Burnout! Het vervolg

09-02-2011 17:27 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Burnout? Het begin.

Hier kunnen we verder. Verder met onze verhalen, verder met troostende woorden, verder met goede adviezen, verder met 'klagen', verder dingen van ons afschrijven. Kortom verder met het schrijven over ons leven met een burnout en het herstel daarvan.
Haaaaai
ik was de hele avond weg, vertel wel even op hyves.
Je hebt een leuke avond gehad maris! En als je er morgen moe/ziek van bent, nou, dan moet je maar bedenken dat niemand je deze leuke avond meer afneemt!
Dat klopt Ik voelde me ook echt super vanavond, kreeg ook veel complimentjes dat ik er goed uitzag. Fijn!!

Hoe is het met jou? Word je verkoudheid al wat minder? Zie het wat zitten om morgen naar het theater te gaan? Zijn mijn lepels gearriveerd? Ik had ze naar je nachtkastje gestuurd, tussen je wekker en je boek in
ik ga slapen....heb het wel weer gehad voor vandaag.

Welterusten allemaal en tot morgen

volgens mij wordt het prachtig weer, genieten dus! Ik ga denk ik even bij mn sportteam kijken, op de fiets... (ong. 7 km) Vriend moet werken helaas.
Het gaat nog niet heel best. Dus die lepels zijn zeer welkom voor morgen! Eigenlijk moet ik naar bed,maar ik hang wel lekker op de bank. Nog in het kloffie dat ik vanochtend aantrok
quote:5x5 schreef op 09 april 2011 @ 18:47:

Maris, ik wil eigenlijk ook gaan hardlopen dus moet ook bij het begin beginnen, troost dat een beetje?

Mwah. Ik vergelijk het met mezelf, niet met anderen. Nog niet zo lang geleden liep ik met gemak (nou ja... gemak is wat overdreven ) een kwart-marathon. Conditietrainingen met veel sprintwerk, ik draaide er mn hand niet voor om. En nu heb ik zoveel moeite met dit, dat voelt alsof... hoe moet ik dat zeggen... het past niet bij mij, het is niet Maris. Ik kan het niet zo goed onder woorden brengen merk ik...

Het is geen groot issue verder hoor, ik ga gewoon weer rustig opbouwen, heb er vertrouwen in dat dat allemaal wel weer komt. En ik snap ook best dat dit voor anderen misschien aanstellerig klinkt, sorry dan.
Nou dan doe ik er nog een extra bij ok? Dan ga ik morgen wel in de auto naar mn sportteam Nee, vervelend dat je je nog niet veel beter voelt. Je hebt het wel lekker rustig aan gedaan, dat is goed, dat heeft je lichaam nu ook nodig. Heb je ook wat middeltjes (huis/tuin/keuken) die het wat kunnen verzachten? Stomen, ui naast bed, dampo, dat soort ongein...

Ik ga nu echt naar bed!
Lief, ik zal nog wat extra lepel jouw kant op sturen.

Het optreden was leuk. Goede muziek. Soms voor mij wel te hard en te heftig. Af en toe moest ik me er echt even voor afsluiten dan kwam er te veel tegelijk mijn hoofd in. Maar over het algemeen was het leuk.

Ik ga slapen. Welterusten allemaal.
Uiteraard kon ik het niet laten om even te kijken wat je gedaan had Maris. Klinkt als een goede avond!
quote:_maris_ schreef op 09 april 2011 @ 23:04:

[...]

Mwah. Ik vergelijk het met mezelf, niet met anderen. Nog niet zo lang geleden liep ik met gemak (nou ja... gemak is wat overdreven ) een kwart-marathon. Conditietrainingen met veel sprintwerk, ik draaide er mn hand niet voor om. En nu heb ik zoveel moeite met dit, dat voelt alsof... hoe moet ik dat zeggen... het past niet bij mij, het is niet Maris. Ik kan het niet zo goed onder woorden brengen merk ik...

Het is geen groot issue verder hoor, ik ga gewoon weer rustig opbouwen, heb er vertrouwen in dat dat allemaal wel weer komt. En ik snap ook best dat dit voor anderen misschien aanstellerig klinkt, sorry dan.En toch snap ik het wel hoor, ik voel hetzelfde met dansen, heb ik best veel energie voor nodig om een hele avond vol te kunnen houden, die energie heb ik nog bij lange na niet. Doe wel weer eea mee, maar het is nog lang niet wat het is geweest. En dan is het best wel zuur dat je weer bij nul moet beginnen. Ik snap je iig.
Ik heb een leuke avond gehad, uiteindelijk wel naar de bios geweest en daarna nog even de kroeg in met m'n broer. We hebben grote lol gehad! Pas net terug, duik lekker m'n bed in.

En Lief, ik heb ook nog wel lepels over dus ik stuur je er nog een paar extra toe!
5x5, gezellig, een avondje met je broer op stap.

Ik heb spierpijn, zelfs in mijn handen. Ik ben ook niks gewend, één boompje snoeien en alles doet me zeer nu . Vanmorgen ben ik na het spuiten wel weer in slaap gevallen. Om twaalf uur heeft mijn vriend me wakker gemaakt. Blijkbaar had ik dat even nodig. Ik ben nog steeds moe, dus vanavond maar vroeg naar bed.

Lief, hoe voel jij je vandaag? En Maris, heb je goed geslapen na zo'n drukke leuke avond?

Zon, Toffe, Choco, Gam, Annemie hoe is jullie weekend?
Ik had vrijdag weer 'n leuke afspraak en ik heb niet zoveel geslapen . Gisteren was ik echt kapot. Ben 's middags in slaap gevallen, 's avonds alleen maar filmpje gekeken en vanochtend heerlijk uitgeslapen...
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Mijn weekend is op zich wel relaxed...

gister lekker met zijn allen stomme burgelijke dingen gedaan.

boodschappen en stukje rijden met de auto.

dat miste ik ook wel, ik ben afgelopen jaren zo aan het rennen en vliegen geweest,ik doe alles wel zelf enzo. had nooit geduld om te wachten tot iedereen klaar was, nee ik ging zelf wel boodschappen doen en maar sjouwen met die tassen en zelf opruimen enz enz. en nu gewoon met man en man sjouwen en samen bedenken wat we gingen eten enzo.

nou ja later stuk rijden met de auto, wilde even anar strand, maar eer we daar aangekomen waren sliep jongste dochter en ik al bijna haha dud weer terug en spontaan besloten uit eten te gaan. was heel gezellig allemaal.

net even met mijn meiden naar de winkels geweest, oudste gaat morgen op kamp en had nog wat nodig.

ga zo laatste spullen inpakken voor haar.

Ik zat zo eens te denken, maar zou ik niet soort van manisch depressief zijn?? ja dat weten jullie natuurlijk ook niet. maar ik kan zo van het ene uiterste naar het andere gaan. heb er een en ander over gelezen en komt wel aardig overeen.

zouden jullie dat zelf als optie tegen je psych gaan zeggen? ik voel me altijd zo n betweter dan haha.

morgen moet ik de huisarts bellen..vind ik eng..want moet dus iemand anders bellen.

tot later dames..geniet van het mooie weer
Toffe, je kunt toch iig bij je psych aangeven dat je last hebt van erg wisselende stemmingen? En ja, wat mij betreft kun je ook aangeven dat je iets over manische depressiviteit hebt gelezen. Waarom niet?
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Mijn weekend is/was erg leuk. Vrijdagavond getraind, ging wel wat moeizamer dan de vorige keer, maar het was leuk. Gisteren overdag niet zo veel gedaan, beetje schoongemaakt en nog een cadeautje gekocht. Voelde me ook erg down dus wilde energie sparen voor de avond. 's Avonds was het dorpsfeest (een dorps-veiling) was een lange maar gezellig avond. Van half 9 tot half 2! Heb wat nieuwe mensen ontmoet en een veiling-stuk in de macht zien te slepen. Dus nu kan ik straks lekker naar de pedicure en krijg ook nog een voetmassage .

Vandaag bij een wedstrijd gekeken van het handbal-team. Moest de scores en wissels bijhouden/regelen. Was leuk om eens te doen. Denk niet dat ik snel een wedstrijd mee ga doen, het gaat er toch best heftig aan toe! Vanmiddag zou ik nog naar een verjaardag, maar die heb ik afgezegd. Ga nu dinsdag even langs, dan is ze echt jarig. Werd me even te veel nu want straks krijgen we ook nog eters. Heb nu lekker een beetje geluierd, wat gelezen, wat pianogespeeld.

Morgenochtend moet ik eerst bloed-prikken, toch best spannend hoor! En 's middags pianoles. En eigenlijk wil ik ook nog mijn kamer schoonmaken want het is echt een vieze boel. Maar ik zie nog wel of ik daar zin in heb.
Ik heb uitgeslapen, tijdje in de zon gezeten, toen op fiets naar sportveld, wedstrijd gekeken en met zn allen nazitten in de zon, toen weer op fiets terug. En nu...zit ik te huilen en heb hoofdpijn. Erge hoofdpijn. Ik-ben-ver-over-mn-grens-gegaan-hoofdpijn
Heb een heerlijk relaxt weekend. Gisteren even naar mijn ouders geweest en vandaag alleen maar genoten van de zon.

Ben een erg interessant boek aan het lezen over assertiviteit: Opkomen voor jezelf in elke situatie. Er staan een hoop technieken in om een onzekere houding om te zetten in een zelfverzekerde houding.

Merk dat het langzaam de goede kant op gaat. Krijg het overzicht weer terug en kan me weer iets beter concentreren. Dat ik van de week eindelijk eens de dingen hardop heb gezegd en de leiding heb genomen bij mijn lg heeft me een hoop zelfvertrouwen gegeven. Bij mijn band was ik deze stappen al eventjes aan het zetten. Vind het nog wel doodeng om mezelf op de voorgrond te zetten. Heb nu wel het gevoel, dat het uiteindelijk goed komt!
Lief, hoe is het met je? Heeft het geholpen al die hartverwarmende lepels? Veel plezier nog!

Maris, je hebt gisteren een leuke avond zeg. Fijn, al die complimenten. Wel lekker hé, dat hardlopen. Je weet in ieder geval dat je dit makkelijk kan. Over een tijdje kan je misschien wel weer een wedstrijd van 3 km lopen.

Abc, af en toe een schoonheidsslaapje is alleen maar goed voor je. Je hebt ook best een drukke week gehad en dan ook nog al die extra hormonen erbij.

5x5, naar welke film ben je geweest?

Toffe, een psych heeft van die standaard vragenlijsten waarbij ze aan de hand van jouw score kunnen zien of dat je depressief bent. Zou dit in ieder geval wel bij haar aangeven. Anders is het misschien een idee om haar alvast een mail te sturen met jouw gedachten en vragen. Dat maakt misschien de drempel weer iets kleiner voor je.

Gam, super dat je date weer zo leuk was.

Choco, jouw weekend klinkt ook erg gezellig. Dat is wel heel erg lekker een voetmassage, waren het allemaal zo'n leuke veiling stukken?
Maris, . Wat balen dat je nu toch weer zo'n hoofdpijn hebt. Maar bedenk wel dat je een leuke avond en een lekkere dag hebt gehad. Laat die hoofdpijn (en die tranen) er maar zijn. Wees niet boos op jezelf, maar wees blij met wat wel leuk was dit weekend. Neem wat chocola, zet een pot thee, laat het bad vollopen, slik een paracetamol en ga lekker een uurtje in bad liggen en tv kijken. Vroeg naar bed en morgen weer een dag. Het klinkt heel simpel en het is heel moeilijk, ik weet het wel, maar misschien lukt het je toch.

Verder weet ik niet meer wat ik gelezen heb. Ik heb ook hoofdpijn, ik denk van de hormonen. Ik heb ook vreselijk zin in chocola en vet eten en heb een heel kort lontje. Als ik niet beter wist zou ik zeggen dat ik ongesteld moet worden. Pms klachten zijn de meest voorkomende bijwerkingen van mijn nieuwe hormonen, dus ik gooi het daar maar op.

Ik hoop dat Lief nu lekker in het theater zit en niet ziek in bed ligt. Het is niks voor haar om een dag over te slaan hier.
Natuuuuurlijk zit Lief in het theater. Die heeft een overdosis aan lepels!

Mn hoofdpijn is wat gezakt gelukkig, het is nu redelijk uit te houden. Morgen een drukke dag, psych, huisarts en huis bezichtigen. Wilde ook nog sporten, maar geloof dat ik dat maar even skip. Gister al hardgelopen en vandaag een km of 15 gefietst.

Zal morgen weer sociaal doen, nu even geen puf voor, sorry.
Ik heb ook vandaag weer een leuke dag gehad, maar wel heel vermoeiend, eigenlijk iets te. We hebben lekker gewandeld en een behoorlijk eind ook, ik kon het op het laatst maar moeilijk vol houden. Kwam niet alleen door moeheid, ook omdat ik merk dat ik het lopen minder lang volhoud omdat m'n bekken dan gaat protesteren. En dochterlief en manlief lagen vandaag een beetje met elkaar in de clinch af en toe, dat was ook wat minder. Dat trek ik me dan weer enorm aan. Dag is wel gewoon gezellig geeindigd overigens, lekker gegeten, iedereen gedoucht en met elkaar geknuffeld. Maar ben wel helemaal op nu. Straks na the ultimate dancebattle lekker slapen.

Film gisteren was een beetje vaag trouwens, sucker punch heet die film, hou er helemaal niet van, maar het ging om de gezelligheid van lekker op stap te zijn met m'n broer (hij mocht de film kiezen haha) en dat was geslaagd!
Net terug van bloedprikken, heb het gedaan! Er was verder niemand dus kon gelijk doorlopen wat het ook wat makkelijker maakte want als ik lang moet wachten ga ik nog mee piekeren. Was wel enorm draaierig, echt het gevoel alsof ik droomde. En dat heb ik eigenlijk nog steeds. Zit nog te trillen en heb klamme handjes. Pff, wat een stomme angst! Ben nu nóg bang om zomaar flauw te vallen of over te geven.

Nu eerst maar even bijkomen en dan mijn kledingkast uitmesten.

Vanmiddag pianoles en daarna lekker genieten van het mooie weer!
Goeiemorgen allemaal, hoe gaat het?

Ik heb niet zo'n beste nacht gehad, raar gedroomd, manlief die te draaierig was en ik kon daardoor ook niet slapen.

Ik doe vandaag heerlijk rustig aan, ben ook nog wel moe van gisteren, dus het is lekker 5x5 dag.

Vanmiddag naar fysio (voor mezelf) en vanavond dansen, verder niks!

Dinsdag met de jongste thuis, geen afspraken

Woensdag voor het eerst een paar uurtjes naar m'n werk, 'savonds dansen

Donderdag acupuncturist, 's avonds afscheid collega

Vrijdag met jongste thuis, geen afspraken

Zaterdag verjaardag, 's avonds dansinstuif

Zondag danscursus

Ik zal wel iets moeten skippen zaterdag of zondag, want verjaardag, dansinstuif en cursus wordt teveel van het goeie. Daar denk ik nog over na.

Ben tattoo's aan het bekijken, wil er eentje (m'n eerste) en weet al precies wat het moet worden weet alleen niet zeker of ik 'm boven m'n enkel wil laten zetten of op m'n onderarm. Het is niet zo'n grote, maar onderarm is wel meer in het zicht. Niet dat ik dat erg vind, maar voor m'n werk (of later als ik een andere baan wil) misschien niet zo leuk. Heeft iemand van jullie een of meerdere tattoo's?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven