Gezondheid alle pijlers

Diabetes-topic

14-03-2007 15:30 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Zijn er mensen hier die diabetes hebben of waarbij het vermoedt wordt dat ze het hebben en daarmee in onderzoek zijn?

Om bij mezelf te beginnen: ik heb momenteel last van lichamelijke klachten die kúnnen wijzen op diabetes. In overleg met de arts heb ik me vandaag laten testen daarop en krijg daar morgen de uitslag van.

De reden dat ik dit topic open is dat ik hier geen topic hierover kan vinden, terwijl diabetes toch een ziekte is waar je veel over hoort en ik informatie/ervaringsverhalen zocht van mensen met (een vermoeden van) diabetes.

Misschien zijn er mensen hier die iets willen en kunnen vertellen over diabetes in algemene zin en/of hoe ze het zelf ervaren. Wellicht kunnen we elkaar daarmee ondersteunen.

Alvast bedankt!

Groetjes Luciel.
Ik zal aan je denken Ris. Succes!!
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
En, en, en.... hoe ging het Ris?
Oei Ris, ik kom nu pas thuis.. hoe is het gegaan?
Vertelvertel!!!
Hallo allemaal,

hier een berichtje van een misschien wel ex-insulina.

Vorig jaar had ik bloedsuikers van 18 mmol Nuchter.

Dat was in het buitenland. Ik werd niet opgenomen, maar meteen aan de insuline gezet (nadeat een dieet en heeeeel veel water niet hielp)

Ik ben niet gaan spuiten volgens die "internist" zei hoe het moest. Veel te bang voor hypo's. maar ik moest wel wat, dus ik begon met weing. Novorapid en na 3 dagen ook lantus. Novo per maaltijd tussen de 4 en de 8 IE en lantus maar 13 IE. Dat ging goed. Ik controleerde me vaak en ook 3x in de nacht. Ik deed het goed. Was nooit allen. Ik weet wel veel van diabters en de fysiologie en de pathologie van de pancreas.

In nedreland aangekomen, wilden ze me van de insuline afhebben, wat ik kan begrijpen. maar Ik voelde me stukken beter en ik had alles onder controle. Dus ik zei dat ik doorging.

Maar toen de insuline op was weigereden ze nieuwe te geven. Want mijn HbA1c was goed.....ja, ik spoot inmiddels 3 maanden! Wat wil je? (maar ik begrijp het wel hoor)

Nu gaven me ze tabletjes, maar ik zit al een tijd in de honeymoon. best al een paar maanden, 2 ofzo. Nu willen ze stoppen met de tabletjes, oom te kijken of het ook kan zonder insuline en tabletjes. Moet wel steeds naar ziekenhuis. Wel rare waarden nierfunctie en hoog Nuchter. HbA1c nog steeds goed.

Ze denken dat het TOCH van de extremen stress en gevaarlijke situaties waar ik mee te maken had komt. Ik dacht altijd dat ehet onzin was, maar aan de ander kant, je kunt ook obstipatie krijgen, magrproblemen, diarree,hoofdpijn, waarom laat de pancreas het dan niet sosm afweten? Kan best, dat de informatievoorziening in de war was.

Toch nog nooit gehoord van een diabeet die geen diabeet is. ben wel bang dat ik alsnog weer een diagnose krijg en weer door een dal moet.

Iemand???

Dank voor het lezen,

Groeten van Zjena
Zjena, sorry, ik heb er nog nooit van gehoord! Je arts in NL zegt dat het geen diabetes is? En waar baseert die dat op dan? En nu? spuit je nu of gebruik je alleen tabletjesof juist helemaal niks meer?? En hoe zijn je waardes en je hba1c? En wat nog veel belangrijker is, hoe voel jij je? Vreemd verhaal hoor!

Mijn gesprek ging wel goed denk ik.... ze wilden vooral graag weten of er een klik was, en die was er wel denk ik... moeilijk hoor! Maar goed, er waren nog een stuk of..... andere kandidaten die deze week nog komen. Verder gaan ze deze week nog referenties bellen (ik was één van de weinigen die de referenties al in haar cv'tje had!) en dan hoop ik eind van de week te horen of ik uitgenodigd word voor een tweede gesprek.

School was heel oud, maar ook heel sfeervol.

Nu een vette hypo (nadat ik na het gesprek uiteraard op 19,7 zat). dus maar ff een boterham eten.

Eig moet ik ook nog heeeeel veel lezen voor morgenavond (maar het is zo'n saaie en taaaaaie kost...blegh!) Heb wel (alweer) een of ander invullijstje gemaakt, dus lijkt het of ik heel hard gewerkt heb....
@Zjena, ik heb je verhaal gelezen, maar mij klinkt het helemaal niet bekend, dus ik kan je niet verder helpen, sorry....

@Ris, wel een goed gesprek gehad dus en, heel belangrijk: zie jij het zitten daar? Want ze kunnen wel referenties bellen en je aan de hand daarvan eventueel uitnodigen voor een 2e gesprek maar jij moet het ook zien zitten daar... Zo ja, dan hoop ik echt dat je de baan krijgt!!!! Ik duim verder dus....
Zjena, ik vind het een heel raar verhaal. Niet dat ik je niet geloof hoor, want wie ben ik om jou niet/wel te geloven, maar ik vind het gewoon raar dat een arts in Nederland jou insuline weigert. Dat kan verdorie levensbedreigend zijn!

Ik snap er niets van, serieus niet. Ik heb zelf geen ervaring met deze gang van zaken, ik ben al 12 jaar diabeet en mijn suikers worden alleen maar slechter in plaats van beter. Ik wens je wel heel veel sterkte!

Ris, spannend dus nog steeds. Laat je het hier weten als je wat meer weet?
Ander staaltje domheid horen?

Ik wil graag een reservepomp voor op vakantie in IERLAND. Lijkt me vrij logisch toch? Dus ik bel naar mijn pompleverenacier (farmadomo). Zij mogen me geen reservepomp geven omdat ik verzekerd ben bij VGZ. Die hebben dat veranderd. Handig!

Ik moest naar mijn diabetesmiddelenleveringsbedrijf bellen (ook een leuk galgje woord). Dus Boeren Medical gebeld; nee, die leveren geen pompen (in elk geval niet de COZMO; je weet wel, die pomp die niet meer gemaakt wordt). Maar de mevrouw van BM zou het even uitzoeken. Ik kreeg een nummer van haar en daar moest het lukken. Dus ik dat nummer bellen (bedrijfsnaam even vergeten), en zij vertelt me doodleuk dat ik mijn pompleverancier moet bellen, haar bedrijf levert niet aan particulieren! Om een lang verhaal nog langer te maken.... VGZ heeft dit dus veranderd en niemand schijnt te weten hoe ik het nou voor elkaar moet krijgen om een reservepomp mee te nemen op vakantie. Achterlijke eikels. Inmiddels was het na vijf uur, dus ik ga morgen maar weer opnieuw bellen. Te beginnen bij ... VGZ. ...

Oh en ik vond het een hele leuke school; wel heul oud, maar heel sfeervol. En ze gaan naar nieuwbouw (dat zou ik pas super vinden om daar in mee te mogen denken!) Maar goed, nog niks geheurd...
Nou Ris, da's weer een typisch gevalletje kastje-naar-de-muur-en-terug. Ik hoop dat je vandaag wat verder komt en dat het je lukt om een reservepomp te krijgen. En ik hoop ook dat je vandaag wat hoort voor een 2e gesprek. Ik duim nog even door!
Vrijdag heb ik VGZ gebeld, uiteindelijk had de vriendelijke mevrouw waar ik niet boos op kon worden, door dat ik een leen pomp wilde voor po vakantie. En tja.... daar wist zij niks van. Of ik toch nog even boeren wilde bellen. Dat heb ik weer gedaan. Deze mevrouw zou het doorgeven aan haar collega die er veel meer verstand van had en dan zou ik morgen (maandag he) gebeld worden. Dus afwachten

Ook van school nog niks gehoord, ik wacht wat af!

Vandaag hele dag klote suikers gehad, blegh... ach ja, ik had niet veel te doen
Jeetje Ris, wat een gezanik weer zeg. En dat alleen maar voor een leenpomp...pfff...

Een aantal van die mensen had hun oren overduidelijk voor de sier, zo te lezen. Hebben mijn honden soms ook wel eens last van, maar dat is een ander verhaal.

Heb je inmiddels al weer wat gehoord over je leenpomp?

Hoe is het met de rest hier? Teddeke, met jouw rug, en Sri, met je opdracht?
met Teddeke is het ...... Moet deze week nog naar huisarts, voor rugproblemen en nog wat anders, want een probleem kan worden maar het nog niet is. (beetje cryptisch, maar liever niet té herkenbaar)
Oh Ted... Je mag erover emailen hoor, als je het kwijt wilt....
He bah Teddeke, wat naar voor je, zowel van je rug als van dat andere.

Hier hetzelfde aanbod als Lief, maar dat wist je al he?

Sterkte meissie.....

Setter
Suikers zijn nog steeds kut... Last van onderhuidse stress denk ik... volgende week weer gesprek he....

Leenpomp; nog niks gehoord. Heb zelf nog even gebeld met Boeren. Zij hadden hun leverancier gemaild maar nog niks gehoord. Wachten dus maar weer... maar ja... we gaan wel 1 mei al weg!

Ik heb zo'n zin in onze meeting!!! Spannend, maar ook leuk!

Waar gaan we naartoe (restaurant met palen?) Hoelaat? of gaan we daar over mailen?
Uhm, ohja, het was in A. toch? Ik zal es effe gaan zoeken... U wordt gemaild!

Overigens regel ik alleen het restaurant hoor, anderen mogen de bezigheidstherapie bepalen, ik ben net genezende van mijn burnout depressie dus mag nog niet teveel verantwoording dragen
U bent allen teruggemaild...... En nu ga ik mijn bed opzoeken, vanochtend te vroeg en te ruw wakker geworden (ook dat ga ik maar weer niet uitleggen ivm herkenbaarheid, maken jullie een lijstje met dingen die jullie qua uitleg nog van me tegoed hebben? )
Joho, hoi allemaal, Sri komt ook weer aankachelen! Gisteren een snel mailtje gestuurd mbt onze meet, maar dat telt niet. Met mij is het ook lichtelijk . Veel te veel gewerkt de laatste tijd, dus oververmoeid geraakt, dus een flinke aanval van jicht gekregen, waardoor ik weer niet kan lopen op het ogenblik. Grrrrr!!! Raakt dus mijn opdracht weer achterop, wat een soort vicieuze cirkel oplevert. Ik baal als een stekker en ben even niet erg gezellig. Maar ik verheug me wel waanzinnig op onze meet. Komt allemaal goed.
Goh, wat zijn we toch een stel tobzakken bij elkaar zeg. Het wordt echt hoog tijd dat we eens lekker live tegen elkaar aan kunnen klagen.....
Ach arme Srizus toch

Ik weet van mijn vader en mijn broer dat jicht ontzettend pijnlijk is, dus ik leef met je mee.... arme arme jij
Hihi Setter, als zus kan ik dus stellen dat het in de familie zit

De ergste pijn is er gelukkig al weer af, de medicijnen die ik de vorige keer meegekregen had 'voor het geval dat', werken erg goed. Nou maar weer voorzichtig regelmatig een stukje heen en weer hobbelen, want dat gewricht moet in beweging.

Als ik goed kijk, zie ik Lief haar wijze hoofd schudden en heel zachtjes prevelen 'I hate to say I told you so, but I told you so...' Je hoeft niet meer te timmeren Lief, dat heeft m'n lijf zelf al gedaan !

Teddeke, ben je al bij de huisarts geweest? En Ris, komt er al schot in de pomp?
Klopt dat ik dat dacht

Ik heb gewoon met je te doen sri!

Jij hebt tenslotte ook met mij te doen, terwijl ik zelf mijn burnoutige depressie heb veroorzaakt
Nou nou dames, ik moet toch echt volmondig toegeven dat ik mijn teenzweer helemaal zelf veroorzaakt heb, en toch zegt mijn huisarts tegen mij dat ik er niets aan kan doen dat het zo ver gekomen is. Dat ik wel wat anders aan mijn hoofd had, en dat dat belangrijker was, en dat ik mezelf niets kwalijk moet nemen.

En dat geldt voor jullie allemaal: je doet het niet uit kwade wil, maar puur omdat je dacht dat dat wat je deed goed was.

Concluderend kan je over ons gewoon stellen dat we domweg véél te lief zijn, en onszelf dus veel te gauw voorbijhollen. Dus!

Tjakkaaaaaaa!

En een voor jullie allemaal.

Teddeke, hoe is het nu met je rug en je andere kwaal? Sterkte morgen bij je huisarts.
Ik lees net je mail nog even door Teddeke, en geheel toevallig heb ik ook een neef in A wonen. Zal ik hem ook eens mailen of hij nog wat leuks te doen weet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven