Man steekt zichzelf in brand op de dam

06-04-2011 13:48 1145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in mijn lunchpauze mijn boterhammen op te eten als ik onderstaand bericht hoor op de radio. Verschrikkelijk, denk ik, en wat erg voor de omstanders. Je zal het maar zien. Nu kom ik net op nu.nl, en daar staan dus foto's/video's online. En daar wordt ik toch een beetje onpasselijk van. Nieuws, oke, maar ik hoef toch niet geconfronteerd te worden met een meneer die zichzelf in de fik steekt (voorpagina) en 2 minuten blijft branden? (filmpje) (Nee, ik heb het filmpje niet aangeklikt, maar het feit dat het kan maakt me al heel boos).

Ik hoop oprecht dat de meneer hulp krijgt- als hij dit overleefd, en dat voor de omstanders indien gewenst slachtofferhulp wordt aangeboden.

AMSTERDAM - Op de Dam in Amsterdam heeft een man zich woensdagmiddag in brand gestoken. Dat bevestigt de politie. De man, van wie de identiteit onbekend is, is met zeer ernstige verwondingen afgevoerd naar het ziekenhuis.

Hulpdiensten waren snel ter plaatse. De man stond bij het monument op de Dam ten tijde van zijn daad. De omgeving rondom het monument is afgezet met linten.

Een verslaggever van de NOS meldt dat de man schreeuwde voordat hij zichzelf in brand stak.

Verwarde indruk

Volgens omstanders maakte de man een verwarde indruk en sprak hij, met een buitenlands accent, over zijn kinderen. De brand is gedoofd met hulp van omstanders, meldt de politie. Zij bevestigen dat het om een poging tot zelfdoding gaat.

De man stond ongeveer 2 minuten in brand, meldt AT5. Het motief van de man is bij de politie nog niet bekend. De man is inmiddels afgevoerd. Politiewagens staan nog op de Dam.
Rot nou op, ik word nu echt pislink.
quote:werkverbod schreef op 07 april 2011 @ 14:52:

[...]

Dat weet je pas als de wekker en je wakker wordt.

Je vergeet een woordje, geeft niet, maar ik denk ik zeg het even

Goh....
quote:mjdh schreef op 07 april 2011 @ 14:53:

[...]

Je bedoelt waarom ik me met jou bezighoud? Omdat je uit je nek lult en daar kan ik niet tegen.

M.Dan heb je een probleem, wil je er over praten?
Nou, in ieder geval niet met jou.
quote:werkverbod schreef op 07 april 2011 @ 14:52:

[...]

Dat weet je pas als de wekker en je wakker wordt.

Oeps, je bent weer een woordje vergeten. Geeft niks hoor, ik snap toch wel wat je bedoelt al kun je niet zo goed uit je woordjes komen.

Al blijf ik de inhoud van je bijdragen heel mager vinden.
quote:batwom schreef op 07 april 2011 @ 14:55:

[...]

Je vergeet een woordje, geeft niet, maar ik denk ik zeg het even

Ja dank je wel, heb het meteen veranderd.
quote:werkverbod schreef op 07 april 2011 @ 14:58:

[...]

Ja dank je wel, heb het meteen veranderd.Geen dank, links doet graag iets voor een ander
God, wat een rare vorm van 'discussie' is die weer geworden. Ik kap ermee.

M.
quote:missverrektekoekwaus schreef op 07 april 2011 @ 14:57:

[...]

Oeps, je bent weer een woordje vergeten. Geeft niks hoor, ik snap toch wel wat je bedoelt al kun je niet zo goed uit je woordjes komen.

Al blijf ik de inhoud van je bijdragen heel mager vinden.Je zou van dromen eigenlijk ook heel mager moeten worden, dan zou er meer belangstelling voor zijn.
quote:werkverbod schreef op 07 april 2011 @ 14:58:

[...]

Ja dank je wel, heb het meteen veranderd.

Te laat wakker geworden, helaas

Gelukkig hebben we de quote nog,
quote:werkverbod schreef op 07 april 2011 @ 14:59:

[...]

Je zou van dromen eigenlijk ook heel mager moeten worden, dan zou er meer belangstelling voor zijn.Ik heb een probleem; ik onthoud mijn dromen nooit. Serieus. Nooit. Ik word altijd heel uitgerust en tevreden wakker. Alsof ik uit een soort coma ben opgestaan. Wat moet ik nu?
quote:batwom schreef op 07 april 2011 @ 14:59:

[...]

Geen dank, links doet graag iets voor een ander
Maar goed. Alles bij elkaar genomen, is dit topic dus geopend om te praten over een man die zichzelf in de brand heeft gestoken, twee lange volle minuten in de brand heeft gestaan en na een nacht lang creperen vanochtend uiteindelijk is overleden.
quote:werkverbod schreef op 07 april 2011 @ 14:59:

[...]

Je zou van dromen eigenlijk ook heel mager moeten worden, dan zou er meer belangstelling voor zijn.Er is juist heel veel belangstelling voor dromen. Hele boeken zijn er over geschreven. Kijk eens in de bibliotheek, daar kun je er vast wel een aantal vinden, Het schijnt dat je in je dromen met je onderbewustzijn aan de gang gaat. Of je lichamelijke gesteldheid er ook echt door beinvloed wordt in positieve danwel negatieve zin, is mij niet bekend. Maar ja, ik kan me zo indenken dat als je veel slaapt en dus weinig beweegt, je gewicht wel toe kan nemen. Al eet je ook minder omdat je minder in de keuken komt.
quote:hanneke000 schreef op 07 april 2011 @ 15:01:

[...]

Ik heb een probleem; ik onthoud mijn dromen nooit. Serieus. Nooit. Ik word altijd heel uitgerust en tevreden wakker. Alsof ik uit een soort coma ben opgestaan. Wat moet ik nu?Tja, ik denk toch weer de tip van de juiste krant en zo. Weet je wel zeker dat je uberhaupt droomt? Je lijkt me namelijk helemaal geen dromerig typje..
quote:missverrektekoekwaus schreef op 07 april 2011 @ 15:05:

[...]

Tja, ik denk toch weer de tip van de juiste krant en zo. Weet je wel zeker dat je uberhaupt droomt? Je lijkt me namelijk helemaal geen dromerig typje..Zo nuchter als de pest inderdaad. Maar ik zal eens een kopie van the Sun ofzo bekijken. Wie weet wat ik daar allemaal van ga opsteken. (vermoedelijk in elk geval iets over vrouwen lichamen )
quote:Cateautje schreef op 07 april 2011 @ 15:03:

Maar goed. Alles bij elkaar genomen, is dit topic dus geopend om te praten over een man die zichzelf in de brand heeft gestoken, twee lange volle minuten in de brand heeft gestaan en na een nacht lang creperen vanochtend uiteindelijk is overleden.Precies, ben het helemaal met je eens. Iedereen komt hier met eigen projecties die niets te maken hebben met het onderwerp. Blijkbaar heeft men er toch behoefte aan, anders zou het immers niet gebeuren.
quote:hanneke000 schreef op 07 april 2011 @ 15:07:

[...]

Zo nuchter als de pest inderdaad. Maar ik zal eens een kopie van the Sun ofzo bekijken. Wie weet wat ik daar allemaal van ga opsteken. (vermoedelijk in elk geval iets over vrouwen lichamen )
quote:werkverbod schreef op 07 april 2011 @ 15:07:

[...]

Precies, ben het helemaal met je eens. Iedereen komt hier met eigen projecties die niets te maken hebben met het onderwerp. Blijkbaar het men er toch behoefte aan, anders zou het immers niet gebeuren.De discussie is geëvolueerd. Kan gebeuren. Doet niets af aan de ernst van het oorspronkelijke bericht, maar maakt het ook niet per definitie fout.

[...]

Precies, ben het helemaal met je eens. Iedereen komt hier met eigen projecties die niets te maken hebben met het onderwerp. Blijkbaar heeft men er toch behoefte aan, anders zou het immers niet gebeuren.Maar gelukkig doe jij hier niet aan mee
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:charlottew88 schreef op 07 april 2011 @ 15:10:

[...]

Maar gelukkig doe jij hier niet aan mee er staat "iedereen", dus werkverbod bedoeld ongetwijfeld ook zichzelf.
quote:hanneke000 schreef op 07 april 2011 @ 15:12:

[...]

er staat "iedereen", dus werkverbod bedoeld ongetwijfeld ook zichzelf.Oh ja dat is zo.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.

[...]

Precies, ben het helemaal met je eens. Iedereen komt hier met eigen projecties die niets te maken hebben met het onderwerp. Blijkbaar heeft men er toch behoefte aan, anders zou het immers niet gebeuren.Maar dat is toch ook niet erg?
Wat vinden jullie er eigenlijk van, dat er mensen zijn die wel naar filmpjes, zoals van de man op de Dam, kijken, of het opnemen. En waarom vinden jullie dat?

Ik heb al eens gelezen dat het ziek is. En schokkend. Niet normaal. Maar wààrom dan? Zijn jullie bang dat dat een psychopaat/moordenaar in de dop is?

Beseffen jullie dat iedereen anders is? En omdat jij het ziek vind, moeten alle anderen dat ook maar vinden? Er zijn nou eenmaal mensen die zoiets zien en nog kunnen denken: Ik pak m'n camera en neem het op. Ik vraag me echt af, waarom precies zo iemand volgens jullie ziek is.

Waarom roepen mensen trouwens sowieso snel dat iemand ziek is, als diegene iets doet, wat zij niet zullen doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven