Suffe kampeervraag

02-04-2011 21:29 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij, gezin met 2 kinderen (10 en 12), willen dit jaar gaan kamperen, liefst Frankrijk/Spanje. Tot nu toe altijd iets gehuurd. We moeten nog een tent kopen. Maar nu weet ik niet wat wijsheid is. Is het handiger om twee tenten te kopen, grote voor ons en kleine voor kinderen, of is dat veel duurder, in de zin van dat je dan voor twee plaatsen op de camping moet betalen? Is daar 'algemeen beleid' voor of hangt dat af van de camping? Laatste keer dat ik kampeerde deed ik dat alleen, in het pre-kindertijdperk, dat is dus al eeuwen geleden.
Mijn ouders hadden altijd een grote tent waar zij in sliepen en alle spullen in stonden, ik en mijn broertje hadden allebei een klein slaaptentje. Is altijd prima bevallen, bij je ouders in 1 tent slapen wordt echt vervelend op een gegeven moment. En wij hadden gewoon een grotere kampeerplek waar alles op paste, volgens mij niets extras betaald..
Wat Elmo zegt inderdaad. Mijn ouders hadden een grote tent met 2 slaap compartimenten, 1 voor hun, en 1 voor de kinderen toen we klein waren. Later wilde we graag eigen tentjes, dus toen kregen we 2/3 persoons koepeltentjes en stonden we ernaast.

Meestal kost een klein tentje ernaast niks extra's, maar dat ligt er per camping een beetje aan. Mijn ouders huurden altijd een plek, en daar mocht je mee doen en op neerzetten wat je wilde.

Ik ben zelf ook op campings geweest waar je per tent/caravan moest betalen. Meestal staat dit ook duidelijk op de websites van campings.
Nee je betaalt niet extra voor twee tenten. Je betaald per persoon en het maakt verschil of je met een tent of een caravan o.i.d. staat. Maar hoeveel tenten maakt niet uit.
Je mag altijd gratis een bijzettentje plaatsen voor de kinderen.
Dat staat vrijwel altijd op de website van de camping.
Het is niet waar dat het altijd gratis is. Vaak is 1 extra bijzenttentje wel gratis, maar moet je een 2e betalen. Staat wel altijd vermeld bij de tarieven.

Gezien de leeftijd van je kinderen zou ik voor een grotere tent voor ouders en leefruimte / pakruimte nemen en twee kleine bijzenttentjes voor de kinderen, waar ruimte is voor een luchtbed en een tas met kleding.
Ik krijg er een punthoofd van!
quote:groenoogje1962 schreef op 02 april 2011 @ 21:43:

Je mag altijd gratis een bijzettentje plaatsen voor de kinderen.Nee hoor. Niet altijd. Helft van de campings, gok ik.
quote:Plokkie schreef op 02 april 2011 @ 22:00:

Gezien de leeftijd van je kinderen zou ik voor een grotere tent voor ouders en leefruimte / pakruimte nemen en twee kleine bijzenttentjes voor de kinderen, waar ruimte is voor een luchtbed en een tas met kleding.Zou ik ook doen!
Het verschilt

Je hebt campings waar je per persoon, per auto en per tent betaald.

Op de campings waar ik kom betaal je voor een PLEK, onafhankelijk van hoeveel tenten erop staan. (Italie)
waarom 2 bij-tentjes ipv 1? Wij hebben 4 kids, inmiddels allemaal (bijna) volwassen. We hebben altijd gekampeerd. Twee kids in een bijzettentje is prima te doen.
Optimist tot in de kist!
Ik zou ze samen in 1 tentje leggen. Is ook veel gezelliger voor je kinderen
Bedankt voor alle reacties. Naar aanleiding van jullie reacties denk ik dat het het handigst is als we een grote tent gaan kopen (misschien groot genoeg om eventueel allemaal in te slapen?) en nog een bijzettentje erbij. Afhankelijk van de camping gebruiken we hem wel of niet. Als er nog tips zijn over welke tenten/merken goed zijn (of juist niet) en niet te duur, dan zijn die natuurlijk van harte welkom!
Wij hebben deze tent

Zijn maar met 2 en hebben dus plek genoeg,je hebt 2 slaapkamers en een ruime voorkant waar je goed in kan zitten en staan dat is wel fijn.

Wij gebruiken 1 slaapkamer voor de bagage en omkleden en dat zou jij dus ook kunnen doen als je een klein 2 persoonstentje koopt voor de kinderen.

Bij de Decathlon verkopen ze van die pop up tentjes die staan binnen 1 minuut.

Op marktplaats staan ook veel tenten etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven