DE tip tegen distels
zaterdag 2 april 2011 om 15:11
Het mooie weer komt er weer aan, de bloemetjes komen er weer door! Allemaal leuk en mooi maar tussen al die mooie bloemetjes en struiken staat er onkruid en distels! Het is niet bij te houden, ieder weekend uren bezig maar de week er op zijn er dubbel zoveel bij.
Heeft er iemand DE tip om distels te bestrijden? Ik zou liever niet mijn bloemetjes en struiken kwijt raken, aangezien deze ook mooi bloeien, maar enkel die distels en dat onkruid. 1 voor 1 uithalen doe ik dus al ieder weekend en is geen oplossing. (de tuin is ooit verwaarloosd geweest door vorige eigenaars, het gras is in orde, maar dat kleine bloemenperkje niet. En eigenlijk wil ik het niet kwijt, er staan echt mooie exemplaren in)
Heeft er iemand DE tip om distels te bestrijden? Ik zou liever niet mijn bloemetjes en struiken kwijt raken, aangezien deze ook mooi bloeien, maar enkel die distels en dat onkruid. 1 voor 1 uithalen doe ik dus al ieder weekend en is geen oplossing. (de tuin is ooit verwaarloosd geweest door vorige eigenaars, het gras is in orde, maar dat kleine bloemenperkje niet. En eigenlijk wil ik het niet kwijt, er staan echt mooie exemplaren in)

zaterdag 2 april 2011 om 15:33
zondag 3 april 2011 om 10:22
Round up zeiden ze in de winkel dat mijn andere planten ook gingen doorgaan. Nuja, uiteindelijk heb ik zo iets mee, nog even wachten tot het allemaal wat groter is en dan begin ik er mee. (hoe groter de bladeren, hoe beter het effect).. Laat ons hopen dat ik tegen de zomer een onkruidvrij bloemenperkje heb

zondag 3 april 2011 om 16:31
Wij hadden een ander woekerplantje, inderdaad blijven trekken en trekken en trekken. En trekken en trekken. En het volgende jaar weer (het lijken er ietsje minder, toch?) trekken en trekken. En trekken en trekken en trekken. Ik vind in de tuin werken gelukkig leuk
Maar na drie jaar gewonnen!
Er zit gewoon nog heel veel energie opgeslagen in wortels, maar als je zorgt dat er nauwelijk blad boven kan komen, komt er geen nieuwe energie bij in die opslag, terwijl het wel wordt gebruikt om te groeien.
Succes
Maar na drie jaar gewonnen!
Er zit gewoon nog heel veel energie opgeslagen in wortels, maar als je zorgt dat er nauwelijk blad boven kan komen, komt er geen nieuwe energie bij in die opslag, terwijl het wel wordt gebruikt om te groeien.
Succes
zondag 3 april 2011 om 18:12
Round up kun je verdund spuiten voor grote oppervlakken maar je kunt het ook puur in een druppelflesje doen en rechtstreeks op de plant druppelen die je weg wilt hebben. Helpt als een tierelier.
Round up is milieuvriendelijk omdat het een soort groeihormoon is waardoor het plantje zelf kapotgroeit. Het neemt het eerst helemaal op, dus ook via alle uitlopers onder de grond door en is niet schadelijk voor beestjes. Al houden wij de katten altijd wel even binnen na het spuiten of druppelen. Ze hoeven het van mij nu ook weer niet op te eten...
Round up is milieuvriendelijk omdat het een soort groeihormoon is waardoor het plantje zelf kapotgroeit. Het neemt het eerst helemaal op, dus ook via alle uitlopers onder de grond door en is niet schadelijk voor beestjes. Al houden wij de katten altijd wel even binnen na het spuiten of druppelen. Ze hoeven het van mij nu ook weer niet op te eten...
zondag 3 april 2011 om 21:13
Hmm mss had ik dan toch beter Round up moeten kopen Ik hoop dat het lukt met het andere product want anders heb ik een probleem Maar ik ga ervoor!
aaaaanne, trekken trekken trekken trekken heb ik dus al 2 jaar geprobeerd en dat lukt dus niet, het zijn er ook niet minder. Distels blijken ook enorm te blijven groeien, zelfs ondergronds helaas. We zullen zien hé
aaaaanne, trekken trekken trekken trekken heb ik dus al 2 jaar geprobeerd en dat lukt dus niet, het zijn er ook niet minder. Distels blijken ook enorm te blijven groeien, zelfs ondergronds helaas. We zullen zien hé
maandag 4 april 2011 om 17:58

dinsdag 5 april 2011 om 10:45
Optijd weghalen zodat ie niet uitzaait.
Distels zijn toch niet zo heel heftig ze woekeren niet zo ver ik weet.
wiki:Distels zijn planten van het geslacht Carduus. Het zijn stekelige planten met bloemen in hoofdjes, omgeven door puntige omwindselblaadjes. De kleur is meestal rood tot paars, soms lila of wit. De vruchtjes aan de top zijn voorzien van vruchtpluis (distelpluis). Het is een tweejarige plant: in het eerste jaar vormen zich de wortel en het bladrozet; in het tweede jaar ontwikkelen zich de bloemen en vruchten.
Als je in het eerste jaar de rozetten heb weg gehaald, dan moet je er nu toch vanaf zijn.
Distels zijn toch niet zo heel heftig ze woekeren niet zo ver ik weet.
wiki:Distels zijn planten van het geslacht Carduus. Het zijn stekelige planten met bloemen in hoofdjes, omgeven door puntige omwindselblaadjes. De kleur is meestal rood tot paars, soms lila of wit. De vruchtjes aan de top zijn voorzien van vruchtpluis (distelpluis). Het is een tweejarige plant: in het eerste jaar vormen zich de wortel en het bladrozet; in het tweede jaar ontwikkelen zich de bloemen en vruchten.
Als je in het eerste jaar de rozetten heb weg gehaald, dan moet je er nu toch vanaf zijn.
dinsdag 5 april 2011 om 19:38
Maja, het zijn geen tweejarige distels denk k, je hebt nog een andere soort. Hun wortel zit diep onder de grond (na 15cm zat k nog niet aan het einde) en als je hem dus afkraakt, dan vertakt hij gewoon verder.
Maar volgende week begin ik eraan, de oorlog is geopend (en in uiterste nood, ga ik om Round Up!)
Maar volgende week begin ik eraan, de oorlog is geopend (en in uiterste nood, ga ik om Round Up!)