Lichte ontlasting.............
vrijdag 8 april 2011 om 14:34
Ik heb de HA al gebeld en moet het een weekend aankijken maar ik dacht, misschien hebben er mensen ervaring mee.
Sinds vannacht heeft dochter, 11 jaar altijd moeilijke stoelgang, last van haar buik en moet vaak naar de wc. Moet wel zeggen dat sinds ze Vifit drinkt haar stoelgang echt verbeterd is.
Gewone ontlasting, geen diarree. Totdat ze me roept, weer moest ze naar de wc en zegt "kijk wat een rare kleur"
Dus ik, 01.15 ff in de pot gluren.
Oké.............dat is wel heel raar, heel licht, niet bruin, eerder grauw tegen wit aan.
Daarna ook nog een beetje diarree.
Vanmorgen nog een beetje last van haar buik maar toch naar school gegaan.
Voor 08.00 internet bekeken en kwam uit op "bij moeheid, lichte ontlasting en geel zien = lever werkt niet goed"
Dus heb toch maar de HA gebeld, dame is al enige weken lusteloos als ze uit school komt.
Nou wacht ik vanmiddag even af hoe ze is, buikpijn/moe (geel is me nog niet opgevallen, zou ik dat kunnen zien??)
Iemand ervaring hiermee, zeggen jullie toch nog de HA bellen of wacht het een weekend af en kijk nog een paar keer naar de ontlasting. Ik weet het even niet, wil niet zo'n overbezorgde moeder lijken (ben ik normaliter ook niet)
Sinds vannacht heeft dochter, 11 jaar altijd moeilijke stoelgang, last van haar buik en moet vaak naar de wc. Moet wel zeggen dat sinds ze Vifit drinkt haar stoelgang echt verbeterd is.
Gewone ontlasting, geen diarree. Totdat ze me roept, weer moest ze naar de wc en zegt "kijk wat een rare kleur"
Dus ik, 01.15 ff in de pot gluren.
Oké.............dat is wel heel raar, heel licht, niet bruin, eerder grauw tegen wit aan.
Daarna ook nog een beetje diarree.
Vanmorgen nog een beetje last van haar buik maar toch naar school gegaan.
Voor 08.00 internet bekeken en kwam uit op "bij moeheid, lichte ontlasting en geel zien = lever werkt niet goed"
Dus heb toch maar de HA gebeld, dame is al enige weken lusteloos als ze uit school komt.
Nou wacht ik vanmiddag even af hoe ze is, buikpijn/moe (geel is me nog niet opgevallen, zou ik dat kunnen zien??)
Iemand ervaring hiermee, zeggen jullie toch nog de HA bellen of wacht het een weekend af en kijk nog een paar keer naar de ontlasting. Ik weet het even niet, wil niet zo'n overbezorgde moeder lijken (ben ik normaliter ook niet)
vrijdag 8 april 2011 om 14:38
vrijdag 8 april 2011 om 14:38
Hier in de buurt heerst een zeer naar buikvirus, daar dacht ik meteen aan. Het is geen virus, maar een parasiet, bedenk ik me nu. Daar krijgen ze andere ontlasting van, diarree, of gewoon dunner. Als je het echt niet vertrouwd kun je altijd vragen of er een kweek van kan worden gezet. Is bij onze kinderen ook gebeurd, en weet je meteen wat er speelt.
Beterschap!
Beterschap!
vrijdag 8 april 2011 om 14:40
quote:waaromdan schreef op 08 april 2011 @ 14:38:
[...]
Als in, vanmiddag nog een keer!!!
Ja...........al had de HA (in opleiding dat dan wel) gezegd dat ik wel een weekend kon wachten omdat het wellicht een buikgriep was. Aandoening aan de lever is ze veel te jong voor!Ja, als in vanmiddag nog een keer. Als je je zorgen maakt omdat het niet alleen de ontlasting is, maar ook haar lusteloosheid, zou ik zeker nog een keer bellen. En dan vragen naar een echte huisarts.
[...]
Als in, vanmiddag nog een keer!!!
Ja...........al had de HA (in opleiding dat dan wel) gezegd dat ik wel een weekend kon wachten omdat het wellicht een buikgriep was. Aandoening aan de lever is ze veel te jong voor!Ja, als in vanmiddag nog een keer. Als je je zorgen maakt omdat het niet alleen de ontlasting is, maar ook haar lusteloosheid, zou ik zeker nog een keer bellen. En dan vragen naar een echte huisarts.
vrijdag 8 april 2011 om 15:02
Stopverfkleurige ontlasting en een gele kleur (mn van het oogwit) wijzen erop dat er geen gal meer bij de darminhoud komt. En dat is dus NIET goed en ik zou er vandaag nog mee naar de huisarts gaan. En duidelijk aan de telefoon beschrijven hoe de ontlasting eruit ziet en hoe je dochter er verder uitziet/hoe het met haar gaat.
Ik ben nog geen arts, maar ik zou je toch willen aanraden dit niet zomaar een weekendje aan te kijken.
Ik ben nog geen arts, maar ik zou je toch willen aanraden dit niet zomaar een weekendje aan te kijken.
vrijdag 8 april 2011 om 15:07
quote:Suze2hier schreef op 08 april 2011 @ 14:58:
Relax! De kleur van ontlasting kan best variëren. Je kunt rustig het weekend aankijken als ze verder niet echt ziek is. En inderdaad stoppen met googlen want daar schiet je niets mee op.Sorry maar ik kan slecht tegen huisartsen (in opleiding) die zeggen drink maar wat vivit en kijk het aan. Als ik 4 jaar geleden had doorgezanikt had me een hoop elende gescheelt. En ontkleurde ontlastin is zoals hierboven gezegd, niet goed. Da's geen paniek alleen een rede om je niet af te laten schepen.
Relax! De kleur van ontlasting kan best variëren. Je kunt rustig het weekend aankijken als ze verder niet echt ziek is. En inderdaad stoppen met googlen want daar schiet je niets mee op.Sorry maar ik kan slecht tegen huisartsen (in opleiding) die zeggen drink maar wat vivit en kijk het aan. Als ik 4 jaar geleden had doorgezanikt had me een hoop elende gescheelt. En ontkleurde ontlastin is zoals hierboven gezegd, niet goed. Da's geen paniek alleen een rede om je niet af te laten schepen.
vrijdag 8 april 2011 om 15:12
vrijdag 8 april 2011 om 16:50
Dat ze al een tijdje last van haar buik heeft komt doordat ze moeilijk naar de wc kan. Zakjes hadden niet het gewenste resultaat, de vifit die ik haar gewoon zelf geef wel!
Dat ze af en toe buikpijn heeft/had is dan logisch, nu valt het wel mee. Maar vannacht had ze dus buikpijn en veel ontlasting maar niet alleen diarree.
Zal straks nog even naar haar ogen kijken, ze had nog wel last van haar buik maar verder nog geen ontlasting gehad.
Ik houd het zeker in de gaten en houd jullie op de hoogte
Bedankt voor het advies allemaal
Dat ze af en toe buikpijn heeft/had is dan logisch, nu valt het wel mee. Maar vannacht had ze dus buikpijn en veel ontlasting maar niet alleen diarree.
Zal straks nog even naar haar ogen kijken, ze had nog wel last van haar buik maar verder nog geen ontlasting gehad.
Ik houd het zeker in de gaten en houd jullie op de hoogte
Bedankt voor het advies allemaal
vrijdag 8 april 2011 om 19:31
Ik zou het weekend even afwachten inderdaad. Verder geen bloed in de ontlasting? Het zou best kunnen zijn dat er tijdens een maaltijd niet genoeg gal bij het voedsel is gekomen. Daar wordt je ontlasting wittig van. Je zou dan ook een beetje vet in de ontlasting moeten zien... Een afspraak bij de HA lijkt me sowieso niet verkeerd?