de waarde van R.I.P

01-04-2011 22:24 193 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om een ander topic (dit topic dus) niet te verder te laten ontsporen, hierbij een nieuw topic

Wat is de waarde van R.I.P. en is het wel of niet vals sentiment om te treuren om iemand die je niet hebt gekend

I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:VotesforLeo schreef op 01 april 2011 @ 23:07:

[...]

Is toch helemaal prima, maar vraag je dan ook niet af waarom mensen zich daarmee bezig houden

Waarom ze zich met hem bezighouden, terwijl ze 'm niet hebben gekend?

Tsja, misschien dat ze daar een stukje onverwerkt verdriet van een overleden dierbare uit hun eigen omgeving in kwijt kunnen.
quote:Iwannalive schreef op 01 april 2011 @ 23:08:

[...]

Ik heb het in het andere topic al proberen uit te leggen...

@Spectral/Calvijn:

1) Jij gebruikt steeds enkel je eigen referentiekader als enige mogelijke uitgangspunt.

Als jij ergens niks bij voelt, valt er voor een ander ook niks bij te voelen.

2) Daarnaast ben je wantrouwend ingesteld.

Als je dat niet was, zouden je gedachten nog worden gecorrigeerd door hetgeen je van de ander terugkrijgt via verbale of nonverbale communicatie. En zou je bijvoorbeeld denken, "hey haar heeft het meer geraakt dan mij". Maar doordat je wantrouwend bent denk jij "ze stelt zich aan, haar reactie kan nooit oprecht zijn, vals sentiment".

Kan je verder niks aan doen. Is onderdeel van je karakter. En andersom geldt hetzelfde. Deze discussie verandert daar verder niks aan.

aah daar hebben we weer iemand die psychologie gaat bedrijven.... en tenslotte nog een sneer toe, heel fijn.

Volgens mij hielden we het tot nu toe nog netjes, maar je doet je status weer eer aan.

Daarnaast heb je niet echt goed gelezen, dingen zijn hier een stuk genuanceerder gezegd dan in het andere topic.

Heel zwak om de knippen en te plakken.
Gelukkig maar dat ieder mens anders denkt en overal anders mee omgaat. De één trekt het zich erg aan en de ander niet. Het gaat er bij mij dan om dat je een ander kunt respecteren in zijn of haar gevoel.
quote:SeptemberGirl schreef op 01 april 2011 @ 23:10:

[...]

Tsja, misschien dat ze daar een stukje onverwerkt verdriet van een overleden dierbare uit hun eigen omgeving in kwijt kunnen.Of je noemt het inlevingsvermogen. Laat iedereen lekker z'n ding doen
quote:SeptemberGirl schreef op 01 april 2011 @ 23:10:

[...]

Tsja, misschien dat ze daar een stukje onverwerkt verdriet van een overleden dierbare uit hun eigen omgeving in kwijt kunnen.PRECIES. En aangezien je de reden niet weet, is het ongepast om te gaan blaten dat het uit sensatie is, of hypocrisie, of een andere negatieve lading die je eraan mee wil geven.
quote:spectral schreef op 01 april 2011 @ 23:03:

[...]

En hechte je ook waarde aan een woord van een totale vreemde? Die zelfs de overledene niet kende?Ja, want mijn wereld stond stil, en ik vond dat hij de allerbelangrijkste persoon op de hele wereld was en dat iedereen jankend rond zou moeten lopen. Ik kon die mensen wel schieten die lachend op straat liepen.
quote:SeptemberGirl schreef op 01 april 2011 @ 23:02:

Gaat dit over die Thio? Ik zag vandaag nog een 'vermist' a4tje aangeplakt, op het fietsenstoplicht bij het Rijksmuseum.

Echt hartstikke zielig, maar ik ken die gozer niet, en jullie denk ik ook niet, dus waarom moeten we ons daar mee bezig houden?

Een bekende, moeder van 2 kinderen is vorige week overleden, na een lang en oneerlijk ziekbed, daar gaan mijn gedachten naar uit, en voor hen steek ik kaarsjes op.Zullen we ons dan ook maar niet meer bezig houden met die onbekende kindjes in Afrika, al die mensen in Japan die weggespoeld zijn, de mensen die van de voedselbank leven in Nederland, de mensen met een of andere ziekte waarvoor gecollecteerd wordt?? Die kennen we toch immers allemaal niet. Alleen de mensen die je kent verdienen je aandacht, medeleven, steun en hulp
quote:yellowlove schreef op 01 april 2011 @ 23:12:

[...]

Ja, want mijn wereld stond stil, en ik vond dat hij de allerbelangrijkste persoon op de hele wereld was en dat iedereen jankend rond zou moeten lopen. Ik kon die mensen wel schieten die lachend op straat liepen. ik weet precies wat je bedoelt. Het leven voelt zo oneerlijk dan. En dan is elk warm woord van wie dan ook welkom.
quote:yellowlove schreef op 01 april 2011 @ 23:12:

[...]

Ja, want mijn wereld stond stil, en ik vond dat hij de allerbelangrijkste persoon op de hele wereld was en dat iedereen jankend rond zou moeten lopen. Ik kon die mensen wel schieten die lachend op straat liepen.In mijn geval kon ik de mensen juist schieten die pretendeerden die persoon te kennen, maar wat absoluut niet het geval was... donder op dacht ik dan, je weet niet waar je het over hebt.
quote:VotesforLeo schreef op 01 april 2011 @ 23:11:

[...]

Of je noemt het inlevingsvermogen. Laat iedereen lekker z'n ding doenHeb ik het nou gedaan?!
quote:spectral schreef op 01 april 2011 @ 23:13:

[...]

In mijn geval kon ik de mensen juist schieten die pretendeerden die persoon te kennen, maar wat absoluut niet het geval was... donder op dacht ik dan, je weet niet waar je het over hebt.Dat had ik pas later, na een half jaar ofzo.
quote:plops schreef op 01 april 2011 @ 23:13:

[...]

Zullen we ons dan ook maar niet meer bezig houden met die onbekende kindjes in Afrika, al die mensen in Japan die weggespoeld zijn, de mensen die van de voedselbank leven in Nederland, de mensen met een of andere ziekte waarvoor gecollecteerd wordt?? Die kennen we toch immers allemaal niet. Alleen de mensen die je kent verdienen je aandacht, medeleven, steun en hulp Ik kan me inderdaad niet het leed van de hele wereld aantrekken. Dus de aandacht, medeleven, steun en hulp die ik heb en kan geven, gaat dan inderdaad uit naar mensen die dicht bij me staan.
quote:SeptemberGirl schreef op 01 april 2011 @ 23:15:

[...]

Ik kan me inderdaad niet het leed van de hele wereld aantrekken. Dus de aandacht, medeleven, steun en hulp die ik heb en kan geven, gaat dan inderdaad uit naar mensen die dicht bij me staan.Als iedereen zou denken zoals jij zouden we in een verdorven wereld leven. Gelukkig zijn er ook mensen die er anders over denken en wel verder kijken dan hun neus lang is.
quote:SeptemberGirl schreef op 01 april 2011 @ 23:15:

[...]

Ik kan me inderdaad niet het leed van de hele wereld aantrekken. Dus de aandacht, medeleven, steun en hulp die ik heb en kan geven, gaat dan inderdaad uit naar mensen die dicht bij me staan.

"zo ik heb aan ze gedacht" "Koffie iemand?"

En ondertussen als ze aan de deur komen collecteren voor het goede doel geven ze niet thuis....

Heel chargerend natuurlijk.
Waar gaat dit nou ineens over?

Ik kan me inderdaad het leed van de hele wereld niet aantrekken, zoals ik al eerder aangaf. Want dan kom ik waarschijnlijk mijn bed niet meer uit, uit depressiviteit, want zoveel nare dingen gebeuren er.

Dus alle steun en medeleven en aandacht die ik heb en kan geven, geef ik aan mensen in mijn directe omgeving. Ik vind het afschuwelijk wat er in Japan gebeurt, en Haiti, en Libië, maar helaas ben ik niet bij machte om die mensen te helpen.

En Plops, jouw post slaat echt nergens op. Ohja enne, we leven ook in een verdorven wereld.
quote:spectral schreef op 01 april 2011 @ 23:17:

[...]

"zo ik heb aan ze gedacht" "Koffie iemand?"

En ondertussen als ze aan de deur komen collecteren voor het goede doel geven ze niet thuis....

Heel chargerend natuurlijk.Zie jij ooit weleens iets positiefs in de mens? Waarom nou meteen weer van dit scenario uitgaan?
quote:plops schreef op 01 april 2011 @ 23:21:

[...]

Zie jij ooit weleens iets positiefs in de mens? Waarom nou meteen weer van dit scenario uitgaan?

Omdat Nederland één van de landen is waar het minste wordt opgehaald voor goede doelen.... het is de realiteit.

We roepen met zn allen heel hard dat we zo enorm meeleven en betrokken zijn, maar dat blijkt vervolgens uit helemaal niets.

Sterker nog, de algehele Nederlandse teneur is dat we moeten stoppen met goede doelen, ontwikkelingshulp etc....
quote:spectral schreef op 01 april 2011 @ 23:22:

[...]

Omdat Nederland één van de landen is waar het minste wordt opgehaald voor goede doelen.... het is de realiteit.

We roepen met zn allen heel hard dat we zo enorm meeleven en betrokken zijn, maar dat blijkt vervolgens uit helemaal niets.Maar jij staat nu ook niet met een sandwichbord om en een collectebus op de Dam om geld op te halen voor de slachtoffers in Japan.... of wel?
Spectral, ik vind je wel vrij negatief over 'de mens' .Ik geloof best dat de mens tot slechte dingen in staat is, en dat er in een ieder van ons puur kwaad zit, maar ik heb echt het idee dat er ook echt mensen zijn die dingen doen om de wereld beter te maken omdat ze zelf in een fijnere wereld willen leven, en de wereld een fijne plek willen maken voor hun kinderen enzo
quote:SeptemberGirl schreef op 01 april 2011 @ 23:20:

Waar gaat dit nou ineens over?

Ik kan me inderdaad het leed van de hele wereld niet aantrekken, zoals ik al eerder aangaf. Want dan kom ik waarschijnlijk mijn bed niet meer uit, uit depressiviteit, want zoveel nare dingen gebeuren er.

Dus alle steun en medeleven en aandacht die ik heb en kan geven, geef ik aan mensen in mijn directe omgeving. Ik vind het afschuwelijk wat er in Japan gebeurt, en Haiti, en Libië, maar helaas ben ik niet bij machte om die mensen te helpen.

En Plops, jouw post slaat echt nergens op. Ohja enne, we leven ook in een verdorven wereld.

Dit komt voort uit jouw eigen posting SG.

En voor wat betreft het helpen. In je eentje ben je daar niet toe in staat inderdaad. Gelukkig kunnen we "samen" wel heel veel bereiken. Als iedereen alleen maar om en aan zichzelf zou denken dan kwamen we helemaal nergen.

Wat naar daat jij de wereld verdoven vindt. Ik zie gelukkig naast alle ellende ook nog de mooie dingen.
quote:SeptemberGirl schreef op 01 april 2011 @ 23:23:

[...]

Maar jij staat nu ook niet met een sandwichbord om en een collectebus op de Dam om geld op te halen voor de slachtoffers in Japan.... of wel?Nee natuurlijk niet.... ik draag mijn steentje heus wel bij, maar niet op die manier.
Ik vind R.I.P. net zoiets als hier op het forum iemand een geven, je kent ze dan wel niet maar toch wil je laten zien dat je met iemand meeleeft.

[...]

We roepen met zn allen heel hard dat we zo enorm meeleven en betrokken zijn, maar dat blijkt vervolgens uit helemaal niets.

Sterker nog, de algehele Nederlandse teneur is dat we moeten stoppen met goede doelen, ontwikkelingshulp etc....

Dat heb ik jou nou nergens zien roepen.

Je komt heel negatief op me over. Zo is lang niet iedereen. En om daarvan uit te gaan is heel jammer. Ik hoop echt dat jij heel veel mededogen zult ontvangen als er iets naars in je leven gebeurt, dat hoop ik voor iedereen trouwens.

[...]

Sterker nog, de algehele Nederlandse teneur is dat we moeten stoppen met goede doelen, ontwikkelingshulp etc....En daarom zijn meteen alle Nederlanders hetzelfde??
quote:SeptemberGirl schreef op 01 april 2011 @ 23:25:

Groot deel donaties goede doelen naar ledenwerving

vrijdag 1 april 2011 07:38

Een groot deel van donaties aan goede doelen, belandt bij commerciële bedrijven die op straat nieuwe leden werven. De kosten voor die werving kunnen oplopen tot achttien maanden aan donaties. Pas na anderhalf jaar komt de eerste euro terecht bij het goede doel.

Dat schrijft dagblad AD vrijdag.

Economie

Bedrijven die studenten de straat opsturen om donateurs te werven, halen jaarlijks tot 200 miljoen euro op. De bureaus vragen steeds hogere bedragen aan goede doelen, omdat die in economisch sombere tijden grote moeite hebben om aan nieuwe donateurs te komen.

Stichting Vluchteling heeft om die reden deze week haar samenwerking met wervingsbureau Pepperminds opgezegd. Volgens directeur Tineke Ceelen kost het haar stichting per nieuw lid negentien maanden aan donaties.

Mislukkingen

‘Ik kan dat niet aan donateurs verkopen. Het is een vorm van volksverlakkerij.’ Pepperminds houdt het er zelf op dat het tarief 'iets meer' dan een jaar aan donaties bedraagt.

Vorig jaar bleek uit onderzoek dat goede doelen mislukkingen verzwijgen omdat ze bang zijn zo donateurs te verliezen. Hoewel 72 procent van de goede doelen vindt dat zij het publiek inzicht moet geven in mislukkingen, doen zij dit niet uit angst voor dalende inkomsten.

Door Arne Hankel

En nu, met je bijdehandje smoeltje?Laten we niet gaan schelden September... dat doen andere hier al genoeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven