Entertainment alle pijlers

Generatie 2010

28-01-2010 19:35 974 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond om 21.30 komt er een nieuw programma op Nederland 1, Generatie 2010. In het programma worden 5 kinderen gevolgd die worden geboren, en dan voor de komende 18 jaar!

Ik ben eerlijk gezegd best benieuwd, wie gaat er nog meer kijken?
quote:hatseklats schreef op 07 april 2011 @ 22:07:

Lijkt me wel wat engig zo, achterop die fiets.Dat was ook het eerste wat ik dacht. Niet echt veilig.
Ik ook niet, maar het lijkt me gewoon in het begin wat engig, omdat ze zo klein zijn en zo fragiel en je moet toch snel reageren als er wat gebeurd. Maar goed, kwestie van wennen denk ik.
quote:deenje schreef op 07 april 2011 @ 22:08:

[...]

Dat was ook het eerste wat ik dacht. Niet echt veilig.Dat kind zit toch hartstikke goed vast? Ook nog eens in een jas en haar moeder houdt haar vast. Wat is er engig aan?
Ik vind vooral de naïviteit van de stellen (vooral de vrouwen) erg lachwekkend. Na 1 week zijn ze echt wel klaar met de gebroken nachten........ Er staat ze nog wat te wachten.
quote:Petrokia schreef op 07 april 2011 @ 22:11:

[...]

Dat kind zit toch hartstikke goed vast? Ook nog eens in een jas en haar moeder houdt haar vast. Wat is er engig aan?

Als zij van de fiets valt (door de drempels, door een auto van links die geen voorrang geeft, hoeft niet hun schuld te zijn).

Als er plots geremd moet worden door een overstekende kat / vogel etc.

Ik zou het zelf niet doen
ah volgende week komen Desire Michael en Isabelle weer.

God dat IPhone stel met Dominique gaan nu weer naar spanje, jaja je oude leven moet wel doorgaan he
Heb echt met verbazing zitten kijken naar het stel op de fiets, ze hebben ze zich waarschijnlijk niet gerealiseerd hoe ongelofelijk gevaarlijk het vervoeren van zo'n jonge baby is. Er hoeft maar iets te gebeuren en het kind raakt beschadigd, of erger. En volgens mij is het wettelijk niet eens toegestaan. Vind dat zo dom!
Ozo.
Ik ook. Prima als je niet millieuvervuilend met de auto naar het antroposofische cb wilt gaan, maar doe het dan veilig en stop het kind in een kinderwagen en loop er heen.
Ik vind Nathalie en Alexander ( van Dominique) het minst leuke stel. Alles moet inderdaad zooo netjes en perfect. En het gewone leven moet zooo gewoon doorgaan. Ik kan en mag niet oordelen want heb nog geen kinderen, maar volgens mij kan echt niet alles bij het oude blijven als je een baby hebt.

Sharon en Arjan ( het 'zweef ' stel) vind ik wel leuk. Eerlijk en liefdevol. Alleen dat achterop de fiets in de draagzak vond ik ook niet zo'n strakke actie. Wat als je van de fiets valt?

Desiree en Michael komen volgende week weer. Vond ik tot nu toe ook niet zo leuk. Ik vind haar een beetje neigen naar overdreven af en toe en vind ze niet leuk bij elkaar passen. Maar misschien veranderd dat nog.

Het stel waarvan het kind Jamie heet. ( Die nieuw zijn en die lang op een kind hebben moeten wachten) vind ik ook niet zo. We hebben er nog niet veel van gezien, maar ik vind haar zo druk / aanwezig. En hij lijkt er maar een beetje bij te hangen.

Het turkse stel vind ik wel leuk. Omdat je dan meer over die cultuur leert. Ik verbaas me daar wel over. Zij moet eten koken en afwassen en luiers verschonen doet ie ook al niet. Alleen een beetje spelen. Zo kan ik vader zijn ook leuk vinden... Maar ja. Daar is dat waarschijnlijk normaal. Ik vind het zo ouderwets.

Het jonge stel vind ik leuk. Ik heb wel respect voor ze. Alles is lang niet zo ( walgelijk) perfect als bij Alexander en Nathalie, ( daar straalt het 'wij hebben het gemaakt poeha' er vanaf) maar ze doen hun best. Ze zijn lief voor het kindje en leuker tegen elkaar.

De naam ( Charlenne) is niet mijn smaak, maar goed. Alleen is dat helemaal geen 2010 baby. :P Gisteren met die tatoo zetten bleek dat ze al geboren is op 17 december.
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
Ste: Ik herken je gevoel ook. Ik ben 24. Mijn relatie is net uit. Hij was de man met wie ik ging trouwen en kinderen zou krijgen dacht ik. Zover is het gelukkig nooit gekomen. Ik zou nu echt niet blij zijn als ik een kind van hem had. Dus ja. Maar weer wachten op de volgende ware. En hij is het dan hopelijk wel echt.
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
Ik vind dat zweef stel een beetje engig en ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het wel apart vind dat juist bij haar allemaal even niet zo lekker loopt.

We vallen met zijn allen over Nathalie en Alexander, omdat ze alles perfect willen, maar het zweefstel (vooral zij) is eigenlijk net zo.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Daar heb je gelijk in, Calvijn.

Maar ach als ik terugdenk aan mijn eerste weken als moeder, brrr, ben blij dat die tijd snel voorbij ging!
Ozo.
quote:Re__ske schreef op 08 april 2011 @ 17:33:

Ik vind Nathalie en Alexander ( van Dominique) het minst leuke stel. Alles moet inderdaad zooo netjes en perfect. En het gewone leven moet zooo gewoon doorgaan. Ik kan en mag niet oordelen want heb nog geen kinderen, maar volgens mij kan echt niet alles bij het oude blijven als je een baby hebt.

Sharon en Arjan ( het 'zweef ' stel) vind ik wel leuk. Eerlijk en liefdevol. Alleen dat achterop de fiets in de draagzak vond ik ook niet zo'n strakke actie. Wat als je van de fiets valt?

Desiree en Michael komen volgende week weer. Vond ik tot nu toe ook niet zo leuk. Ik vind haar een beetje neigen naar overdreven af en toe en vind ze niet leuk bij elkaar passen. Maar misschien veranderd dat nog.

Het stel waarvan het kind Jamie heet. ( Die nieuw zijn en die lang op een kind hebben moeten wachten) vind ik ook niet zo. We hebben er nog niet veel van gezien, maar ik vind haar zo druk / aanwezig. En hij lijkt er maar een beetje bij te hangen.

Het turkse stel vind ik wel leuk. Omdat je dan meer over die cultuur leert. Ik verbaas me daar wel over. Zij moet eten koken en afwassen en luiers verschonen doet ie ook al niet. Alleen een beetje spelen. Zo kan ik vader zijn ook leuk vinden... Maar ja. Daar is dat waarschijnlijk normaal. Ik vind het zo ouderwets.

Het jonge stel vind ik leuk. Ik heb wel respect voor ze. Alles is lang niet zo ( walgelijk) perfect als bij Alexander en Nathalie, ( daar straalt het 'wij hebben het gemaakt poeha' er vanaf) maar ze doen hun best. Ze zijn lief voor het kindje en leuker tegen elkaar.

De naam ( Charlenne) is niet mijn smaak, maar goed. Alleen is dat helemaal geen 2010 baby. :P Gisteren met die tatoo zetten bleek dat ze al geboren is op 17 december.
Charlene is iets te vroeg geboren, meen ik mij te herinneren van vorig jaar. Ze was wel in januari uitgerekend.

Het kindje van het perfecte stel (die meteen op wintersport gaan enzo) vind ik wel erg lief! Vooral toen ze werd wakker gemaakt en zo lief met haar hoofdje schudde van nee, ik wil niet.

Vorige week ging het turkse stel nog naar de Mac met zoonlief van nog geen jaar, want ja, ze moeten alles leren eten en proeven. Tuuurlijk ga je dan naar de Mac, hahaha....

Dat andere nieuwe stel heb ik nog geen idee van. Nog niet veel van gezien (val steeds net te laat de uitzending binnen). Begreep wel dat ze heel lang op een zwangerschap hebben moeten wachten.

Vond het ook niet verantwoord om met een baby in de draagdoek achter op de fiets te gaan. Hij zit wel goed vast en lekker warm enzo. Maar je kan een botsing krijgen, vallen enzo. En dan kan je naar mijn mening niet snel reageren om je kindje te beschermen.

Zag ze een paar jaar geleden ook wel eens fietsen met een maxi cosi achterop. Daar had je van die speciale bevestigingdingen voor. Doodeng!

Schoonmoeder had, toen ik nog zwanger was van de 1e, ook het geweldige idee om straks met de baby te gaan fietsen. "kan hij in de buikdrager en dan kan ik zo met hem fietsen" Over mijn lijk! Gebeurt er wat, knalt mijn kind met zijn hoofd op het stuur of erger. Maar dat gevaar zag ze echt niet...... (tja.....)

En dat laatste stel vind ik ook een beetje apart. Wel een heel mooi kindje. Maar idd. ze overdrijft zo en jankt om alles.
Iemand ook het kijken???
ja, ik!
ja! Ik huil met ze mee, en ik heb geen eens kinderen
Hè, gelukkig. Meer mensen zijn aan het kijken. Ik dus ook.
Snap het heel goed trouwens, heb zelf ook met dat bijltje gehakt. Moeilijk hoor! En 4 dagen tot kwart voor 7 vind ik zelf ook wel erg veel en lang. Dan kun je de opvang nog zo goed geregeld hebben, maar ik zou zelf vinden dat ik (als moeder) te veel zou missen.
Ik kijk het ook. Zie nu dit topic pas!
Jemig dat heb ik nooit zo heftig ervaren.
What happened with the hair dude?
Ik heb zelf geen kinderen, maar schatten nou al die vrouwen het zo on-realistisch in voorafgaand aan de geboorte? Qua werk/prive/zorg/moeder verhouding?

Ik neem aan dat ze allemaal wel vriendinnen hebben die ervaring hadden met moederschap vs werk.

Of kun je dat nooit inschatten? Zou ook kunnen natuurlijk.
Ik vind het leuk om te volgen omdat mijn dochter zes maanden ouder is dan de kinderen van dit programma. Leeftijdsgenoten dus!

Maar mijn vriend vindt het verschrikkelijk. Vooral die bevallingen vorig jaar. Ik kijk het dus als hij er niet is.
Petrokia,

Ik heb zelf drie kindjes gekregen, en vind ook dat ze er wat onrealistisch in gestapt zijn. Daarentegen kan het maar zo zijn dat ik bij mijn eerste ook zo was, maar het zelf niet zo ervaren heb..maar ik denk het niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven