
Vliegen bij KLM
dinsdag 23 november 2010 om 20:05
maandag 11 april 2011 om 09:17
quote:nausicaa schreef op 11 april 2011 @ 00:01:
Zelf eigenlijk ook nog een vraagje: ik snap dat als je net naar Vancouver bent gevlogen, je niet per ommegaande terug gaat (ik heb ook liever stewardessen die hun ogen open kunnen houden ). Maar waarom blijf je dan soms zo lang (5-8 dagen)? Ik gun het jullie van harte hoor, maar ik snap niet helemaal dat je bv 5 dagen moet blijven op een bestemming waar dagelijks op gevlogen wordt. En aangezien maatschappijen ook op hun kosten moeten letten, neem ik aan dat er een goede reden voor is, maar ik kan hem zelf even niet bedenken.
(En mocht je nou toch blijven, ik kan Whistler inderdaad aanraden).
Geloof me, als het efficienter kan, doet de maatschappij dat!
In mijn voorbeeld (die Vancouver) was er sprake van dat er een week lang (die dagen dat ik dus bleef) een ander type toestel naar Vancouver vloog dan waarvoor ik flight safety gekwalificeerd ben. Ik mag wettelijk niet op dat andere toestel werken.
Ze maken vast de rekensom... wat is goedkoper: 'mijn' crew daar laten, of ons niet werkend naar huis sturen, en een week later een crew niet werkend opsturen.
Op andere bestemmingen is er soms ook sprake van dat je van daaruit op en neertjes moet vliegen, en tussen die op en neertjes heb je je ook rustdagen nodig. Vanuit Bangkok doe je bijv. Taipei op en neer.
Zelf eigenlijk ook nog een vraagje: ik snap dat als je net naar Vancouver bent gevlogen, je niet per ommegaande terug gaat (ik heb ook liever stewardessen die hun ogen open kunnen houden ). Maar waarom blijf je dan soms zo lang (5-8 dagen)? Ik gun het jullie van harte hoor, maar ik snap niet helemaal dat je bv 5 dagen moet blijven op een bestemming waar dagelijks op gevlogen wordt. En aangezien maatschappijen ook op hun kosten moeten letten, neem ik aan dat er een goede reden voor is, maar ik kan hem zelf even niet bedenken.
(En mocht je nou toch blijven, ik kan Whistler inderdaad aanraden).
Geloof me, als het efficienter kan, doet de maatschappij dat!
In mijn voorbeeld (die Vancouver) was er sprake van dat er een week lang (die dagen dat ik dus bleef) een ander type toestel naar Vancouver vloog dan waarvoor ik flight safety gekwalificeerd ben. Ik mag wettelijk niet op dat andere toestel werken.
Ze maken vast de rekensom... wat is goedkoper: 'mijn' crew daar laten, of ons niet werkend naar huis sturen, en een week later een crew niet werkend opsturen.
Op andere bestemmingen is er soms ook sprake van dat je van daaruit op en neertjes moet vliegen, en tussen die op en neertjes heb je je ook rustdagen nodig. Vanuit Bangkok doe je bijv. Taipei op en neer.
maandag 11 april 2011 om 09:42
Ah, dat wist ik niet. Nee, dat de maatschappij het niet voor jullie lol doet, nam ik ook al aan. Maar ik had er geen rekening mee gehouden dat je niet op alle toestellen mag vliegen (lekker slim, staat hierboven nog ergens). En als je tussendoor nog heen-en-weertjes doet ben je natuurlijk ook niet vrij, alleen ergens anders aan het werk. Thanks voor de uitleg!
(Ik ben trouwens ooit een keer naar een tropische bestemming gevolgen waar maar 1 keer per twee weken een vlucht uit Europa kwam. Toen ze er achter kwam dat de crew niet per ommegaande terug ging, concludeerde de vrouw achter me dat ze dan vast het toestel eens goed schoon gingen maken. Dus mochten jullie je nog eens twee weken vervelen )
(Ik ben trouwens ooit een keer naar een tropische bestemming gevolgen waar maar 1 keer per twee weken een vlucht uit Europa kwam. Toen ze er achter kwam dat de crew niet per ommegaande terug ging, concludeerde de vrouw achter me dat ze dan vast het toestel eens goed schoon gingen maken. Dus mochten jullie je nog eens twee weken vervelen )
maandag 11 april 2011 om 09:43
quote:basia schreef op 10 april 2011 @ 22:26:
[...]
Shit, had ik dit eerder gelezen.... ik heb net die Berlijn gedaan volgens mij... KL 1834, 20:30 (vrij hard) geland in Amsterdam...
Dat is echt te toevallig! Waar zat je ergens?
Ik werkte in het achterste gedeelte van het toestel...
NEEE dat meen je niet!! hahaa die landing was idd echt heel hard!!
Ik zat op rij 3!! Liep de boel nog lekker op te houden bij het uitstappen omdat mijn tas verstrikt raakte in het gordijntje van de businessclass haha....dus als je dat gezien hebt weet je wie ik ben. (ik dacht nog: als ze me nu zouden screenen of ik geschikt ben zou het meteen "Ongeschikt" zijn haha...normaal ben ik niet zo onhandig maar die tassen die ik bij me hadwaren zo zwaar!! Vol fotoapparatuur!)
Ik heb een blonde dame gezien die iedereen begroette bij het instappen. Was jij dat? Zat al heel geinteresseerd naar die wing te kijken enzo
HE jammer zeg dat je dit net te laat leest! Wat een toeval dat ik net iemand van dit forum in mn vliegtuig had
[...]
Shit, had ik dit eerder gelezen.... ik heb net die Berlijn gedaan volgens mij... KL 1834, 20:30 (vrij hard) geland in Amsterdam...
Dat is echt te toevallig! Waar zat je ergens?
Ik werkte in het achterste gedeelte van het toestel...
NEEE dat meen je niet!! hahaa die landing was idd echt heel hard!!
Ik zat op rij 3!! Liep de boel nog lekker op te houden bij het uitstappen omdat mijn tas verstrikt raakte in het gordijntje van de businessclass haha....dus als je dat gezien hebt weet je wie ik ben. (ik dacht nog: als ze me nu zouden screenen of ik geschikt ben zou het meteen "Ongeschikt" zijn haha...normaal ben ik niet zo onhandig maar die tassen die ik bij me hadwaren zo zwaar!! Vol fotoapparatuur!)
Ik heb een blonde dame gezien die iedereen begroette bij het instappen. Was jij dat? Zat al heel geinteresseerd naar die wing te kijken enzo

maandag 11 april 2011 om 10:19
quote:americagirl schreef op 11 april 2011 @ 09:43:
[...]
NEEE dat meen je niet!! hahaa die landing was idd echt heel hard!!
Ik zat op rij 3!! Liep de boel nog lekker op te houden bij het uitstappen omdat mijn tas verstrikt raakte in het gordijntje van de businessclass haha....dus als je dat gezien hebt weet je wie ik ben. (ik dacht nog: als ze me nu zouden screenen of ik geschikt ben zou het meteen "Ongeschikt" zijn haha...normaal ben ik niet zo onhandig maar die tassen die ik bij me hadwaren zo zwaar!! Vol fotoapparatuur!)
Ik heb een blonde dame gezien die iedereen begroette bij het instappen. Was jij dat? Zat al heel geinteresseerd naar die wing te kijken enzo
HE jammer zeg dat je dit net te laat leest! Wat een toeval dat ik net iemand van dit forum in mn vliegtuig had
Nee, dat was ik niet, ik was de andere blonde dame (met paardenstaart, degene die jij bedoelt had haar haar meer opgestoken), purser was een man en we hadden nog een steward mee. Ik stond achterin met instappen en tijdens de vlucht werkte ik van achteruit, ben dus amper/niet bij de voorste rijen geweest...
Ik heb je dus ook met uitstappen niet zien worstelen met je tas
Ah, echt jammer dit dat ik het net te laat gezien heb!!
[...]
NEEE dat meen je niet!! hahaa die landing was idd echt heel hard!!
Ik zat op rij 3!! Liep de boel nog lekker op te houden bij het uitstappen omdat mijn tas verstrikt raakte in het gordijntje van de businessclass haha....dus als je dat gezien hebt weet je wie ik ben. (ik dacht nog: als ze me nu zouden screenen of ik geschikt ben zou het meteen "Ongeschikt" zijn haha...normaal ben ik niet zo onhandig maar die tassen die ik bij me hadwaren zo zwaar!! Vol fotoapparatuur!)
Ik heb een blonde dame gezien die iedereen begroette bij het instappen. Was jij dat? Zat al heel geinteresseerd naar die wing te kijken enzo

Nee, dat was ik niet, ik was de andere blonde dame (met paardenstaart, degene die jij bedoelt had haar haar meer opgestoken), purser was een man en we hadden nog een steward mee. Ik stond achterin met instappen en tijdens de vlucht werkte ik van achteruit, ben dus amper/niet bij de voorste rijen geweest...
Ik heb je dus ook met uitstappen niet zien worstelen met je tas
Ah, echt jammer dit dat ik het net te laat gezien heb!!
maandag 11 april 2011 om 10:34
Oooh echt superjammer dat we elkaar nou gemist hebben!!
Ik had het hier gepost met het idee dat het wel erg toevallig zou zijn als 1 van de dames hier die vlucht zou hebben, maar nou was dat gewoon ook nog zo!!
Nou ik vlieg de 21e naar San Francisco om 9:50 en op 16 mei weer terug. Mocht je je daar nou ook op bevinden, dan weet je dat bij deze
Ik had het hier gepost met het idee dat het wel erg toevallig zou zijn als 1 van de dames hier die vlucht zou hebben, maar nou was dat gewoon ook nog zo!!
Nou ik vlieg de 21e naar San Francisco om 9:50 en op 16 mei weer terug. Mocht je je daar nou ook op bevinden, dan weet je dat bij deze

maandag 11 april 2011 om 11:17
Sjonge, de vacature is nu weer definitief gesloten. En de gene die nog voor 8 april hebben gesolliciteerd mogen dan nog wel op gesprek, maar mochten ze door gaan naar KLM voor tweede gesprek, moeten ze er rekening mee houden dat dit pas begin volgend jaar zal zijn.
Ik moet nog op mijn tweede gesprek, en moet daarvoor ook nog gebeld worden, want tot vorige week had KLM een verkeerd nummer van mij. Maar ik wacht nu al 3,5 week
Nu maar hopen dat als ik gebeld word voor een datum van 2e gesprek, dat het niet pas begin volgend jaar zal zijn. Al hoewel de INI's nu ook wel een tijd op zich zullen laten wachten.
JEEETJE, als je al ziet hoe klein de kans al is dat je met bekende collega's vliegt. En dan zitten jullie hier gewoon op de zelfde vlucht. Super jammer dat jullie elkaar niet echt ontmoet hebben.
Ik moet nog op mijn tweede gesprek, en moet daarvoor ook nog gebeld worden, want tot vorige week had KLM een verkeerd nummer van mij. Maar ik wacht nu al 3,5 week

Nu maar hopen dat als ik gebeld word voor een datum van 2e gesprek, dat het niet pas begin volgend jaar zal zijn. Al hoewel de INI's nu ook wel een tijd op zich zullen laten wachten.
JEEETJE, als je al ziet hoe klein de kans al is dat je met bekende collega's vliegt. En dan zitten jullie hier gewoon op de zelfde vlucht. Super jammer dat jullie elkaar niet echt ontmoet hebben.
maandag 11 april 2011 om 12:01
Zouden ze naar het einde toe dan ook selectiever worden bij wie ze wel en niet aannemen?
Als ze nu al weten dat ze al vrij veel goede kandidaten hebben aangenomen kunnen ze naar het einde toe wat strenger worden. Of hanteren ze toch altijd wel exact dezelfde maatstaven?
Vriendin van mij was vorige week bij Adecco op gesprek en is helaas afgewezen. Ik had het idee dat ze er zeker wel doorheen zou komen, maar helaas voor haar dus niet......
Pfff nog ruim een week voor ik zelf weer moet!! Begin weer nerveus te worden!
Als ze nu al weten dat ze al vrij veel goede kandidaten hebben aangenomen kunnen ze naar het einde toe wat strenger worden. Of hanteren ze toch altijd wel exact dezelfde maatstaven?
Vriendin van mij was vorige week bij Adecco op gesprek en is helaas afgewezen. Ik had het idee dat ze er zeker wel doorheen zou komen, maar helaas voor haar dus niet......
Pfff nog ruim een week voor ik zelf weer moet!! Begin weer nerveus te worden!

maandag 11 april 2011 om 12:05
quote:laras schreef op 11 april 2011 @ 11:17:
Sjonge, de vacature is nu weer definitief gesloten. En de gene die nog voor 8 april hebben gesolliciteerd mogen dan nog wel op gesprek, maar mochten ze door gaan naar KLM voor tweede gesprek, moeten ze er rekening mee houden dat dit pas begin volgend jaar zal zijn.
Ik moet nog op mijn tweede gesprek, en moet daarvoor ook nog gebeld worden, want tot vorige week had KLM een verkeerd nummer van mij. Maar ik wacht nu al 3,5 week
Adecco bleef maar zeggen dat ze tot en met einde dit jaar selecteren, niet dus. Raar dat ze dit dan wel zeggen.
Sjonge, de vacature is nu weer definitief gesloten. En de gene die nog voor 8 april hebben gesolliciteerd mogen dan nog wel op gesprek, maar mochten ze door gaan naar KLM voor tweede gesprek, moeten ze er rekening mee houden dat dit pas begin volgend jaar zal zijn.
Ik moet nog op mijn tweede gesprek, en moet daarvoor ook nog gebeld worden, want tot vorige week had KLM een verkeerd nummer van mij. Maar ik wacht nu al 3,5 week

Adecco bleef maar zeggen dat ze tot en met einde dit jaar selecteren, niet dus. Raar dat ze dit dan wel zeggen.
maandag 11 april 2011 om 12:09
quote:_avril_ schreef op 11 april 2011 @ 12:05:
[...]
Adecco bleef maar zeggen dat ze tot en met einde dit jaar selecteren, niet dus. Raar dat ze dit dan wel zeggen.Ondervoorbehoud van rampen en ander gespuis zoals momenteel van dien denk ik... Het heeft met de situatie in midden-oosten en Japan te maken. Opzich niet heel vreemd. Voorspelde 2 weken geleden al een mogelijke vacature stop, of dat in elk geval de INI's wel vertraagd zouden worden. Mij verbaasd het dus niet zo. Maar baal er wel van!
[...]
Adecco bleef maar zeggen dat ze tot en met einde dit jaar selecteren, niet dus. Raar dat ze dit dan wel zeggen.Ondervoorbehoud van rampen en ander gespuis zoals momenteel van dien denk ik... Het heeft met de situatie in midden-oosten en Japan te maken. Opzich niet heel vreemd. Voorspelde 2 weken geleden al een mogelijke vacature stop, of dat in elk geval de INI's wel vertraagd zouden worden. Mij verbaasd het dus niet zo. Maar baal er wel van!
maandag 11 april 2011 om 12:16
Lizzl, Mayou en Basia, even een terugkoppeling van mijn beklag over dat er mensen tegenover ons zaten op onze vluchten in maart. Zojuist een medewerker gesproken die zei dat dat voor hun erg moeilijk te controleren is, op welke vluchten toch mensen op de klapstoeltjes hebben gezeten. En dat het eigenlijk niet de bedoeling is inderdaad. Na een kort overlegje (met zijn leidinggevende denk ik), kreeg ik hem terug aan de lijn; we krijgen de meerprijs van die stoelen (280 euro) gerestitueerd, mét excuses.
Ik zeg: Hulde aan KLM, erg coulant en snel opgelost. Weet alleen wel dat ik in de toekomst niet meer extra betaal voor zogenaamde "extra beenruimte" plaatsen. Maar meneer zou de klacht doorzetten, wellicht dat deze stoelen in de toekomst dan gewoon voor dezelfde prijs worden verkocht.
Ik zeg: Hulde aan KLM, erg coulant en snel opgelost. Weet alleen wel dat ik in de toekomst niet meer extra betaal voor zogenaamde "extra beenruimte" plaatsen. Maar meneer zou de klacht doorzetten, wellicht dat deze stoelen in de toekomst dan gewoon voor dezelfde prijs worden verkocht.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
maandag 11 april 2011 om 12:26
quote:Winterdip schreef op 11 april 2011 @ 12:16:
Lizzl, Mayou en Basia, even een terugkoppeling van mijn beklag over dat er mensen tegenover ons zaten op onze vluchten in maart. Zojuist een medewerker gesproken die zei dat dat voor hun erg moeilijk te controleren is, op welke vluchten toch mensen op de klapstoeltjes hebben gezeten. En dat het eigenlijk niet de bedoeling is inderdaad. Na een kort overlegje (met zijn leidinggevende denk ik), kreeg ik hem terug aan de lijn; we krijgen de meerprijs van die stoelen (280 euro) gerestitueerd, mét excuses.
Ik zeg: Hulde aan KLM, erg coulant en snel opgelost. Weet alleen wel dat ik in de toekomst niet meer extra betaal voor zogenaamde "extra beenruimte" plaatsen. Maar meneer zou de klacht doorzetten, wellicht dat deze stoelen in de toekomst dan gewoon voor dezelfde prijs worden verkocht.Da's zeker netjes, fijn dat het zo is afgehandeld! Ben benieuwd wat ze er mee gaan doen in de toekomst.
Lizzl, Mayou en Basia, even een terugkoppeling van mijn beklag over dat er mensen tegenover ons zaten op onze vluchten in maart. Zojuist een medewerker gesproken die zei dat dat voor hun erg moeilijk te controleren is, op welke vluchten toch mensen op de klapstoeltjes hebben gezeten. En dat het eigenlijk niet de bedoeling is inderdaad. Na een kort overlegje (met zijn leidinggevende denk ik), kreeg ik hem terug aan de lijn; we krijgen de meerprijs van die stoelen (280 euro) gerestitueerd, mét excuses.
Ik zeg: Hulde aan KLM, erg coulant en snel opgelost. Weet alleen wel dat ik in de toekomst niet meer extra betaal voor zogenaamde "extra beenruimte" plaatsen. Maar meneer zou de klacht doorzetten, wellicht dat deze stoelen in de toekomst dan gewoon voor dezelfde prijs worden verkocht.Da's zeker netjes, fijn dat het zo is afgehandeld! Ben benieuwd wat ze er mee gaan doen in de toekomst.
maandag 11 april 2011 om 12:31
quote:americagirl schreef op 11 april 2011 @ 12:01:
Zouden ze naar het einde toe dan ook selectiever worden bij wie ze wel en niet aannemen?
Als ze nu al weten dat ze al vrij veel goede kandidaten hebben aangenomen kunnen ze naar het einde toe wat strenger worden. Of hanteren ze toch altijd wel exact dezelfde maatstaven?
Vriendin van mij was vorige week bij Adecco op gesprek en is helaas afgewezen. Ik had het idee dat ze er zeker wel doorheen zou komen, maar helaas voor haar dus niet......
Pfff nog ruim een week voor ik zelf weer moet!! Begin weer nerveus te worden!
Ben zelf geen selecteur, maar wat ik van mensen gehoord heb die dat wel waren/zijn, is een kandidaat of geschikt of niet. Ze laten dan liever een aantal teveel geselecteerde goede kandidaten op een wachtlijst staan, dan ze af te wijzen omdat ze aan hun quota zitten. Je kan ze maar achter de hand hebben nietwaar? Je komt denk ik nooit precies uit qua aantal mensen...
Het is ook niet zo dat ze per dag een percentage aannemen, dat kan de ene dag 1 kandidaat zijn, de volgende dag allemaal, de dag erna 3, dan weer 0, etc.
San Francisco zal ik niet op zitten helaas, daar gaat de 777 heen en die heb ik (nog) niet... maar thanks for the heads up!
En succes natuurlijk!!
Zouden ze naar het einde toe dan ook selectiever worden bij wie ze wel en niet aannemen?
Als ze nu al weten dat ze al vrij veel goede kandidaten hebben aangenomen kunnen ze naar het einde toe wat strenger worden. Of hanteren ze toch altijd wel exact dezelfde maatstaven?
Vriendin van mij was vorige week bij Adecco op gesprek en is helaas afgewezen. Ik had het idee dat ze er zeker wel doorheen zou komen, maar helaas voor haar dus niet......
Pfff nog ruim een week voor ik zelf weer moet!! Begin weer nerveus te worden!
Ben zelf geen selecteur, maar wat ik van mensen gehoord heb die dat wel waren/zijn, is een kandidaat of geschikt of niet. Ze laten dan liever een aantal teveel geselecteerde goede kandidaten op een wachtlijst staan, dan ze af te wijzen omdat ze aan hun quota zitten. Je kan ze maar achter de hand hebben nietwaar? Je komt denk ik nooit precies uit qua aantal mensen...
Het is ook niet zo dat ze per dag een percentage aannemen, dat kan de ene dag 1 kandidaat zijn, de volgende dag allemaal, de dag erna 3, dan weer 0, etc.
San Francisco zal ik niet op zitten helaas, daar gaat de 777 heen en die heb ik (nog) niet... maar thanks for the heads up!

En succes natuurlijk!!
maandag 11 april 2011 om 12:41
quote:anne1988 schreef op 11 april 2011 @ 12:37:
Ik ben, nu de vacature gesloten is, toch wel ontzettend benieuwd hoe het gaat met de ini's.
Tot wanneer gaan ze deze geven of komen er nog een aantal op de wachtlijst etc.
Ben ik dus ook heel benieuwd naar. Vooral voor PKT (zeg ik dat goed?) had al ingedeeld kunnen zijn, als ze op had kunnen nemen, maar door omstandigheden op de lijst voor eerst volgende gezet. Zou verschrikkelijk zuur zijn als ze nu een enorme tijd moet wachten.
En ik ben dus benieuwd hoe de 2e gesprekken nu ingedeeld gaan worden. Als UZB een goed nummer van mij had doorgegeven, was ik allang gebeld, kandidaten uit de zelfde week mogen allemaal half mei.
Met al deze onzekerheid meteen weer een paar "ontwikkelingspunten" te bespeuren die ik tijdens tweede gesprek zou kunnen gebruiken. Dat dan weer wel
Ik ben, nu de vacature gesloten is, toch wel ontzettend benieuwd hoe het gaat met de ini's.
Tot wanneer gaan ze deze geven of komen er nog een aantal op de wachtlijst etc.
Ben ik dus ook heel benieuwd naar. Vooral voor PKT (zeg ik dat goed?) had al ingedeeld kunnen zijn, als ze op had kunnen nemen, maar door omstandigheden op de lijst voor eerst volgende gezet. Zou verschrikkelijk zuur zijn als ze nu een enorme tijd moet wachten.
En ik ben dus benieuwd hoe de 2e gesprekken nu ingedeeld gaan worden. Als UZB een goed nummer van mij had doorgegeven, was ik allang gebeld, kandidaten uit de zelfde week mogen allemaal half mei.
Met al deze onzekerheid meteen weer een paar "ontwikkelingspunten" te bespeuren die ik tijdens tweede gesprek zou kunnen gebruiken. Dat dan weer wel
maandag 11 april 2011 om 13:26
Laras, ik ben gelukkig wel ingedeeld! Ik zit in de ini van 20 juni, pfff! De persoon die jij bedoelt is papua, ik hoop echt zo dat de ini's van juli doorgaan.
Vind het zelf ook wel spannend hoor, heb nog steeds niets zwart op wit, dus ja je weet het niet. Heb alleen begrepen van andere klm'ers dat als je eenmaal een inidatum hebt dat deze niet meer wordt afgezegd. Maar je weet het nooit.
Succes iedereen met wachten en/of gesprek.
Vind het zelf ook wel spannend hoor, heb nog steeds niets zwart op wit, dus ja je weet het niet. Heb alleen begrepen van andere klm'ers dat als je eenmaal een inidatum hebt dat deze niet meer wordt afgezegd. Maar je weet het nooit.
Succes iedereen met wachten en/of gesprek.
maandag 11 april 2011 om 13:30
quote:PKT schreef op 11 april 2011 @ 13:26:
Laras, ik ben gelukkig wel ingedeeld! Ik zit in de ini van 20 juni, pfff! De persoon die jij bedoelt is papua, ik hoop echt zo dat de ini's van juli doorgaan.
Vind het zelf ook wel spannend hoor, heb nog steeds niets zwart op wit, dus ja je weet het niet. Heb alleen begrepen van andere klm'ers dat als je eenmaal een inidatum hebt dat deze niet meer wordt afgezegd. Maar je weet het nooit.
Succes iedereen met wachten en/of gesprek.
Excuus, jij of Papua moest het zijn inderdaad. bedankt voor de correctie!
maar goed, heel vervelend dus voor Papua.
Laras, ik ben gelukkig wel ingedeeld! Ik zit in de ini van 20 juni, pfff! De persoon die jij bedoelt is papua, ik hoop echt zo dat de ini's van juli doorgaan.
Vind het zelf ook wel spannend hoor, heb nog steeds niets zwart op wit, dus ja je weet het niet. Heb alleen begrepen van andere klm'ers dat als je eenmaal een inidatum hebt dat deze niet meer wordt afgezegd. Maar je weet het nooit.
Succes iedereen met wachten en/of gesprek.
Excuus, jij of Papua moest het zijn inderdaad. bedankt voor de correctie!
maar goed, heel vervelend dus voor Papua.
maandag 11 april 2011 om 13:32
quote:laras schreef op 11 april 2011 @ 12:41:
[...]
Ben ik dus ook heel benieuwd naar. Vooral voor PKT (zeg ik dat goed?) had al ingedeeld kunnen zijn, als ze op had kunnen nemen, maar door omstandigheden op de lijst voor eerst volgende gezet. Zou verschrikkelijk zuur zijn als ze nu een enorme tijd moet wachten.
En ik ben dus benieuwd hoe de 2e gesprekken nu ingedeeld gaan worden. Als UZB een goed nummer van mij had doorgegeven, was ik allang gebeld, kandidaten uit de zelfde week mogen allemaal half mei.
Met al deze onzekerheid meteen weer een paar "ontwikkelingspunten" te bespeuren die ik tijdens tweede gesprek zou kunnen gebruiken. Dat dan weer wel
wat bedoel je met dat laatste?
Nou ben wel heel benieuwd dan hoe dat nu met die ini's gaat inderdaad. Maar goed....eerst maar eens hopen dat ik word aangenonen natuurlijk!!
[...]
Ben ik dus ook heel benieuwd naar. Vooral voor PKT (zeg ik dat goed?) had al ingedeeld kunnen zijn, als ze op had kunnen nemen, maar door omstandigheden op de lijst voor eerst volgende gezet. Zou verschrikkelijk zuur zijn als ze nu een enorme tijd moet wachten.
En ik ben dus benieuwd hoe de 2e gesprekken nu ingedeeld gaan worden. Als UZB een goed nummer van mij had doorgegeven, was ik allang gebeld, kandidaten uit de zelfde week mogen allemaal half mei.
Met al deze onzekerheid meteen weer een paar "ontwikkelingspunten" te bespeuren die ik tijdens tweede gesprek zou kunnen gebruiken. Dat dan weer wel
wat bedoel je met dat laatste?
Nou ben wel heel benieuwd dan hoe dat nu met die ini's gaat inderdaad. Maar goed....eerst maar eens hopen dat ik word aangenonen natuurlijk!!
maandag 11 april 2011 om 13:36
quote:americagirl schreef op 11 april 2011 @ 13:32:
[...]
wat bedoel je met dat laatste?
Nou ben wel heel benieuwd dan hoe dat nu met die ini's gaat inderdaad. Maar goed....eerst maar eens hopen dat ik word aangenonen natuurlijk!!Ha, dat ik mezelf te ongeduldig laat worden. Terwijl het een algemeen gegeven is dat er weinig zo veranderlijk is als de luchtvaart. En "ontwikkelpunt" gebruik maar een stom en maskerend woord voor "slechte eigenschap".
[...]
wat bedoel je met dat laatste?
Nou ben wel heel benieuwd dan hoe dat nu met die ini's gaat inderdaad. Maar goed....eerst maar eens hopen dat ik word aangenonen natuurlijk!!Ha, dat ik mezelf te ongeduldig laat worden. Terwijl het een algemeen gegeven is dat er weinig zo veranderlijk is als de luchtvaart. En "ontwikkelpunt" gebruik maar een stom en maskerend woord voor "slechte eigenschap".
maandag 11 april 2011 om 13:38
quote:PKT schreef op 11 april 2011 @ 13:26:
Heb alleen begrepen van andere klm'ers dat als je eenmaal een inidatum hebt dat deze niet meer wordt afgezegd. Maar je weet het nooit.
Wil je niet bang maken, maar da's niet waar.
Iemand die ik nog ken uit m'n Transavia periode had een ini datum, en die werd 2 weken voor de start ervan gebeld dat zijn cursus werd geannuleerd.
De crisis was toen net begonnen, al even geleden dus. Hij heeft net als vele andere toen ruim 2 jaar moeten wachten op een nieuwe startdatum en is nu net een paar maanden los.
Heb alleen begrepen van andere klm'ers dat als je eenmaal een inidatum hebt dat deze niet meer wordt afgezegd. Maar je weet het nooit.
Wil je niet bang maken, maar da's niet waar.
Iemand die ik nog ken uit m'n Transavia periode had een ini datum, en die werd 2 weken voor de start ervan gebeld dat zijn cursus werd geannuleerd.
De crisis was toen net begonnen, al even geleden dus. Hij heeft net als vele andere toen ruim 2 jaar moeten wachten op een nieuwe startdatum en is nu net een paar maanden los.
maandag 11 april 2011 om 14:32
quote:PKT schreef op 11 april 2011 @ 14:23:
Mmm... Nou ja we doen er niets aan!
Lijkt me echt heel naar trouwens, dan heb je je werk en alles opgezegd en daar sta je dan. Moet er werkelijk nIet aan denken.Dat lijkt me inderdaad echt verschrikkelijk. Alweer een hele bups bijna-transavianen die zo gedupeerd zijn dit voorjaar. Er bleken door Unique meer aangenomen te zijn dan Trans nodig had. Echt heel sneu!
Mmm... Nou ja we doen er niets aan!
Lijkt me echt heel naar trouwens, dan heb je je werk en alles opgezegd en daar sta je dan. Moet er werkelijk nIet aan denken.Dat lijkt me inderdaad echt verschrikkelijk. Alweer een hele bups bijna-transavianen die zo gedupeerd zijn dit voorjaar. Er bleken door Unique meer aangenomen te zijn dan Trans nodig had. Echt heel sneu!
maandag 11 april 2011 om 14:43
Heb je het echt over dit voorjaar of over vorig jaar??
Want vriendin van mij is toen bij Trans idd 1 dag voor haar ini begon afgebeld! Bizar gewoon dat ze dat zomaar kunnen doen eigernlijk....je zegt je baan op, sommige mensen waren al vanuit Limburg naar Hoofddorp verhuisd....en dan krijg je geen enkele garantie!
Maar is dat nu dan weer gebeurd?
Ik hoop dat je bij KLM toch wel wat meer zekerheid hebt, dat áls je een inidatum hebt dat je dan ook wel echt mag komen., Ze houden nu toch niet voor niets zo'n grote wervingsactie lijkt me......
Want vriendin van mij is toen bij Trans idd 1 dag voor haar ini begon afgebeld! Bizar gewoon dat ze dat zomaar kunnen doen eigernlijk....je zegt je baan op, sommige mensen waren al vanuit Limburg naar Hoofddorp verhuisd....en dan krijg je geen enkele garantie!
Maar is dat nu dan weer gebeurd?
Ik hoop dat je bij KLM toch wel wat meer zekerheid hebt, dat áls je een inidatum hebt dat je dan ook wel echt mag komen., Ze houden nu toch niet voor niets zo'n grote wervingsactie lijkt me......
maandag 11 april 2011 om 14:48
quote:americagirl schreef op 11 april 2011 @ 14:43:
Heb je het echt over dit voorjaar of over vorig jaar??
Want vriendin van mij is toen bij Trans idd 1 dag voor haar ini begon afgebeld! Bizar gewoon dat ze dat zomaar kunnen doen eigernlijk....je zegt je baan op, sommige mensen waren al vanuit Limburg naar Hoofddorp verhuisd....en dan krijg je geen enkele garantie!
Maar is dat nu dan weer gebeurd?
Ik hoop dat je bij KLM toch wel wat meer zekerheid hebt, dat áls je een inidatum hebt dat je dan ook wel echt mag komen., Ze houden nu toch niet voor niets zo'n grote wervingsactie lijkt me......Ja! Dat gebeurde eind vorige maand dus ook weer bij Trans. Geloof dat er 3 of 4 INI's afgeblazen zijn.
Heb je het echt over dit voorjaar of over vorig jaar??
Want vriendin van mij is toen bij Trans idd 1 dag voor haar ini begon afgebeld! Bizar gewoon dat ze dat zomaar kunnen doen eigernlijk....je zegt je baan op, sommige mensen waren al vanuit Limburg naar Hoofddorp verhuisd....en dan krijg je geen enkele garantie!
Maar is dat nu dan weer gebeurd?
Ik hoop dat je bij KLM toch wel wat meer zekerheid hebt, dat áls je een inidatum hebt dat je dan ook wel echt mag komen., Ze houden nu toch niet voor niets zo'n grote wervingsactie lijkt me......Ja! Dat gebeurde eind vorige maand dus ook weer bij Trans. Geloof dat er 3 of 4 INI's afgeblazen zijn.