tips voor toetjes ?!

18-03-2011 10:21 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand tips voor een lekker toetje die aan volgende voorwaarden voldoet, dag vantevoren of ter plaatse snel klaar te maken en dit voor 14 personen ?
Taart, apfelstrudel (even opwarmen met bolletje ijs), tiramisu of gewoon verschillende smaken schepijs.
Creme brulee, Apple crumble, tarte tatin, grand dessert met verschillende taartjes, semi freddo (indien je thuis blijft)
Mijn favo: tiramisu!

Mijn recept daarvoor: lange vingers drenken in sterke koffie met koffieliquer, roomtoetje met mascarpone en schepje suiker klontjesvrij mengen, laagje lange vingers, laagje mascarpone, nogmaals beide laagjes, afsluiten met cacaopoeder, en lekker in de koelkast!

laatste tijd maak ik ze voor grotere groepen vaak in muffinvormpjes, dan heeft ieder een eigen tiramisutje! Groot succes altijd!
Volg je hart. Dat klopt.
Bosvruchtencobbler...............heeeeeeeeeerlijk!
Hangop!

Dag van te voren klaar zetten en lekker laten uitlekken. eind van de dag afmaken. Lekker met verkruimelde koekjes en rood fruit
grote ovenschaal, bodem bedekken met kant en klare cake.

daaroverheen mandarijnenpartjes en ananaspartjes uit blik incl. sap dat in de cake trekt.

afdekken met vanillevla en een paar uur in de koelkast, dan wordt het redelijk stevig.

Echt het klintk megasimpel en saai, maar het is zo geweldig lekker en makkelijk voor grote groepen! Nog nooit iemand gehad die het niet heerlijk vond!
eton mess

meringues van te voren maken

slagroom ter plekke kloppen

http://www.joyofbaking.com/EtonMess.html
Stukjes peer een tijdje in water met suiker en kaneel leggen (1/2L, 250gr, half potje)..

Uit laten lekken.. Op bladerdeeg leggen. De randjes van de bladerdeeg omkrullen.. Afsmeren met geklutst eitje (alleen het deeg, niet de peer). Giet een theelepeltje suikerkaneelwater over de peer.

In de oven, ongv 20 min bij 175c hetelucht oven.

Je kunt ze half afbakken en dan invriezen. Dus dit kun je ruim van tevoren maken.

Warm serveren met een bolletje vanilleijs en slagroom (eventueel met gemalen gezouten pistachenoten)..

Isch heul lekker!

(De peer kun je in blokjes snijden. Of je kunt van de (dikkere) onderkant een buikje afsnijden.
Dit recept vind ik lekker:

Perziken met vanilleyoghurtmousse

Heb het recept wel iets aangepast, ik gebruik nl perziken uit blik, dan kun je 200g suiker en de thee weglaten.

Leuk om in mooie glaasjes op te laten stijven en er dan perziken bovenop te leggen.
quote:jesje schreef op 18 maart 2011 @ 10:52:

Hangop!

Dag van te voren klaar zetten en lekker laten uitlekken. eind van de dag afmaken. Lekker met verkruimelde koekjes en rood fruit

Wou ik ook zeggen! Superlekker, makkelijk klaar te maken en kan al een dag van te voren gemaakt worden.

Krijg er ineens helemaal zin in, ga zo meteen gelijk yoghurt halen om uit te laten lekken (krijg morgen ook eters)!
quote:Starshine schreef op 18 maart 2011 @ 11:19:

eton mess

meringues van te voren maken

slagroom ter plekke kloppen

http://www.joyofbaking.com/EtonMess.htmlOoh dat zag ik gister bij Nigella, met aardbeitjes, zag er echt heerlijk uit!!
is het ook, maar gebruik frambozen, da's nog lekkerder.
Appelcrumble maken en even opwarmen.
Maar elke post hierboven klinkt heerlijk!
Pavlova met fruit, koffieparfait, tiramisu, yogurtmousse, tobeleronemousse...
Hartelijk dank voor de tips ... genoeg om alvast vantevoren een aantal te kunnen proberen !!! Eton Mess, perzikjes, cake met mandarijntjees/ananas lijken me alvast niet zo moeilijk en leker!!
Ik ben zelf ook aan het zoeken naar toetjes.

We houden binnenkort een barbecue, dus voor het eten hoef ik niet zoveel te doen. Dus maar wat meer aandacht voor het toetje.

Ik zat zelf te denken aan creme brulee van witte chocolade en daarbij chocolademousse. Ik heb nog niet echt heel goed naar recepten gezocht, maar wat ik zo snel vond is dat in creme brulee eierdooiers moeten en in de mousse eiwit. Dus dat komt mooi uit. Geen verspilling.

En wat ik begreep, is het juist goed als je dit een dag van te voren maakt, dus dat komt ook mooi uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven