De voorjaarsschoonmaak!

08-04-2011 14:04 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het kriebelt nu behoorlijk nu het lekker weer is. Ramen open en écht schoonmaken. Poetsen, schrobben, lekker geurende was, veel ruimte door het opruimen van rommel.

Het kriebelt dus, maar: er komt niets uit handen. Momenteel kan ik mijn huis aardig bijhouden, maar écht poetsen en écht opruimen: nee. Daar komt het niet van. Dat komt omdat ik een rommelkont ben, een held ben in uitstellen en vooral fantaseer hoe het huis eruit ziet als ik kláár ben! Maar als ik dus thuis kom is het: 'naaaa, vandaag nog maar niet'.

Ik ben dus op zoek naar tips om het leuk te maken om aan de voorjaarsschoonmaak te beginnen. En naar handige tips. Op zich zie ik me al het huis doorgaan met een grote vuilniszak en alle rommel weg, maar zo werkt het vaak toch niet (ook milieu technisch niet de beste zaak).

In de tijd dat ik geduldig wacht op reacties, ga ik dat ene poets topic eens opzoeken, waar ieder elkaar motiveerd om eens aan de slag te gaan.

Mijn dank is groot!
quote:Teddy82 schreef op 08 april 2011 @ 15:22:

zo... koelkast schoon, 2 lades uitgeruimd en 2 kastjes opgeruimd.

*geeft zichzelf schouderklopje en een bakje koffie**geeft Teddy een schouderklopje én een koekje bij de koffie!*
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:BarbaraAnn schreef op 08 april 2011 @ 14:04:

. Dat komt omdat ik een rommelkont ben, een held ben in uitstellen en vooral fantaseer hoe het huis eruit ziet als ik kláár ben! Maar als ik dus thuis kom is het: 'naaaa, vandaag nog maar niet'.

Ik las ooit ergens: Ik heb 2 tuinen: 1 zoals hij is, en 1 zoals ik hem zou willen hebben.

Voor tuin kun je ook makkelijk huis invullen ;)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
en barbara? is het gelukt?
Hé BarbaraAnn, je wil te veel op één dag hoor!

Ik wil je niet ontmoedigen. Ik ben dus iemand, die het leuk vindt om schoon te maken. Maar van jouw waslijst word ik al moe bij het idee. Ik zou die lijst in drie dagen splitsen en dan aan de slag gaan. Anders raak je het overzicht kwijt.

Het positieve van schoonmaken (behalve calorieën verbranden en naar leuke muziek lusiteren): Ik kan echt genieten van een schoon huis. Opgeruimd is het bij mij voor het oog. Bij mij moet je geen kastjes opentrekken van dan valt letterlijk de boel naar buiten. Een ex zei altijd (die werkte in de psychiatrie) een opgeruimd huis, is een opgeruimd hoofd. Dat klopt ook deels wel.

P.s. ik kom me morgen wel melden op het lijntopic. Ik heb het gevoel dat ik 2 kilo ben aangekomen in één week. Ik wil eerst morgenochtend sporten, voel me vatsig.
Hoi BarbaraAnn!

Hoe bekend klinkt dit! Je omschrijft precies mijn probleem. Ik hou ontzettend van een schoon en opgeruimd huis, maar dat zelf voor elkaar krijgen... Komt nu natuurlijk ook bij dat ik tijdelijk weinig energie heb en vriendlief ook geen poetswonder is. Daarentegen krijgt 'ie het wel voor elkaar om binnen 5 minuten de woonkamer eruit te laten zien alsof er iets ontploft is...

Ben je gisteren nog verder gekomen met je lijst?

Idealiter wil ik dit weekend:

Ramen lappen

WC schoonmaken

Kledingkast opruimen

Afwas doen (ik wil een afwasmachine!!!)

Losliggende troep opruimen.

Stofzuigen

Was draaien

Teveel als je ziet hoeveel energie ik heb, maar goed, ik ga zo wel een begin maken en kijken hoe ver ik kom. Succes!
Dag Dames,

Ik kom me even melden! Ik heb zo'n driekwart van de keuken afgemaakt vrijdag. Daarna weekend gevierd, maar weinig thuis geweest (is ook geen rommel). Vandaag maak ik de rest van de keuken af en begin ik in de woonkamer. Iedere dag een beetje.
Klinkt goed BA!

Ik heb gewassen, m'n kast opgeruimd, de afwas gedaan, wat opgeruimd en vriend laten stofzuigen.

De ramen en wc moeten nog, waarbij ik vind dat de eerste nog wel even kunnen wachten...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven