Man steekt zichzelf in brand op de dam

06-04-2011 13:48 1145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in mijn lunchpauze mijn boterhammen op te eten als ik onderstaand bericht hoor op de radio. Verschrikkelijk, denk ik, en wat erg voor de omstanders. Je zal het maar zien. Nu kom ik net op nu.nl, en daar staan dus foto's/video's online. En daar wordt ik toch een beetje onpasselijk van. Nieuws, oke, maar ik hoef toch niet geconfronteerd te worden met een meneer die zichzelf in de fik steekt (voorpagina) en 2 minuten blijft branden? (filmpje) (Nee, ik heb het filmpje niet aangeklikt, maar het feit dat het kan maakt me al heel boos).

Ik hoop oprecht dat de meneer hulp krijgt- als hij dit overleefd, en dat voor de omstanders indien gewenst slachtofferhulp wordt aangeboden.

AMSTERDAM - Op de Dam in Amsterdam heeft een man zich woensdagmiddag in brand gestoken. Dat bevestigt de politie. De man, van wie de identiteit onbekend is, is met zeer ernstige verwondingen afgevoerd naar het ziekenhuis.

Hulpdiensten waren snel ter plaatse. De man stond bij het monument op de Dam ten tijde van zijn daad. De omgeving rondom het monument is afgezet met linten.

Een verslaggever van de NOS meldt dat de man schreeuwde voordat hij zichzelf in brand stak.

Verwarde indruk

Volgens omstanders maakte de man een verwarde indruk en sprak hij, met een buitenlands accent, over zijn kinderen. De brand is gedoofd met hulp van omstanders, meldt de politie. Zij bevestigen dat het om een poging tot zelfdoding gaat.

De man stond ongeveer 2 minuten in brand, meldt AT5. Het motief van de man is bij de politie nog niet bekend. De man is inmiddels afgevoerd. Politiewagens staan nog op de Dam.
quote:missverrektekoekwaus schreef op 07 april 2011 @ 14:35:

Werkverbod, ik heb netjes antwoord gegeven op een vraag van jou. Wil je daar even op reageren?

Mag ik even antwoorden voor werkverbod?

Droom lekker verder!
quote:werkverbod schreef op 07 april 2011 @ 14:38:

Kan wel, waarom zou ik?Uit respect voor de mensen met wie je in een discussie bent.
quote:hanneke000 schreef op 07 april 2011 @ 14:37:

Of ben een schaakgrootmeester?Je zou eens moeten weten !
quote:werkverbod schreef op 07 april 2011 @ 14:39:

[...]

Je zou eens moeten weten !Onondekt zeker? Woon je in een speciale straat in Lelystad?
quote:hanneke000 schreef op 07 april 2011 @ 14:38:

[...]

Nee, ik ben lings, ik hoor alleen dubbeltjesDie klinken anders dan briefjes van 5 is mijn ervaring.. Hoe onderga jij dat?
oke, dat was laag. sorry
quote:missverrektekoekwaus schreef op 07 april 2011 @ 14:41:

[...]

Die klinken anders dan briefjes van 5 is mijn ervaring.. Hoe onderga jij dat?Mijn bankrekening zegt duidelijk "stuiver"
Als iedereen nu even terug leest, de eigen projecties er uit vist.

Dan komen we terug bij mijn tekst "droom gerust verder".

.Goede tekst blijkbaar, want hij spreekt zoveel mensen aan, hoef ik niet eens scheldwoorden en allerlei degenererende teksten voor neer te zetten
quote:batwom schreef op 07 april 2011 @ 14:38:

[...]

Mag ik even antwoorden voor werkverbod?

Droom lekker verder! SOmmige dromen zijn erg prettig
quote:werkverbod schreef op 07 april 2011 @ 14:42:

.Goede tekst blijkbaar, want hij spreekt zoveel mensen aan, hoef ik niet eens scheldwoorden en allerlei degenererende teksten voor neer te zettendroom gerust verder
quote:hanneke000 schreef op 07 april 2011 @ 14:41:

[...]

Onondekt zeker? Woon je in een speciale straat in Lelystad?Zijn daar speciale straten dan? Ik weet er niets van.
quote:hanneke000 schreef op 07 april 2011 @ 14:43:

[...]

droom gerust verder
quote:werkverbod schreef op 07 april 2011 @ 14:42:

.Goede tekst blijkbaar, want hij spreekt zoveel mensen aan, hoef ik niet eens scheldwoorden en allerlei degenererende teksten voor neer te zetten

Wat denk je, gewoon wat in de wilde weg wauwelen, dan vergeten ze misschien dat ik me door die tekst gigantisch vastgeluld heb?

Mislukt, het is alleen maar erger geworden door je knip- en plakwerkje.
quote:werkverbod schreef op 07 april 2011 @ 14:44:

[...]

Zijn daar speciale straten dan? Ik weet er niets van.Droom gerust verder.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:missverrektekoekwaus schreef op 07 april 2011 @ 14:45:

[...]

Wat denk je, gewoon wat in de wilde weg wauwelen, dan vergeten ze misschien dat ik me door die tekst gigantisch vastgeluld heb?

Mislukt, het is alleen maar erger geworden door je knip- en plakwerkje.
quote:werkverbod schreef op 07 april 2011 @ 14:48:

[...]

Droom gerust verder
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Godsamme zeg, hou eens op kneus! Hef je verbod op en ga een baan zoeken. Ben je nog van enige nut in deze samenleving.

M.
quote:charlottew88 schreef op 07 april 2011 @ 14:47:

[...]

Droom gerust verder.

Jij hoeft voor Hanneke geen antwoord te geven, kan ze zelf ook.

quote:mjdh schreef op 07 april 2011 @ 14:50:

Godsamme zeg, hou eens op kneus! Hef je verbod op en ga een baan zoeken. Ben je nog van enige nut in deze samenleving.

M.Waarom houd jij je met onnuttig dingen bezig?
quote:werkverbod schreef op 07 april 2011 @ 14:50:

[...]

Droom gerust verder ik geef antwoord voor MIJZELF en niet voor Hanneke.
quote:werkverbod schreef op 07 april 2011 @ 14:48:

[...]

Ik ga je hier niet voor bedanken, straks ontken je toch weer alles en zeg je dat ik alles heb gedroomd
quote:missverrektekoekwaus schreef op 07 april 2011 @ 14:51:

[...]

Ik ga je hier niet voor bedanken, straks ontken je toch weer alles en zeg je dat ik alles heb gedroomd Dat weet je pas als de wekker hoort en je wakker wordt.
quote:werkverbod schreef op 07 april 2011 @ 14:51:

[...]

Waarom houd jij je met onnuttig dingen bezig?

Je bedoelt waarom ik me met jou bezighoud? Omdat je uit je nek lult en daar kan ik niet tegen.

M.
quote:werkverbod schreef op 07 april 2011 @ 14:50:

[...]

Dat kan ik inderdaad zelf. En mijn antwoord is alles behalve:
quote:charlottew88 schreef op 07 april 2011 @ 14:51:

[...]

Droom gerust verder ik geef antwoord voor MIJZELF en niet voor Hanneke.charlottew88 07-04-2011, 14:47

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven