Man steekt zichzelf in brand op de dam

06-04-2011 13:48 1145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in mijn lunchpauze mijn boterhammen op te eten als ik onderstaand bericht hoor op de radio. Verschrikkelijk, denk ik, en wat erg voor de omstanders. Je zal het maar zien. Nu kom ik net op nu.nl, en daar staan dus foto's/video's online. En daar wordt ik toch een beetje onpasselijk van. Nieuws, oke, maar ik hoef toch niet geconfronteerd te worden met een meneer die zichzelf in de fik steekt (voorpagina) en 2 minuten blijft branden? (filmpje) (Nee, ik heb het filmpje niet aangeklikt, maar het feit dat het kan maakt me al heel boos).

Ik hoop oprecht dat de meneer hulp krijgt- als hij dit overleefd, en dat voor de omstanders indien gewenst slachtofferhulp wordt aangeboden.

AMSTERDAM - Op de Dam in Amsterdam heeft een man zich woensdagmiddag in brand gestoken. Dat bevestigt de politie. De man, van wie de identiteit onbekend is, is met zeer ernstige verwondingen afgevoerd naar het ziekenhuis.

Hulpdiensten waren snel ter plaatse. De man stond bij het monument op de Dam ten tijde van zijn daad. De omgeving rondom het monument is afgezet met linten.

Een verslaggever van de NOS meldt dat de man schreeuwde voordat hij zichzelf in brand stak.

Verwarde indruk

Volgens omstanders maakte de man een verwarde indruk en sprak hij, met een buitenlands accent, over zijn kinderen. De brand is gedoofd met hulp van omstanders, meldt de politie. Zij bevestigen dat het om een poging tot zelfdoding gaat.

De man stond ongeveer 2 minuten in brand, meldt AT5. Het motief van de man is bij de politie nog niet bekend. De man is inmiddels afgevoerd. Politiewagens staan nog op de Dam.
quote:Donkeyshot schreef op 08 april 2011 @ 10:16:

Hoe groot is je huis Ritmeester? Hoeveel woonruimte stel jij beschikbaar?Ik stel helemaal niets beschikbaar. Je veronderstelt te veel.quote: Want het zal best druk worden in Nederland dan.

Iedereen krijgt inkwartiering. Iedereen die niet emigreert, bedoel ik.Ik denk dat het helemaal niet zo druk wordt als mijn idee gevolgd zou worden. Want er hoort iets bij: geen uitkeringen, geen huursubsidies, niets van dat soort grappenmakerij. Wie hier wil komen en hier voor zichzelf kan zorgen gaat zijn gang maar. Wie hier is, en niet voor zichzelf kan zorgen, mag best proberen wat tomaten te gaan kweken in de Sahara of zo.
quote:Beauke schreef op 08 april 2011 @ 09:19:

Misschien Jippertje, omdat je weet dat deze man het zichzelf aan heeft gedaan en die tijger er niks aan kon doen, net als dat een kind ook onschuldig is.

Kijk eens even verder dan het daadwerkelijke punt waarop deze man 'knapte' en vraag je dan nog eens even heel hard af in hoeverre hij dit zichzelf heeft aangedaan of dat de maatschappij hier ook wel degelijk een rol in heeft gespeeld, indirect.

Laten we nou niet gaan doen alsof de maatschappij, al die regeltjes en procedures geen effect op mensen heeft!

Depressie, psychische problemen vieren hoogtij in dit land én ook in andere landen. Dat doen mensen echt niet allemaal zichzelf aan. Dat is kortzichtig gedacht.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Ok Ritmeester, that is different cook.

Door je vorige bericht kreeg ik de indruk dat je het wel OK vond als je belastinggeld besteed zou worden aan allerlei nieuwkomers zonder enige vorm van toegangscontrole.

Ik zie ook wel iets in open grenzen maar wel gepaard met drastische beperking van toegang tot de sociale verzorgings arrangementen. Daar horen dan nog wel een paar randvoorwaarden bij maar dat gaat buiten het kader van dit topic.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:Jippertje schreef op 08 april 2011 @ 08:56:

Maar heel eerlijk moet ik bekennen toen ik net las dat een tijger in Blijdorp is gestikt, mij veel meer aangreep. Na drie seconde van het filmpje heb ik het weggeklikt.

Heb ik dan werkelijk 'teveel' menselijk leed gezien dat het gewoon wordt, zodat alleen kinder- en dierenleed mij direct een brok in de keel bezorgd?

Nogmaals: niet dat het menselijke leed mij niet raakt, maar niet zo heftig als ik eigenlijk zou vermoeden dat 'normaal' is.

Laten we het even heel bout stellen. In zijn algemeenheid.

Dus vat het niet persoonlijk op want zo is het niet bedoelt.

Ik neem jou alleen even als voorbeeld.

Als het jou niks doet dat een uitgeprocedeerde man zichzelf liever in de fik steekt op de dam dan terug te moeten naar een regime waar ze god weet wat met hem gaan uitvreten, dan interesseert je dat gewoon niet. Niet omdat je afgestompt bent maar omdat jouw empathie op ander vlak ligt. Dat is ook niks om jou kwalijk te nemen. Je kunt niet al het leed van de wereld je aantrekken.

Ik zal het ook even op mezelf betrekken om de algemeenheid te bewaren. Mij zou zo'n tijger weinig doen. Ja, ik vind het heus wel sneu en lullig dat het gebeurd is en vind ook dat het niet had moeten gebeuren maar mij zou zo'n filmpje echt niet raken.

Ik zou het gewoon uitkijken, als ik het ál zou aanklikken, ik heb gewoon weinig met dat soort nieuws, er even over nadenken en het dan weer loslaten en overgaan tot de orde van de dag.
quote:ritmeester schreef op 08 april 2011 @ 10:19:

Ik denk dat het helemaal niet zo druk wordt als mijn idee gevolgd zou worden. Want er hoort iets bij: geen uitkeringen, geen huursubsidies, niets van dat soort grappenmakerij. Wie hier wil komen en hier voor zichzelf kan zorgen gaat zijn gang maar. Wie hier is, en niet voor zichzelf kan zorgen, mag best proberen wat tomaten te gaan kweken in de Sahara of zo.En als zulke mensen er voor zouden kiezen om in Nederland bedelaar, winkeldief of straatrover te worden (bijvoorbeeld omdat niemand ze werk aanbiedt) en het wel prima vinden om op last van de rechter zo af en toe een tijdje in een comfortabele cel door te brengen waar ze onderdak en verzorging krijgen ? Lijkt mij altijd nog beter dan in je eigen land met een lege buik te moeten wonen in een krot zonder uitzicht op verbetering ?
quote:shahla schreef op 08 april 2011 @ 10:28:

[...]

Kijk eens even verder dan het daadwerkelijke punt waarop deze man 'knapte' en vraag je dan nog eens even heel hard af in hoeverre hij dit zichzelf heeft aangedaan of dat de maatschappij hier ook wel degelijk een rol in heeft gespeeld, indirect.

Laten we nou niet gaan doen alsof de maatschappij, al die regeltjes en procedures geen effect op mensen heeft!

Depressie, psychische problemen vieren hoogtij in dit land én ook in andere landen. Dat doen mensen echt niet allemaal zichzelf aan. Dat is kortzichtig gedacht.Punt blijft dat al die regeltjes en procedures, al die jaren dat asielzoekers aan het lijntje worden gehouden, uitsluitend het gevolg zijn van precies de lobby die vóór een menswaardige behandeling van asielzoekers is, die in feite nauwelijks bereid is asielzoekers uit te zetten, en die tegelijk onze sociale voorzieningen op relatief grote hoogte wil houden.

Tenzij je in deeloplossingen wil denken, of zonder oplossingen wil roepen dat het ook nooit goed is (zeg maar, waar de PVV-achterban en de SP-achterban elkaar zo wonderlijk goed weten te vinden), zal je keuzes moeten maken.

Ofwel je accepteert dat er geen enkel moreel recht is om mensen over een toevallige, vrij willekeurig in het verleden gevormde grens te kegelen, dat er geen enkele reden is waarom wij wel een uitvreter met blanke huid die toevallig Nederlands spreekt en binnen die willekeurige grenzen geboren is zouden onderhouden terwijl we iemand die toevallig niet aan die voorwaarden voldoet zelfs de toegang tot dit land ontzeggen.

Ofwel je accepteert dat er geen enkel moreel recht is om mensen die hun eigen inkomen verdienen daarvan ongeveer de helft (IB, BTW, heffingen, etc., etc.) af te pakken om het voor een belangrijk deel kado te geven aan mensen die niet of niet volledig hun eigen inkomen verdienen en die toevallig binnen die genoemde willekeurige landsgrenzen wonen.

Ofwel je accepteert dat we proberen binnen die willekeurige landsgrenzen een welvaartsniveau te handhaven voor iedereen die hier woont, waarbij we mensen die we zielig genoeg vinden toelaten, en de rest niet, waarbij regelmatig ongelukjes gebeuren, maar waarbij we vooral collectief de ogen sluiten voor het veel grotere leed in de wereld.
quote:Donkeyshot schreef op 08 april 2011 @ 10:33:

Ok Ritmeester, that is different cook.

Door je vorige bericht kreeg ik de indruk dat je het wel OK vond als je belastinggeld besteed zou worden aan allerlei nieuwkomers zonder enige vorm van toegangscontrole.In tegendeel. Ik vind het evengoed niet OK dat pakweg de helft van wat ik verdien wordt kado gedaan aan mensen die toevallig hetzelfde paspoort hebben als ik en die niet willen voorzien in een eigen inkomen.quote:Ik zie ook wel iets in open grenzen maar wel gepaard met drastische beperking van toegang tot de sociale verzorgings arrangementen. Daar horen dan nog wel een paar randvoorwaarden bij maar dat gaat buiten het kader van dit topic.Ik denk dat we het snel eens zijn
quote:shahla schreef op 08 april 2011 @ 10:35:

[...]

Laten we het even heel bout stellen. In zijn algemeenheid.

Dus vat het niet persoonlijk op want zo is het niet bedoelt.

Ik neem jou alleen even als voorbeeld.

Als het jou niks doet dat een uitgeprocedeerde man zichzelf liever in de fik steekt op de dam dan terug te moeten naar een regime waar ze god weet wat met hem gaan uitvreten, dan interesseert je dat gewoon niet. Niet omdat je afgestompt bent maar omdat jouw empathie op ander vlak ligt. Dat is ook niks om jou kwalijk te nemen. Je kunt niet al het leed van de wereld je aantrekken.

Ik zal het ook even op mezelf betrekken om de algemeenheid te bewaren. Mij zou zo'n tijger weinig doen. Ja, ik vind het heus wel sneu en lullig dat het gebeurd is en vind ook dat het niet had moeten gebeuren maar mij zou zo'n filmpje echt niet raken.

Ik zou het gewoon uitkijken, als ik het ál zou aanklikken, ik heb gewoon weinig met dat soort nieuws, er even over nadenken en het dan weer loslaten en overgaan tot de orde van de dag.

En voor alle helderheid: het overgrote deel van het gruwelijke leed in deze wereld, dat je zou kunnen kennen als je zou willen, ken je niet eens omdat je net als iedereen selectief bent in wat je wil weten, waar je je druk over maakt, en wat je vervolgens er aan wil bijdragen er iets aan te doen.

Puur uit nieuwsgierigheid: ik neem aan dat je weet dat nogal wat mensen in ons land illegalen huisvesten, zoals die Iraanse man. Ik neem aan dat je zonder veel moeite de netwerken kan vinden waarin dat georganiseerd wordt. Hoeveel Iraanse illegalen bezorg jij een dak boven hun hoofd, eten, medische en psychische hulp, etc. etc.?

Ik ken minstens één van dergelijke netwerken, mensen die vanuit overtuiging honderden illegalen een kans geven in dit land. Dat kost ze heel veel tijd, geld en energie, maar het zijn mensen die vinden dat een mening verkondigen op een forum niet zo boeiend is als je ook werkelijk iets kan doen. Als je werkelijk iets wil doen, dan wijs ik je met alle plezier de richting.
quote:Donkeyshot schreef op 08 april 2011 @ 10:39:

[...]

En als zulke mensen er voor zouden kiezen om in Nederland bedelaar, winkeldief of straatrover te worden (bijvoorbeeld omdat niemand ze werk aanbiedt) en het wel prima vinden om op last van de rechter zo af en toe een tijdje in een comfortabele cel door te brengen waar ze onderdak en verzorging krijgen ? Lijkt mij altijd nog beter dan in je eigen land met een lege buik te moeten wonen in een krot zonder uitzicht op verbetering ?Dat zijn praktische problemen die inderdaad opgelost moeten worden. Maar het basisprincipe blijft voor mij overeind: mensen moeten zo mogelijk voor zichzelf zorgen, en ik wil niet gedwongen worden mensen te helpen. Helpen doe ik graag, maar wel vrijwillig.
quote:ritmeester schreef op 08 april 2011 @ 09:36:

[...]

Op zich is het wel goed dan te bedenken waarom we die lange procedures hebben: vanwege precies de mensen die vinden dat het allemaal te onmenselijk was, en te weinig rekening hield met het feit dat het om mensen ging, zijn de beroepsmogelijkheden tot het uiterste opgevoerd. En nu dat zo is, is dat weer onmenselijk.

Het onmenselijke zit er in dat het uitgangspunt is: terugsturen.

Dat is vooral de opzet hier.

quote:Persoonlijk ben ik overigens voor volstrekt vrije toelating van mensen die hier willen wonen. Ik kan geen enkel rationeel of moreel argument bedenken waaruit volgt dat mijn belastinggeld wel besteed moet worden aan iemand waarvan de voorouders toevallig in Nederland zijn geboren en die geen moer uitvoert om iets bij te dragen aan onze maatschappij, en niet aan iemand die een hoop moeite doet om hier te komen en een beter bestaan op te bouwen.Zo denk ik er ook over. Iemand uit het buitenland kan hier (soms) van veel meer waarde zijn dan sommige Nederlanders zelf.
quote:ritmeester schreef op 08 april 2011 @ 10:47:

[...]

Dat zijn praktische problemen die inderdaad opgelost moeten worden. Maar het basisprincipe blijft voor mij overeind: mensen moeten zo mogelijk voor zichzelf zorgen, en ik wil niet gedwongen worden mensen te helpen. Helpen doe ik graag, maar wel vrijwillig.Zullen we samen een politieke partij oprichten ?
quote:ritmeester schreef op 08 april 2011 @ 10:19:

[...]

Ik denk dat het helemaal niet zo druk wordt als mijn idee gevolgd zou worden. Want er hoort iets bij: geen uitkeringen, geen huursubsidies, niets van dat soort grappenmakerij. Wie hier wil komen en hier voor zichzelf kan zorgen gaat zijn gang maar. Wie hier is, en niet voor zichzelf kan zorgen, mag best proberen wat tomaten te gaan kweken in de Sahara of zo.

Wederom eens.

Daarbij komt ook nog eens dat we die mensen zélf regels opleggen dat ze hier niet mogen werken voordat ze tijdelijke papieren hebben. Dan doe je het ook zelf dat ze niks bijdragen. En dan klagen dat ze niks uitvreten. Tja, stel dan die regel niet in. Laat die mensen dan ook werken en aan hun eigen verblijf bijdragen. Vanaf dag één dat ze hier zijn die gelegenheid bieden.
quote:Donkeyshot schreef op 08 april 2011 @ 10:39:

[...]

En als zulke mensen er voor zouden kiezen om in Nederland bedelaar, winkeldief of straatrover te worden (bijvoorbeeld omdat niemand ze werk aanbiedt) en het wel prima vinden om op last van de rechter zo af en toe een tijdje in een comfortabele cel door te brengen waar ze onderdak en verzorging krijgen ? Lijkt mij altijd nog beter dan in je eigen land met een lege buik te moeten wonen in een krot zonder uitzicht op verbetering ?

Dat zegt toch ook al een hele hoop, DS?

Dat ze dit nog liever hebben en wie wil dat normaliter nou, niemand met zijn volle verstand, lijkt mij, dan teruggaan.

Dát zegt mij juist een hele hoop.

Wie zou land en haard verlaten als je leven daar eigenlijk wel oké is. Echt niet zoveel mensen, hoor. Voor de meeste mensen is je geboorteland toch meestal wel het land waar je wil blijven.

Tenzij je van jezelf heel avontuurlijk bent maar dat is weer een andere dwarsstraat. Ik denk dat als het dát is je Nederland niet uitkiest om een nieuw bestaan op te bouwen. Dan weet ik wel mooiere plekken op aarde met beter weer en meer ruimte.
quote:ritmeester schreef op 08 april 2011 @ 10:45:

Als je werkelijk iets wil doen, dan wijs ik je met alle plezier de richting.

Ik doe nog niet zóveel, dat klopt maar ik doe niet helemaal niks.

Ik geef elk kwartaal een bijdrage aan een stichting die zich daarvoor inzet en ik sta op het punt bij een soortgelijke organisatie vrijwilligerswerk te gaan doen.

En ik sta open voor je voorstel.

Ik kan niet iemand huisvesten, die mogelijkheid heb ik simpelweg niet maar misschien kan ik wel andere dingen doen.

Als je een neutraal mailadres hebt, ik niet, geef het gerust en ik neem z.s.m. contact met je op.
quote:Donkeyshot schreef op 08 april 2011 @ 11:20:

[...]

Zullen we samen een politieke partij oprichten ? Ik weet dat het een grapje is maar mocht het dat niet zijn, ben ik ook geïnteresseerd.
Een politieke mening verkondigen kunnen we allemaal. Trek het eens het persoonlijk vlak op. Hoeveel vreemdelingen kan en wil je zelf helpen en onderdak bieden. Het is heel gemakkelijk om hier een sociaal praatje te houden, maar doen ligt net even anders.

Dat er een grote groep Nederlanders zijn die niet werken en dat ook net van plan zijn, moet je mogelijk een uitkering ontzeggen. Daar horen dan ook de Marokkanen/ Turken/ Irakezen/ Polen etc etc bij die hier geboren zijn, want die willen nog al eens graag buiten de boot vallen. Wordt de term discriminatie te pas en onpas gebruikt.

Dat woningen worden toegewezen aan de nieuwkomers, gaat wel ten koste van de groep die al jaren wacht op een betaalbaar huis. Hiermede kweekt de Overheid agressie op en handelt discriminerend. Willen we iedereen als onze gelijke behandelen, dan zijn er geen uitzonderingen. Dan allemaal op die bekende wachtlijst. Geen uitzonderingen voor nieuwkomers, geen ingerichte huizen en extra toewijzingen. Maar bevorder de zelfredzaamheid.
Ik verwijt die mensen ook niet dat ze proberen Nederland binnen te komen Shahla. Ik zou in hun situatie waarschijnlijk hetzelfde doen.

Vanuit hun perspektief is Nederland een walhalla. Je krijgt er onderdak, geld, kleding en gratis advies over van alles. Zelfs een Nederlandse gevangenis is in veel opzichten te verkiezen boven de thuissituatie, dus al word je ergens voor opgepakt: no big deal.

En de uitzettingprocedures kan je jarenlang rekken.

Probleem is dat Nederland maar een klein landje is en de wereldbevolking is nogal groot. Als een schamele 1 % van de bewoners van Afrika besluit om hierheen te komen, dan hebben we opeens 10 miljoen nieuwe inwoners erbij.

En dat is alleen nog maar Afrika; als 1 % van de Aziaten hetzelfde doet komen er nog 40 miljoen bij.

Dan wordt het echt wel dringen hier, en iedereen krijgt inkwartiering. Het is wèl een vorm van eerlijk delen. Dat wel.
quote:Donkeyshot schreef op 08 april 2011 @ 11:20:

[...]

Zullen we samen een politieke partij oprichten ? Ik ben bang dat mijn geloof in het nut daarvan niet groot genoeg is
quote:shahla schreef op 08 april 2011 @ 11:34:

[...]

Ik doe nog niet zóveel, dat klopt maar ik doe niet helemaal niks.

Ik geef elk kwartaal een bijdrage aan een stichting die zich daarvoor inzet en ik sta op het punt bij een soortgelijke organisatie vrijwilligerswerk te gaan doen.

En ik sta open voor je voorstel.

Ik kan niet iemand huisvesten, die mogelijkheid heb ik simpelweg niet maar misschien kan ik wel andere dingen doen.

Als je een neutraal mailadres hebt, ik niet, geef het gerust en ik neem z.s.m. contact met je op.

Oh het is veel simpeler. Veel van die netwerken gaan uit van kerken en kerkelijke gemeenschappen, veelal van het "moderne", vrijzinnige slag. Informeer eens bij wat kerken, kloosters e.d. in je buurt (of buiten je buurt) en je zal merken dat de netwerken groot en goed georganiseerd zijn. En altijd op hulp zitten te wachten, in welke vorm dan ook.

Als je er daarmee niet komt, wil ik je wel aan een contactpersoon helpen in het uiterste zuiden.
quote:werkverbod schreef op 08 april 2011 @ 11:38:

Een politieke mening verkondigen kunnen we allemaal. Trek het eens het persoonlijk vlak op. Hoeveel vreemdelingen kan en wil je zelf helpen en onderdak bieden. Het is heel gemakkelijk om hier een sociaal praatje te houden, maar doen ligt net even anders.Wat dacht je, herhaal gewoon even wat net gezegd is? quote:Willen we iedereen als onze gelijke behandelen, dan zijn er geen uitzonderingen. Dan allemaal op die bekende wachtlijst.Welnee. Als we iedereen gelijk willen behandelen, dan stoppen we met de sociale huisvesting, onmiddelijk.
quote:Donkeyshot schreef op 08 april 2011 @ 11:38:

Ik verwijt die mensen ook niet dat ze proberen Nederland binnen te komen Shahla. Ik zou in hun situatie waarschijnlijk hetzelfde doen.

Vanuit hun perspektief is Nederland een walhalla. Je krijgt er onderdak, geld, kleding en gratis advies over van alles. Zelfs een Nederlandse gevangenis is in veel opzichten te verkiezen boven de thuissituatie, dus al word je ergens voor opgepakt: no big deal.

En de uitzettingprocedures kan je jarenlang rekken.

Probleem is dat Nederland maar een klein landje is en de wereldbevolking is nogal groot. Als een schamele 1 % van de bewoners van Afrika besluit om hierheen te komen, dan hebben we opeens 10 miljoen nieuwe inwoners erbij.

En dat is alleen nog maar Afrika; als 1 % van de Aziaten hetzelfde doet komen er nog 40 miljoen bij.

Dan wordt het echt wel dringen hier, en iedereen krijgt inkwartiering. Het is wèl een vorm van eerlijk delen. Dat wel.

Ik zie die kant ook heus. Ik weet dat het niet zo erg simpel ligt maar de schrijnende gevallen gaan me wel aan het hart.

We zouden een beter systeem moeten hebben en niet puur hier maar in connectie met andere landen. Een soort 'uitwisseling systeem'? Als het hier echt teveel dringen wordt of om het niet de spuigaten uit te laten lopen doorsturen naar een ander Europees land waar meer ruimte is. Waarom is de enige optie terugsturen. Als dit hele systeem op de schop zou gaan, zijn er best andere mogelijkheden. Waar een wil is, is ook best een weg, denk ik dan. Natuurlijk heb ik niet alle inzichten en zijn er veel hobbels op de weg maar zo het nu is, vind ik echt onmenselijk.
quote:zusenzoo schreef op 07 april 2011 @ 22:13:

Maar hoe kan men kinderen terug sturen, die de taal niet spreken, die hier compleet zijn ingeburgerd, hier onderwijs hebben genoten.

Hoe zien jullie het dat bijv, een meisje van 12, hoer gekomen op 2 jarige leeftijd, uitgezet wordt?

Hoe kan je dat verantwoorden, want die 10 jaar is voor dat meisje een mensenleven.Dat interesseert men helemaal geen zak. Als men zelf maar in een veilig land woont, auto voor de deur, gezin, goede baan, elk jaar op vakantie..... wat kan het hun dan schelen dat een asielzoeker wordt uitgezet en waarschijnlijk wordt vermoord in land van herkomst?
quote:zusenzoo schreef op 07 april 2011 @ 22:32:

Beetje emphatisch vermogen zou wel in een beleid moeten worden toepast, je werkt met mensenlevens nml.

Dat moet dan gewoon geen 10 jaar duren.

Dus ja een generaal pardon voor dit soort gevallen en zorgen dat het nooit meer zo ver komt.

Dus het proces extreem verkorten, de asielszoekers laten werken voor hun verblijf, voor kost en inwoning bijv.Eens!
quote:ritmeester schreef op 08 april 2011 @ 11:44:

Welnee. Als we iedereen gelijk willen behandelen, dan stoppen we met de sociale huisvesting, onmiddelijk.

Weet je wel zeker dat je er niets voor voelt om die politieke partij op te richten ? Jammer hoor ..

Eindelijk iemand die wat verder doordenkt.
quote:ritmeester schreef op 08 april 2011 @ 11:43:

[...]

Oh het is veel simpeler. Veel van die netwerken gaan uit van kerken en kerkelijke gemeenschappen, veelal van het "moderne", vrijzinnige slag. Informeer eens bij wat kerken, kloosters e.d. in je buurt (of buiten je buurt) en je zal merken dat de netwerken groot en goed georganiseerd zijn. En altijd op hulp zitten te wachten, in welke vorm dan ook.

Als je er daarmee niet komt, wil ik je wel aan een contactpersoon helpen in het uiterste zuiden.Is goed. Ik zal je in gedachten houden als het op eigen houtje niet zo slaagt. Ik zit trouwens zelf in het Noorden maar dat hoeft niet iets uit te maken voor het contact.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven