Wat is er mis met mijn man??
woensdag 6 april 2011 om 13:12
Mijn man en ik zijn 12 jaar samen, en altijd stapel op elkaar geweest, natuurlijk ook wel eens een hobbel in de weg gehad maar nooit iets wat niet opgelost kon worden. We zijn eind februari nog op wintersport geweest helemaal geweldig en ontspannen, twee weken nadat we terug waren van vakantie had hij het er nog over dat hij wou trouwen, kortom het ging lekker en meende dat we gelukkig waren. Twee dagen nadat hij het over het trouwen had is hij helemaal opgeslagen, hij wou van zijn gezin af, en gemene opmerkingen van dat hij zo opgelucht was als hij van ons af was, en een blik in zijn ogen die ik niet ken.. krijg geen contact met hem want hij ontwijkt mij en mijn zoon aan alle kanten. Hij wil dat alles geregeld wordt en wij weg gaan maar je kan geen eens meer daarover fatsoenlijkom tafel, omdat er niet te praten valt, en als er al iets gezegd wordt het alleen maar gemene sneren zijn.. Zijn zoon doet hij zelfs niets meer mee.. Medicijnen voor de bloeddruk neemt hij niet meer.. Ik begrijp het gewoon niet meer..
woensdag 6 april 2011 om 13:18
woensdag 6 april 2011 om 13:25
Nooit iets gemerkt, was altijd de ideale man die stapel was op zijn gezin, en er graag bij was.. En echt als een blad op een boom omgeslagen.. Heb contact opgenomen met de huisarts, maar ja als hij niet mee wil werken kan die verder ook niet veel.. Kwam er vijf minuten geleden wel achter dat hij hopeloos schulden heeft gehad en ze al weer krijgt bij de belasting (we waren eigen baas). Hij is toen plots gekomen dat hij van zijn gezin af wou, hij is de deur uitgegaan en ik heb hem niet meer gezien, nu drie weken terug. Sleutels van kantoor en brievenbussen alles is weg, inclusief papieren zelfs mijn id kaart. Het geld van mijn pinpas en alles is weg, ben nu al drie weken bezig om geld los te krijgen dat onze zoon kan eten tenminste,.. Hij is alleen naar ons zo denk ik, mensen om ons heen merken niets aan hem verder, aleen die vinden het ook raar omdat hij overal in kleuren zit te vertellen dat we uit elkaar zijn, en hij zo opgelucht en gelukkig is???
woensdag 6 april 2011 om 13:35
Ik denk dat er geen ander in het spel is, maar dat je man heel diep in de schulden zit en daarom vlucht, misschien ook wel omdat ie hoopyt dat de schuldeisers niet van jou komenplukken als hij daar weg is. Kat in het nauw maakt rare sprongen.
Hoe dan ook lijkt me het verstandig als jij nu rechtsbijstand gaat zoeken, want de kans is aanwezig dat jij meegetrokken wordt in financiële shit en straks ook in de schulden zit.
Hoe dan ook lijkt me het verstandig als jij nu rechtsbijstand gaat zoeken, want de kans is aanwezig dat jij meegetrokken wordt in financiële shit en straks ook in de schulden zit.
woensdag 6 april 2011 om 13:36
Nou mijn post heeft niet zoveel zin meer. Je weet dus wel waar het door komt namelijk de schulden (liever volgende keer dat er gelijk bij vertellen).
Mijn inschatting in dat geval is dat hij de verantwoordelijkheid om te zorgen voor / bij te dragen aan het gezinsinkomen niet meer aan kan. Het gezin is een extra druk. Ws. denkt hij dat als er geen gezin meer is dat zijn financiele problemen dan ook snel opgelost zijn, dat is hoogstws. een illusie.
Ik kan me ook voorstellen dat hij zich mislukt voelt of iets dergelijks. Laten sommige mensen dit gevoel nou eens helemaal negeren en afreageren op de mensen die het dichtste bij hun staan. Als je hard schreeuwt dat het probleem ergens anders ligt dan hoef je je niet te buigen over wat er echt speelt en jouw eigen verantwoordelijkheid daarin.
Wat andere forummers ook zeggen, regel jij ajb je eigen zaakjes goed. Bankpas blokkeren en wat wilt hij met jouw ID-pas, denk je?
Mijn inschatting in dat geval is dat hij de verantwoordelijkheid om te zorgen voor / bij te dragen aan het gezinsinkomen niet meer aan kan. Het gezin is een extra druk. Ws. denkt hij dat als er geen gezin meer is dat zijn financiele problemen dan ook snel opgelost zijn, dat is hoogstws. een illusie.
Ik kan me ook voorstellen dat hij zich mislukt voelt of iets dergelijks. Laten sommige mensen dit gevoel nou eens helemaal negeren en afreageren op de mensen die het dichtste bij hun staan. Als je hard schreeuwt dat het probleem ergens anders ligt dan hoef je je niet te buigen over wat er echt speelt en jouw eigen verantwoordelijkheid daarin.
Wat andere forummers ook zeggen, regel jij ajb je eigen zaakjes goed. Bankpas blokkeren en wat wilt hij met jouw ID-pas, denk je?
woensdag 6 april 2011 om 13:39
Je zegt, WE waren eigen baas. Bedoel je daarmee dat jullie samen een bedrijf hebben/hadden?
En nog niet getrouwd, maar wel officieel samenwonend als in geregistreerd?
Hoe dan ook, het lijkt me zaak om snel juridisch advies in te winnen want je kan natuurlijk niet zomaar af gaan zitten wachten totdat hij weer boven water komt.....
Hoe dan ook, het lijkt me zaak om snel juridisch advies in te winnen want je kan natuurlijk niet zomaar af gaan zitten wachten totdat hij weer boven water komt.....
woensdag 6 april 2011 om 13:46
quote:Virginia_38 schreef op 06 april 2011 @ 13:39:
Je zegt, WE waren eigen baas. Bedoel je daarmee dat jullie samen een bedrijf hebben/hadden?
Hoe dan ook, het lijkt me zaak om snel juridisch advies in te winnen want je kan natuurlijk niet zomaar af gaan zitten wachten totdat hij weer boven water komt.....idem, wat staat er precies geregistreerd? Dat jullie een gedeelde eigenaren zijn vd zaak? En hebben jullie een samenlevingscontract? Ik zou gauw een advocaat in de arm nemen, jouw rekeningen blokkeren (nieuwe openen waar hij niet bij kan) en je ID terug eisen. Kom gauw van het zinkende schip af en zorg dat je niet wordt meegesleurd in deze neerwaartse spiraal (voor jezelf en je zoontje!!!)
Hoe dan ook, het lijkt me zaak om snel juridisch advies in te winnen want je kan natuurlijk niet zomaar af gaan zitten wachten totdat hij weer boven water komt.....idem, wat staat er precies geregistreerd? Dat jullie een gedeelde eigenaren zijn vd zaak? En hebben jullie een samenlevingscontract? Ik zou gauw een advocaat in de arm nemen, jouw rekeningen blokkeren (nieuwe openen waar hij niet bij kan) en je ID terug eisen. Kom gauw van het zinkende schip af en zorg dat je niet wordt meegesleurd in deze neerwaartse spiraal (voor jezelf en je zoontje!!!)
woensdag 6 april 2011 om 13:53
We hadden inderdaad een bedrijf.. stond op beide namen net als het huis.. Heb er nu verschillende instanties op gezet om in ieder geval mijn papieren terug te krijgen en om te kijken wat er kan gebeuren dat mijn zoon en ik ergens opnieuw kunnen beginnen, maar dat valt tegen als hij aan geen kant wil mee werken.. geen samenlevingscontract.. dat moest altijd nog eens.. stom.. Mijn zoon had hem vanmorgen een sms gestuurd en gesmeekt om wat brood en drinken, zegt hij doodleuk dat hij geen tijd heeft terwijl hij 30 keer is voorbij gereden.. Het enigste wat ik kan bedenken, na het gesprek net met de belasting dat hij op te grote voet wil leven, we hadden een best inkomen maar alles moest steeds groter en duurder.. en als je dan nu hoort dat twee jaar terug er besalg zou gelegd worden terwijl hij alle post altijd heeft laten verdwijnen.. 3 ton schuld die paps en mams betaald hebben, en vorig jaar heeft hij weer een ton geleend voor de belasting hoorde ik.. en nuis hij al weer schuld aan het opbouwen.. Snap gewoon niet waarom.. waarom de schulden waarom hij zo doet naar zijn gezin vooral zijn kind..
woensdag 6 april 2011 om 13:55
In eerste instantie (bij OP) dacht ik aan iets psychisch (mogelijk).
Maar het kan ook een combinatie zijn. Dat de schulden hem zo in de war gemaakt hebben dat hij niet meer zichzelf is.
Wat jij schrijft over rare blik in zijn ogen en medicijnen niet meer nemen... het klinkt alsof hij erg in de war is.
En zeker nu hij verdwenen is. Heb je hem opgegeven als vermist persoon?
Maar het kan ook een combinatie zijn. Dat de schulden hem zo in de war gemaakt hebben dat hij niet meer zichzelf is.
Wat jij schrijft over rare blik in zijn ogen en medicijnen niet meer nemen... het klinkt alsof hij erg in de war is.
En zeker nu hij verdwenen is. Heb je hem opgegeven als vermist persoon?