Werk & Studie alle pijlers

Thuisstudie: ervaringen met en vragen over LOI, NTI en NHA!

01-06-2004 09:40 488 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk erover om de vakopleiding pedicure te gaan doen via het NTI. Heeft iemand hier ervaring mee? Is het wel te doen?
NHA is prima. Je krijgt uitleg bij alles wat je niet snapt (als je voor leren met begeleiding kiest) en nakijken is inclusief feedback.

Ik heb ook nog een vraagje. Wie weet er of je recht hebt op studiefinanciering als je via NHA een reguliere opleiding die erkend is als MBO of HBO gaat doen? Tegen mij zeiden ze namelijk eerst van niet en nou lees ik dat ze in de gevangenis wél studiefinanciering krijgen en leren bij LOI. Nu vind ik mezelf veel liever dan de gemiddelde crimineel en snap ik dus niet waarom zij wel en ik niet.

Weet iemand hoe t zit?
Hoi Mars,

Datzelfde wilde ik ook weten vandaag dus ik ben gaan googlen. Zij doen waarschijnlijk allemaal een lerarenopleiding bij het LOI. Daar krijg je namelijk wel studiefinanciering voor. Mochten er nog meer thuisstudie's toegang geven tot studiefinanciering maar dat ik ze nog niet gevonden heb, hoor ik het ook graag!
Thanks! Ik ben er nu over aan het mailen, mocht ik meer te weten komen laat ik het even weten.
Ik denk erover om de hbo-opleiding vertaler Engels via het LOI te doen.

Heeft iemand ervaring hiermee, en zo ja, hoe bevalt het?

Alvast bedankt, groetjes Calimero
hallo allemaal,

ik ben bezig met de cursus engels voor gevorderden via het NTI en zou ook graag in contact willen komen met dames die deze cursus volgen, hebben gevolgd.

grr
hi, ik heb met frans taal via NHA begonnen. het gaat over beginners+gevorderen met hulp van de docent. ik ben tevreden. ik moet elke week 1 less doen+huiswerk naar 'mijn' docent opsturen. na 15maanden ben ik klaar... ik heb ook via LOI een cursus gedaan maar helaas waren de examen echt moeilijk. het was een cursus reisbegelider buitenland, dus die heb ik helaas niet gehaald maar omdat ik elke maand een huiswerk opgestuurd had, kreeg ik een verklaring en dat telt ook mee :o)) dus ga maar beginnen :o) succes anna
Hoi Calimero,

Moest wel lachen om je naam  ... ik ben Calimera (dan maar de vrouwelijke variant) en ik doe HBO Vertaler Engels bij LOI, het bevalt mij heel goed. Wel vind ik het behoorlijk pittig naast een full-time baan, óók al is taal en vertalen mijn hobby. Voordeel is natuurlijk dat je heel flexibel bent en je eigen tijd kunt indelen. Je mag er ook twee keer zo lang over doen als de studieduur die ervoor staat, dus dat geeft veel ruimte. Verder moet je ook het onderdeel maatschappijkennis niet uitvlakken, je moet echt heel veel weten (is ook een SNEVT-examen). Ik heb zelf nog geen examens gedaan maar er zijn ook verschillende fora op internet en daar krijg ik wel een aardig idee van de examenvragen voor dat onderdeel. Je bent dus echt niet alleen bezig met vertalen, het is heel breed. Maar als je van taal houdt en zelfdiscipline hebt, kan ik het je zeker aanraden!
Ik zit eraan te denken om een DTP-opleiding via het LOI te gaan volgen. Ik zie alleen staan dat ze de examens met een Apple Macintosh afnemen, dat is K*T, want ik werk met een normale pc. Ik heb ze maar even gemaild of het een groot probleem vormt dat ik geen Apple thuis heb staan. Heb er dan ook echt het geld niet voor liggen om zo'n Aplpe aan te gaan schaffen.
Ik heb cursus communicatie psychologie via het NTI gedaan en dat is prima bevallen. Huiswerkbegeleiding was goed en via internet ook goede hulp gekregen.

Wel wat minimale informatie omtrent het examen en het is wel moeilijk om een stok achter de deur te vinden omdat je het dus allemaal zelf moet doen.

Ik zou wel aanraden om alleen via NTI/LOI/NHA een cursus te volgen die alleen theoretisch is. Pedicure ofzo lijkt me niet handig.
quote:

Hoi Calimero,

Moest wel lachen om je naam  ... ik ben Calimera (dan maar de vrouwelijke variant) en ik doe HBO Vertaler Engels bij LOI, het bevalt mij heel goed. Wel vind ik het behoorlijk pittig naast een full-time baan, óók al is taal en vertalen mijn hobby. Voordeel is natuurlijk dat je heel flexibel bent en je eigen tijd kunt indelen. Je mag er ook twee keer zo lang over doen als de studieduur die ervoor staat, dus dat geeft veel ruimte. Verder moet je ook het onderdeel maatschappijkennis niet uitvlakken, je moet echt heel veel weten (is ook een SNEVT-examen). Ik heb zelf nog geen examens gedaan maar er zijn ook verschillende fora op internet en daar krijg ik wel een aardig idee van de examenvragen voor dat onderdeel. Je bent dus echt niet alleen bezig met vertalen, het is heel breed. Maar als je van taal houdt en zelfdiscipline hebt, kan ik het je zeker aanraden!

Hoi Calimera , dankjewel voor  je reactie. Ik ben inmiddels begonnen met de studie en tot nu toe (ben nog maar bij computervaardigheden) bevalt het me prima.

Ben wel benieuwd naar de fora over deze studie waar  je het over had. Welke zijn dat?

Groetjes Calimero

Voor mijn bijna-naamgenootje:

VertaalStudentenEngels

HBO Vertaler Engels LOI

confuus

HBO Vertaler Engels LOI op Hyves

Heel veel succes met je studie en ik kom je vast nog wel tegen ergens op internet
dankjewel calimera, ga meteen kijken.

jij ook veel succes!

groetjes calimero
Hoi

Had even een vraagje ben net begonnen met mijn stuidie van de NHA, namelijk Havo Natuur en Techniek.

Nou is mijn vraag van wat voor een grafische rekenmacine moet je voor wiskunde b1 b2 hebben? De TI83 plus of de TI 84 plus? Kan het namelijk nergens vinden bij de papieren. Moet er ook een Formulekaart bij hebben, weet iemand ook waar ik die kan krijgen?

Alvast bedankt!

Groetjes
Hallo allemaal,

Is er hier iemand die bezig is met Nima Marketing B als thuisstudie? Ik heb het topic volgens mij helemaal doorgelezen, maar kwam er zo snel niets over tegen. ( als ik niet goed heb gelezen, dan daarvoor excuces )

Ik denk erover om het te gaan doen ,maar twijfel tussen de Loi of de NHA. Het verschil in prijs is wel heel erg groot en ik vraag me af of het verschil echt zo groot is?

groetjes MissyKay
Ik heb al meerdere mensen voorbij zien komen die op zoek zijn naar mensen met ervaring in de HBO Recht opleiding van de LOI.

Is er dan niemand???

Ik wil mn propedeuse halen via LOI en dan naar een 'gewone' hogeschool voor de broodnodige praktijkervaring...

HELP!!!

Wie heeft hier ervaringen of tips???

Alvast bedankt,

Applelicious
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg...
quote:

Ik heb al meerdere mensen voorbij zien komen die op zoek zijn naar mensen met ervaring in de HBO Recht opleiding van de LOI.

Is er dan niemand???

Ik wil mn propedeuse halen via LOI en dan naar een 'gewone' hogeschool voor de broodnodige praktijkervaring...

HELP!!!

Wie heeft hier ervaringen of tips???

Alvast bedankt,

Applelicious Hoi Applelicious,

Ik kan je zelf helaas niet helpen, maar kijk eens op het forum van carrieretijger.nl of op de dochterpagina juridisch of recht van startpagina. Als je dan op het prikbord je vraag zet, zijn er misschien meer mensen die je kunnen helpen.

Veel succes!

Groetjes Rianne
Hier nog een thuisstudie-er.

Ikzelf ben momenteel bezig met VWO Nederlands en heb VWO Engels ook nog liggen. Even de boel bijspijkeren. Vriendlief is net klaar met Engels voor vergevorderden en gaat over een poosje (ook) beginnnen met HBO Vertaler Engels.

Beiden via de LOI. Mijn moeder is met NHA aan de gang geweest en was daar zo ontevreden over dat ik net als Vriend maar naar de LOI gestapt ben.
Ik ben ook supertevreden over mijn studie PPA ( psychologisch pedagogisch assistent) bij de LOI.

Het zit goed in elkaar en is erg interessant.

Ik ben helemaal niet zo'n studeerdster maar kan mezelf prima motiveren omdat de stof goed aangeboden wordt.
Doet iemand de cursus Praktijkdiploma ondernemer MKB? Van de NHA en de LOI? Overigens zijn de regels van de LOI wel een stuk strenger. De NHA heb ik al ingeschreven, maar die kan ik binnen 8 dagen terug sturen. De NHA is 60euro goedkoper en doet er 3 maanden korter over. Als ik daarmee hetzelfde dipolma heb...

Overigens heb ik zelf helemaal nog geen ervaring met thuisstudie's, dit zal mijn eerst worden.

Groetjes
Ah, daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Dat is waarschijnlijk de volgende op mijn lijstje!
zouden werkgevers je even snel aanemen als je een thuisstudie hebt gedaan dan als je een dagopleiding hebt gedaan?? wik wil graag doktersassistente worden, en wil dit bij de NHA doen, maar zou je dan wel worden aangenomen???
Ik heb echt genoeg van de NHA!

Ik doe bij hun Praktijkdiploma Boekhouden, en in het huiswerk staan opdrachten waarvan de inhoud niet behandeld is en ook niet behandeld lijkt te gaan worden. Ik vrees dus dat ik op het examen voor verrassingen kom te staan en heb dus ook andere studieboeken aangeschaft. Hier gaat veel extra  tijd inzitten. het is de bedoeling dat ik hierna MBA ga doen, maar ik wil dat dus echt niet bij de NHA ;)
Hallo,

Doet iemand HBO Communicatie Multimediadesign?

Graag hoor ik jouw ervaringen. Wat is je vooropleiding?
Hoi. Ik zit momenteel in de ziektewet. Kan door een lichamelijke beperking nu niet m'n normale werkzaamheden doen. Nu zit over niet al te lange tijd mijn vakantie er aan te komen. Wat zijn de regels mbt ziektewet en vakantie? Wie heeft hier ervaring mee en kan me tips geven hoe dit aan te pakken? Het is geen actieve vakantie, lekker luieren in een zonnig oord. Hetzelfde als wat ik nu doe, maar nu dus op de bank in ons regenachtig kikkerlandje.
Oeps, foutje!! Wou een nieuw topic openen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven