Discussie over vreemdgaan

06-04-2011 19:58 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laatst had ik het er met een vriendin over.. Wiens verantwoordelijkheid is het vreemdgaan nu eigenlijk?

Heel vaak zien ze de vrouw waar de man mee vreemdgaat als de boosdoener, de stoker, de slet etc.

Maar als ik er goed na kijk, niemand dwingt die man om het te doen.

Zijn mannen eigenlijk wel te vertrouwen??

Als je als vrouw goed je best doet, kan je dan altijd een man verleiden als je wilt?

Ik denk toch van niet, als de relatie goed zit.

En nee ik ben dat niet van plan.. Het is me echter wel een keer overkomen.. Dat ik met een bezette man heb gezoend.

Mijn eigen relatie was net over, man troostte me en van het een kwam het ander. Hij wilde wel meer maar ik heb het bij zoenen gehouden en heb me daarna ook wel schuldig gevoeld.

Daarna nog een keer meegemaakt dat een bezette man interesse toonde. Maar ik wil dit gewoon niet.

Maar ik heb nu wel wat het idee dat er maar weinig mannen echt trouw zijn. Ook wel van iemand gehoord die het bed had gedeeld met een man en er pas later achter kwam dat hij getrouwd was.

Nu even terug naar het punt waar het om gaat. Ik zie het nog altijd zo dat het de verantwoordelijkheid is van degene die een relatie heeft, niet diegene met wie hij of zij vreemdgaat.

Toch merk je vaak dat vrouwen bijvoorbeeld de andere vrouw de schuld geven. Die heeft haar man "verleid". Benieuwd hoe jullie het hier zien. Het gaat niet over mezelf maar het vreemdgaan in het algemeen.
Vrouwen zijn dat net zo goed Wipeout. Alleen heb ik de indruk dat van mannen veel meer bekend is dat ze vreemd gaan. Vlak vrouwen niet uit hierin.
quote:Wipeout schreef op 08 april 2011 @ 16:27:

Heb het gevoel dat Amy2010 er zelf in getrapt is, terwijl ze wist dat de man getrouwd was, ws zelfs een bekende van het echtpaar..of dat ze zo,n geval kent.

Het zijn de standaard smoezen van een man, om de vrouw in bed te krijgen "mijn relatie loopt niet goed "mijn vrouw begrijpt me niet "ik zou wel bij haar weg willen, maar het kan niet vanwege de kinderen en de financieen "" enz enz...Soms heb je als echtgenote wel eens een periode dat je niet aan al de behoeftes van je man toe komt, lullig voor hem, maar nog luliger als een bekende dan meent haar kans te moeten grijpen

En als hij dan begripvol is verwend door zijn "vriendin" kruipt hij doorgaans thuis nog even "lekker" tegen zijn eigen vrouw aan.

Dat het hem gelukt is de "vriendin "te krijgen streelt zijn ego,

en dat geeft hij zomaar niet op.

maar hij houdt van zijn vrouw, en wil haar niet kwijt.

mannen zijn vreemde wezens

Heej Wipe-out, nee dat is niet het geval hoor. Ik ken wel mensen die vreemdgaan en ik bemoei me er niet mee. Ja, met de vreemdgangers heb ik wel gesproken (daar heb ik de info van) maar ik ken hun partners ook. Die zijn ook geen lieverdjes daarom onthoud ik mij van een mening. Ze zoeken het maar uit.

BTW, de ene vreemdganger is een vrouw (en de andere idd een man).
Veelal wordt het niet lekker lopen van een relatie als smoes gebruikt bij een affaire of slippertje.

We hebben het dan over volwassen mensen, die schijnbaar niet in staat zijn aan hun partner duidelijk te maken dat ze iets tekort komen,of zat zijn van hem of haar.

Ze schuiven de verandwoordelijkheid bij de ander in de schoenen.

Zorgen dat je relatie lekker loopt is ieders individuele verandwoordelijkheid.

En als je zo "stoer"bent om te vluchten of tijdens je relatie een ander te willen, dan zit er maar 1 ding op.

Er een punt achter zetten, en dan op naar de volgende.

Hoe moeilijk kan dat zijn ???

Niemand, zelfs de ergste heks of beul verdient het om bedrogen te worden.

En voor de mede bedrieger geldt vaak "zo gewonnen zo geronnen"als hi/zijj zat van jouw is volgt er weer een nieuwe minnaar(es)

Als ik wist dat iemand in mijn directe omgeving zijn of haar partner bedonderde zou ik het na de bedrieger te hebben gewaarschuwd vertellen aan de bedrogene.

Als je je mond houdt terwijl je het weet, bedonder je naar mijn idee diegene ook ! of niet ?
Oh, dat vind ik niet. Het zijn zo totaal niet mijn zaken en het is al helemaal niet mijn verantwoordelijkheid. Komen ze bij elkaar, heb ik het weer gedaan. Nee ik heb wel mijn best gedaan om de vreemdgangers er van te overtuigen liever aan hun relatie te werken en ook heb ik met de bedrogenen gesproken over hun relatie. Als niemand iets wilt veranderen dan is dat hun keuze. De man wilt zijn kinderen niet verlaten maar wel gelukkiger zijn, ik ga niet de keuze voor hem maken. Dat is toch niet aan mij.

Ik ben het eens met wat je zegt: 'Zorgen dat je relatie lekker loopt is ieders individuele verandwoordelijkheid'. Van beiden dus.

Ik ben het niet eens met: 'Er een punt achter zetten, en dan op naar de volgende. Hoe moeilijk kan dat zijn ???' Nou heel moeilijk soms. Niet een ieder is zo 'stoer' om maar weer even naar de volgende stappen, niet een ieder staat zo sterk in de schoenen.

Ik heb het idee dat jij bedrogen bent, als dat zo is dan vind ik dat erg naar voor je. Het is jammer, nee erg zelfs, dat dit soort dingen gebeuren. Ik bedoel met mijn posts vooral te zeggen blijf altijd aan een relatie werken, een stabiele basis is mss geen garantie maar kan de risico's op dit soort escapades wel verkleinen, meen ik.
@ Wipe-out. O ja en je zin: Niemand, zelfs de ergste heks of beul verdient het om bedrogen te worden.

Daar ben ik het ook niet mee eens. Als jij je partner niet met respect behandelt waarom zou jijzelf dan wel mogen verwachten met respect behandelt te worden?
Als je partner je niet met respect behandeld en je bent daar ongelukkig door lijkt mij dat je hem /haar verlaat, vreemdgaan is wel het toppunt van respectloos met iemand omgaan,

En ja ik ben bedrogen door man met een bekende.

en ikm heb er best begrip voor dat je verliefd wordt op een ander, maar wees eerlijk,tegen je partner, sta voor wat je doet !
Lijkt mij ook dat je degene verlaat maar mensen moeten daarin hun eigen keuzes maken. Vind het echt naar voor je dat je zo iets hebt meegemaakt en ik begrijp dat deze discussie voor jou daarom ook meer lading heeft. Hopelijk heb je het achter je kunnen laten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven