Gezondheid alle pijlers

Jodiumdruppels

10-04-2011 22:16 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraag aan de ervaringsdeskundigen:

Binnenkort krijg ik een onderzoek waarvoor ik van te voren jodiumdruppels moet innemen. Aangezien ik miss Spastisch ben als het om pillen en drankjes gaat, vroeg ik me af hoe dit smaakt en of 't weg te krijgen is...

Zodat ik mezelf heerlijk op kan jutten... ;-D
Mag je het verdunnen? Want ik ken het vooral als methode om mijn water te zuiveren op vakantie. Dat smaakt niet raar.... maar kleurtje van je water daarentegen.....
En wat is niet raar?
Het smaakt een beetje medisch, naar ziekenhuislucht dacht ik.

Moet ik even voorproeven voor je?

*huppelt naar verbanddoos en haalt herinneringen aan primitieve vakanties op en geeft zometeen smaakanalyse*
Hahahaha, wat lief! Ben benieuwd naar je analyse!
Het smaakt medisch, een beetje zoals het ruikt. Licht soort chloorsmaakje en heel erg licht in de verte naar primatour (wat ik echt heel goor vond, maar het is echt miniem). Maar goed te doen in een glas van 200 ml en 2 druppels jodium. Als je er wat siroop bij mag doen ofzo, merk je er denk ik helemaal niets van.

Ik had dorst en ik vond het goed genoeg te drinken om het hele glas leeg te maken. Het is dus niet vies genoeg naar mijn smaak om 4 stappen verder te lopen naar de kraan. Dus smaak vind ik wel te pruimen.

Tevreden met mijn verslag?
Hahaha, super! Bedankt voor je haarscherpe verslag!
Ok, hopelijk heb je er wat aan en mag je het verdund drinken.
Ik zie trouwens dat er wel wat andere hulpstoffen inzitten in betadine-jodium (voor op je huid en water zuivering in noodgevallen) en voor jodiumdruppels voor schildklieronderzoek.
Het is voor een onderzoek waar ze een goedje inspuiten dat oplicht bij een bepaalde scan.
Ik weet niet of het 't zelfde is als wat ik heb moeten drinken destijds met de Tsjernobyl ramp, was namelijk toen in die regio.

Maar dát smaakte echt goor, was ook niet verdund geloof ik. De smaak is ook niet met iets te vergelijken, het staat alleen zo in mijn geheugen gegrift omdat het zo zo bitter chemisch smaakte en je daarna niet mocht eten of drinken en die smaak dus ook niet weg kon krijgen haha.
Het is om mn schildklier te beschermen geloof ik, hoop echt dat 't niet te goor is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven