Burnout! Het vervolg

09-02-2011 17:27 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Burnout? Het begin.

Hier kunnen we verder. Verder met onze verhalen, verder met troostende woorden, verder met goede adviezen, verder met 'klagen', verder dingen van ons afschrijven. Kortom verder met het schrijven over ons leven met een burnout en het herstel daarvan.
Lief, je hebt mail .

Toffe, ook voor jou . Volgens mij komt alles er nu pas uit bij jou. Ondanks dat je al lang thuis zit en weet dat je een bo hebt, heb je het nog steeds weggestopt.

Ik zal hyves even checken.
ja dat klopt denk ik wel abc, wat je daar zegt.

Vooral omdat ik, zoals mijn psych het zo mooi zegt, gedachten kan lezen. ik weet,denk ik he, dat andere mensen denken dat ik een zeikerd ben, lekker lang vrij wil hebben en dus de boel opblaas enz enz. mijn psych zei wat kan jou het schelen wat andere mensen over je denken en daar heeft ie wel een punt natuurlijk, maar goed het zit nu eenmaal in mijn systeem dat ik dat wel enorm belangrijk vind, dat krijg ik er niet uit.

Nou kan het me eigenlijk ook niet zo veel schelen hoe andere mensen over me denken het is meer dat ik pertinent niet wil dat mensen de verkeerde dingen over me denken. goh goed tegenstrijdig dit he haha. ik bedoel niet iedereen hoeft me aardig te vinden, an ik mee leven,, maar ik vin het heel erg als mensen echt denken dat ik bo fake of me aantstel ofzo.

goh hoe moeilijk kan een mens het zichzelf maken he..
Ik snap dat wel hoor Toffe. Het kan mij ook niet schelen hoe andere mensen over me denken, als ze maar niet slecht over me denken

We kunnen het onszelf allemaal heel moeilijk maken. Dat is één van de oorzaken dat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten.
Ja toffe, helaas maak je het jezelf moeilijk. Maar dat is lekker makkelijk gezegd. Want zie het maar af te leren. Als je nog niet tot de kern van jezelf bent gekomen, is dat ook veel moeilijker af te leren. Vind jij jezelf wel goed genoeg? Want daar begint het mee. Als jij dat al niet vindt, hoe kun je dan in godsnaam geloven dat een ander dat wel vindt?

Ik vind mezelf ook nog wel eens stom, nutteloos, een aansteller. En dan vind ik ook dat anderen dat maar (moeten) vinden. Terwijl dat gewoon niet zo is.

Ik denk dat je toch wat meer geduld met jezelf moet hebben hoor. En iets met de gebeurtenissen van het afgelopen jaar doen. Want die zitten je goed dwars en dat hindert je bij het beter worden.
Lief, je kan het weer goed verwoorden. Heel goed punt over die zelf acceptatie.

Ik vind mezelf ook vaak stom, nutteloos, een zeikerd en een hopeloos geval waar niemand iets aan heeft. En als ik dat zelf al vind, dan zullen anderen dat toch ook wel vinden. Dat lijkt me volkomen logisch .
Dankjewel abc.

Kun je mij het bestand eens in doc terugsturen?

Ik ga naar bed, zou jij ook moeten doen.

Toffe, nog een dikke voor jou.
tja..i zeg altijd dat ik mezelf zo leuk,aardig, goed , geweldig enz enz vind en ik denk ook dat ik dat vind, maar diep van binnen als ik heel eerlijk ben....
Lief, wat is er met je boek?? als ik iets voor je kan doen, let me know.

Toffe Herkenbaar wat je schrijft. Hier precies hetzelfde. Ik roep altijd heel stoer dat het me niets kan schelen wat een ander van me vindt, maar ondertussen... als ik maar denk/hoor/vermoed dat iemand eventueel misschien iets negatiefs over me kan hebben gezegd of gedacht, ben ik van slag. En het idee dat een ander denkt dat ik me aanstel, kan ik ook niet verkroppen. En dat uit zich doordat ik mezelf constant verdedig, ik leg aan iedereen van haver tot gort uit wat er aan mankeert, waarom ik thuis zit...
Het is inderdaad allang bedtijd voor me. Ik krijg hier (over)morgen spijt van. Ik zal je terug mailen.

Toffe, echt jezelf leren kennen en eerlijk zijn tegen jezelf is heel moeilijk en kan heel confronterend en beangstigend zijn.
Pffff, ben al vanaf 2u in de weer...enorme diarree zo erg heb ik het al jaren niet meer gehad... En trillen, huilen, misselijk, zweten, hartkloppingen.... god wat voel ik me beroerd

Nu ff beneden voor een kopje kamillethee en een lading loperamide tegen de diarree, hopelijk werkt dat. Gadver!
quote:_maris_ schreef op 05 april 2011 @ 22:55:

Lief, wat is er met je boek?? als ik iets voor je kan doen, let me know.

Toffe Herkenbaar wat je schrijft. Hier precies hetzelfde. Ik roep altijd heel stoer dat het me niets kan schelen wat een ander van me vindt, maar ondertussen... als ik maar denk/hoor/vermoed dat iemand eventueel misschien iets negatiefs over me kan hebben gezegd of gedacht, ben ik van slag. En het idee dat een ander denkt dat ik me aanstel, kan ik ook niet verkroppen. En dat uit zich doordat ik mezelf constant verdedig, ik leg aan iedereen van haver tot gort uit wat er aan mankeert, waarom ik thuis zit...

Ik hoop dat je nog wat hebt kunnen slapen maris

Ik zal mijn boekproblemen een keer op Hyves zetten, wie weet hebben jullie nog goede ideeen.

Ik herken je stukje wel, maar ik heb ook ontdekt dat het wel een beetje weg gaat. Gisteren had ik een nogal grote mond op mijn werk, was erg vrolijk met de lunch, de lachers op mijn hand, je kent het wel. Een paar maanden terug was ik heel bang dat ze dan zouden denken dat ik me "lekker" heb ziekgemeld en "lekker" veel vrij ben. Nu niet meer. Er zijn er ook trouwens veel die zeggen dat ik er erg goed uitzie, dat het fijn is om te zien dat het beter met me gaat. Nu vat ik dat positief op, eerder zou ik die mensen veroordelen: Je wet niet half hoe rot ik me voel!

Toen ik (vroeg) naar huis ging gister, waren er wat mensen op de gang en één van die mensen, een lg notabene zei:"En daar gaat ze alweer, met een grijns op haar gezicht". Voorheen zou dat echt pijn doen, nu had ik zoiets van: Joh, tuurlijk joh. Laat maar. Ik heb nog zoiets gezegd van: "Ja, ik ga van het heerlijke weer genieten!".En ben gegaan. Hij maakt zich er blijkbaar niet erg druk om, want ik heb gisteren voor het eerst vijf uur gewerkt en dat had hij niet eens door, dat ik extra lang was geweest. Dus het was waarschijlijk een onschuldig grapje.

Over vijf uur gesproken... Ik ga. Moet vroeg thuis zijn, we gaan weer vissen vanmiddag. Tot vanavond!
Toffe

Maris, hoe gaat het nu, heb je nog een beetje kunnen slapen of nog steeds diarree?

Hier alles prima, vandaag een spannende dag, ik krijg de uitslag van het onderzoek, ga ook vragen of de bloeduitslagen al binnen zijn en daarna door naar de reumatoloog, praten over medicijnen.

Gisteravond voor het eerst sinds lange tijd weer gelezen, was al behoorlijk lang bezig in het boek (heb het ook voor een tijdje weggelegd) maar nu weer begonnen (the hobbit). Duurde even voor ik er helemaal in zat en m'n concentratie is nog niet wat het geweest is, maar het is een begin.
Toffe, het is (voor mij) zo herkenbaar wat je schrijft. Ik noem het eigenlijk altijd "mooi weer" spelen. Altijd maar zeggen dat het goed met je gaat, zodat anderen niet denken dat je je aanstelt. En ik ben (helaas) een ster in mooi weer spelen.

Maris, hoe voel je je nu? Kwam het door stress of gewoon een virusje? Ik hoop dat je nog een beetje hebt geslapen!

5x5, inderdaad een spannende dag voor je! Hoe laat krijg je de uitslag? Sterkte ermee!

Lief, wat goed dat je je niet veel meer aantrekt van anderen. Vind ik echt knap van je! En veel plezier met vissen!

Ik zou vanmorgen naar een stoffenmarkt, maar heb besloten toch maar vanmiddag te gaan na mijn werk. Ik zou anders de hele tijd daar rondlopen met het gevoel dat ik snel snel moet doen omdat ik nog moet werken. Nu zou ik eigenlijk naailes hebben gehad vanochtend, maar dat had ik al afgezegd. Vind ik op zich niet zo erg; ben nu even lekker vrij en heb het vanmiddag al druk genoeg. Vanavond ga ik naar een paar oud-klasgenootjes, vind het spannend maar heb er ook wel zin in.

Ik merk dat ik steeds beter word in het mezelf niets verplichten. Een paar weken geleden zou ik mezelf echt verplichten vóór het werk naar die stoffenmarkt te gaan, maar dat zou dan alleen maar meer stress opleveren. Ik durf nu eerder tegen mezelf te zeggen dat ik niets per sé moet. En dat geeft me toch wat meer ontspanning.
Vandaag gelukkig een vrije dag. De wasmachine staat al aan en moet vanmiddag alleen naar de therapie en vanavond hardlopen.

Gisteren was een lange dag (Huisarts, werken, repeteren, masseur). Had eindelijk na al die jaren moed verzameld om een uitstrijkje te laten maken. Over twee weken kan ik bellen voor de uitslag.

Op het werk ging het niet zo goed. Ben helemaal overstuur geraakt door situatie met lg. Hij heeft me uitgelegd hoe hij er tegen aan kijkt, wat zijn gevoel erbij is en dat het verkeerd van hem was om de dag ervoor zo tegen me uit te vallen. Hij wilde me wakker schudden. Ik weet ook dat hij het goed bedoelt en neem hem ook niks kwalijk. Het lukt me alleen nog steeds niet om het hem uit te leggen, blokkeer mezelf op dat moment ontzettend. Hij wil dat ik hem aangeef dat er iets aan de hand is en ik wil aangeven wat er aan de hand is. Dat laatste lukt me steeds niet waardoor ik het eerste ook niet meer doe
Goedemorgen allen,

allemaal bedankt voor de knuffels en lieve woorden enzo, doet me echt goed.

Ik heb redelijk geslapen geloof ik..werd wel af en toe wakker en heb heel naar gedroomd...hmm geloof dat ik dan toch niet redleijk geslapen heb hahah.

verder ben ik nog steeds moe en down.

het zou vandaag prachtig weer worden, maar zo ziet het er niet uit helaas.

ik heb geen plannen vandaag..

kids breng ik straks naar de speeltuin als het mooi weer biljft en ik rommel een beetje aan hier thuis.

moet koffer inpakken voor dochter en nog een hele berg wassen draaien.

lief ik zou echt over de zeik zijn van zo'n opmerking...ik zou denk ik wel gewoon leuk reageren, maar als ik in de auto zou zijn zou ik volkomen flippen.

mijn vader zei een keer tegen me, je mag best zeggen wat je van iemand vind. waarom laat je het wel toe dat iedereen maar alles tegen jou zegt en probeer jij voor iedereen aardig te zijn en durf je neit te zeggen dat je eht ergens niet mee eens bent of dat iemand je kwets.

ja daar heeft ie volkomen gelijk ik... ik zou dat er een pilletje was ofzo dat je sommige dingen zo makkelijk kon veranderen.

Ik heb nog zo veel te zeggen tegen iedereen....maar durf het niet
Toffe, ik ben met therapie bezig om te leren meer voor mezelf op te komen en eerlijk mijn emoties tegen anderen te uiten. Ik vind het ook echt heel erg moeilijk! Wil ook altijd aardig overkomen voor iedereen. Ik ben nu begonnen om alles waar ik mee zit/boos over ben op te schrijven. Dat is voor mij een eerste stap om mijn boosheid en andere emoties te uiten. Misschien is dit ook iets voor jou? Dan hoef je nog niet gelijk tegen iedereen te zeggen wat je vindt, maar schrijf je het wel al van je af.

Zon, wat vervelend dat het niet zo goed ging op je werk gisteren. Wel goed van je lg dat hij er nog even op terug kwam; hij zag dus zelf ook in dat hij te ver was gegaan. Ik denk dat elk "normaal" mens wat overstuur raakt van een lg die tegen je uitvalt.

Geniet van je vrije dag!
Het gaat redelijk! Nu moet ik wel uitkijken dat ik niet denk 'oooh, dan ga ik volgende week weer fulltime aan het werk', dat lijkt me wat minder verstandig . (En het idee staat me ook vreselijk tegen.) Maar toch, het gaat redelijk. Sinds gisteren ben ik weer met het sint janskruid gestopt. Ik kreeg hoofdpijn, geen idee of het daardoor komt, maar nu even kijken hoe ik me zonder voel.

Ik ben wel heeeeel erg moe en heb nog wel dips, maar ik begin ook wel te genieten van leuke dingen. En ik heb een leuke date gehad . Ik probeer een beetje bij de dag te leven met alles, dat gaat op het moment redelijk.....
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Kareltje, het lukt mij ook niet om alles bij te lezen. Dat vind ik wel lullig van mezelf soms, maar het gaat gewoon niet altijd. En soms heb ik wel alles gelezen maar weet ik geen woorden te vinden. Ik hoop maar dat het me vergeven wordt. In ieder geval vind ik het niet raar of storend als jij niet veel reageert op anderen. Als je toch graag van je af wil schrijven: gewoon doen, echt waar.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Choco, dat 'loslaten van het moeten', dat herken ik! Ik vind het soms moeilijk... maar langzaam gaat het beter. Wat goed dat dat bij jou nu zoveel beter gaat!!
Marriss, hoe is het? Voel je je alweer wat beter? Hopelijk was het gewoon een kort buikgriepje en voel je je nu weer fris en fruitig.

Zon, . Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. De situatie op jouw werk is gewoon complex. Probeer te genieten van je vrije dag.

Toffe, waar gaat je dochter heen dat je een koffer voor haar in moet pakken?

Choco, leuke dingen kosten ook energie en er moet maar heel weinig in het leven. Plannen kunnen wijzigen en interesses kunnen veranderen. Er is zoveel mogelijk en wij leggen onszelf zoveel beperkingen op. Zoals Toffe het gisteren als zei, we maken het onszelf soms heel moeilijk. Maar we zijn ook aan het leren om dat los te laten en door vandaag je plannen te veranderen heb je weer een stapje gezet.

Lief, ik snap je verhaal. Ik vind het soms ook moeilijk als ik me goed voel om dat te laten zien op mijn werk. Om me weer te bemoeien met dingen, om in de kantine te zitten lachen en ondertussen wel om drie uur mijn jas te pakken en naar huis te gaan. Er is een keer zo'n soort reactie tegen mij gegeven en mijn antwoord was toen heel spontaan "Ruilen? Jij naar huis en ik hier blijven, maar dan krijg je de reden dat ik naar huis moet er ook bij". Nou was dat geen leidinggevende, tegen de meeste daarvan durf ik dat niet te zeggen.

5x5, heb je je uitslagen al?

Gam, ik neem je niet kwalijk hoor dat je vooral leest en je verhaal doet.

We zijn vanmorgen in het ziekenhuis geweest. De echo was goed, dus de tweede soort hormonen kan er nu bij. Maandag weer een echo om te kijken of die hormonen hun werk dan al doen. Vanaf nu spuit ik dus twee soorten hormonen, elke dag dus twee spuiten. Dat levert me dus ook twee keer zoveel blauwe plekken op. Mijn buik ziet er echt niet uit nu, allemaal blauwe en rode plekken .

Vanmiddag weer naar het ziekenhuis, naar de nefroloog. Ik ben benieuwd of die hormonen nog invloed op mijn bloeddruk en bloed uitslagen zullen hebben.
Even vanaf de iPhone, het is geen crohn of colitis, dus dat is al positief. Verder zijn de bloeduitslagen nog niet binnen maar die van daarvoor wel. Leverwaarden waren wat verhoogd en ijzer te laag. Dat houden ze in de gaten. Nu dus nog even afwachten wat er uit de andere bloeduitslagen komt en wat er uit de waterstof ademtest komt (maar die laatste test krijg ik pas 21 april). Nog even geduld dus. Verder gaat het het op het moment wel goed, darmen zijn rustig, gewrichten wissels per dag hoeveel last ik heb. Moet wel fysio gaan volgen trouwens voor m'n handen (voornl voor wat tips hoe ik ze anders kan belasten). Verder krijg ik voorlopig geen medicijnen voor de gewrichtsklachten, ik mag voor zolang het te doen is paracetamol en diclofenac blijven gebruiken. Op zich vind ik dat prima, ik heb ook dagen dat het veel slechter gaat, maar nu is het een beetje half om half en redelijk te doen, bovendien hoe minder medicijnen hoe beter, ivm een evt zwangerschap. Ga zo nog even op zoek naar een boek (heb net wat gegeten in de stad) en dan weer naar huis.
Chocalate en Gamayun, lief jullie reacties!

Ik ben toch wel nieuwsgierig steeds naar jullie verhalen (herkenning!) en kan het niet laten toch af en en toe even te komen kijken

Nog even een trucje dat ik gebruik bij het loslaten van moeten: ik zeg dan tegen mezelf "moet ik dit nu doen?". Eerst met de nadruk op moet (moet het of wil ik het, mag het?), dan met de nadruk op ik (kan een ander het ook doen, kan ik het delegeren of delen met een ander?), dan met de nadruk op dit (is er niet iets anders dat prioriteit heeft?), dat met de nadruk op nu (kan het ook op een ander moment?) en tenslotte met de nadruk op doen (kan ik het ook laten, moet het überhaupt wel gebeuren?).

Het helpt mij om te zien dat ik mezelf heel veel opleg, dat er maar weinig echt moet.

Chocolate, trouwens een goeie om eerst je irritaties e.d. op papier te uiten. Ben ook altijd de gezellige vriendin, collega, dochter, zus, maar ondertussen van binnen...

ABC, echt stoer die opmerking van 'wil je ruilen?', zou er een moord voor over hebben om zoiets te durven zeggen!
Ik heb even geen bijlees-puf. Vannacht uiteindelijk weer in slaap gevallen tegen 5uur. Ik had vanmiddag een lunch afspraak, die wilde ik eerst afzeggen maar toch maar door laten gaan en was wel ok. Toen naar de kapper en thuis aangekomen stond eerst mn moeder ineens op de stoep en later mn broer. Die laatste is nu net weer weg, en ik voel me met het kwartier verrotter, ben weer hartstikke beroerd, denk dat dat pistoletje gezond niet heel lang meer blijft zitten

Bluugghhh!
Maris, wat rot! Het is natuurlijk lief bedoeld, dat onverwachte bezoek, maar dat kun je nu uiteraard net niet altijd hebben .
Heb je een buikgriepje maris? Of denk je dat het te druk is geweest?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven