Goede dag, slechte dag.. Deel 2

21-02-2011 11:58 3035 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier het vervolg op deel 1 (en ik zou graag nu het linkje hier geplakt hebben maar dat gaat niet want ik forum mobiel en ik weet helemaal niet hoe dat werkt dus google is je beste vriend )

Heb je goede maar ook slechte dagen?

Lijkt het je wat om alles van je af te schrijven?

Wil je ervaringen/adviezen van anderen lezen?

Schrijf dan lekker mee

Egoposten zijn toegestaan maar vermeld wel dat het een egopost is! Scheelt anderen energie
Ieb, ik hoop dat je lekker slaapt.

Als ik in de buurt woonde ging ik graag ff mee naar de markt. Maar dat is niet het geval...
Jammer dat je gezakt bent IBI. In één keer slagen is bijna te mooi om waar te zijn.

Hier weer mis met zoon. Klote gedoe. Wat is het toch ellendig om psychisch in de knoop te zitten. Ik merkte wel dat hij er nog lang niet is. Maar een volwassen vent wil je niet altijd achter zn vodden zitten. Ik merk dat hij z'n ei niet echt bij me kwijt kan. We hebben hetzelfde karakter, misschien dat dat het is. Ben er erg down onder. Gelukkig is hij zo wijs om er weer mee naar de huisarts te gaan. Om het minste geringste ontploft hij. Niet goed dus.
Ieb

Ik zit te denken of er geen beter antwoord is op de vraag of je een relatie hebt. 'nee' is niet helemaal zoals het is, toch?

Maar je hebt vast ook geen zin om in ieder oppervlakkig gesprek jullie hele verhaal te gaan vertellen.

Chatterly wat naar dat het minder gaat met je zoon.

Ik zit even met iets. Het is te laat om een topic te openen (overdag kan ik beter formuleren). Afgelopen zomer heb ik een psychologisch onderzoek gehad en daar kwam uit dat mijn IQ hoog is. Ik zeg dit niet om arrogant te doen... het kwam eruit.

Nu zat ik op een site van hoogintelligente mensen te kijken en wat voor problemen daar bij kunnen komen. Deels wel erg herkenbaar. Nu denk ik: zit daar ook een deel van het 'probleem' bij mij? Moet ik het niet zoeken in iedere maand een gesprek met de SPV'er maar ook eens kijken naar intelligentie. En bijv hoe weinig uitdaging ook weer kan leiden tot depressie.

Ik maak me deze dagen voornamelijk druk over de was, de afwas, de stofzuiger..... en echt, mijn talenten liggen niet op dat vlak.

Jullie hoeven hier niet op te reageren. Het staat hier en als ik alsnog een topic wil openen kan ik dit even teruglezen, voor mezelf.
Dat je intelligent bent is mij allang opgevallen Moon. Als je geen uitdaging hebt is het geestelijk armoe en misschien is dat waar jij mee te maken hebt meid. Ik heb er verder geen verstand van. Maar hé de genialen van weleer hebben allemaal te kampen gehad met depressie. En niet alleen die van weleer. Ik zou het zeker ter sprake brengen.
Fijn dat je dit zegt Chatterly.

Daarom wil ik ook zo graag naar de universiteit. Dan begin ik weer op een bepaald niveau en worden sommige klachten misschien vanzelf minder. Die bipolaire stoornis die blijft, dat is chronisch maar misschien blijkt dat goed in te passen te zijn.

Steeds dingen doen onder je niveau of in een arbeidsmilieu waar je niet helemaal in past, vreet ook energie.

Weet niet of je gevolgd had, de discussie van Yellow en mij, vanwege de langstudeerboetes. Het is lastig plannen maken nu, zolang daar nog geen duidelijkheid over is.

Maar ik moet dit wel meenemen voor mijn toekomst. Iemand die er al jaren uit is, met alleen middelbare schooldiploma en een stoornis.... zetten ze denk ik snel op een makkelijke functie. Ik heb daar echt de juiste begeleiding bij nodig.
quote:Moonlight82 schreef op 09 april 2011 @ 01:42:

Fijn dat je dit zegt Chatterly.

Daarom wil ik ook zo graag naar de universiteit. Dan begin ik weer op een bepaald niveau en worden sommige klachten misschien vanzelf minder. Die bipolaire stoornis die blijft, dat is chronisch maar misschien blijkt dat goed in te passen te zijn.

Steeds dingen doen onder je niveau of in een arbeidsmilieu waar je niet helemaal in past, vreet ook energie. Weet niet of je gevolgd had, de discussie van Yellow en mij, vanwege de langstudeerboetes. Het is lastig plannen maken nu, zolang daar nog geen duidelijkheid over is.

Maar ik moet dit wel meenemen voor mijn toekomst. Iemand die er al jaren uit is, met alleen middelbare schooldiploma en een stoornis.... zetten ze denk ik snel op een makkelijke functie. Ik heb daar echt de juiste begeleiding bij nodig.En of dat energie vreet. Mensen zoals jij, bipolaire stoornis of niet, hebben uitdaging nodig. Er is niks mis met een simpel bestaan, dat leid ik zelf ook. Maar ik weet ook als je je energie niet kwijt kunt op het niveau dat je past vreselijk is. Dat doet je (geestelijke) gezondheid niet goed. Ga er voor meid. Ik ben 50 en wat kan ik er nu nog aan doen. Maar jij, jong ding nog, moet er voor gaan. Ik heb de discussie overigens niet gevolgd. Weet dus niet wat de mogelijkheden zijn. Je moet iig geen genoegen nemen met een makkelijke functie. Je verveelt je te pletter en hebt alleen maar tijd om te tobben.
Soms denk ik zelf ook dat een simpel bestaan voor mij beter is. Brood verkopen bij de bakker, dan naar huis, boodschappen doen, koken.

Omdat ik dat huishouden best moeilijk vind. Maar als ik een goede baan heb kan ik een huishoudster overwegen.

En hoe het dan moet met een 'moeilijke' baan in tijden dat ik me niet goed voel, dat zijn vragen waar ik nog mee rondloop. Zoek wel op internet want er zijn ook weer speciale bijeenkomsten voor bipolair en werk of hoe dat ook heten mag.

Maar ineens dacht ik: misschien even minder focussen op dat bipolaire (want ik weet er echt wel veel van inmiddels) en misschien eens kijken wat ik heb aan begeleiding op intelligentie-gebied.

Oh ik ben zo blij met dit forum. Altijd wel iemand die ergens iets vanaf weet. Misschien morgen toch topic openen.
Oh boodschappen doen en naar huis moet andersom. Ben wel slim.... maar niet zoooooooo slim
fuckerdefuck.

zit mezelf even zó in de weg! pfff... hoe kan het nou toch dat depressiviteit volslagen irrationaliteit met zich meebrengt? 1+1= opeens geen 2 meer... en ga dan maar eens de discussie aan met iemand die niet depressief is...

wat me het meest dwarszit op dit moment is dat ik er als een berg tegenop zie om mezelf voor de zoveelste keer weer op te kalefateren... me de weg weer uit het dal vechten, waarvoor? om er vervolgens toch weer terug in te glijden, ken het patroon zo onderhand.. BAH.

Ik BAAL van mezelf.
Hoi Aninha,

Ik herken je (ik wilde typen gevoel maar het is geen gevoel) gedachtengang. Het is heel erg frustrerend als je er middenin zit.

Je hebt hier niet eerder geschreven toch? Daardoor weet ik niet zo goed advies te geven. Krijg je medicatie? Krijg je therapie? Ken je cognitieve gedragstherapie (Dat helpt! Echt! Ik ben nu veel sneller 'terug' als ik die gedachtes ook weer heb!)? Voor nu geef ik je een dikke en hoop dat je ook nog kunt bedenken dat er soms zon in je leven is en dat je nu vanuit die donkerte moet vechten om in het zonlicht te komen. En zodra je daar bent zul je moeten vechten om voor altijd uit het donker te blijven. En uiteindelijk word je beloond voor je gevechten.. Dan mag je genieten Je bent welkom om mee te schrijven..
Moon jij schreef 'Choco, bedankt voor je antwoord over trajectbureau. Heel herkenbaar dat het allemaal van je stemming af hangt, dat heb ik dus ook. Ene keer wil ik veel mensen om me heen, andere keer wil ik in mijn eentje in een hoekje. Mijn interesses wisselen ook erg. Hebben ze bij het trajectbureau daar begrip voor?'

Nou nee dus. Ze snapt het maar vindt het erg lastig. Man (en iedereen die niet heeft meegemaakt hoe wij ons kunnen voelen) zegt dan gewoon dat je je daar overheen moet zetten. Want werk is niet altijd leuk, net als dat het leven niet altijd leuk is.

Ik heb gisteravond met hem een gesprek gehad over wat ik zou willen, typ dat snel eens uit en zet dat hier. Voor nu ga ik ff wakker worden
Goedemorgen!

Heb globaal gelezen dus ook globaal reageren. Wat betreft werken op niveau nu ben ik niet hoog begaaft maar gewoon gemiddeld. Heb een HBO diploma en ik het ook een HBO functie gelukkig. Het idee dat ik iets simpels moet doen zonder de nodige uitdaging nee das niks voor mij. Sterker nog ik krijg vaak de echt lastige cliënten en begeleidingsplannen. Mijn leidinggevende bespreekt met mij ook over wat voor type we missen binnen het team en geeft regelmatig aan dat ik een grote meerwaarde ben voor ons team! Helemaal super als ik dat juist niet zo hebben nou dan zou het al snel saai worden en zal ik sneller thuis in bed blijven liggen en echt in een depressie verzanden.

Dus moon (en andere hier) ik zou idd kijken of je het juist een stapje hoger kan vinden ipv een stapje lager!

ow en moon ik ben nu alleen met mijn HBO functie en heb idd een huishoudster en zelfs iemand die de strijk voor me doet kan dus best

Ik ben wakker gebeld door mijn zus en als een wonder heb ik nu nog geen last van die shokjes! Wauw ieder moment dat ik ze niet heb is toch weer een rustig moment was nu al haast vergeten hoe dat voelde. Ga nu mijn spullen pakken voor vanavond/vanacht en morgenochtend dan stap ik op mijn fiets en ga naar de rommelmarkt vandaaruit naar oom en tante fietsen.
Fijn dat je geen schokjes meer hebt ibi !!

Ben mob dus typ niet veel is moeilijk. Maat over het opleiden ik heb dat. Gisteren nog over bij maatschappelijk werk. Ik moet ook haast die studie afmaken omdat ik te ' slim ' ben anders. Ik ben meer leidinggevend en delegerend, of dat ik zelf dingen doe alleen zonder baas die de hele tijd langshuppelt. Dus het kan best zijn dat jij dat ook hebt moon, dan us studie idd geen slechte keuze.
Yellow, heel herkenbaar. Ik bedacht laatst, als ik moet werken onder iemand die MBO niveau heeft, zie ik waarschijnlijk telkens dingen die ik zelf ander zou doen.

Ik heb een baan gehad in een HBO-cultuur (eigenlijk iedereen, ook op de andere vestigingen had HBO-niveau) ik was vestigigsassistente, zat er dus een beetje onder. Ik heb het heel leuk gehad maar baalde wel als ik de administratie moest doen (want mijn taak) en de anderen met de auto op pad dingen voor externe afspraken. En ik had ook het idee dat ze bepaalde kwaliteiten niet zagen, bepaalde minpunten wel.

Ik zat heel soms met een collega van een andere vestiging, die kwam uit een heel andere branche en was m.i. iets slimmer dan de rest. Hij zat een beetje in dezelfde positie: moest zich houden aan regels die hij debiel vond en werd uiteindelijk ontslagen omdat hij zijn leidinggevende veel weerwoord gaf.

Hij vroeg toen ik er een maand of 3 werkte hoe lang ik het al deed. Hij had verwacht dat het veel langer was dan 3 maanden, vond dat het er professioneel uit zag.

Yellow, ik herken echt veel in jouw situatie en jouw issues.

Choco, op jou reageer ik later.

Wil eigenlijk die dingen allemaal loslaten vandaag. Het is zonnig, ik wil straks naar een dorp hier in de buurt fietsen, daar mijn boodschappen doen en misschien even terras pakken daar. Geen sores aan mijn hoofd

Verder kan ik in huis ook genoeg doen. Maar ik moer ook bruin worden
IBI ook bedankt voor je inzicht. Ja je hebt gelijk.

Ach, bijna iedereen op het forum zal zich kunnen herkennen dat het niet prettig is om te simpel werk te doen.

In sommige geld-topics wordt hard geroepen dat je ook een baan als cassiere moet accepteren als het zo uitkomt. Ik voel me daar echt niet te goed voor, maar weet wel dat het me niet gelukkig maakt.
Hey meiden..

Nou, heb een redelijke nacht gehad.. Wel heel licht geslapen dus ben aardig moe nog.. Vanmorgen nieuwe 2e hands auto voor m'n vriend opgehaald.. Hij is nu tennissen, dus heb t huis even voor mezelf..

1e was zit erin, en wilde eigenlijk weer gaan schoonmaken nu want de badkamer moet nodig. Maar ik ben moe, en ik denk dat ik zo eerst lekker een uurtje op bed ga liggen. De zon staat n de slaapkamer dus met de balkondeur open is het toch lekker warm, en kan mijn gezicht een beetje bijkleuren.

Heb nog best redelijk gepraat met vriendlief gisteren, heb gezegd dat ik gewoon boos ben op alles omdat ik kut in mijn vel zit, en ik boos ben dat ik overal bang voor ben. Ik durf geen alcohol te drinken, ik durf geen lange stukken in de auto te rijden, ik durf niet naar het strand te lopen, etc etc etc. En daar baal ik van.

Gelukkig bleef hij herhalen dat we er echt wel uitkomen, en dat het straks heus wel beter gaat met me.

En dan neem ik me weer voor om me super goed in te zetten voor therapie, maar ik voel zo erg dat ik de motivatie mis. Ik weet niet hoe het komt, maar ik heb gewoon nergens zin in...

Zucht.. Ik word zo moe van mezelf, en ben een beetje teleurgesteld in alles en in mezelf.

Mijn leven heeft het laatste jaar echt op z'n kop gestaan en dat heeft me echt opgebroken. Ik wil nu verder, maar ik werk mezelf tegen. Ik snap 't niet meer.

Nou, ik ga lekker slapen en zie straks wel of ik de badkamer nog ga doen.. Kleine kans, maar ga m'n best doen. ALs ik eenmaal bezig ben, dan gaat het meestal wel goed, daar moet ik me aan vast houden.

Zo, ik kijk voor de verandering weer eens op Hyves en zie allemaal mensen getrouwd of met trouwplannen. Best snel ook.

Eén jongen had ik anderhalf jaar geleden op een verjaardagsfeestje van een bekende ontmoet, hij was toen wat flirterig naar mij toe (kwam net uit een relatie), inmiddels getrouwd.

Eén meisje heeft bij mijn weten haar vriend afgelopen zomer ontmoet en gaat nu kennelijk trouwen.

Ik voel me altijd een beetje raar als ik mijn Hyves bekijk. Kijk liever op het forum
Ben naar rommelmarkt geweest leuke dingen gekocht. Nu zit ik op een terasje wat te drinken en te eten. Shokjes zijn weer terug helaas maar verder gaat het wel
IBI, wat goed. Wat heb je gekocht?

Ik ben nog steeds niet naar buiten. Erg he. Wel een was gedaan.

Zit wel aangekleed bijna klaar om te gaan. Zo ff wat kleins eten nog en dan ga ik.
Heb 2 tassen gekocht, 1 nette die ik vanavond gelijk kan gebruiken bij het feestr en 1 grote waar ik veel knutselspullen in kwijt kan voor als ik eens naar de knutselclub op de fiets wil. Meerdere boeken waaronder ook kookboeken, aan het rad van fortuin heb ik ook meegedaan en heb ik ook nog een boek gewonnen. Tassen waren maar 50 cent.

Succes Moon met het naar buiten gaan. Ik ben inmiddels bij oom en tante maar er is niemand. Geeft niet had mijn eigen laptop meegenomen en heb de huissleutel dus kom er altijd wel in.

Tot nu toe niet ontevreden over vandaag.
Wat een leuke aankopen IBI! Ik ga heel soms naar de rommelmarkt in mijn oude dorp maar zie dan vrijwel alleen maar troep. Komt denk ik omdat ik nooit vroeg ben.

Volgens mij heb je een fijne oom en tante, lekker dat je daar je eigen sleutel hebt.
Hm, de huisbaas is begonnen de boel te schilderen. Dat houdt in dat hij mijn huis ook gaat doen.

Ik zal maar even vragen of mijn vader of broer wil helpen met een gordijn ophangen (dat komt er steeds niet van) aan één raam, anders wordt het wel een beetje ongemakkelijk.
Zo, ik heb 2 uurtjes geslapen.. Toch wel lekker. Erna gedouched en mezelf eens bijgewerkt met het scheermesje, nagels geknipt, wenkbrauwen geëpileerd.. Mocht allemaal wel weer eens..

Net m'n "lunch" op, een bolletje met vlokken en een bak chocolademousse. Maarja.

Nu maar eens wat drinken gaan pakken, want bedacht me dat ik de hele dag nog niets gedronken heb. Stom..

Ik heb net een smsje gestuurd naar een van de meiden van de vriendinnengroep, of ze volgende week ook naar dat strandfeest gaan.. Dat ik nl niet zoveel zin heb om weer alleen met die mannen op stap te gaan.. Ben benieuwd of ze gaan. Als ze niet gaan, heeft vriend gezegd dat wij ook niet gaan.

Stond me net te bedenken dat ik volgende week wel vragen zal krijgen als ik geen alcohol neem.. Normaal lust ik er altijd wel een paar.. Naja, even nadenken hoe ik tactisch ga zeggen dat ik bepaalde medicijnen heb zonder teveel los te laten, en niet zwanger ben ofzo

IBI, wat lekker dat je naar de rommelmarkt bent geweest..

Moon, ben je nog naar buiten geweest?
Ik zit ook met dat medicijnen-alcohol-dilemma Waterlelie. Binnenkort ook zo'n gelegenheid dat ik zeker vragen ga krijgen. Misschien zeg ik dat het ivm darmproblemen is.

Lekker bezig met scheren, epileren etc

Ik ben nog steeds niet buiten geweest, erg he. Allemaal stomme smoezen: eerst zat de buurman buiten en ik had geen zin om een praatje te maken, toen ging ik ff NL1 kijken ivm de ramp, toen kreeg ik trek en heb ik wat eten opgewarmd... en nu ben ik moe.

Moet nog wel ff rondje fietsen eigenlijk. Beetje energie krijgen.
Ach, ik ben ook alleen vanmorgen buiten geweest..

Morgen heb ik trouwens ook nog een sociale aangelegenheid.. Met de ex-collega's van mn vriend wat eten. Gelukkig heb ik hun allemaal al eens eerder gezien, maar t is ergens waar ik nog nooit geweest ben, dat vind ik wel vervelend..

Maarja, daar zal ik niet echt vragen krijgen verwacht ik.

Vriend is nog niet terug, en we hebben alleen pannekoeken voor vanavond en ik weet niet of hij dat wilt.. Naja, om 8uur gaan de winkels dicht en k hoop dat hij dan wel terug is. Hij was een uur geleden begonnen aan zn laatste wedstrijd ( alles verloren overigens )

Ben blij dat ik niet naar mn ouders ben geweest en paps was heel erg begripvol gelukkig.

Heb inmiddels ook een halve bus pringles leeggeten.. Ben wel heel erg slecht bezig vandaag..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven