goed naar je lichaam luisteren, hoor. En fysio o.i.d. Sterkte!

Hier bijna de 38 weken gehaald....per dag meer klachten... bed en bank zijn mijn grootste vrienden. En slapen is een drama. Lig nachten wakker, word er niet goed van. Gisterenavond het bed op bierkratjes gezet, vanochtend een opruim woede gehad in onze slaapkamer, dus misschien een teken aan de wand. Voor de rest veel voorweeen en harde buiken. Dus dames willen jullie duimen dat onze beeb deze week echt gaat komen ??? Nu broodje maken voor mijn lieve meisje en mezelf en dan....jaja....naar bed.

Ciao !!
Sams, ik duim hier heel hard hoor, van mij mag het komen (misschien helpt het). Zet em op meid!!!
He charly,

Ik heb al gereageerd op je hyves, maar lees nu dat jullie een dochter krijgen!! Wheeeehaaaaaaaaa.

Was het goed te zien op de echo?

Wij willen het ook weten 2 februari. 2 keer wist ik het niet en nu moet ik het gewoon weten!!!!! Ik hoop wel dat hij/zij met zijn beentjes goed ligt!!

Sams: Ik zal voor je duimen dat het vannacht geboren gaat worden!! Wel een mooie datum 8 januari al zeg ik het zelf!
Ik wil ook al, ik wil ook! Ook hier slapeloze nachten en onrustige buik... Afgelopen donderdagnacht was het wel heel erg, dacht dat ukkie in aantocht was, maar helaas

Vandaag is Ernieman weer helemaal aan het werk gegaan, na een lange kerstvakantie. Jurre moest er weer even aan wennen om alleen met mama te zijn en mama andersom ook wel een beetje. Ernieman heeft de afgelopen weken toch wel vaak Jurre even geentertaind als ik rust wilde hebben. Heb vanochtend dus, schaam me diep , zowel de computer (lang leve de herhalingen van KRO Kindertijd) als de televisie (Sesamstraat en de Tubbies) als entertainer/ oppas gebruikt, zodat mama even kon liggen. Nu ligt Jurre in bed, dus zometeen kruipt Ernie nog lekker even een uurtje met een boek in bed. Erg he, maar ik kan er eventjes niks aan doen en ik beloof me zelf ook plechtig dat dit geluier afgelopen is als ukkie er eenmaal is (alhoewel...)

Sams, hou vol! Ik leef met je mee (en hoe!!).

Charlie, van harte met de geweldige echo-uitslag!!
Charly, super dat jullie een mooie echo hadden en helemaal geweldig dat jullie een meisje krijgen, een koningskoppel. Gaaf!!

Tomaatje, ben benieuwd of de 3e dame in aantocht is bij jullie?!

Sams en Ernie, heel veel sterkte met de laatste loodjes en vooral voor jou, sams zijn ze echt loodzwaar he?!?

8 jan is een hele mooie dag om te bevallen, manlief is ook jarig (en dat is best een lekker ventje )
Super Charly een goede echo!

Woh een meisje, erg leuk zeg, een koningskoppel he zoals ze dat noemen...

Ben benieuwd wie er als eerste gaat bevallen, sterkte dames!

Moet morgen met Lotje voor haar 1e prik. Get.

Ben benieuwd wat zij zeggen over haar langdurige verkoudheid... ben het zelf ook maar vind het voor mijn meisje toch vervelender..

Ben foto's aan het inplakken van Marit (ja nog steeds) Liet net een foto zien van haar aan vriendlief. Tis net Lotje...

Alleen heeft Marit meer wallen onder haar ogen (heeft vriendlief ook). Eh gelukkig zit er toch nog iets van mij bij... Iedereen maar zeggen het is een 2e vriendlief...!
Och jee Sams en Ernie sterkte nog even. Ik hoop voor jullie beiden dat jullie nu snel gaan bevallen. En Ernie, niet schuldig voelen hoor. Da's helemaal nergens voor nodig. Jurre houdt daar heus niets aan over en jij hebt het gewoon even nodig nu.

Charly, wat heerlijk een goede echo en wat leuk een meisje erbij. Zwijmel vooral nog even lekker verder.
*****klaagmodus aan*****

IK HEB HONGER!!!!!!

******klaagmodus uit*********

Sorry hoor maar het is weer zover, het gevecht met 6 kg!

Vandaag begonnen maar tje wat is dat lastig voor een snoeper als ik

Ik wil ze gewoon kwijt zijn voordat ik zwanger word, anders begin ik al zo zwaar (voor mijn doen dan)

Ga maar zo slapen, dan denk ik er niet aan

Lot veel sterkte met Lotje en haar prik!
Dank jullie wel voor je lieve berichtjes. Gisterenmiddag voelde ik me in eens helemaal goed. Kon zelfs niet slapen. Bedacht me dat ik dit ook met Amelie had, en 's avonds begonnen de weeen. Helaas vannacht niet...Gisterenavond verkeerde oefeningen gedaan bij yoga, waardoor ik nu meer pijn heb mijn bekken. Vanavond yoga met vriendlief. Eigenlijk helemaal geen zin in, maar zal vast wel nuttig zijn.

De dag is nog lang en 8 janauri is inderdaad een mooie dag....

Ernie, leef ook met jou mee hoor !

Ai...afvallen Barrel, is ook niet mijn ding. Na BV ga ik er ook weer voor. Maar dat is gelukkig nog heel ver weg. Succes !

Succes met Lotje vandaag, hoop dat de prik meevalt.

Ik ga eens bellen met de kapper, misschien dat ik me daar weer wat beter door voel.
O Sams en Ernie!! Sterkte!! Hou nog even vol!

@Barrel; bah afvallen!! Ik weet waar je het over hebt. Het is mij vorig jaar best goed gelukt wat kwijt te raken en (redelijk) op gewicht te blijven. Ik begin nu zelfs aan de zwangerschap lichter dan de de vorige keer. Maar moeilijk om het nu bij gezond eten te houden...

@Charly; leuk een meisje!! Wij zijn eigenlijk ook wel erg nieuwsgierig. Ik ben heel anders zwanger dan de vorige keer en ben geneigd dan te denken dat het een meisje is, maar dat slaat natuurlijk nergens op. Ik zie mezelf weer eerder met 2 jongens dan een jongen en een meisje. We hebben wel een hele leuke meidennaam die... o, ik mag mijn mond niet voorbij praten... hmmm... laat maar, ben te bang voor meelezers!

@Lot; foto's aan het inplakken?! Goed hoor, ik zit ook bij week 5 van zoonlief.... *schaamschaam*. Lijkt me een mooi voornemen voor mijn verlof straks. Ik ga nu trouwens alles digitaal "inplakken". Gaat veel sneller en zo heb je niet straks 40 boeken mee te geven aan de kinderen.

Hier gaat het lekker, ben alleen zo ongelooflijk moe. Misschien omdat ik net vakantie heb gehad en heerlijk geluierd en nu nog moet wennen aan weer aan het werk. Het is alleen wel erg lastig. Waren jullie ook zo vermoeid tijdens de zwangerschap? De eerste 3 maanden snap ik, maar die zijn nu toch al lang en breed voorbij. Ik kan wel 14 uur slapen op een dag. Met bekken gaat het gelukkig weer even goed. Ik liep al onder controle bij een fysio en die heeft het rechtgezet, ik ben alleen zo vreselijk bang dat het deze zwangerschap nog erger gaat worden dan de vorige keer. Ik weet niet zo goed wat ik er aan kan doen om het zoveel mogelijk te voorkomen. Doe al netjes mijn boodschappen verdelen over 2 tasjes, zoontje met beide armen tillen. Maar wat verder nog?
Hallo allemaal, nog de beste wensen allemaal blablabla..

Echt spannend voor jullie ERnie en Sams, bijna een lief mini babietje die je ws nog meer gaan knuffelen dan de eerste!!!

O wauw Charlie een meisje! Had je het zelf gedacht? Lekker allemaal roze kleertjes en rokjes en leggings en laarsjes en van die lieve kleine badpakjes kopen. Leuk hoor. Ik heb mijn 20 wken echo 25 januari en vind het nu spannender om te weten wat t wordt. Ik hoop een jongen, lekker makkelijk met de uitzet en kleertjes (2 kindjes in de zomer).

Arme Sofie, nog steeds zo'n last van slijm Hier is het babyboek tot nu helemaal ingeplakt. Ik kan er nu ook weer helemaal bij zwijmelen en me ontzettend verheugen op de nieuwe baby.

Enne Barrel die 6 kilo red je makkelijk, je hebt nu een fantastisch doel! en oefenen is ook beweging!!

Isa gaat het bij jou ook allemaal zo snel. Mijn buik (en benen en billen en borsten)is nu net zo groot als bij Minime met 23 weken ongeveer en ik voel het kindjes echt al schopjes geven sinds 2 weken. Ook het incontinentie probleem en dementie probleem herken ik. Wat wel weer leuk is da ik me nu net zo voel als de laatste maand van Minime: op een roze wolkje ladieladiela...ontzettend melig en flapuit.

Minime ligt sinds zaterdag ook al in zijn grote bed . s Middags in elkaar gezet met de verwachting eerst te oefenen me het middagslaapje deze week, maar mijn stoere vent wilde al meteen s avonds in zijn grote bed slapen. Zelfs zonder tegenstribbelen ging hij liggen! Dit bed staat met het hoofd een kwartslag anders en s avonds lag hij dus helemaal opgerold op zijn kussen net als in het kleine bedje. Zo schattig!!! Hij blijft er s ochtends gelukkig ook nog in liggen, das wel fijn.

Ik ga lekker een kopje thee zetten! Doeg
@Findi; gaat het sneller?!! Jazeker!! Bij zoonlief had ik nog geen zwangerschapskleren aan. Heb een buik vergelijkbaar met een week of 25 de eerste keer. Borsten zijn ook veel groter. Billen lijken ook al wel mee te groeien (en ik hoopte dat die deze keer niet zo erg mee zouden doen ) Ik voelde het kindje met 14 weken al zachtjes bewegen. Heel bijzonder! Nu voel ik het heel goed. Ik ben jammergenoeg minder vrolijk dan toen.. heb zo'n houding van 'laat mij maar met rust'. En zo moe...

Leuk dat Minime het goed doet in het grote bed! Ik ben ook zo benieuwd hoe het straks gaat als we het bed binnen krijgen!
Wat een grote kids hier zeg. Ik geloof dat wij ons meisje nog maar even in haar ledikant laten liggen.

Heb niet t idee dat de baby snel gaat komen....vanmiddag weer naar VK voor check.

Onze schoonmaakster is er, heerlijk straks weer een opgeruimd huisje. Hoef ik mijn nesteldrang niet laten gelden.

Ernie; Meldplicht !!!!

Zodra ik nieuws heb, laat ik het weten. Dahag !!
Ernie meldt zich mét beeb ib buik...en daar baal ik heel erg van, want ik had sinds half 2 vannacht weeën.... In het begin om de 25 minuten, vanochtend zo om de 6 a 7 minuten, maar sinds kwart voor twaalf is het weer rustig in mijn buik. Wééééh... ik wil baby, nu!!!

Jurre slaapt trouwens sinds oktober/november in een groot bed. We wilden hem er tijdig aan laten wennen, voor het geval dat hij toch nog liever in zijn ledikant wilde liggen. Maar het beviel hem meteen al prima! We hebben gekozen voor het (halfhoge) bed van Flexa, met uitvalbeveiliging. De verhogendepootjes en het trapje gebruiken we nog niet, het bed staat nog gewoon op de laagste stand. Wel raar in het begin hoor, je kleine, grote uk in zo'n giga bed. Maar het is ook wel erg gezllig. Jurre vindt het erg leuk als papa of mama bij hem in het grote bed komt liggen en dan maar stoeien!

Zo....en nu moet beeb komen....

(jurre is, zoals elke donderdag bij opa en oma, dus beter kan gewoon niet, kom nouhouhou....)
Bah, nog steeds niks....de weeën komen nog maar 1 a 2 keer per uur, als ik het tenminste nog weeën mag noemen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven